Keresés

Részletes keresés

jee_c Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55753

Gondolom másoltad egy cikkből a mondatot. Becsúszott egy baki abba a cikkbe, mert nem Axion, hanem Axiom.

 

Előzmény: Diótörő (55751)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55752

Meg minek a Prada? Azert, hogy menö legyen? A SpaceX nyomdokain haladva mar megint ez a fö szempont? :)

Előzmény: Diótörő (55751)
Diótörő Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55751

" A Prada az Axion Space-szel együttműködve tervezi majd meg a NASA űrhajósainak új ruháit, amikben 2025-ben a Holdra mennek. "

Hova mennek két év múlva? A Holdra ? 2025-ben ?

jee_c Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55750

A medence más, mert itt hajlik a felszíne, ami külön érdekes..

Persze, az űr van az ablakon túl, de itt mindig valami bolygó is ott van, és legfőképpen a Nap és annak a fénye, amivel végig játszik az egész rövidfilmben. A Passengers űrhajója a csillagok közt repül az egész sztori alatt, pont ez is a történet lényege. Én a fényre és a bolygó (Hold) háttérre gondoltam, ami meghatározóan más.

 

Azért biztos sokat merített az Utazókból, de nekem nem ez volt az első gondolatom, amikor láttam.

 

Előzmény: Warlimont (55749)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55749

"És jelenetet biztos hogy nem nyúlt belőle. Nekem legalább is nem tűnt fel. Melyik az a rész szerinted?"

.

.

Kb az összes. :) Tulajdonképpen már az a látványbeli alaphelyzet és vágási mód egyből a Passengerst juttatta eszembe, ahogy a teljes üres óriási űrhajón lassan mozogva bemutat nagy, látványos tereket full berendezve, de emberek nélkül.

Előzmény: jee_c (55746)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55748

Az űrhajóban a nagy úszómedence az ablak előtt is sima Passengers koppintás....

Előzmény: jee_c (55746)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55747

Wernquist:

 

Passengers:

 

 

Előzmény: Warlimont (55745)
jee_c Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55746

Az is egy forgással előállított gravitciós környezet, de azért sztem az eléggé más volt.

Most, hogy említed, vannak hasonló dolgok benne, de azért Erik lemodellezett egy komplett űrhajót, az Esperanta-t, és az egyáltalán nem hasonlít (kívülről) a Passengers-ben levőre (annak csavart, DNS szerű karjai voltak).

És jelenetet biztos hogy nem nyúlt belőle. Nekem legalább is nem tűnt fel. Melyik az a rész szerinted?

Előzmény: Warlimont (55745)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55745

Szép lett, deee...... ez a Wernquist eléggé komolyan nyúlta a Passengers (Utazók) hangulatát, látványát, sőt konkrétan jeleneteket belőle.

Előzmény: jee_c (55741)
jee_c Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55744

Kicsit túltoltam a linket az előzőben (nem mutatta a browser, hogy már beszúrta).

 

Más: Tom Lueller interjú: https://www.space.com/tom-mueller-impulse-space-mira-spacecraft

jee_c Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55743
jee_c Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55742
Előzmény: jee_c (55741)
jee_c Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55741

Btw, van egy szuper rövidfilm:

https://vimeo.com/869858712

"One Revolution per  Minute"

Erik Wernquist készítette.

Warlimont Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55740

Ha nem is tul latvanyosan, de a Northrop fel Cygnus vonal is aktiv, söt fejleszteni tervezik automata dokkolasi kepesseggel, ami tulajdonkeppen jo hir!

.

"About a year and a half after signing a Space Act Agreement with NASA to develop a commercial space station, Northrop Grumman formally withdrew from its solo plans in order to partner with Nanoracks, a subsidiary of Voyager Space.

Under this new venture, Northrop Grumman will provide cargo transportation services for the commercial space station dubbed “Starlab.” To that end, the Cygnus spacecraft will be upgraded to allow for autonomous docking with the future space station."

jee_c Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55739

RocketLab Neutron bumm teszt: https://twitter.com/RocketLab/status/1709689298856133014

 

(Neutron második fokozat tesztje - sikeres)

divaoni01 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55738
jee_c Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55737

Ezt az elektromos motoros TVC-t már kb másfél évvel ezelőtt elkezdték. Én azt gondoltam, hogy az IFT-1 is ezzel fog repülni, de a Booster 7 még korábban készült, ezért nem volt benne ez a megoldás.

