Én is éreztem hogy nem úszom meg. A tömítések frissek újak igaz én nem vágtam ki, hanem vettem. Természetesen be is vannak zsírozva. De mivel évek óta nem volt ez a motor generálon, szerintem is a szimeringeknél van a gond, de akkor már kicserélem az összeset. Köszi a segítséget.
Hát ha a hibajelenség az amit írtam, akkor a szimmering cserét nem úszod meg.
A főtengelynél biztos fals levegőt szív a forgattyúsházba a gép.
A tömítésekkel kapcsolatban:
Én azt csináltan, hogy a felfekvő felületeket megcsiszoltam, műszaki rajzlapból készítettem tömítést, aminek mindkét oldalát vékonyan megkentem gépzsírral és úgy raktam össze.
Lehet hogy nem írtam le tisztán de a hibajelenség az az amit Te írtál. Az az igazság hogy hála a jó istennek az én 210mel nincs gond. Ez egy haveromé aki nem ért hozzá és elkértem tőle hogy megbütykölöm. Tehát ő nem nagyon cserélt szimeringet sose. Akkor szimeringcsere? Átnéztem a tömítéseket megint. Lenne valami ötleted esetleg hogy tudom kiszűrni ha a tömítéseknél van a gond?
Kérdésem lenne a 210sel kapcsolatban. Tehát indítás után ha a motor felveszi az üzemi hőmérsékletet, se szó se beszéd elkezd magától felpörögni úgy, mintha tőgázon húznám a Gondolom fals levegőt szív a kicsike, csak nem vágom hogy hol. Tömítések cserélve csavarok, anyák meghúzva, kipufogó rendben. Tehát a kérdésem hogy hol szívhat még levegőt. Esetleg szimeringeknél? Vagy van valamilyen fajta jellegzetes hely amit én nem tudok vagy esetleg nem vettem észre?
Miért? Mi a probléma a jelenlegi festéssel? Az első sárvédőn az kosz vagy sérülés?
Én adnék neki egy alapos polírt, tisztítást és max csak a sérült, esetleg rozsdás elem festését javítanám. A láncvédő alapján kevertetnék hozzá színt és megkesszenteném!
Szemétb semmiképp!!! Miért is tennéd?
Ha mégis, akkor szólj hogy mikor és hol dobod, hogy kiguberálhassam. :)
Paint-be rakd a képet és a kép méretét csökkentsd kb 80-90%-ra! Akkor nem lesz még nagy változás a kép élességében, de a kép mérete (kilobyte-ban) csökkenni fog, és símán fel tudod rakni! Had lássuk!
na,hát teljesen elkészültem.majdnem tökéletes csak van egy kis gondom még,amiben a segítségeteket szeretném kérni.:felkapcsolom a lámpát,világít szépen,becsületesen,de a motor elkezd"kerregni"teljesítménye nagymértékben csökken,rángatózik.olvastam amit nemrég írt Tóni Bácsi,át is forrasztottam mindent,de ugyanaz.Ez mitől lehet?légyszíves segítsetek,már csak ezt a gondot kell megoldanom a majdnem tökéletességhez.
"Szóval azt akartam mondani, hogy minden csak érdeklődés és hozzáállás kérdése. A többi nagyon könnyen megtanulható."
Hát erre annyit tudok mondani hogy általába mindent letöltök és áttanulmányozok ami a 2 ütemü motorokat illeti!:-)
De egy dolog biztos,ha más motort veszek akkoris megtartom a babit! Sok nagyon szar napomat tett jóvá 1 liter benzinért cserébe.:-) Meg az a sok jó szerelgetés,ami egy egész életre szóló élmény!
Sziasztok! Még mindig van egy Babettám (Egysebis) eladó nagyonsok pótalkatrésszel. A babetta néha beindul néha nem , vmi beállítás lesz(Karbi). De biztos megegyezünk!
Volt itt kb. 3 éve egy nagyon lelkes Babettás, aki a bekerülésekor még azt sem tudta, hogy működik a kuplung szerkezet. Ellenben olyan ambíciók voltak a srácban, hogy fél év múlva önállóan elkezdte tuningolni a mociját, és sikerült is neki. A későbbiekben pedig nagy mértékben részt vett a fiatalabb, tapasztalatlanabb generáció betanításában. Egy másik fórumon önállóan publikált műszaki vonatkozású cikkeket. Aztán elment, mert eladta a mociját, ugyanis kevesellte az általa elérhető legnagyobb sebességet. :)
Szóval azt akartam mondani, hogy minden csak érdeklődés és hozzáállás kérdése. A többi nagyon könnyen megtanulható.
