Nem sértés. Már itt említettem párszor hogy a Mex az kínai. (Pedig mexikóira tippeltem régen). Ami a cseheknél Jawa Betka matricával kerül forgalomba az nálunk Panama Mex-ként. A vicc hogy a 400 eFt-os New Pionyr épp ugyanez csak kicsit felöltöztetve.
Ahhoz, hogy Babettát hosszabb távon használj, kell egy olyan megszállottság és márka szeretet, ami itt mindnyájunkban benne van! Enélkül nehéz lesz üzemben tartani.
Nincs gond az olajoskodással,régen nepi szinten szereltem.Már hiányzott is kicsit.Akkor szerintem én fecskendöt fogok használni a méréshez.Bár félig van a tankja,az egy darabig elég lesz szerintem.Az a baj,hogy én a 125 fölötti robogókat szeretem igazán,abbol meg kétütemüt venni,hogy külön olajozzon öngyilkosság.6 liter alatt egy sem eszik.Össze rakom próbálgatom,ha nem lessz jó megy vissza a Vaterára ahonnan vettem.
Szóval akkor nemsokáig lessz jó.Nem egy százas a motor maga sem. 15-ért vettem.Van 4t robogóm most is,egy Piaggio Beverly 200-as,csak nincs pénzem forgalomba helyezni.Rendszám nélkül meg nem merek járni vele.Eladni meg nem birom.A munkanélküliség nagy úr,azért vettem a babettát legyen mivel szaladgálni.
Mi a fenének a patika mérleg??? Egy baba már felnőtt nálatok is. Nem hiszem, hogy nem etettétek kallibrált cumis üvegből. Én ezt használom a keverék előállításához, amióta meg van a mocc. Biztos vagyok benne, hogy mennyiségi tévedés kizárva.
Létezik. A MOL hozza forgalomba és érdekes módon náluk a legdrágább. Gazdaságos hipermarketben 1200 Ft/l volt. Innen a vonzalom...
De vannak olcsó szintetikus olajak is. Nem sok helyen kapható, a legtöbb helyen csak 4000 Ft/l-es módi van vagy még drágább. Viszont ezekre esküszik mindenki. Én a Challoils szintetikus olajat 2300/l áron vettem, így már szívesen kihagyom az életemből az Arolt.
Igen, kevergetni kell. Mindenki maga dönti el a módszert. Én 10 l-es benzinkannát használok a könnyű számítgatás miatt. (Meg persze hogy elbírjam) Van aki a tankba önti az olajat és a benzint, aztán had szóljon! Szerintem így lehet a legjobban melléfogni az aránynak.
Állj! Attól még lehet kétütemű robogód hogy nem akarod a kezed összemotorolajozni! A modern kétüteműek olajszivattyúsak: te csak betöltöd a benzint, másik tartályba az olajat aztán go! Csak hát az olajszivattyú hibája elég sok galibát tud okozni.
hát vegyed csak meg a zsir uj alkatrészeket,aztán majd meglátod mit tud a magyar ipar..aztán add el a gépet(persze jóó drágán mert ugye felujitott!) és vegyél egy 4t robogot!:)
Ma este szétkaptam a 210-esm csupa dekec olaj volt mindene.Letekaritottam brigéciollal,holnap megveszem bele a cuccokat.Ha összerakom mennyi ideig fogja birni normális müködéssel?Ha nem lessz tartós megválok töle.Abba meg csak most gondoltam bele,hogy kevergetnem kellessz a benzint az olajjal.Évekig 4 ütemü robogókkal jártam.
Jó, valahol 1:40 és 1:50 között. Nincs patika mérlegem és valami rátartás mindig volt... A lényeg az volt hogy az 1:50 mindig meglegyen. A vicc hogy most tértem vissza a Challoils szintetikus olajhoz és most kezdett jobban melegedni a henger.
De előbb a szerelés jön, aztán meglátom hogy jó nyomon járok-e. Csak erre a hónapra már nem tudok magamnak időpontot adni.
A forró kipufogógázok egy része ha visszamarad,mert nem tud távozni a hengerből,az biza okozhat túlmelegedést.
Azt viszont erős fejcsóválással olvasom,hogy Arol 2T-vel mentél... Ráadásul 1:50-nel?! Azzal a bűnrossz olajjal?? Egy szintetikus vagy félszintetikus olajjal rendben a dolog,de az Arollal... Csodálkozom. Te viszont ne csodálkozz,ha csörög a motorod.
