Ha -15-ben 8 kW a fűtési igény, akkor -7 fokon tippre már csak 6 kW az igény, annyit meg lead a fűtés. Azt a mérnöki hasraütés alapján napi 20-30 kWh-t kell valahonnan előteremteni, vagy amennyivel a hőmérséklet alámegy a -7 foknak...
A -15 fokban 8 kW fűtési igény kiszámításakor gondolom a hővisszanyerős szellőztetőt is figyelembe vették, mert különben ott 1-2-3 kW-tal túl van méretezve a fűtési igény és már tovább sem érdemes olvasni a postomat.
A hővisszanyerős szellőztetőben lévő előfűtő 1 kW-os fűtőszála és a 9 kW-os teljesítményvesztős hőszivattyú (mondjuk 5,9 kW-ot ad le -15 fokban, hogy az ismert katalógusból mondjunk adatot) 3 kW-os fűtőszála besegít, ha gond lenne, akkor van 9,9 kW teljesítmény. A háztartási tevékenységek, TV, világítás, hűtőszekrény, főzés, hajszárítás, gyerekek pogóznak a kanapén... mind mind belső hőnyereségként hozzáadódnak a fűtéshez.
Ezeken kívül minden padlófűtéses házba be van még építve egy hatalmas puffer is: van még 100 tonna 24-25-26 fokos betonod, nevezzük padlónak - falnak - födémnek, tetszés szerint.
Odakint január 8-án sem volt mindig -15 fok, lehet hogy a napsütéses -7 fokban annyival többet bír fűteni a hőszivattyú, hogy az visszafűti az elveszett energiát. Mondjuk ezt így nehezen hiszem el, mert annyival általában nem jobbak -7-ben a hőszivattyúk, mint -15-ben. Leolvasztás -15-ben nincs, az nem tudom, hogy segít-e, de legalább nem hátráltat.
A szoláris hőnyereséget lehet még hozzászámolni, ahogy a déli ablakokon pár órán át besüt a nap a szoba közepére, -15 fokban általában szikrázó napsütés van. Azt érdemes lenne kiszámolni, hogy felhúzott redőny esetén ha besüt a nap, akkor mennyi az annyi. Éjszakára a redőnyt le kell engedni, az is hőszigetel, nincs mese.
Nekem még ez is kevésnek tűnik, úgyhogy vagy a szeretet fűt odabent, vagy valamit nem vettem figyelembe.
Minden házad -15 méretezted eddig? Én csak nagyon régen. Ma már bátran belemegyek 15-20% kisebb teljesítménybe, külőnősen ha van hővisszanyerős szellőzés. Patron ki van kötve, hogy ha kell akkor be lehessen indítani. Összel indult be egy 8 kw-s ház 9 kw-s "teljesítmény vesztéses" hőszivattyúval, és nem volt patron üzem a télen.
Szerintem -15-re méretezni a hőszivattyút nem bocsánatos bűn, hanem hiba. Az az esetleses pár nap patronozás nem fogja fejreállítani a fogyasztást, cserébe egy jobban illeszkedő berendezést kapunk. Nagy gyártó technikai támogatója is ezt mondta, pedig ő a berendezés eladásban érdekelt.
nem jó gondolatmenet szerintem. A gépnek -10 vagy azalatt is viszonylag jó teljesítményt és COP-t kell produkálni a lehető legkisebb delta T mellett. a COP1 nem alternatíva ezzel szemben. Főklge nem milliós szerkezetek esetén.
-15C esetén van hőigény adatod? ahhoz kellene méretezni a teljesítményt.
Rosszul gondolom, hogy okosan hozzáállva, jobb dolog lenne olyan méretezést is szembeállítani ezzel ahol -adott teljesítményű fűtőpatronnal is számolunk?
Összevetve a fűtési idényben várható -10c' alatti órák számával.
