> Petra!
> 11 liter városi fogyí a 75 lóerőssel??? Ezt hogy csináljátok?
Miért olyan nehéz ezt elképzelni?
Írta is, hogy _mindig_ rövid úton használja, és asszem városban. (Ez a két legnagyobb és leggyakoribb benzinfaló tényező szvsz!)
Na most, tegyük fel, hogy egy autó 6 liter fogyaszt egyenletesen haladva. Ugye el tudunk képzelni olyan forgalmi helyzetet (dugók, rengeteg lámpa (lásd még: 5 km/h-s átlagsebességek), sok megállás és újraindítás), mikor ugyan ennyi benzinből csak fele annyi kilométert tud elmenni? Meg aztán van, aki városban legfeljebb 3.-ba vált fel, mert hite szerint csak "úgy dinamikus".
Máris kész a 12 literes fogyasztás!
Ez tapasztalat. Persze, azért 12 literes (=dupla akkora) fogyit azért már nem "könnyű" kihozni. De nem is olyan nehéz, ha sose melegszik fel a motor, és mindig csak max. 5-10 km-t megy az ember, hisz ilyenkor állandóan dolgozik az automata szívató, pláne télen. Nyáron meg a klíma "segít be". A jobb láb súlyáról nem is beszélve... ;-)
(Így lehet pl. egy Kispolszkival 5 litert is, meg 10-et is fogyasztani. :)
Amúgy, ha nem 6 vs. 12-t veszel, hanem csak mondjuk 8 vs. 12-t, akkor az már csak másfélszeres szorzó, és kétharmad annyi megtett km. És az eredeti példában nem is 12, hanem csak 11 volt. Ez már hihető egy Focus esetében?
Csak én vagyok ilyen összekuporgatós, gyüjtős kifizetős, mindenki részletre veszi már az autókat? Szerintem tök lehúzás az autófinanszírozás 18-20%-os hiteldíj mutatókkal.:-(
Használt autó eladásnál borzasztó fontos szerintem manapság a részletfizetés lehetősége.
Tessék banki ajánlatott tenni az autó mellé. Sokan azért mennek "kereskedőhöz", mert ott van hitel!!!
Ha a leendő vevő rest felkutatni, akkor legalább Mi ne legyünk azok!! Személyes érdekünk!!:))
Hogy hol? pl. Merkantil Bank, etc...
Azért még győzködjetek:-)) A fő kérdés, hogy amikor egy ilyen bézs kárpit koszos lesz, akkor az már mindörökre egy koszos bézs kárpit, vagy még tisztítható?
A másik, hogy milyen pótlólagos üléshuzat szerezhető be hozzá, amit aztán időjárástól, utazóközönség életkorától, lustaságtól függően lehetne fel-le rakosgatni.
Ja még annyit ehhez,hogy golfot akartam venni, elmentem több kereskedésbe is és a hozzáállás mindenhol ugyanolyan flegmatikus "mi autót árulunk"volt.A fordon pedig fél év alatt szépen összeérett a festés.Természetesen írtam a ford mo-nak újabb festést ajánlott fel.
Az 1-1.5m körüli dízelekre tudtommal is sokkal nagyobb a kereslet,de én konkrétan a focusra értettem a nehéz eladhatóságot.Az emberekben még nem tudatosult,hogy ez a dízel nem az a régi dízel.
Ne hidd! Sokan buknak a használt dízelekre. Haverom 1.7-es régi Asztráját meghirdette az Ekszpresszben. Reggel 7-kor már ott ált a vevő pénzzel a kezében!
Elvileg a dízelek az alacsony fordulat miatt tartósabbak mint a benyások.
Visszanéztem hozzászólásaidat. Én nem vezettem még 1.4-es Fókuszt, nekem 1.3-as Eszkortom van. Valószínű, hogy a szervó, és klima mentessége sokat számít, de a városban nagyon kellemesen lehet vele autókázni. A pályán persze 120-130-nál többet én nem vártam el tőle tartósan. Pont ezért nem szoktam hajtani. De szerintem egy városi ember családi autójának kitűnő!!! Főleg, ha évente 4-5 alkalommal megy hosszabb útra.
Nem is cseréltem volna le, ha lett volna benne klíma...
Nálad most egy kicsit savanyú a szőlő effektust érzek. Teljesen jogosan! A Ford Mo.nak elmesélted már az esetet?
Peugeot 307 rovatban leírtam már 1x: Ha új autót veszel 60%-ban autót, 40%-ban hátteret, szolgáltatást is. Ezt sokan nem ismerik fel elsőre. Csak az eszközt látják, de hogy mi szentesíti fel az sajna nem...és utána pedig jön a rossz száj íz, és a negatív vélemény áradat.