Hali! Gyanakodhatsz! Haverom is valami texós olajat használt,de egy kipufogótakaritás után rádöbbent hogy nem kéne.A könyökcsöve olyan volt belülről mintha valaki heccből olvasztott csokit öntött volna bele.
Úgyhogy le a könyökcsövet,bele egy széthajtott végű aluminiumsodronyt és hadd menynen a takaritás;)
....Pedig akarom, végre jól működik minden! Csak a motor nem :(....
Ez a mondat, ebben a formában, nekem nagyon tetszik!!! :-))))))
Természetesen a végére kell járnod mi okozza a problémát, mert ez nem fogható rá a nyári melegre. Ha még nem volt Gergő barátom remekműve kitakarítva az Arol maradványaitól, akkor azt sürgősen pótolni kell!!!
Köszönöm a válaszokat: Fuvókák rendben, 63/35 Falsch levegőt nem szív, tűn a lemez felülröl a negyedikben volt javítva felülröl a 2.ba:) Ezer köszönet, tudtam hogy a babetta forumlakoira lehet számítani még egyszer köszönöm üdv.:N/A
Én sem bolygatnám, de úgy néz ki hogy kelleni fog. Kíméletes 40-es tempónál is előbb-utóbb előjön egy csörgés, ami néha erős teljesítménycsökkenéssel párosul... Hamarosn szét kell döntenem ha még a továbbiakban is használni akarom. Pedig akarom, végre jól működik minden! Csak a motor nem :(
Ez csak egy egyszeri kiforgatás, teszt céljából. Nekem már 50 felett olyan érzésem van, mintha színes üveg cserepekkel kaparásznák a hátamat!!! Úgy, hogy ebben a tartományban soha nem közlekedek. Annyit még hozzá tennék, hogy a Jikovval a kipuff könyök csere, illetve rövidítés után, 62-ig forgott ki.
Mennyit fogyaszt? Soha nem mértem. Ez engem egyáltalán nem érdekel.
Bizonyára nem én vagyok itt a legtapasztaltabb ezügyben, de egy biztos: 19 év alatt mindíg csak jó időben, főleg nyáron használtam a motoromat. Még soha nem fordult elő, hogy túlmelegedett volna. Tudod, nincs tuningolva, és az eredeti kipufogó van rajta. Amikor a régebbi "Arolos" időszakomat éltem, a könyök csere előtt, már nekem is igen jelentős volt a keresztmetszet csökkenés a csőben. Csak a végsebesség ment le 50 alá(!) melegedni akkor sem melegedett az én 40-es tempómnál. Könyök csere óta én is 1:50-nel járok, de nem jutottam még el odáig, hogy megnézzem, a Castrollal mennyi a lerakódás. Tudod, amíg rendesen műxik a járgányom, nem szeretem piszkálgatni.
Ha azt tapasztalom hogy a régebben 35 °C melegben is jól működő mocim most a 30 fokon 10 km alatt túlmelegszik, fékek, guminyomások rendben vannak, akkor helytálló-e a kipufogóra gyanakodni? 2000 km alatt a jó öreg Arol 2T tele tudja rakni annyira hogy számottevő keresztmetszetcsökkenés legyen? Mindezt 1:50-es keverési aránnyal...
Megközelítés kérdése! Nem biztos, hogy a levegő sok, lehet, hogy az üzemanyag kevés! Ha a levegőszűrőd rendben van, tiszta benne a drót szűrő, akkor lehet, hogy a benzin kevés. Benzinszintet ellenőrizni, részterheléstű lemezkéje felülről a második horonyba, főfúvóka 63-as, üresjárati 35-ös! Üresjárati levegő csavar ütközéstől 540 fokra! Ha ezek is rendben vannak, mégis azt érzékeled, hogy szegény a keverék, akkor lehet, hogy tényleg falslevegőt szív valahol a motorod.
Szép napot forum lakók! Régebben még intenzíven követtem a forumot, de mára valahogy elmaradt (sok a meló) Egy olyan kérdésem lenne hogy akár mit csinálok a babettámal 207-es, melegen beállítom az alpjáratot, és mikor terhelést kap, tehát ráhuzom tökig, egyszerüen lehörög, lefulasztja magát a sok levegő miatt. Rájöttem arra ha a levegő szűrőt félig befogom, semmi gondja megy húz és gyursul is, de mihelyst elengedem megint ugyanaz a baj. Falsot nem tom hogy szívhat e, átnéztem mindnet, minden tömitve és jól zár. Segítségetek előre is köszönöm üdv.:N/A