Azzal számolj hogy kutyahudegben kb a felét tudja, tehát kb 12kw-ot. Nyáron meg a dupláját. Kb negyed m² hőcserélő felület kell kw-onként. Puffert elég 14kw körülire méretezni mert ha melegebb van, nem kell fűteni. De hogy nyáron is csináljon melegvizet, 24kw-ra kell a hmv tartályt méretezni. Vagy elfogadni hogy kisebb, de akkor betétüzem mint nálam.
Szi. Nekem Geo tarifáról működik. 3 fázis. Nem volt téma.
Januárban még a -16fokos levegőt is lehűtötte -20-ra.
Minél hidegebb van, annál hangosabb, gyengébb.
A 3. telet fűtötte végig. Rá sem néztem kint.
Kicsi a tartályom, ezért ilyenkor lekapcsolom, mert lekapcsolna magától ha eléri a 62 fokos előremenő fagyállót.
Az 1,8m² felületú sta200-am esetében 0 foknál biztosít 55 fokot. -10-nél 45 fokot. +10-nél 60 fok már sok. Még nem indult be a puffer fűtőbetétje. Egyszer kipróbáltuk, müxik.
5-6m² hőcserélő felületű puffert javaslok. Ok, nagy, drága. Vagy nyáron betétes vízmelegítés.
Így is a vártnál alacsonyabb lett az éves villanyelszámolás, szeptemberben nem kértek díjat, visszaadtak 35e-t és 27re levitték a szumma 33at. 180m² lakótér, északi lejtő, 30 éves ház felújítva.
A Fujitsu belsejét kínában és franciaországban a Panasonic belsejét Mlajziában, a Daikin belsejjét meg Török-Csah és kínaországban. Nem ez a fő szempont. hanem a műszaki tartalom ée megbízhatóság az életcikléus alatti összköltség(mennyi is az életciklus) és nagyon fontos a hidraulikai háttér azaz a fűtés-hűtés rendszer. Egy normális ezzel foglalkozó tervezőre sem szabad a pénzt sajnálni meg egy ehhez értő felelős műszaki vezetőre(lehet egy személy is). Utána meg a szakcsapatra illetve azzal teljesen együttműködve mindenre.
Én is gondolkodom, hogy az építés alatt álló házba pont ilyen onoff Meeting MD60D -at szerelek be. Érdekelne minden ami eszedbe jut, megköszönném ;)
Egy gondom van, hogy 380-ról megy és nem tudom mekkora plusz költséget jelent H óránál (Eon). Ha erről is tudsz vagy tudtok valamit megköszönném szintén ;)
LG-t is nézegettem én is de nem tudom mennyivel jobb azért mert nem Kínai ( Tuti az LG belsejét is Kínában gyártják :D )
Ha végiglapoztál oldalt, akkor biztosan megtaláltad az adataim.
Ettől függetlenül beteszem újra.
A mi családi házunk -15 fokra (bent 22 fok) számított hővesztesége 7,8 kW. Az idei télen ez még biztosan több volt kicsit, mert egy két helyen nem fejeztem be még 100%-osan a hőszigetelést, illetve a garázsra is rákapcsoltam a fűtést januárban.
Így kb. 170 m2-t fűtöttünk folyamatosan 23 fokon.
Az alábbiak voltak a fűtésre fordított fogyasztási adataink havi bontásban:
szeptember: ~100 kWh (ekkor még nem mértem pontosan és hiányosak a feljegyzéseim)
október: 270 kWh
november: 430 kWh
december: 790 kWh
január: 1020 kWh
február: 560 kWh
március 1-25-ig: 200 kWh
Az adatokat fenntartással kezeld, mert minden rendszer más és más!!!
Csendesnek nem nevezném, bár már telepítéskor sem gondoltam, hogy érni fog valamit is a csavarral átfogott gumibak.
Egyelőre radiátorokat fűt, de csak kb 0- -5°C-ig. Kb. ebben a tartományban el tudom használni a napelemek többlet termelését, ez volt a cél.
