Annyit még tudnod kell, hogy sok lakótárs tapasztalatai szerint, az utángyártott pofák csapnivalóan rosszak.
Én, amikor szükségessé vált, nem újat vásároltam, hanem a gyári pofákra ragasztattam új, puhaferodolokat. Nincs is gondom sem az indítással, sem a sebességváltással.
Az indító pofák cseréje önmagában nem biztosíték a jó működésre! Az nagyon fontos, hogy becsiszold őket, hogy minél nagyobb felületen érintkezzenek a kuplung dob belsejével!
Azt is tudnod kell, hogy az indításban a vezérlő pofák is részt vesznek, tehát azok állapota sem közömbös.
Új vagyok még itt a fórumon, de rögtön a segítségeteket szeretném kérni.
2 sebességes babetta az alany. A probléma az, hogy hiába tekerem a pedált, a lendkereket nem mozdítja az indítópofa. Ki lett cserélve mindkét pofa a rugókkal együtt, de semmi változás. A főtengely könnyen mozog. Látszólag minden hibátlan, ha valakinek esetleg lenne valami ötlete az nagy segítség lenne.
Hát igen, miko (hehe) fiatalabb volt az ember akkor sok "olyan" volt... Manapság meg csak ül az ember egy hideg sörrel a kezében,és csak néz maga elé...
Mikor fiatalabb voltam volt olyan, hogy a heverokkal /az egyiknek simson a másiknak egy nagykerekű babija volt/ átmentünk Debrecenbe /oda 50 km/ motoroztunk a városban megebédeltünk és vissza 50 km. Előfordult az is, hogy Tokaj-ba mentünk át. Igaz az csak 38 km. :-) Akkor még nem volt kötelező a bukósisak!!
van nekem egy szépen felújított (de azért nem kell a restaurálás szintjére gondolni) 207.300-asom, amit már lassan 2 éve használok, akár 50-60 km-t egyhuzamban.
A lényeg azonban, hogy most olybá tűnik, hogy a haverokkal belefogunk egy évek óta be nem indított Babetta rendbeszedésébe. Első lépésként életet lehelnénk bele, aztán majd ki tudja. Vagy megpróbáljuk az eredeti állapot közelébe állítani (itt sem beszélhetek restaurálásról, a színvonalat illetően), vagy pedig valami egyedit igyekszünk kihozni belőle.
Mivel az első motort apával és nagybátyámmal csináltuk, ezt pedig csak baráti körben fogjuk, valószínűleg több alkalommal is kérdéseimmel fogok hozzátok fordulni. A projekt célja az a tanulás és tapasztalatszerzés, illetve a kellemes és hasznos időtöltés lenne. Humán tagozatos gimnazistaként (már végeztem vele :D) túl nagy tapasztalatom nincs, de így tanul az ember.
Ha sikerül belevágni a dologba, valószínűleg képekkel is dokumentált beszámolót hoznék. Persze még semmi nem biztos, hiszen előbb szemügyre kell venni a felújításra váró gépet, valamint a többiekkel megbeszélni a részleteket.
Rájöttem a Bingem problémájára! Tuti,hogy nem belevaló a súbertű. :-( Vékonyabb mint kellene,ezért sokkal több benzint szippant ki mellette az áramló levegő mint kellene. No,meg ezért reagált kedvezően a kisebb főfúvókára. Aztán beletettem egy Komár súbertűt, és a 65-ös főfúvókával sem füstölt már rendellenesen, viszont az meg nem jó a felsőbb tartományban,befullad csutkagáznál a motor. Szóval annak jó az átmérője,de nem jó a geometriája. Ezért most magam készítek hozzá súbertűt, remélem nem hiszed,hogy gondot okoz?
A képen az látszik, hogy a dugattyú csapszeg tűgörgői elunták eredeti helyüket, és vándor útra keltek. :-(((
Teljes szétszerelés után többet lehet majd látni, de jó eséllyel ebből henger fúrás, új dugattyú és gyűrűk beépítése lesz. Ha szerencséje van a haverodnak, talán a főtengely még menthető.
