Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25774

Annyit még tudnod kell, hogy sok lakótárs tapasztalatai szerint, az utángyártott pofák csapnivalóan rosszak.

 

Én, amikor szükségessé vált, nem újat vásároltam, hanem a gyári pofákra ragasztattam új, puha ferodolokat. Nincs is gondom sem az indítással, sem a sebességváltással.

Előzmény: sitar13 (25773)
sitar13 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25773
Köszönöm a gyors választ. Új vezérlőpofák vannak benne, merta régiről lejött a betét. Összerakásnál mind meg volt csiszolva.
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25772

Szia!

 

Az indító pofák cseréje önmagában nem biztosíték a jó működésre! Az nagyon fontos, hogy becsiszold őket, hogy minél nagyobb felületen érintkezzenek a kuplung dob belsejével!

 

Azt is tudnod kell, hogy az indításban a vezérlő pofák is részt vesznek, tehát azok állapota sem közömbös.

Előzmény: sitar13 (25771)
sitar13 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25771

Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, de rögtön a segítségeteket szeretném kérni.

2 sebességes babetta az alany. A probléma az, hogy hiába tekerem a pedált, a lendkereket nem mozdítja az indítópofa. Ki lett cserélve mindkét pofa a rugókkal együtt, de semmi változás. A főtengely könnyen mozog. Látszólag minden hibátlan, ha valakinek esetleg lenne valami ötlete az nagy segítség lenne.

motoros79(tata) Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25770
Nekem,van,kipufogóm.Ha,értejössz,elviheted,ingyéé.(szép,állapotu).
miko? Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25769
"Mikor fiatalabb voltam volt olyan..."

Hát igen, miko (hehe) fiatalabb volt az ember akkor sok "olyan" volt...
Manapság meg csak ül az ember egy hideg sörrel a kezében,és csak néz maga elé...

:-))
Előzmény: plero (25768)
plero Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25768
Mikor fiatalabb voltam volt olyan, hogy a heverokkal /az egyiknek simson a másiknak egy nagykerekű babija volt/ átmentünk Debrecenbe /oda 50 km/ motoroztunk a városban megebédeltünk és vissza 50 km. Előfordult az is, hogy Tokaj-ba mentünk át. Igaz az csak 38 km. :-) Akkor még nem volt kötelező a bukósisak!!
Előzmény: miko? (25766)
Zsolti9014 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25767
jaja, ez igaz. persze azért nem napi rendszerességgel. csak ez az amit kb. egyhuzamban teljesítek amikor megyek.
Előzmény: miko? (25766)
miko? Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25766
Nem mellesleg mondanám,hogy nem semmi teljesítmény meg"fenekelni" napi 50-60 km.-t a babettán egyhuzamban!
Előzmény: Zsolti9014 (25765)
Zsolti9014 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25765
:)
Én is remélem összejön, innentől nemcsak rajtam múlik. Elsősorban azon akinek a tulajdonában van a vas.
Előzmény: miko? (25764)
miko? Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25764
Hali!

Támogatom az adjunk-vissza-minnél-több-babettát-a-világnak projektet!

:-))
Előzmény: Zsolti9014 (25763)
Zsolti9014 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25763
Szép napot Babettások!

Valamikor réges-régen már írtam ide, azt hiszem.

Most azonban csak annyit szeretnék jelezni, hogy:

van nekem egy szépen felújított (de azért nem kell a restaurálás szintjére gondolni) 207.300-asom, amit már lassan 2 éve használok, akár 50-60 km-t egyhuzamban.

A lényeg azonban, hogy most olybá tűnik, hogy a haverokkal belefogunk egy évek óta be nem indított Babetta rendbeszedésébe. Első lépésként életet lehelnénk bele, aztán majd ki tudja. Vagy megpróbáljuk az eredeti állapot közelébe állítani (itt sem beszélhetek restaurálásról, a színvonalat illetően), vagy pedig valami egyedit igyekszünk kihozni belőle.

Mivel az első motort apával és nagybátyámmal csináltuk, ezt pedig csak baráti körben fogjuk, valószínűleg több alkalommal is kérdéseimmel fogok hozzátok fordulni.
A projekt célja az a tanulás és tapasztalatszerzés, illetve a kellemes és hasznos időtöltés lenne. Humán tagozatos gimnazistaként (már végeztem vele :D) túl nagy tapasztalatom nincs, de így tanul az ember.