Nem ritka hiba, bizony, bár érzésem szerint az utángyártott töltőtekercsekkel szokott a baj lenni.Azokon a testreforrasztás úgy van kialakítva, hogy keresztbefektetnek a vasmagon egy kb. 1 mm-es rézhuzalt, ezt forrasztják a maghoz és ebből indul a tekercselés.Pár esetben találtam olyat, hogy ez a vastag vezeték (a tekercs alatt) elkezdett mozogni, felvált, csak a tekercs szorította a maghoz, de ez nem elég a vibrációk ellen, az eredmény: szaggatott a motor (gyújtáskimaradások) nagyobb fordulaton. Még egy dolog: akkor érzékeny nagyon a világítás bekapcsolására, ha pl. a töltőtekercsnél a vasmag/rotor közti légrés 0,4 mm, a világítótekercsek légrése pedig kisebb, 0,2 mm, vagy ne adj' isten horzsolódik a forgórészen. Ilyenkor be kell állítani a légréseket (lásd kezelési utasítás), a múltkor éppen ilyet kellett csinálnom, egy műanyag névjegykártya akadt a kezembe, 0,3 mm vastag volt.Csavar meglazít, kártya betuszkol, csavar meghúz, légrés jó. Ha nem lehet szükséges mértékig eltávolítani a vasmagot, picit bővíteni kell a lyukat tűreszelővel.
:-))) Hátha belejövök mostmár énis ezekbe a felömlő/leömlő csatorna módosításokba! Utánna jöhet a sok motoros nálam szép kis szummákért "tuninngoltatni":D Na neem netessék komolyan venni,csak beleéltem magam:D
Már készen vannak! 10mp-s profi képek a motor minden része aprolékosan le van fotózva! 10 órahosszát takarítottam,de megérte mert gyönyörű lett!Probáltam ide is felrakni de 500kb nagyobbat nem lehetett! üdv
Úgy értettem hogy feladtam, hogy a rengeteg altípust jelző számhoz kiderítsem a hozzá tartozó felszereltséget és eltérést. No ezt nem fogom végigszórakozni...
Csak ne tessék megtörni! Ha te az adattáblán 210 200 megjelölést láttál, akkor a te mocidnak ez volt a típusa. Én feladtam azt hogy önállóan megfejtsem a jelölési rendszert. Mivel jó darabig még a Kolárovón gyártott Babetták is a JAWA nevet használhatták, így a jelzésük is a JAWA hagyományait követte. Tehát a te motorod a JAWA 50 typ 210.200 megnevezést kapta. A Mustangok például JAWA 50 typ 223.200 számmal voltak illetve. Az első szám a típuscsaládot jelölte, a második szám pedig az altípust. Altípusból pedig rengeteg létezett. A ZVL épp azért tudott virágzó szocialista gyár lenni mert a tervgazdálkodás ellenére figyelembe vette a célország piaci igényeit. Sőt, egyes országokba többféle altípust is készítettek. Az évek során csak 210-esből több mint 25 altípust csináltak, de részleteket tartalmazó táblázatot én sem tudok jobbat mint amit te láttál.
A motor neve viszont országonként változhatott: Babetta, Supreme, X 25, Freewheeler vagy Babetta, Stella, Hooper. A típusszám ellenben minden országban a fent említett rendszert követte.
Biztos igazad van. A szívó, felömlő, kipuff keresztmetszetek, no meg a vezérlési szögek, nyilván befolyásoló hatással vannak egy moci működésére. Ha a gyártó által eredeti tervek alapján elkészített motorokon bizonyos átalakításokat végzünk, azzal érhetünk el pozitív eredményeket, de lehetnek bizonyos hátrányai is. Lásd, visszaköpködés. Bár miko?-tól nem hallottunk ilyen visszaköpködős jelenségről, pedig az ő motorja is rendesen meg van adjusztálva. Persze, neki nem is Dellorto karbija van. Biztos, hogy ez sem mindegy.
Ezért lehet, hogy bár azonos a porlasztónk Marcival, a motorunk nem egyforma, tehát a működésükben azért van különbség.