Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kdezsoe Creative Commons License 2001.09.03 0 0 292
Ez a hatso fotomu nem semmi...
Vegul is valamin le kell vezetni a loeroket!
:)
Előzmény: fastcar (291)
fastcar Creative Commons License 2001.09.03 0 0 291
Íme RUNcájsz képei:










Előzmény: RUNcájsz (290)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.09.02 0 0 290
Emil ment!
Előre is köszi.
Előzmény: fastcar (289)
fastcar Creative Commons License 2001.09.02 0 0 289
RUNcájsz!

Mail ment, nézz a levélszekrénybe! :))

Előzmény: RUNcájsz (288)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.09.02 0 0 288
Képek megvannak, mostmár cxak a beígért segítség kéne. :-)
Előzmény: fastcar (286)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.09.01 0 0 287
Nem hinném, hogy barkácsolás eredménye lenne a vízhűtéses turbók hiánya. A vizes turbókat tudtommal nemigen szerelték a háromszelepes verziókra, márpedig a Biturbo i egy ilyen konstrukció. (évjárat: ’87).
Ha mégis barkácsmunka akkor túl jó, mert se, híre se hamva a hűtővíz bevezető, és elvezető csöveknek. Semmi rövidre zárás, semmi lehegesztett csonk. Az autóról pedig gyári fax van, tehát motor, vagy esetleges blokk csere kizárva.
Viszont ma lekerült a fent említett gépjármű hátsó hídja a helyéről!!! Úgyhogy a hátsó traktus aljának feltárása és helyreállítása már nincs akadályoztatva többé. Honlap indulnak a hídmunkálatok, utána a karos kezelése, és ha megjön még az a pár alkatrész ami kell, akkor teljes erővel indul a lakatolás és fényezés. Utána már csak.............................................................................................. és kész is van.
Előzmény: fastcar (285)
fastcar Creative Commons License 2001.09.01 0 0 286
Képekben tudok majd segíteni, ha megvannak!
Előzmény: RUNcájsz (283)
fastcar Creative Commons License 2001.09.01 0 0 285
Nem lehet, hogy valami házi-barkács a kifeküdt IHI-ket másra cserélte? Hányas évjárat egyébként?
Előzmény: RUNcájsz (283)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.09.01 0 0 284
-1 db "őket" a Ps. szekcióban. Pardon! :-)
Előzmény: RUNcájsz (283)
RUNcájsz Creative Commons License 2001.09.01 0 0 283
A szívósor már lent van! :-) ( Maserati 425 biturbo)
További munkálatok ideje jövő hét kedd!
Remélhetően a kétajtós hátsó futóműve végső eltávolításra kerül a hétvégén, és így lehetőség nyílik a továbbhaladásra a renoválás terén.
Egy elszomorító hír: Meglátogattam a Maserati hivatalos oldalát és ott örömmel tapasztaltam, hogy most már a régi maserokról is lehet informálódni. A probléma csak az, hogy az általam olyan büszkén birtokolt Biturbo i adatai között felfigyeltem a turbók adataira. Azt közölték velem, hogy az autómban két darab IHI turbófeltöltő van, mely bizony vízhűtésű. Nos, nem az és nem is volt az sohasem. Hát kiben bízhatok vajon? (HELP!!!) :-)

Ps.: A digit fotó készülnek és talán közkincsé is válhatnak ha valaki segít majd őket felkaristolni őket a topicba. (Én nem tudom sajnos.)

RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.29 0 0 282
Szervezkedésnek se híre, se hamva egyelőre. Azonban annál nehezebb a sorsom a hengerfejezés terén. Olyat, aki nekilátna megcsinálni már találtam, de olyat aki le is szedné, sajnos még nem. A szerelőmmel, aki nem igazán finnyás munka területén, még csak zöld ágra lehetne vergődni, de neki sajnos sok melója van. Úgyhogy a következő a helyzet. Először is magam szerelem le az ő műhelyében, a felügyelete mellett, az ő szerszámaival. Így megy ez kis hazánkban :), vagy inkább :( ?
A másik probléma a tömítések beszerzésével van. Itthon kicsit borsosnak tűnik az ár, azonban kintről sem kaptam bátorító infót (komplett motortömítés garnitúra kb. 105 eFt+posta, ebben benn van minden egészen a főtengely szimeringekig). Nekem komplett nem kell, de ilyen áron meg végképp nem venném meg csak azért, hogy aztán tele legyek teknőtömítéssel, és egyéb nyalánkságokkal, amire egyelőre semmi szükségem sincs. Úgyhogy tovább faxolgatok a modenaiakkal, hátha kikeresik egyenként azt a párat a szettből, amire nekem szükségem van.
A részletekről majd tudósítok a továbbiakban.

