Keresés

Részletes keresés

disztroj Creative Commons License 2009.07.28 0 0 26295
Én is éreztem hogy nem úszom meg. A tömítések frissek újak igaz én nem vágtam ki, hanem vettem. Természetesen be is vannak zsírozva. De mivel évek óta nem volt ez a motor generálon, szerintem is a szimeringeknél van a gond, de akkor már kicserélem az összeset. Köszi a segítséget.
Előzmény: pedro210 (26294)
pedro210 Creative Commons License 2009.07.28 0 0 26294

Hát ha a hibajelenség az amit írtam, akkor a szimmering cserét nem úszod meg.

A főtengelynél biztos fals levegőt szív a forgattyúsházba a gép.

A tömítésekkel kapcsolatban:

Én azt csináltan, hogy a felfekvő felületeket megcsiszoltam, műszaki rajzlapból készítettem tömítést, aminek mindkét oldalát vékonyan megkentem gépzsírral és úgy raktam össze.

Előzmény: disztroj (26293)
disztroj Creative Commons License 2009.07.28 0 0 26293

Szia!

 

Lehet hogy nem írtam le tisztán de a hibajelenség az az amit Te írtál. Az az igazság hogy hála a jó istennek az én 210mel nincs gond. Ez egy haveromé aki nem ért hozzá és elkértem tőle hogy megbütykölöm. Tehát ő nem nagyon cserélt szimeringet sose. Akkor szimeringcsere? Átnéztem a tömítéseket megint. Lenne valami ötleted esetleg hogy tudom kiszűrni ha a tömítéseknél van a gond?

 

Köszi...

Előzmény: pedro210 (26285)
pedro210 Creative Commons License 2009.07.28 0 0 26292

Szia Victor!

 

Sajnos én is csak elvétve látok babettást itt Győr környékén.

A fiatalok csak a mai gagyi robogókat használják.

Amikor meg végigpöfögök elöttük a zsír állapotú babszival csak lesni tudnak... :)

Előzmény: Törölt nick (26289)
garázsharcos Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26291

Erről írtunk nem sokkal lejjebb: hsz 26271 és 26272...

üdv.: R

P.S. Látom, került egy szép kipufogó is!
Előzmény: baskatibor (26290)
baskatibor Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26290
kissebbre vettem a hézagot,de az sem segített:-(((
Előzmény: dagi74 (26277)
pedro210 Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26287

Szerintem igen messze leszünk egymástól!

Környezetemben alig akad babettás.

Merre lax?

Előzmény: Törölt nick (26286)
pedro210 Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26285

Szia!

Hát a főtengely szimmeringnél biza szívhat fals levegőt a forgattyús házba.

Bár én ilyenkor azt a jelenséget észleltem, hogy felpörgött fullra, majd vissza alapjáratra és ez váltakozott.

Mikor cseréltél szimmeringet?

A, hogy kicseréltél minden tömítést, még nem garancia arra, hogy ott nem tud falsot szívni.

Előzmény: disztroj (26282)
pedro210 Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26284

Ha még gyári a festése, akkor polírt neki! Az egészséges részeket át ne fesd!

A sérült sárvédőre meg írtam, hogy én mit csinálnék.

Festék kevertetés és újrafényezés.

A többi elemeet egy alapos polírozással újjá tudod tenni jó polírpasztával és sok dörgöléssel.

Előzmény: Törölt nick (26283)
disztroj Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26282

Sziasztok!

 

Kérdésem lenne a 210sel kapcsolatban. Tehát indítás után ha a motor felveszi az üzemi hőmérsékletet, se szó se beszéd elkezd magától felpörögni úgy, mintha tőgázon húznám a Gondolom fals levegőt szív a kicsike, csak nem vágom hogy hol. Tömítések cserélve csavarok, anyák meghúzva, kipufogó rendben. Tehát a kérdésem hogy hol szívhat még levegőt. Esetleg szimeringeknél? Vagy van valamilyen fajta jellegzetes hely amit én nem tudok vagy esetleg nem vettem észre?

 

Köszi a választ....

pedro210 Creative Commons License 2009.07.27 0 0 26281

Miért? Mi a probléma a jelenlegi festéssel? Az első sárvédőn az kosz vagy sérülés?

Én adnék neki egy alapos polírt, tisztítást és max csak a sérült, esetleg rozsdás elem festését javítanám. A láncvédő alapján kevertetnék hozzá színt és megkesszenteném!

 

Szemétb semmiképp!!! Miért is tennéd?

