A holnap ugyan elmúlt, de a probléma még mindig nem szűnt meg teljesen.
Végre került egy db kipuszelep, bár eléggé viseltes, úgyhogy nem biztos hogy jó lenne ebben az állapotában beépíteni.
Szeleptányér átmérő: 37 mm
Szelepszár hossz: 133.5-134 mm
Szelepszáron félkör alakú bemarás található a szár felső végétől számított 30 mm-nél, a bemarás kb. 1.8-1.9 mm széles.
Az adatokból kitűnik a tolómérő hiánya. :-)
A szelepszáron némi erőszak, ill. a használat nyomai fedezhetőek fel. Ha tudja valaki, hogyan lehet renoválni az ilyen sérüléseket, (keménykrómozás, felhegesztés-visszacsiszolás?) akkor itt jelezze.
Köszönettel: RUNcájsz
Hát nem tudom pontosan hogy lesz ilyen szelep , de mekérdezem . Milyen a magassága ? Mekkora az átmérője a szelepszárnak ? 7 miliméteres vagy 8 milis ?
Nem hiszem hogy elfáradan , bár az eredeti mindíg jobb szerintem , de ha egy jó minőségű autóból van berkava azaz kissé átalakítva akkor annak jónak kell lennie ! Főleg olyan darabot kell nézni ami eleve nagyteljesítményű és turbós . Mindenesetre elég böszme egy szelep van benne ! :-))))) 37 mili az nem kicsi kipufogónak ! Akkor iszonyatosan nagy lehet a két szívó szelep átmérője együtt ! :-)))
37mm a szeleptányér átmérője. Ilyen a 2.5 karbisé, a 2.0i-é, a 2.0 Si-é, stb. Ez a szelepátmérő igen gyakori kivéve a két lityós karbis modellt, ill. a négyszelepeseket.
A csináltatott szelep megfelelően van felületkezelve? Mennyire megbízható az ilyen szelep? Nem fog elfáradni 6500-ös fordulatnál?
Mekkora az átmérője a kpufogó szelepnek ? A Pontos méret jó lenne ha meg tudnád adni ! Mert lehet hogy akár szerezni is tudok , de lehet hogy csináltatni is lehet valamelyik más tipusu autóéból !
Eljöve hát a pillanat, amikor segélykiáltásommal verem fel az éjszaka és a topic csendjét.
A hengerfej felújítás során elértem ahhoz a pillanathoz, mikor is szükségem lenne egy kipufogószelepre, mely alkatelem nélkülözhetetlen a négyajtós talpra állításához. Megjegyzem, szívószelepem annyi van, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni, de sajnos az nem pótolja a hiányzó egy szem kipufogószelepet.
Bárkinek bármilyen használható ötlete van, úgy írjon ide, vagy emiljen egyet!
Előre is kösz.
Ugye van olyan, hogy 224-es? Ha van, akkor tegnap jött mögöttem egy olasz (naná!) rendszámú fekete a 7-esen a Balaton alatt a falvakban jó sokáig 60-nal, esti szürkületben, csak ködlámpával. Igen gonosz autó 8-) gyönyörű. Lehúzódtam, hogy körbenézhessem, oldalról is igencsak, de basszus hátulról 1 az 1-ben olyan, mint egy régi 626-os Mazda.
Régóta olvasgatom a fórumot, én is fanatikus hive vagyok a márkának, és tulajdonképpen én buliztam be stasist, hogy bombázzon kérdésekkel (RUNcájsz).
Pár hónapja már nézegetem, hogy van-e használható biturbó (főleg kétajtós és '86 vagy utáni).
Ha érdekel valakit voltam egy svájci Maserati szervizben, ahol eladó autók is voltak, de nem a mi (vagy az én) pánztárcánknak. Volt két Quattroporte, két Shamal, egy Ghibli plusz egy Ghibli emelőn, amiből éppen a motort szedték ki :).
Volt még egy hátsó udvar is, ahol állt egy 425-ös, új műszerfalas, és egy Biturbo SI, de a hülye fejemmel nem kérdeztem meg, hogy nem-e eladó valamelyik.