Ps: Remélem mostantól gyakrabban tudok majd jelentkezni, mert nem voltam gépközelben egy ideig.

Előzmény: Stasis (276)
GRoman Creative Commons License 2001.08.28 0 0 281
Udv nektek, Maserati-vadaszok!

Nem is vettem eddig eszre, hogy van ez a topic...
For your information: Maserati 420i Biturbo, '88-as, 295e BEF-ert van hirdetve a Galerie Mobiles-nal. A jelenlegi vamszabalyok szerint ez mintegy 366e BEF-bol erne haza, (szamolja at mindenki a neki tetszo arfolyammal), a forgalomba helyezhetosege azonban erosen ketseges, a kff listajan nem is szerepel ez a marka...
Ha valaki estleg elkalandozna ilyesmiert idaig, a Galerie Mobiles-nek ket telephelye van Antwerpentol eszakra:
2180 Ekeren, Kapelsesteenweg 441, es
Kapellen, Antwerpsesteenweg 269. A telefonszamok:
03/644 7944, 0495/64 10 45, 0498/71 25 10. (Ezeket otthonrol ugy kell hivni, hogy 0032-3644..., tehat az elso 0 kimarad az orszagkod utan.)
Valszeg senki sem fogja hasznat venni ezeknek az infoknak, de nem kerult semmibe ide begepelni... Talan egyszer meg is nezem a kocsit, ha sikerul valakit radumalnom, hogy vigyen el oda, mivel Fiat Uno, az Olasz Nyomor most eppen otthon tartozkodik...

Shamal Creative Commons License 2001.08.28 0 0 280
Shamal Creative Commons License 2001.08.28 0 0 279
Tudtommal semmi szerveződés nem folyik a háttérben, csak én ritkán járok erre.

Sok sikert a barátodnak a Maserati vadászathoz, valahol Pécs környékén is régóta hirdetnek egy 420-ast utoljára 880 ezernél tartott.

Szabályosan túlkínálat van Maseratikból:)

Előzmény: Stasis (276)
Cgo 146 Creative Commons License 2001.08.24 0 0 278
na meg egyszer


Előzmény: Cgo 146 (277)
Cgo 146 Creative Commons License 2001.08.24 0 0 277
cseszi az agyam ez a hatso lampa dolog.
nagyon remelem, hogy frankfurban kiderul, csak vicc volt


Nehogy mar az olaszok a japanoktol lopjanak terveket :(((

ihaj csuhaj hol a sebvalto?


src="http://www.auto.cz/magazin/predstav/pred187/masp/masp80.jpg">

Azt tudjatok, hogy transaxle a spyder? A sulyelosztas 53%/47%

A motor?


V8, 4,2 l, 390 LE, 451 Nm, 283 km/h...

Stasis Creative Commons License 2001.08.24 0 0 276
Ehe,

Már én is csodálkoztam, hogy napok óta semmi hozzászólás :) Szerintem Shamal meg RUNcájsz valamit nagyon beszélgetnek a háttérben :)

Annyi előrelépés volt, hogy maserati vásárló barát beszélt pár emberkével, látott pár kocsit. Jó lenne, ha megint pezsegne itt az élet, mert ügy néz ki, hogy fórum elé tudom ülteni őt is.

Meg aztán rám itt amugy se néznek jó szemmel, mert a fórum áltan _nagyon_ nem kedvelt autómárkáért rajongok :)))

V6Max Creative Commons License 2001.08.24 0 0 275
Ébredj, topic!


bizarro Creative Commons License 2001.08.15 0 0 274
Maserati nezoben ne hagyjatok ki a West End parkolojaban allo 2.8-ast sem .

No nezd mar , milyen "sok" lett hamarbelole....
:))

bizarro

HuG Creative Commons License 2001.08.15 0 0 273
Kötelező olvasmány:
http://www.auto1.hu/autotortenet/maserati.html
Shamal Creative Commons License 2001.08.15 0 0 272
RUNcájsz küldtem egy mailt, de úgy látszik szelektíven olvasok mert már a felére választ is találtam.
Cgo 146 Creative Commons License 2001.08.14 0 0 271
es ezt mar lattatok?

http://www.autoexpo.hu/hirdetes.php3?hirdetes_id=8413&gyujto_str=#kep

Stasis Creative Commons License 2001.08.14 0 0 270
Szia RUNcájsz,

Kösz a választ. Hazavittem kinyomtatja a leendő vásárlónak, és nagyon örült neki !