Előzmény: Warlimont (55736)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55736

Igen, pontosan ezert irtam en is lentebb a temat, mert eleg bator atalakitasnak tunik ilyen gyorsan. A Boeing lehet, 5 evig eltesztelgetne meg az elsö bejelentes utan is.

.

(De legyen szerencsejuk vele, nagyon jo lenne mar, ha nem csak Kina haladna az urhajozassal valamerre.)

Előzmény: Platon (55734)
jee_c Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55735
Előzmény: Platon (55734)
Platon Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55734

Sose lesz kész az a Raptor én mondom :) 

 

Amúgy ma már egy ekkora rakétához az ETVC tényleg jobb megoldás, de ilyen késő fázisban megint egy kísérleti rendszert odaberhelni... Mert ugye ez az EM rendszer nem az az EM rendszer amit az Apollón vagy a Space Shuttle motorjaiban használtak. Itt Lítium akkumulátorok és IGBT elemek lesznek.

 

Ezzel most kell egy plusz nagyfeszültségű kör, inverterek stb ami eddig nem volt. A vezérlési görbék is mások, újra kell kalibrálni az egész motorvezérlést.

 

De legnagyobb kérdés az a korona kisülések kockázata.

 

Összességében szerintem jót fog tenni a motornak, de ez megint egy csomó munka miközben amúgy is évtizedes csúszásban van a motor. És jövőre holdra-szállás :D

Előzmény: Warlimont (55730)
Platon Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55733

Sőt ugye, még el is akarták titkolni mi volt a baj és a beszállítóra akarták verni.

 

Egy Richard Feynman kellett hozzá, meg pár lelkiismeretes mérnök hogy ne sikerüljön. 

Előzmény: Warlimont (55720)
jee_c Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55732

Mármint a TVC. :D

Előzmény: jee_c (55731)
jee_c Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55731

Igen, elektromos motorokkal fog menni.

Előzmény: Warlimont (55730)
Warlimont Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55730

A következö Spaceshipen tenyleg elektromos lesz a toloeröszabalyzo rendszer hidraulikus helyett?

Ez amugy egy jo fejlesztes, es komoly atalakitas, kulönösen annak tukreben szep, hogy a Boeing mennyit ult a Starliner kapszula tovabbfejlesztese cimen ket repules közt.

jee_c Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55729

Ámen. :D

Előzmény: divaoni01 (55728)
divaoni01 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55728

De majd mostantól fáklyaként fog lobogni itt is a felvilágosulás lángja.

Előzmény: jee_c (55727)
jee_c Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55727

Csak halkan megjegyzem, hogy a "sok dilettáns barom" közül előfordul azért itt is egy-kettő. :D

Előzmény: jozsi245 (55725)
jozsi245 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55726
ha mindig csinalnak valamit azzal, amivel baj lehet, akkor meg mostse jartunk volna az urben! :-))
Előzmény: Aws (55721)
jozsi245 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 55725
"ket dolog vegtelen: a zeberi hujeseg es a zuniverzum. bar az utobbi nem biztos!" AE

a sok dilettans barom emberes marsutazasrol almodik nedveset, de kozbe huledezik, mint tanyanyasi parasztgyerek a kupiba, hogy milyen qrva sokba kerul egy szimpla dugas, meg a marsi szample return...

hat ez bizony ennyibe.
az emberes mikimoka meg ketnullaval tobbe!

https://qubit.hu/2023/10/03/fel-kilot-nyom-es-10-milliard-dollarba-kerul-mi-az
jee_c Creative Commons License 2023.10.02 0 0 55724

A tenger közben partra veti az IFT-1 maradványait:

https://twitter.com/BocasBrain/status/1708610435384291570

egész jó állapotban maradtak a COPV tartályok (vagy tartály). Megvan a gyártó is, és hogy 2041 után már nem használják. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!