Zubadan volt kinézve, de a forgalmazó nem akarta eladni, így keresnem kellett más telepítőt. Daikint és Fujitsut leltem a környéken, akikre volt rálátásom.
Tök mindegy, melyiket veszed, vagy bejön vagy megbánod :). Valami gondod úgyis lesz vele, valamiért úgyis a tiéd lesz a legjobb. Problémás darabot pedig bármiből lehet kifogni.
Csak érdeklődnék, ha van 20db , 250w napelemem, ami termel, a felesleges árammal hajtanék egy hőszivattyút, fűtésre, hűtésre, meleg vízre, amihez az áramom valószínűleg nem elég, hanem a szolgáltatótól kell vennem még. Akkor milyen tarifával ildomos a szivattyút üzemeltetni? Vagy, hogyan?
Másik kérdés, jobb egy pár száz literes (300) víztárolóba termelni a melegvizet, és abból kivenni a falfűtéshez, vagy tároló nélkül direktbe fűteni, amennyit szükséges, a felületfűtésre?
Amúgy, millió kérdésem lenne, de még érlelgetem :-)
Ha nem is ködösít a COP-vel, de ha jól értem azt állítja az első két ábra alapján, hogy bár a 3°C alatti hőmérsékletek gyakorisága jóval kevesebb mint a 3°C felettieké, de mivel 3°C alatt jóval több üzemórát megy, mint 3°C felett, így összességében a COP nagyon leromlik, amit a forgalmazók szeretettel elhallgatnak.
Remélem, jól értem és nem viszek senkit zsákutcába.
Abból a cikkből egy dolog hiányzik igazán: a hsz műszaki adatlapja 2010-ből. Az több ponton le volt írva, hogy alul van méretezve a rendszer, radiátorral fűtenek, meg ilyenek.
Az említett 2,5-ös COP-ra kedvezményes tarifát sem adnak, a példa eleve rossz. Azt meg kell nézni, hogy a TÜV / EuroVent riportokban a COP-ba mi van beleszámolva a leolvasztás, a ventillátor és a keringetőszivattyú közül. Ha valaki megtalálja a DIN / EN 14511-3 pontos leírását, az engem is érdekelne.
Ugyanígy a gázkazánnál is van keringetőszivattyú, csak az villanyáramot fogyaszt, innentől mondjuk kihúzhatod a listából, bár ez véleményes, inkább hozzá kéne adni a gázos rendszer üzemeltetési költségéhez nappali áram áron.
Amiben igaza van: tényleg nagyon félrevezető egy 3 fokra meghatározott COP-pal nézni szezonátlagot.
Amiben nincs igaza: Ügyesen ködösít, hogy mennyire rossz alacsony hőmérsékleteken a hőszivattyúk COP értéke, sokszor nincs is megadva, valamint hogy a leolvasztások és a ventilátor fogyasztása sem számít bele a COP-ba. A ma kapható itt népszerű gépekre (pl. Panasonic Aquarea T-Cap, Mitsubishi Zubadan, LG Therma V, Toshiba Estia) ez minimum csúsztatás. Egyrészt elérhetők a COP értékek akár -15 fokra is, amik nem is annyira harmatosak, a fűtőpatron se megy bennük feltétlenül (nálam be sincs kötve), és a Panánál úgy tudom, a leolvasztás, ventilátor fogyasztás benne van a COP-ban.
Gratula a csendélethez és a géphez :-) Egyre ritkábban hallani majd a hangját, de ha nyáron ezzel fogsz hűteni, kissé hangosabb lesz, de az igazi hangját majd a következő télen fogja kiadni :-)
Olvasgatva a fórumot Wattocsak hozzászólásával egyet értek hogy az éves adatok megadása tisztábbá tenné a képet de legalább a havi bontás illetve a fűtött négyzetméter és a hőigény fontos