Rosszul tudod!A két kis csövet nem kel kivenni,ugyanis segítik a levegő áramlását a fedélben.. ezt egy dellorto prospektusban olvastam,szal én nem nyúlnék hozzá!!!
Persze, telibe sokkal jobban kapja a sokkal több levegőt, ez nyilvánvaló. De minek neki annyi, az 52-es fúvókához? Azt még az előbb elfelejtettem leírni, hogy az első kisérleteknél én is kipróbáltam a mocimat a fedél nélkül, de semmivel sem ment jobban. Csak a szívászaj növekedett meg.
Szerencsére bármelyik mocihoz is találták ki ezt a karbit, vagyunk egy páran Babettások, akiknek bevált.
Lehet a dolognak magyarázata. A gyári légszűrőfedél lyukai szélárnyékos oldalon van, ahol gyors levegő áramlik menet közben, tehát alacsony nyomású. Ha eltávolítjuk, akkor menet közben a porlasztót torlónyomás éri, tehát nem egyszerűen több levegő képes beáramlani, hanem jóval több. Ez abban az esetben okozhat teljesítménynövekedést ha a porlasztó beállítása nem optimális a motorhoz. A Dellorto nem egy elállítható darab, tehát ez nem a mi hibánk. Úgy tudom valamelyik Puch segédmotoros kerékpárhoz találták ki és nekünk csak szerencsénk van azzal hogy a mi motorunk is egész jól eldolgozik vele. Ez persze csak az én feltevésem, lehet hogy rosszul közelítem meg a "problémát".
A légszűrőfedél a zajcsökkentésen kívül azért elég jelentős mechanikai védelmet is nyújt a szűrőszövet részére. Ha néha esőben, sárban is megy az ember, akkor egyáltalán nem mindegy hogy az felverődik-e a légszűrőre és onnan bejut-e a porlasztóba.
Nem voltál tiszteletlen, ezért nincs mit megbocsájtanom! :)
Abban biztos lehetsz, hogy a porlasztók tervezői nagyon pontosan kiszámítják, hogy adott torok átmérőhöz, adott fúvóka mérethez mennyi levegő kell, hogy a motor tökéletesen működjön. Ez nyilván a Dellortonál is így van. Érdekes viszont amit Misi mond, mert bevallom, én nem vettem észre, hogy a levegő beömlő nyílások megnagyobbíthatók azáltal, hogy kipattintjuk a betéteket. Arra gondolok, hogy ez talán azért lehet, mert ha a 14-es átmérőjével használjuk, bele lehet tenni nagyobb fúvókát, amihez már valóban több levegő kell.
Én amikor feltettem a Dellortot, beállítottam az üresjárati fordulatszámot, és azóta is nagyon meg vagyok elégedve a motorom működésével. Ennél fogva nem igazán értem, hogy subaaa barátunknak miért nem megy a gépe rendesen azzal a szívó fedéllel. Pedig úgy tudom ő sem cserélt fúvókát, tehát az övében is 52-es van. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a kis fedélen található nyílás keresztmetszete eltér-e a nagy fedél furatainak keresztmetszetétől!
Úgy látom, Te elég jól értesz a Babettákhoz. Az én 210-esem szuperül műxik azzal a levegőszűrő fedéllel. Mit tanácsolsz? Én is dobjam el, vagy a motoromat cseréljem ki? Vagy fúrassam meg, mert csak 10 bar. van benne?
Ez csak egy műanyag idom, semmiféle szűrő nincs benne. Ezzel a bilinccsel felfogatod a karbira, s azon a két kis lyukon szívja a levegőt.
De nem a szembejövő levegőt ugyebár, mert amikor fel van téve, akkor a két lyuk hátrafelé néz.
Akkora batár nagy (szerintem) hogy lehet hogy nem is a levegőt zárja el, hanem a súlyfelesleg és a nagyobb légellenállás miatt nem megy olyan jól tőle a motor!!! :D:D:D
biztos hogy a tengely hosszirányában nem szabad mozognia?úgytudom a keresztirányú lötyögés a nem megengedett
BaskaTib:
külső hallópontból egyáltalán nem vészes a visításom,maxi sebességen el is tűnik majdnem,volt némi minimális olaj,kitöröltem,megcsiszoltam stb,a másik motor csendesebb de ott teljes hosszon fekszik fel a ferrodol,talán számít valamit
Hali, az AROL 2T-t eleve felejtsd el, innen kezdve pedig 1:40-1:50 között keverheted,olajminőségtől függően. És ez mit jelent 5 liter benzinhez viszonyítva? Ha nem tudod kiszámolni,akkor kérdezz meg bárkit aki túl van az általános iskolán...
