Az első, hogy a XXII kerületben van egy "Kövesdi Kft" autófestékbolt. Spray-ba is töltenek méghozzá Spies Hecker festékeket. Ez milyen minőségű?
A másik, hogy ha ez a spray ,meg a 2k lakk spray mondjuk ősz óta fűtetlen helyen volt, és előfordult már közben -20 és +20 fok között minden, akkor használható még?
Nagy melegre hőálló üveg kell. Arra pedig a ráégethető festék. De szerintem olyan meleg nincs a hagyományos tűzhelyek mellett hogy ne bírná. Hiszen akkor általánosan tűzveszélyes hely lenne. A napsütéstől sem törnek a közönséges üvegek(sem).
A zsír és pormentes üvegre egyébként a legtöbb festék jól tapad. Márka nevet pedig azért sem írunk, ugyanis azért akár kimoderálás, tiltás is járhat. Tudni illik: reklámnak minősülő Hsz.
Ha ilyen hideg műhelyben dolgozol akkor használni kellene a 2k füllerhez és majd a lakkhoz is gyorsítót ,vagy eleve a leggyorsabb edzőt kellene választani!
Tehát akkor: az oxidot kicsiszolom fémig, a lakkot mattulásig és jöhet az alapozó. Ezután az oxid helyére gitt, csiszolás, szórógitt, csiszolás (vizesen). Ha esetleg kilátszik az alu, akkor újra alapozó, aztán a szín. Jól gondoltam el?
A lakkot nem fogod tudni úgy elcsiszolni,hogy ne maradjon széle amit a bázis festék nagy valószínűséggel meg fog "csípni" ezért kellene valamilyen alapozó ami szigeteli a felületet. Ha meg a fémig lecsiszolod akkor mindenképp szükséges alapozni,mert az alu. úgy oxidálódik,hogy azt szabad szemmel nem látod és csak később jelent problémát amikor lemászik a felületről a festék.
Nem nagy, kb. 5x1,5 cm a peremtől 1 cm - re. Lakkot lecsiszoljam a festékig vagy csak annyira, hogy ne legyen fényes? Eléggé karcos, de nem annyira, hogy a lakk alá is benyúlna.
Helló! Ha nagy kiterjedésű az oxidáció akkor mindenképp célszerű az egész felniről eltávolítani a festéket lehetőleg homokszórással. Ezután csiszolás, zsírtalanítás korrózióvédő alapozás kimondottan alufelületre való alapozóval. Ha szükséges akkor vastagabb töltőalapozót lehet felvinni a felületre . Száradás után csiszolás ,és a fedőbevonet felvitele következik. Léteznek kombi alapozó és töltő füllerek is . A fent említett töltőalapozás akkor kihagyható!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Alufelni oxidálódását, felpúposodását mivel érdemes kiszedni? Alapozáshoz milyen alapozót ajánlotok? Mekkora mélységet illik először felhegeszteni és utána gittelni?
Sajnos lassan fényező kellene a kocsimnak (Megane II) az apró szépséghibák javítására, de ma még inkább megfogalmazódott bennem a dolog, mivel ma egy benzinkút parkolójában szépen rányitottak a bal hátsó ajtómra egy másikat. Pont ott találták el, ahol az él van az ajtóban az ablak alatt 10 centivel. Egy nagyon picit behorpadt (ez annyira nem zavar, mert tényleg csak egy nagyon picit kisimult az él, csak ujjal érezni), viszont sajna a lakk és festék egy kb fél 1 forintos nagyságú területen alapozóig lejött. Így van ott most egy fehér folt. Ezenkívül még az első lökhárító jobb eleje lett meghúzva, műanyag nem horpadt le, de a festék lejött a fekete műanyagig. Ezeket szeretném most kijavíttatni.
Tehát információ gyűjtésbe kezdek most fényezőkkel, fényezéssel kapcsolatban.
Lehet az ilyen jellegű hibákat telibe fényezés nélkül szépen javítani? Mire kell odafigyelni, hogy szép legyen a javítás? (Persze nekem elég ha a fényező tudja, de ha majd esetleg tesztelni szeretném, akkor 1-2 keresztkérdés nem árt :) )
Hanyag munkára alapból nem adom oda az autót, akkor inkább maradjon így. Ezért lenne jó 1-2 referencia. Van valakinek jó/rossz tapasztalata egy-egy műhellyel kapcsolatban?
Nos a műanyagot nem csiszolnám sokat mert az csak szőrösödik egyre jobban, minél jobban csiszolod. Új dobozt nem veszek sorry az új 80- 90 ezer lenne. Az meg így volt 32 ezer.... Nem lehet csak lakkozni- kiszívta a nap- az már fekete nem lesz. Tetőt nem lehet külön kapni. Nem vok kezdő annyira- csak a zsírtalanítás érdekelne..