Ha mégis, akkor szólj hogy mikor és hol dobod, hogy kiguberálhassam. :)

Előzmény: Törölt nick (26280)
F.Kristóf Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26279
Paint-be rakd a képet és a kép méretét csökkentsd kb 80-90%-ra! Akkor nem lesz még nagy változás a kép élességében, de a kép mérete (kilobyte-ban) csökkenni fog, és símán fel tudod rakni!
Had lássuk!
Előzmény: redman75 (26268)
dagi74 Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26277
Sziasztok.Babetta 207-es és 210-es alkatrészei eladók.Postázni is tudok.Kérlek inkább telefonon érdeklődj , 20-222-87-80 , ilzoli@freemail.hu .
baskatibor Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26276

na,hát teljesen elkészültem.majdnem tökéletes csak van egy kis gondom még,amiben a segítségeteket szeretném kérni.:felkapcsolom a lámpát,világít szépen,becsületesen,de a motor elkezd"kerregni"teljesítménye nagymértékben csökken,rángatózik.olvastam amit nemrég írt Tóni Bácsi,át is forrasztottam mindent,de ugyanaz.Ez mitől lehet?légyszíves segítsetek,már csak ezt a gondot kell megoldanom a majdnem tökéletességhez.

ÍzirájderLajos Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26275
Szia Tóni bácsi!

"Szóval azt akartam mondani, hogy minden csak érdeklődés és hozzáállás kérdése. A többi nagyon könnyen megtanulható."

Hát erre annyit tudok mondani hogy általába mindent letöltök és áttanulmányozok ami a 2 ütemü motorokat illeti!:-)

De egy dolog biztos,ha más motort veszek akkoris megtartom a babit!
Sok nagyon szar napomat tett jóvá 1 liter benzinért cserébe.:-)
Meg az a sok jó szerelgetés,ami egy egész életre szóló élmény!
Előzmény: Tóni bácsi (26273)
Pista622 Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26274
Sziasztok! Még mindig van egy Babettám (Egysebis) eladó nagyonsok pótalkatrésszel.
A babetta néha beindul néha nem , vmi beállítás lesz(Karbi). De biztos megegyezünk!
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26273

Volt itt kb. 3 éve egy nagyon lelkes Babettás, aki a bekerülésekor még azt sem tudta, hogy működik a kuplung szerkezet. Ellenben olyan ambíciók voltak a srácban, hogy fél év múlva önállóan elkezdte tuningolni a mociját, és sikerült is neki. A későbbiekben pedig nagy mértékben részt vett a fiatalabb, tapasztalatlanabb generáció betanításában. Egy másik fórumon önállóan publikált műszaki vonatkozású cikkeket. Aztán elment, mert eladta a mociját, ugyanis kevesellte az általa elérhető legnagyobb sebességet. :) 

 

Szóval azt akartam mondani, hogy minden csak érdeklődés és hozzáállás kérdése. A többi nagyon könnyen megtanulható.

 

Hajrá Laja!!!

 

:-)

Előzmény: ÍzirájderLajos (26270)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.26 0 0 26272

Igen, ez is igaz!

 

Mert bármelyik tekercs utángyártottra történő cserélése esetén lehetnek a furatok elhelyezkedésében különbségek, amik nyilván a légrés megváltozásához

vezet(het)nek.

 

És akkor még nem beszéltünk az armatúra visszahatásról, ami szintén gyújtás kimaradást okozhat.

 

Sajnos még nem jött vissza F.Kristóf kolléga, hogy elmondja a tapasztalatait.

Előzmény: garázsharcos (26271)
garázsharcos Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26271

Nem ritka hiba, bizony, bár érzésem szerint az utángyártott töltőtekercsekkel szokott a baj lenni.Azokon a testreforrasztás úgy van kialakítva, hogy keresztbefektetnek a vasmagon egy kb. 1 mm-es rézhuzalt, ezt forrasztják a maghoz és ebből indul a tekercselés.Pár esetben találtam olyat, hogy ez a vastag vezeték (a tekercs alatt) elkezdett mozogni, felvált, csak a tekercs szorította a maghoz, de ez nem elég a vibrációk ellen, az eredmény: szaggatott a motor (gyújtáskimaradások) nagyobb fordulaton.
Még egy dolog: akkor érzékeny nagyon a világítás bekapcsolására, ha pl. a töltőtekercsnél a vasmag/rotor közti légrés 0,4 mm, a világítótekercsek légrése pedig kisebb, 0,2 mm, vagy ne adj' isten horzsolódik a forgórészen.
Ilyenkor be kell állítani a légréseket (lásd kezelési utasítás), a múltkor éppen ilyet kellett csinálnom, egy műanyag névjegykártya akadt a kezembe, 0,3 mm vastag volt.Csavar meglazít, kártya betuszkol, csavar meghúz, légrés jó.
Ha nem lehet szükséges mértékig eltávolítani a vasmagot, picit bővíteni kell a lyukat tűreszelővel.