Annyi még talán kimaradt, hogy végül is ez egy autókereskedésben van, tehát addig tud lemenni az árral, amennyiért a kereskedés beszámította ezt az autót. Meglátjuk.

Azt is mondta, hogy őt is nagyon érdekli a klub, és eljönne a találkozóra is. Úgyhogy már 5-en vagytok (ha jól számolom :).

Más :

Aki Maseratit akar látni, az gondolom már megnézte a Maserati Ghibli-t a 1021 Bp., Hűvösvölgyi út 161-i autókereskedésben. Valami ilyesmi :


A másik pedig az a Biturbó (az 1.6 milliós), ami
a Fővárosi Autópiac mellett van egy autókereskedésben (talán Conti-Car ? A nevét nem jegyeztem meg.) Több mint egy év áll már ott.

RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.13 0 0 269
Hú! Egyből megpróbáltál egy hosszú sorozattal leküzdeni? Ne de félre a tréfát!
- Pontos számot nem tudok, de úgy 50 köré tenném (ez irányú kutatásaimat még át kell vernem a vonatkozó nyilvántartásokhoz hozzáférő ismerősöm ellenállásán, aki viszont ódzkodik a felelőtlen adatturkálástól. Adatvédelem, meg ilyen egyéb marhaságok. Tudod!?) a számukat. „Sokat” hoztak be, de azok egy jó része áldozatul eset a biztosítós mókusoknak, másik pedig magukat kiváló vezetőnek tartó rollerkapitányok áldozata lett, csak úgy spontán. Szerintem ennél az 50-nél nem sokkal több lehet működőképes -vagy a közeli– állapotban ma Magyaro-n.
- Az állapotok tényleg annyira siralmasak amennyire itt felvázoltad. Sok a méltatlan tulajhoz került korábban autó (törögetések, pénzhiány, szakszerűtlen javítások stb.), azonban nem kell csüggedni. Amennyiben a kasztni jó, (a rosszul javított helyeket kivéve természetesen) úgy érdemes lehet beleugrani a nagy kalandba. A legrémesebb ugyanis a kasztni helyreállítása. Egy kis rohadás a lemezeken az semmi, a szakszerűtlen javítást pedig még mindig lehet korrigálni. A gond akkor van, ha a karos tartórésze (kardánalagút, nyúlványok, középső- belső küszöb) rohadnak.
Ha bizonyos alapvető kritériumoknak megfelel a verda akkor ennyiért már meg lehet venni. Ugyanis ha ráköltesz még utána egy kalap pénzt, akkor is egy rendbe rakott autód lehet, és nagy csoda kell, hogy elérd a 1,6 milles összköltségi határt.
- Hát nem ártana, ha lenne egy kis klub!
- Róluk még nem sokat, de hallottam már egy-két rémtörténetet a szervizekről. Az ott dolgozgató ifjak bizony szertik kipróbálni a gépet. Gond csak akkor van, hogyha lóerőket kicsit kieresztik és olykor bizony némi galiba is keletkezhet. Volt már olyan, hogy valakinek –szerencsére csak- egy lökhárítójába került a szerelők kielégítetlen lőerővágya. Sajnos az ilyesfajta próbautak szinte elkerülhetetlenek.
Az autó!!!
Spoiler : nem téma, javítható egy rendes műanyagos kb. 5 eFt-ért megcsinája, + fényezés (metál) 15-20 eFt
Fogasszíj-hengerfej: ez már egy kicsit bonyolultabb. A barátod nyilván szemrevételezte a leszedett hengerfejet, ill. a dugattyúkon lévő esetleges sérüléseket. Ezekből együtt már lehet némi következtetést levonni a kár mértékéről. Hengerfejet lehet szerezni, nagyobb sérülés esetén viszont már komolyabb a helyzet. Az összes szorosan kapcsolódó szerelési munka és gépműhely költség figyelembevételével, ilyenkor inkább bontott motor lehet az alternatíva. (komplett 2 literes karbis, valóban jó állapotban kb 1700 Dm) Ez bizony nem kevés (alkudozni viszont lehet, és kell is), de ez a motor tényleg igencsak fittnek tűnt (turbóknál még csak az olaj nyomát sem nagyon lehetett látni, és könnyen forogtak, nem lötyögtek.), úgyhogy talán megéri.
Az igénytelen javítást már előbb kitárgyaltam.
Lepukkant belső: Kb 300-500 Dm ért már erőlködés nélkül hozzá lehet jutni kint egy viszonylag tűrhető állapotú belsőhöz. (Műszerfalastul, ülésestül kárpitostul) az itthoni behúzatás két szempont szerint értékelendő. Első: igényes anyagból, jó kárpitossal, egy tartós valódi bőrbelsőhöz jutsz, amely viszonylag időtálló és reprezentetív. A második: az ár. Ez bizony ijesztő lehet ... kb. 250 eFt. Ha ezt összeveted a kint beszerezhető belső árával, akkor bizony erősen gondolkodóba eshetsz. (tökös bőr drágán?, vagy olcsóbb de viszonylag megviselt és nem olyan tartós eredeti borítás?)
Intercooler: Egy kérdés mardos belülről. Volt ezen a járművön korábban is ic, vagy csak mint kiegészítő hiányzik róla? (Kis légbeömlő nyílások a motorháztetőn = volt, nix légrés = nix ic) Ha volt benne és most nincs meg, akkor bizony komoly feladat elé állhat a kis csapat, hiszen Si-ből azért nincs olyan sok, hogy bontóból –ésszerű időn belül- beszerezhető legyen egy ilyen jószág. Az újdonatúj ic ára azonban valószínűleg felidéz majd némi horrorisztikus élményt (általában nem törik, nem sérül, nem használódik el = roppant magas ár).
Stabilizátor: Az a két első nyúlvány aljára van felrögzítve, némiképp stilisztikus fémfülekkel. Ott inkább a nyúlványok rohadásának a ténye riasztó, mint stab felfogatása. Azonban, ha mégis inkább a hossztartókra gondolsz (lengőkar közepe -> segédkeret vége), akkor a segédkeret viszonylag könnyen és olcsón pótolható darab.
Próba: Hát bizony akkor alkudni kell! A mókusnak -aki a jelenlegi tulaj- semmilyen értéket nem képvisel az autó, és azt alkatrészeiben sem (mindenhol van egy kis hiba) tudja értékesíteni. A helyreállításhoz pedig sehogy sem viszonyul. Így lehetőség nyílik a kitartó és esetelegesen eredményes alkudozásra.(Hátul törött volt, elöl rohad, a motor nem klappol, stb., hát mit akarsz te eladni nekem a szélvédőket? 250 és nem több! Ha nem jó egy hónap múlva beszélünk. :-))) ..) Az egyetlen rizikó ilyenkor a hajtáslánc: kuplung, váltómű, kardán, difi állapota lehet. Na ezt kell lealkudozni nála.
És ha mindezen túljutott és megvette az autót, akkor már csak egy-két megatonna kitartás, és türelem. Utána viszont :Rock & Roll!!!
Előzmény: Stasis (268)
Stasis Creative Commons License 2001.08.13 0 0 268
Kedves RUNcájsz,