Ha sikerül belevágni a dologba, valószínűleg képekkel is dokumentált beszámolót hoznék. Persze még semmi nem biztos, hiszen előbb szemügyre kell venni a felújításra váró gépet, valamint a többiekkel megbeszélni a részleteket.
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25762

Robika!

 

Te sem nem vagy Csaba, sem nem vagy tiszajenői!!!

 

"Kicsit" messze lax tőlem ahhoz, hogy Babettával bevállalnák egy ilyen hosszú utat.

 

De ha a villanyszerelésre gondoltál, az a fiamnál fog realizálódni tőlem 3 utcára!!! Oda meg gyalog megyek, mert most bontottam fel a 3. Adambraut.

 

:-)))

Előzmény: plero (25760)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25761

....Ezért most magam készítek hozzá súbertűt, remélem nem hiszed,hogy gondot okoz?....

Még gondolkodom......

 

:-))))))))

Előzmény: miko? (25759)
plero Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25760
Jössz hozzánk? Akkor teszek be hűtőbe sört. Igaz egy üveg jéger és gyümölcsbor már van bennne. :-)
Előzmény: Tóni bácsi (25757)
miko? Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25759
Köszönöm,és viszont Tóni Bátyám!

Rájöttem a Bingem problémájára!
Tuti,hogy nem belevaló a súbertű. :-(
Vékonyabb mint kellene,ezért sokkal több benzint szippant ki mellette az áramló levegő mint kellene. No,meg ezért reagált kedvezően a kisebb főfúvókára.
Aztán beletettem egy Komár súbertűt, és a 65-ös főfúvókával sem füstölt már rendellenesen, viszont az meg nem jó a felsőbb tartományban,befullad csutkagáznál a motor.
Szóval annak jó az átmérője,de nem jó a geometriája.
Ezért most magam készítek hozzá súbertűt, remélem nem hiszed,hogy gondot okoz?

:-)
Előzmény: Tóni bácsi (25758)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25758

Kellemes hét végét Pajtikám!!!

 

:-)

Előzmény: miko? (25755)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25757

Szia Marci!

 

Semmi baj, ma semmiképpen nem motorozok, mert sörözhetnékem van, meg Robihoz megyek villanyt szerelni.

 

Holnap, ha jó idő lesz, kimegyek Tiszajenőre, mert a Csaba haveromnak a füleit meg akarom cibálni névnapja alkalmából.

 

:-)))

Előzmény: Törölt nick (25750)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25756

Szia!

 

Hát, ez gáz!!!

 

A képen az látszik, hogy a dugattyú csapszeg tűgörgői elunták eredeti helyüket, és vándor útra keltek. :-(((

 

Teljes szétszerelés után többet lehet majd látni, de jó eséllyel ebből henger fúrás, új dugattyú és gyűrűk beépítése lesz. Ha szerencséje van a haverodnak, talán a főtengely még menthető.

 

Várjuk a további képeket!

 

Üdv: Tóni bácsi 

Előzmény: garázsharcos (25754)
miko? Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25755
Hali!
Garázsharcos?! Nem piskóta nick!!! :-)

Na,ilyet mint a képeiden, ilyet jó 25 éve láttam utoljára,amikor egy Wartburggal azzal kísérleteztek,hogy elmegy-e 1:300-as keverékkel.
Pazar látvány a tűgörgők az égéstérbe jutva, meg a dugattyútetőbe beépülve...

Húzd le a hengert,és meglátod honnan hiányoznak a hajtórúdból a tűgörgők.
Előzmény: garázsharcos (25754)
garázsharcos Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25754

Üdvözlet a társaságnak!

A naptár szerint ma Babett névnap van, éljenek tehát a Babetták!
Olvasóként már egy ideje itt vagyok, kellemes hangulatú, hasznos oldal. Érintett is vagyok, hiszen a garázsban vannak Babettának látszó tárgyak, egyik-másik akár mehetne is.
Mostanában belenéztem a haver 210-es gépébe, mert azzal hozta: "nagyot koppant és megállt". Találtam benne egy, számomra eddig még ismeretlen alkatrészt.A haver, amikor meglátta, felkiáltott: Vazze, sündisznóóóó".Megpróbálok képet feltenni, azzal talán több is kiderül.
Ha lesz képem az én "állományomról", majd kérdésem is lesz, nem tudom meghatározni az évjáratát egy 210/121 típusú gépnek, amelyet szeretnék talpraállítani mostanában.