Sajnos úgy tűnik, amerre én jártam (CH-D-F) nincsenek olcsó és használható autók, kénytelen leszek az itthoni halott piacon keresgélni.
Ha lehetőség van a klubtagságra én szivesen részt veszek a dologban.
Egyenlőre ennyi voltam
_andris_
Ma láttam a "hivatalos márkaszervíz" (szóval Solymár Ipartelep) telepén egy autóból nagyon szépnek látszó piros 222-est (talán a rendszáma is erre végzödött)
Hát én benne lennék egy klubban csak hát a Maserati hiánycikk hozzá ! :-) De ha megcsinálnánk vagyis RUNcájsz rászánná magát akkor felőlem mehet ha nem kell hozzá autó ! :-))
Megnéztem a fotókat . Mit mondjak , lenyügözőek még igy is számomra ezek a kocsik !
A belseje már nem ilyen üdítő, csak nem akartam az elején lerombolni a nimbuszomat. :-)
Az előző tulaj valamiféle enyhén márványos mintájú műbőrrel kárpitoztatta újra a belteret, nem beszélve a nonfiguratív bútorkárpitból származó szövetbetétekről. Most első körben szeretném a márványos műbőrt átfesteni egyszerű sötétszürkére (technikai tippeket szívesen veszek), ill. a szöveteket feketére. Akkor már ki fog nézni valahogy. Olaszból annak idején behoztam egy tűrhető állapotban lévő belsőt, ám helyhiány miatt azt egy barátomnál tettem le több más alkatrésszel egyetemben. Az illető édesanyja azonban többször átpakolta a kupacot, aminek az eredménye több tucat karcolás és néhány igen csúnya szakadás lett. Amikor megláttam az eredményt, azt hittem szívrohamot kapok némi agyvérzéssel kombinálva, de hát szívességet tettek ugyebár, akkor pedig mégsemm lett volna ildomos vért ontogatni! (Lehet, hogy a romosított kárpitot fogom behúzatni, ha majd futja a keretből, de egyenlőre csak fontolva haladok.)
Ébredjetek!
Lassan csak Fastcar, és én kommunikálunk egymással különböző technikai jellegű üzeneteken keresztül, azt szolgálva, hogy az exhibicionizmusomat kiélhessem. De hogy fogom így kiélni rejtett vágyaimat, ha senki nem vesz részt a játékban?
Ha van még valaki, akit érdekel a téma, akkor jelentkezzen a topicban!
Nem tettem még le teljesen a klubalakítás lehetőségéről, csak legalább egy kicsit pezsegjen itt az élet!
A képekről: A szürke roncs az enyém, a piros csoda (3500 GT Superleggera) a kedvenc maserom, csak hogy elkerüljük a „képzavart”. :-))))
Fastcar kolléga!
Küldenék még egy-két képet a négyajtósról, ha nem veszem túlzottan igénybe az idődet.
Ha mehet akkor csak izenj ide egyet.
Köszi a segítséget!
Nem hinném, hogy barkácsolás eredménye lenne a vízhűtéses turbók hiánya. A vizes turbókat tudtommal nemigen szerelték a háromszelepes verziókra, márpedig a Biturbo i egy ilyen konstrukció. (évjárat: ’87).
Ha mégis barkácsmunka akkor túl jó, mert se, híre se hamva a hűtővíz bevezető, és elvezető csöveknek. Semmi rövidre zárás, semmi lehegesztett csonk. Az autóról pedig gyári fax van, tehát motor, vagy esetleges blokk csere kizárva.
Viszont ma lekerült a fent említett gépjármű hátsó hídja a helyéről!!! Úgyhogy a hátsó traktus aljának feltárása és helyreállítása már nincs akadályoztatva többé. Honlap indulnak a hídmunkálatok, utána a karos kezelése, és ha megjön még az a pár alkatrész ami kell, akkor teljes erővel indul a lakatolás és fényezés. Utána már csak.............................................................................................. és kész is van.