Akkor, ha megengeded, egyik kedves barátom nevében élnék azzal, hogy néhány dologban segítségedet lehet kérni :) Ö sajnos nincs internetközelben, de olvassa a Maserati fórumot.

Maserati Biturbót tervez vásárolni.

Pár kérdés :

- tudsz arról valamit, hogy kb. mennyi Biturbó lehet kis hazánkban ? Ez talán azért fontos, hogy
kb. ha az ember figyeli a hirdetéseket, mekkora
"készlet" bukkanhat fel az ujságokban.

- az állapotok tényleg annyira siralmasak, mint aminek tünnek ? Tehát, hogy a Biturbók nagyon lelakottak itt M.o.-n, és 2 árkategória jellemző : a párszázezres roncsok, illetve a túl drága példányok, mint ami az 1.6-ért kinált példány egyik kispesti autókereskedésben ?

- szóval akkor lesz Maserati klub ? :)

- van 22 kerületben, Nagytétényben egy Maserati szerviz. Erről tudsz valamit ?

Ami konkrét kérdés : barátom talált vidéken egy Biturbót. Leírom kb. milyen problémák vannak vele. Kérdés az, hogy megéri egy ilyen kocsit rendbehozni, vagy inkább érdemes tovább keresni, vagy külföldről importálni ? Ezt a példányt 360 ezerért kínálják.