üdv.: R
Előzmény: Tóni bácsi (26247)
ÍzirájderLajos Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26270
:-)))
Hátha belejövök mostmár énis ezekbe a felömlő/leömlő csatorna módosításokba!
Utánna jöhet a sok motoros nálam szép kis szummákért "tuninngoltatni":D
Na neem netessék komolyan venni,csak beleéltem magam:D
Előzmény: Tóni bácsi (26260)
redman75 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26269
RAktam 1 mintát a megadott emailre!
Előzmény: Törölt nick (26267)
redman75 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26268
Már készen vannak! 10mp-s profi képek a motor minden része aprolékosan le van fotózva! 10 órahosszát takarítottam,de megérte mert gyönyörű lett!Probáltam ide is felrakni de 500kb nagyobbat nem lehetett!
üdv
Előzmény: Törölt nick (26267)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26267

Szép bizony!

 

Csinálhatnál róla pár nagyfelbontású felvételt és elküldhetnéf nekem a mwallace@freemail.hu címre. Hátha beválogatom majd a honlapom galériájába!

Előzmény: redman75 (26266)
redman75 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26266
Ugye szép!
üdv
Előzmény: Törölt nick (26263)
redman75 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26265
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/3/0/0/THM_0006214300.jpg
Előzmény: Törölt nick (26263)
redman75 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26264
Köszönöm! Ő lenne az!
Előzmény: Törölt nick (26263)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26263

Úgy értettem hogy feladtam, hogy a rengeteg altípust jelző számhoz kiderítsem a hozzá tartozó felszereltséget és eltérést. No ezt nem fogom végigszórakozni...

Előzmény: Törölt nick (26262)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26262

Szia!

 

Csak ne tessék megtörni! Ha te az adattáblán 210 200 megjelölést láttál, akkor a te mocidnak ez volt a típusa. Én feladtam azt hogy önállóan megfejtsem a jelölési rendszert. Mivel jó darabig még a Kolárovón gyártott Babetták is a JAWA nevet használhatták, így a jelzésük is a JAWA hagyományait követte. Tehát a te motorod a JAWA 50 typ 210.200 megnevezést kapta. A Mustangok például JAWA 50 typ 223.200 számmal voltak illetve. Az első szám a típuscsaládot jelölte, a második szám pedig az altípust. Altípusból pedig rengeteg létezett. A ZVL épp azért tudott virágzó szocialista gyár lenni mert a tervgazdálkodás ellenére figyelembe vette a célország piaci igényeit. Sőt, egyes országokba többféle altípust is készítettek. Az évek során csak 210-esből több mint 25 altípust csináltak, de részleteket tartalmazó táblázatot én sem tudok jobbat mint amit te láttál.

A motor neve viszont országonként változhatott: Babetta, Supreme, X 25, Freewheeler vagy Babetta, Stella, Hooper. A típusszám ellenben minden országban a fent említett rendszert követte.

Előzmény: redman75 (26261)
redman75 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26261
Köszönöm Tóni bácsi!
Biztos 210/220 lehet az enyém is! csak a kerék adat nem stimmel,mert ott fűzöttet ír,nekem meg ez az öntött csillagküllő van!
üdv
Előzmény: Tóni bácsi (26259)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.07.25 0 0 26260

Szia Laja!

 

Biztos igazad van. A szívó, felömlő, kipuff keresztmetszetek, no meg a vezérlési szögek, nyilván befolyásoló hatással vannak egy moci működésére. Ha a gyártó által eredeti tervek alapján elkészített motorokon bizonyos átalakításokat végzünk, azzal érhetünk el pozitív eredményeket, de lehetnek bizonyos hátrányai is. Lásd, visszaköpködés. Bár miko?-tól nem hallottunk ilyen visszaköpködős jelenségről, pedig az ő motorja is rendesen meg van adjusztálva. Persze, neki nem is Dellorto karbija van. Biztos, hogy ez sem mindegy.

 

Ezért lehet, hogy bár azonos a porlasztónk Marcival, a motorunk nem egyforma, tehát a működésükben azért van különbség. 

 

Jó hétvégét mindenkinek!

 

:-)

Előzmény: ÍzirájderLajos (26254)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!