Na,ilyet mint a képeiden, ilyet jó 25 éve láttam utoljára,amikor egy Wartburggal azzal kísérleteztek,hogy elmegy-e 1:300-as keverékkel. Pazar látvány a tűgörgők az égéstérbe jutva, meg a dugattyútetőbe beépülve...
Húzd le a hengert,és meglátod honnan hiányoznak a hajtórúdból a tűgörgők.
A naptár szerint ma Babett névnap van, éljenek tehát a Babetták! Olvasóként már egy ideje itt vagyok, kellemes hangulatú, hasznos oldal. Érintett is vagyok, hiszen a garázsban vannak Babettának látszó tárgyak, egyik-másik akár mehetne is. Mostanában belenéztem a haver 210-es gépébe, mert azzal hozta: "nagyot koppant és megállt". Találtam benne egy, számomra eddig még ismeretlen alkatrészt.A haver, amikor meglátta, felkiáltott: Vazze, sündisznóóóó".Megpróbálok képet feltenni, azzal talán több is kiderül. Ha lesz képem az én "állományomról", majd kérdésem is lesz, nem tudom meghatározni az évjáratát egy 210/121 típusú gépnek, amelyet szeretnék talpraállítani mostanában.
Jó lesz, jó lesz, de azért olyan szép lett volna egy Babetta kilométeróra a lámpabúrában... Csak egy lyukat kell fúrni a lámpatest aljába az izzófoglalat helyére és be is lehet építeni.
A kormányon lévő jókora lyuk pedig még lehet veszélyes is: az alacsony kormány meggyengítése nem okozott problémát, de a nagy kormány alján kb. négyszer akkora nyomaték ébred ugyanakkora erőhatásnál. Pl. ha fékezel vagy elnézted és nekimentél valaminek. Soha ne legyen ilyen, de előfordulhat sajnos. Ilyenkor nem kell csodálkozni ha a kormányszarv bal oldala eldeformálódik.
Mivel elmúlt az esős idő, haladtam egy kicsit a nagykerekűmmel. Átépítettem nagykormányosra. Kapott egy km meghajtásos fékfedelet és hozzá egy km órát.
:))
Sajnos még a felénél sem járok de alakul a szerkezet. Időm az van rá szerencsére, csak akkor nem tudok haladni vele, ha nincsen itthon a hozzá kellő alkatrész.
Csak egyetlen egy nagy problémám van vele, a kipuf. csonkot kitisztítani rettenetesen nehéz. Főleg a hajlatban a legmaceránsabb. Holnap megpróbálkozok valami erős kémhatási valamivel amivel ki tudom szedni belőle a 35 évnyi lerakódott koksz réteget.
Több mint 3mm-ert vett le az átmérőjéből. :O
A kerekeiről eltüntetem az előző tulaj által felvitt piros festékréteget...
Kb.: nyár végére kész lesz.
A fényváltó kapcsolót persze bekötöttem. Leutánoztam a gyári megoldást.
Hétvégén mégsem kerülök arra a 207-esemmel... Valami nem az igazi: szerintem a keveréket sem sikerült jól 1:25-re bekevernem, így eleve szörnyű a hatásfok, de már a keverékállító csavarra is gyanakszom. Holnap megnézem hogy utángyártott van-e beépítve, mert akkor kicserélem az eredetire. Nincs kraft, pedig alapjáraton már szépen muzsikál, sztenderen pedig tökéletesen felpörög.
De a fő problémám: valahol áthúz a gyújtás és világítás áramkör, mert a világítás felkapcsolása esetén eltűnik a gyújtás. A vicc hogy két hete nem csinálta, azóta pedig csak állt a pincében magányosan. Szóval ezt a problémát meg kell oldanom, így nem kolbászolok vele semerre.
Nem tudja valaki, Szlovákiában a Kawa Pioneerokra már kell rendszám - és ezzel együtt biztosítás?
Mondjuk hallottam olyat is, hogy Szlovákiában ki van vonva a forgalomból a Pincsi, de én most akarok egyet venni, és jó volna tudni, hogy akkor meg-é éri.