Szóval :

- 1 hengerfej leszedve
- spoiler törött, hiányzik egy 2 tenyérnyi darab (első lökhárító)
- vezérműszíj átugrott
- az autó törött volt (igénytelenül kijavítva)
- belseje lepukkant
- befecskedezős
- levegő visszahűtő nélkül
- első futómű stabilizátor bekötés fölött 2 újnyi lyuk
- tehát gyakorlatilag ki se lehet próbálni.

A leendő vásárlő autószervízben dolgozik, olasz autója van (Lancia), tehát meg tudná csinálni a gépet.

Előre is köszönjük a válaszodat.

fastcar Creative Commons License 2001.08.13 0 0 267
Jó reggelt a VALÓDI Maseratisoknak!

A júniusi Alfaklub találkozón volt kint egy szintén épülés-szépülés alatt álló Biturbo. Ha feltünik újra a gazdája vagy az autó is, akkor majd ide irányítom hozzátok!

Szerintem, ha komolyan gondoljátok a klub létrehozását, akkor az indulásban az Alfaklub, mint Magyarország legnagyobb márkaklubja, illetve a vezetöje, biztos tud némi segytséget nyújtani.
Annak idején az Alfás csapat is úgy indult, hogy a Fiat Boldizsár akart valamiféle "vásárlói klubot" létrehozni, de ez nem vált be, viszont az ott összegyült emberek egy részéböl megalakult a márkabarát klub.
Esetleg ha érdekel 20-án Vácon lesz a klub következö összejövetele, ahol szeretettel látunk titeket is!

Én is gondolkoztam már Maserati vásárlásán, csak az a probléma, hogy annyi Alfa Romeo és Lamborghini várakozik még a megszerzendö autók sorában, hogy ez nem biztos, hogy sorra kerül. :)))) vagy :(((( Bár van egy Biturbo, ami hónapok óta, de lehet már egy jó éve is, áll Hüvösvölgyben egy utcában elakadásjelzö háromszöggel a hátulján, úgyhogy, ha nem vigyázok, és némi felesleges pénzmagot lelek a kasszában, még lehet, hogy beleszállok.

UI: Július végén Rimini határában az SS16-os úton befelé van egy bontó, ott láttam négyajtós Biturbot még elég egybenlévö állapotban.
Egyébként szeptember másodikfelében lesz Imolában a veteránbörze, ott is lehet vadászni jó dolgokat. és onnantól ez a bontó sincs már messze, meg a modenai otthon sem a múzeummal.

Cgo 146 Creative Commons License 2001.08.13 0 0 266
RUNcájsz,
orulok, hogy vannak meg ilyen emberek, mint Te :)
szoval tobb eve gondolkodom mar, hogy belefogok egy restauralasi projektbe (12 eves koromtol erdekel, akkor restauraltam szuloi segitseggel az elso motorom :))) Az utobbi evekben kialakult az elhatarozas, hogy egy Alfa Spider kel majd eletre a kezeink kozott, de a Te szilard meggyozodesed picit visszavitt az eredeti tervhez, nekem egy Quattroporte vagy egy Shamal lenne az almom. Olasz kapcsolat nalam is akad, sajnos elegge messze (Cisterna di Latina).
Előzmény: RUNcájsz (264)
Shamal Creative Commons License 2001.08.13 0 0 265
Már elég korán van, úgyhogy ideje felkelnem:)

Mindenkinek további szép napot, és legalább egy ilyen Maseratit:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

RUNcájsz Creative Commons License 2001.08.13 0 0 264
Az áttétel nem egyforma és a difi a 2.5-ben sperr, míg a kétliteresben „csak” sima. Nekem is van egy 2.5-ös hátső hidam és most, mikor felújítom a kétliterest erősen gondolkozom azon, hogy kicserélem a mostanit az elfekfőre.
2 lityós injektoros difi: salisbury ...... 2.5-ös karbis difi:sensitork 3.31:1
Sajnos a gépkönyvnek ezt a részét nem memorizáltam kellőképpen.
Ps: Buragom nekem is van: piros Maserati 3200 Gt. (az a nagyobbik fajta) Most azonban jó éjt kell hogy kívánjak, mert már az áttétel sem jutott az eszembe. Majd holnap...
Előzmény: Shamal (263)
Shamal Creative Commons License 2001.08.13 0 0 263
Nekem még van egy eredeti Burago 1/18 méretben (tehát még növésben van) 3200 GT, én még ezzel tudom emelni az esemény fényét.

Erre én most már nem emlékszem szerintem ő sem, azt tudom hogy két féle van mármint megoldásra, az se tudom hogy ezeknek egyforma e az áttétele vagy nem

Előzmény: RUNcájsz (261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!