A medence más, mert itt hajlik a felszíne, ami külön érdekes..
Persze, az űr van az ablakon túl, de itt mindig valami bolygó is ott van, és legfőképpen a Nap és annak a fénye, amivel végig játszik az egész rövidfilmben. A Passengers űrhajója a csillagok közt repül az egész sztori alatt, pont ez is a történet lényege. Én a fényre és a bolygó (Hold) háttérre gondoltam, ami meghatározóan más.
Azért biztos sokat merített az Utazókból, de nekem nem ez volt az első gondolatom, amikor láttam.
"És jelenetet biztos hogy nem nyúlt belőle. Nekem legalább is nem tűnt fel. Melyik az a rész szerinted?"
.
.
Kb az összes. :) Tulajdonképpen már az a látványbeli alaphelyzet és vágási mód egyből a Passengerst juttatta eszembe, ahogy a teljes üres óriási űrhajón lassan mozogva bemutat nagy, látványos tereket full berendezve, de emberek nélkül.
Az is egy forgással előállított gravitciós környezet, de azért sztem az eléggé más volt.
Most, hogy említed, vannak hasonló dolgok benne, de azért Erik lemodellezett egy komplett űrhajót, az Esperanta-t, és az egyáltalán nem hasonlít (kívülről) a Passengers-ben levőre (annak csavart, DNS szerű karjai voltak).
És jelenetet biztos hogy nem nyúlt belőle. Nekem legalább is nem tűnt fel. Melyik az a rész szerinted?
Ha nem is tul latvanyosan, de a Northrop fel Cygnus vonal is aktiv, söt fejleszteni tervezik automata dokkolasi kepesseggel, ami tulajdonkeppen jo hir!
.
"About a year and a half after signing a Space Act Agreement with NASA to develop a commercial space station, Northrop Grumman formally withdrew from its solo plans in order to partner with Nanoracks, a subsidiary of Voyager Space.
Under this new venture, Northrop Grumman will provide cargo transportation services for the commercial space station dubbed “Starlab.” To that end, the Cygnus spacecraft will be upgraded to allow for autonomous docking with the future space station."
Ezt az elektromos motoros TVC-t már kb másfél évvel ezelőtt elkezdték. Én azt gondoltam, hogy az IFT-1 is ezzel fog repülni, de a Booster 7 még korábban készült, ezért nem volt benne ez a megoldás.
Igen, pontosan ezert irtam en is lentebb a temat, mert eleg bator atalakitasnak tunik ilyen gyorsan. A Boeing lehet, 5 evig eltesztelgetne meg az elsö bejelentes utan is.
.
(De legyen szerencsejuk vele, nagyon jo lenne mar, ha nem csak Kina haladna az urhajozassal valamerre.)
Amúgy ma már egy ekkora rakétához az ETVC tényleg jobb megoldás, de ilyen késő fázisban megint egy kísérleti rendszert odaberhelni... Mert ugye ez az EM rendszer nem az az EM rendszer amit az Apollón vagy a Space Shuttle motorjaiban használtak. Itt Lítium akkumulátorok és IGBT elemek lesznek.
Ezzel most kell egy plusz nagyfeszültségű kör, inverterek stb ami eddig nem volt. A vezérlési görbék is mások, újra kell kalibrálni az egész motorvezérlést.
De legnagyobb kérdés az a korona kisülések kockázata.
Összességében szerintem jót fog tenni a motornak, de ez megint egy csomó munka miközben amúgy is évtizedes csúszásban van a motor. És jövőre holdra-szállás :D
A következö Spaceshipen tenyleg elektromos lesz a toloeröszabalyzo rendszer hidraulikus helyett?
Ez amugy egy jo fejlesztes, es komoly atalakitas, kulönösen annak tukreben szep, hogy a Boeing mennyit ult a Starliner kapszula tovabbfejlesztese cimen ket repules közt.
"ket dolog vegtelen: a zeberi hujeseg es a zuniverzum. bar az utobbi nem biztos!" AE
a sok dilettans barom emberes marsutazasrol almodik nedveset, de kozbe huledezik, mint tanyanyasi parasztgyerek a kupiba, hogy milyen qrva sokba kerul egy szimpla dugas, meg a marsi szample return...
hat ez bizony ennyibe.
az emberes mikimoka meg ketnullaval tobbe!