Persze a Te eseted erre így nem igaz. Az elöző gondolataimat inkább általánosságban gondoltam.
Kívánom, hogy szeresd meg autódat, és töltsetek el együtt sok boldog kilométert!
Sziasztok!
A focus előtt golf tdi-m volt 90lovas klíma nélküli,nagyon jól el tudtam adni.A focus dízeljét kipróbáltam jónak találtam,bár a váltója egy kicsit hosszú,gondolom zaj,fogyasztás meg ilyesmi miatt.Ennek ellenére nem dízelt vettem,mert szerintem nagyon nehéz használtan eladni.
A bézs kárpitott kicsi gyerekekkel nagyon meggondolnám. Volt bent egy Mondeo próba kocsi kb. 2500km-el. Kezdett érdekes színe lenni az üléshuzatnak :)
Még a szürke belsőnél is figyelni kell a gyerekre. Imád átcsörtetni cipőstül a kárpiton.
Bár erre azt is lehetne mondani, hogy nevelés kérdése...
Pucros Mackó!
Én elismerem, hogy a bézs bels? a legszebb, f?leg egy sötét külsejü Ghia modellben. Én is majdnem ilyet vettem, de végül az eszemre hallgattam és megvettem a szürke belsövel. Ennek két oka volt. Az egyik 8 éves a másik 3 és fél. Megmondom öszintén, hogy jól tettem (bár a bézs gyönyörü volt).
Szerintem gondold át mégegyszer!
Én is tudom mit akarok....
Már ki is fizettem, ültem már benne 3x is...
Április 22.-én született 20.32 perckor, 4 napja a kereskedőnél van.
Ghia, pacific greeen kombi, digi klima, gyári cd, mozgásérzékelő riasztó, szépséges szürke plüs belsővel...
Csak ezt a hétvéget kell még kibírnom imádott Escortommal...klima nélkül:(
Úgy néz ki, mi már tudjuk, mit akarunk. Fehér 1.8 benzines ötajtós Focus Ghia tempomattal, bézs kárpit, +2év/50000km extra garancia. Három gyerek fog utazni benne, 6.5-9, 5-7.5 és 0-2 évesek.
Nekem biztos jó lesz. Remélem, a kölkök is szeretni fogják.
Nektek is ajánlom előzésnél/gyosításánál a padlógázt, mert teljes terhelésnél az EGR mellett a klíma is kikapcsol, nem kell örökké a kapcsolóhoz nyúlkálni. Ezt minden EEC V-ös számítógépes tudja.
A páromnak is 1,4-es focus-a van légkondival. Ma mentünk vele (nekem 1,8 d van) hát tényleg eléggé lefogja a légkondi. Előzésnél kikapcs (turbo boost:)) majd vissza. Az 1,8 D is észreveszi de nem ennyira zavaró. Mondjuk h takarékos az 1,4 az nem igaz. Városban 11 lityót zabál a gép. Igaz h fel sem tud melegedni és már leáll, majd újra és újra indul, leáll. De azért a 11 kicsit sokkk.
A pedál kattanás nekem is megvan. A dieselben. Aszondják h a pedál tartó keret az autó vázhoz csavarosan van rögzítve. Ott kattan vmi az illesztésnél. Nekem kanyar váltásban, amikor tekeredik az alváz, akkor roppan egyett. Ezért nem szedettem szét a kocsit.
Elkéne adnom az 1,8 d-t van valami ötlet hol nyomuljak vele??
"Ha már trend, akkor valami még nagyobb motorral venném (csak az értékvesztés fog vissza picit)."
Ne fogjon nagyon jót lehet autózni a 2 lityissel. Merem ajánlani.:)))
Egyébként az az igazi, ha belülről Trend. Isteni a futómű, egyszerűen kívánja a kihasználását. Persze rajtam nem múlik a dolog.:))) Most legalább olyan gumi van rajta ami jó partner ebben, mert a szériában rárakott gagyihalmaz nem nyújtott értékelhető teljesítményt.
Na csak most olvasom, hogy félreértettem a dolgot a széles gumi egy másik autón van. Hiába az ebéd után úgy látszik lement a vér az agyamból a hasamba emészteni.:)
Durván nézhet ki. Nem ér bele sehol? Azért kérdezem, mert én 16xJ7 Tecnomagnesio felniket és 205/50R16-os Dunlop SP Sport 9000 gumikat vettem rá és nem úgy néz ki, hogy szélesebb elférne a kerékjáratban. Persze egy nagyobb ET számú felni esetleg még felmenne de akkor félő, hogy teljesen alászedett kormánynál valahova beleér. Igaz nem próbáltam ki, mert az enyémnél a gépkönyv is ezt a méretet adták meg maximálisnak. Miután garanciális még a Kicsike nem akarok felesleges szívásokat.