üdvözlettel: R
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 25753

Jó lesz, jó lesz, de azért olyan szép lett volna egy Babetta kilométeróra a lámpabúrában... Csak egy lyukat kell fúrni a lámpatest aljába az izzófoglalat helyére és be is lehet építeni.

 

A kormányon lévő jókora lyuk pedig még lehet veszélyes is: az alacsony kormány meggyengítése nem okozott problémát, de a nagy kormány alján kb. négyszer akkora nyomaték ébred ugyanakkora erőhatásnál. Pl. ha fékezel vagy elnézted és nekimentél valaminek. Soha ne legyen ilyen, de előfordulhat sajnos. Ilyenkor nem kell csodálkozni ha a kormányszarv bal oldala eldeformálódik.

 

De szép a moci, csak így tovább!

Előzmény: Sturmovik (25752)
Sturmovik Creative Commons License 2009.07.03 0 0 25752

Sziasztok!

 

Mivel elmúlt az esős idő, haladtam egy kicsit a nagykerekűmmel. Átépítettem nagykormányosra. Kapott egy km meghajtásos fékfedelet és hozzá egy km órát.

:))

 

Sajnos még a felénél sem járok de alakul a szerkezet. Időm az van rá szerencsére, csak akkor nem tudok haladni vele, ha nincsen itthon a hozzá kellő alkatrész.

 

Csak egyetlen egy nagy problémám van vele, a kipuf. csonkot kitisztítani rettenetesen nehéz. Főleg a hajlatban a legmaceránsabb. Holnap megpróbálkozok valami erős kémhatási valamivel amivel ki tudom szedni belőle a 35 évnyi lerakódott koksz réteget.

Több mint 3mm-ert vett le az átmérőjéből.  :O

 

A kerekeiről eltüntetem az előző tulaj által felvitt piros festékréteget...

Kb.: nyár végére kész lesz.

A fényváltó kapcsolót persze bekötöttem. Leutánoztam a gyári megoldást.

:)

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 25751
Kár... :S
Kössz! :)
Előzmény: valz (25749)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 25750

Tóni bácsi!

 

Hétvégén mégsem kerülök arra a 207-esemmel... Valami nem az igazi: szerintem a keveréket sem sikerült jól 1:25-re bekevernem, így eleve szörnyű a hatásfok, de már a keverékállító csavarra is gyanakszom. Holnap megnézem hogy utángyártott van-e beépítve, mert akkor kicserélem az eredetire. Nincs kraft, pedig alapjáraton már szépen muzsikál, sztenderen pedig tökéletesen felpörög.

 

De a fő problémám: valahol áthúz a gyújtás és világítás áramkör, mert a világítás felkapcsolása esetén eltűnik a gyújtás. A vicc hogy két hete nem csinálta, azóta pedig csak állt a pincében magányosan. Szóval ezt a problémát meg kell oldanom, így nem kolbászolok vele semerre.

valz Creative Commons License 2009.07.03 0 0 25749
Kell rendszám, meg biztosítás is. Az öreg csehszlovák rendszám érvénytelen - mintha nem is lenne . . .
Előzmény: Törölt nick (25748)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 25748
Heló!

Tudom, hogy nem Babetta, de mégis csak Jawa. :)

Nem tudja valaki, Szlovákiában a Kawa Pioneerokra már kell rendszám - és ezzel együtt biztosítás?

Mondjuk hallottam olyat is, hogy Szlovákiában ki van vonva a forgalomból a Pincsi, de én most akarok egyet venni, és jó volna tudni, hogy akkor meg-é éri.
subaaa Creative Commons License 2009.07.03 0 0 25746

VIGYÁZAT!!! TRAFFIPAX AZ M0-ON!!! :D

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.02 0 0 25745

Ez is megérné az árát... Pont ilyet keresek, csak már nincs rá keret.

 

http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/147519/JAWA_BABETTA.html

ÍzirájderLajos Creative Commons License 2009.07.02 0 0 25744

Jó estét mindenkinek!
Egy kis kánaán számomra:
http://www.vatera.hu/minden_ami_babetta_149825386.html
Szerintem vegye meg valaki!:D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!