Az előző videómmal összehasonlítva egyértelműen hallható a fordulatszámon, hogy a fedél milyen sokat levesz a végsebességből. (Mind a két videón max gázt húzok)
Nem számítottam jobbra, elég erős nekem a motor!! Gyorsulásban tényleg a sárga az első, de a végsebije pl. ennek a legjobb a 3 közül!!
Jelen állapot szerint nem lenne hely a pirosnak, a sárgát is már jobbrabalra tologatni kell.... :(
Az egyik motor (az erőtlen) a csirkeólban van, a sárga a műhelyben, a piros amit te csináltál az pedig a garázsban, az autó és a pingpongasztal eltávolítása után már használható is(másképp nem lehet kitolni) :D
Már csak a padláson van hely :(
Hogy szeptemberre ez változik-e azt nem tudom. Sajnos a lomtalanításnak nevezett kisebbségi örömünnepet (ezt itt olvastam! :D) lekéstem, nem voltam itthon :(
Azt hogy hajtókarcsapágyat is cserélni kell, ezt mi alapján mondod?
A "TBsz-lszf" - nélküli videót megpróbálom holnap összehozni;)
A nők úgy viszik a pénzt mint a félkarú rabló, más kérdés hogy olykor-olykor megéri :D:D
A vadi új kipufogó elég drága, de nagyon szép!!! Egyébként minden további nélkül rá lehet tenni 207.300-asra?? Mert nekem vannak kétségeim!!
A minőségi 2T olaj sem rossz ötlet, bár nekem évek óta semmi bajom az OMV olajjal!
A hengerfejet & dugattyút meg a legdrágább olajjal is előbb-utóbb ki kell majd takarítani! :D
Egyébként lehetséges hogy rendeződnek majd anyagi gondjaim, úgyhogy lehet hogy veszek szimmeringeket + beadom a hengert fúratni, de csak akkor ha veled együtt rakjuk össze!! :D (Meg akarok már végre tanulni blokkot szerelni!)
próbáld meg megtisztítani a surlódó felületeket,kuplungpofák és ahova belefog.lehet,hogy oda van rohadva egy kis zsír,és azért is csinálhatja.ez személyes tapasztalat.
Hali! Felújitottat nem nagyon szeretnék,nemtudom minek de valahogy tartok tőle. Itt ősszel 7500-ft lett volna egy új 207-es főtengely.Akkor nem kellett még nekem,most nemtudom itt mennyi lehet.Az lessz a vége hogy szülinapom után gyülik egy kis zsé,aztán veszek egyet.
az egy fémes csengés induláskor engem sem zavarna,a visítása már inkább,meg fogok kérni valakit hogy tegyen meg vele néhány kört,ha nem zavaró egy külső hallópontból akkor marad,nincs kedvem visszaszerelni.
Mindíg keverem a kuplungot az indítópofákkal,a kuplungot persze láttam ,ezen csak középen van ferrodoljuk,nemúgy mint a másik blokkban ahol teljes hosszban,és ez körrúgós vagy hogyhívják.Aztmondod a kuplungpofákat tartó tárcsa és az indítórész közül hiányzik?
Ha egy motor kint rohad éveket az udvaron,berozsdásodhat bármi a forgattyúsrészben és az adhat ki ilyen erős magas hangot?Lehetséges hogy ez bizonyos idő után megszűnik majd?
érdekes hogy sztenderen nem vettem észre,csak terhelés alatt menet közben bemelegedve
direkte választhattam a blokkok közül ,az 5000Ft-os volt a legjobb az eladó szerint az amit még ő is használt és teljesen normális hanga volt amikor letette régebben.
Én tudom. Valahol a 100 és 1000 % között... De ha még a kislányomat is hozzászámítom, akkor még jobban leköt a két NŐ.
És igen, én vettem már új főtengelyt, de nem tudok neked többet mondani erről, mert azóta is várja hogy kezdjek vele végre valamit. Elég hátul szerepel a szerelési listán, úgyhogy nem ígérek neked gyors választ.
Valakinek van tapasztalata 207-es új főtengellyel? Vett már valaki eggyáltalán? Ha igen akkor kérem irja már le valaki,hogy érdemes-e megvanni vagy sem!:) Asszem ősszel kicserélem a főtengelyt mert már kerepel egy picit:S Aztán egy főtengő felújitás meg szerintem majdnem annyiba kerül mint egy új főtengő.
nekem felújítás után csinálta ezt.nem raktam vissza a távtartó alátéteket a kuplung és az indítóizék közé.legalábbis asszem,mert azóta is úgy megy.mikor ráülök,ráhúzom a gázt,akkor kb10km/h-ig rángatózik is:-))
hát ez a blokk a fordulatszámmal egynes arányban kezd visítani legalábbis sokkal erősebb a hangja mint az előzőnek,ott csak a csapszeg kopog(hangutánzó szóval inkább köpög)
Ez akkor csapágyas?
Szerintem visszaszerelem a régit,és ezt újítom fel.