Keresés

Részletes keresés

kovacsgyula44 Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40867

A németeknek soha nem volt Palladinjuk.1998-ban ajánlottak fel ingyen M109G osztályt, esetleg osztályokat kompletten segélyhelyig bezárólag a Pzh 2000 rendszerbeállítása kapcsán. Az ajánlatot a tüzérdandár vezetőségének tették az Idar- Obersteiniek. A saját rendszerük analógiájára, ők Póka Ferit gondolták a magyar tüzérség tábornokának.

    Ezt az ajánlatot megerősítette a német nagykövet és katonai attasé is. Lőrincz Miklóssal eszközöltük ki, hogy Wachsler Tamás közig. államtitkár fogadjon bennünket, tájékoztattuk az ajánlatról, azt elfogadni látszott. Gondolom másokkal is konzultált. Az eredmény az lett, hogy nyáron a két méteres pénzügyi főnök ment ki tárgyalni, ősszel tudtuk meg, hogy a tüzérségi eszközökről szó sem esett. A cascading rendszernek pont az a baja, hogy nem telik tőle sem a párt sem az egyéni bankszámla.

    Elsőre nem tüzérséget kellene fejleszteni, hanem a lövész századoknál, zászlóaljaknál kellene eljutni oda, hogy ismerjék a tűztámogatási elveket, képesek legyenek együttműködni szövetséges tűztámogatókkal, a század zászlóalj érdekében tűztámogatást tervezni, ismerni a nagypontosságú lőszerek alkalmazásának szabályait, a CAS igénylésének, a helikopter célravezetésének szabályait, a tűztámogató eszközökből nyerhető felderítési adatok felhasználásának lehetőségeit stb. A lengyelek ezt 1996-ban boszniában megtanulták, rákényszerűltek, mert megjelentek náluk az amerikai tűztámogatók. Mi még sosem vállaltunk harcfeladatot, így nem volt lehetőségünk, igényünk, kényszerünk arra, hogy tényleg kilépjünk a VSZ-ből.

 gyula

    

Előzmény: tuzer (40861)
Éhesló Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40866
Az idei költségvetésnek ismét vége.
A honvédelminek is.
A miniszternek is vége.
Újabb lejtő: öveket bekapcsolni, zuhanunk!
Némedi László __ Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40865
"...Szerintem nincs az az alacsonyértékű ajándék, amivel meg lehet minket alázni...."

:)))
Előzmény: tuzer (40861)
tuzer Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40864
A nagyhatóerejű aknavető nem alaplöveg, lapos és ívelt röppályája nincs, tűzgyorsasága kicsi, cak rombolásra hatékony. Vagy a 2 kT-s atomlövedékével, de azzal nagyon.
Előzmény: mcpie (40863)
mcpie Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40863

Az oroszoktól kéne venni 2 osztálynyi Tyulpan-t, plusz az extended range lőszert (20km) hozzá. :))

http://warfare.ru/?catid=240&linkid=1568

 

Éhesló Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40862
Nincsenek régi vasak. Sem töltelék hozzájuk.
Juhász cégei szétzabálták az elmúlt 6 évben.
Előzmény: M.I. (40860)
tuzer Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40861

1., Előszedni az orosz vasat és felújítani a személyi állomány kiképzését (a meglevő lőszer szétszerelése helyett kiképzésre ellőni - meg egyébként ez az azonnali lehetőség, minden másnál olcsóbb., esetleg korszerű lőszereket venni.

2., Létrehozni a tüzér rendszert korszerű felderítő és kiszolgáló eszközökkel (vásárlás: röppálya-felderítő lokátor, időjárásjelző állomás, kezdősebességmérő lokátor)

3., a rendszert együtt begyakorolni

4., Korszerű löveg rendszerbeállítása a régi helyett.

 

Vagy elfogadni valami olyan ajándékot amiről itt valahol írt valaki, hogy a németek nekünk adtak volna egy komplett Palladin zászlóaljat (?)

 

1., Szerintem nincs az az alacsonyértékű ajándék, amivel meg lehet minket alázni.

2., Nincs az a hülye német, aki Paladint ajándékoz a jelen gazdasági helyzetben. Az egy igencsak korszerű eszköz.

3.,a tüzérségnél zászlóalj=osztály

4., egy osztály önmagában szinte semmi. Ld. előző felsorolás 2. pont.

 

 

Előzmény: M.I. (40860)
M.I. Creative Commons License 2009.03.24 0 0 40860
Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek ha megcsípne minket valami csodabogár és talpra akarnánk állítani a tüzérséget melyik lenne a praktikusabb első lépés:

Előszedni a régi orosz vasakat és venni hozzá modern nyugati felderítő és tűzvezető rendszert, és új lövegeket ráérnénk akkor venni amikor lesz rá pénzünk.

Vagy elfogadni valami olyan ajándékot amiről itt valahol írt valaki, hogy a németek nekünk adtak volna egy komplett Palladin zászlóaljat (?)
AMBalage Creative Commons License 2009.03.23 0 0 40859

OFF

 

A kevés alvás csodákra képes. :D Az utolsó sor nekem így jött le:

"Ennek érdekében indul Zrínyi-tüzérosztály."

 

WTF nézés a monitorra: honnan szereznek Zrínyiket? :D

Aztán elolvastam újra...

 

ON

Előzmény: tuzer (40858)
tuzer Creative Commons License 2009.03.22 0 0 40858

Ha akartok sírni (vagy röhögni), itt egy pazar leírás az MH-ról:

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_hadereje#Fegyverzet

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/A_Magyar_Honv%C3%A9ds%C3%A9g_fegyverzete#cite_note-24

 

Egy kiváló idézet:

 

D–20 ágyútarack 305 db
(ebből 287 db raktáron)

  • Egyelőre modulrendszerben képeznek ki tüzér egységeket.
  • A Magyar Honvédség átalakításában, annak ellenére, hogy jelenleg az MH szervezetét vizsgálva nem látszik, de a közeljövőben ismét felértékelődik a magyar tüzér fegyvernem helyzete, amely munkához minden tüzér katona szakmai felkészültségére szükség lesz. A Magyar Honvédségben átértékelték a tüzérség szerepét, és megerősítették, hogy a közeljövő korszerű magyar haderejének kialakításához, komoly tűztámogatásra, mindenek előtt modern tüzérségre van szükség. Mondta beszédében Huszti András dandártábornok

Hadrendben 12

Továbbképzés Afganisztánban, egyelőre gépkarabély, és csak közvetlen irányzás

Na a kiemelt rész igaz.

Ennek érdekében nemigen indul a Zrínyin tüzérosztály.

Némedi László __ Creative Commons License 2009.03.20 0 0 40857
olvasgatva a francia problémákról a második világháború időszakában, az egyik elemző szerint a legnagyobb problémájuk az volt, hogy a Maginot vonalat, amit a 20-as években kezdtek építeni - bár a 30-as években már látható volt, hogy az új fejlesztések fényében elavult lesz - már nem hagyhatták félkészen, mert akkor az egész invesztíció elveszett volna, így viszont a pénz legnagyobb részét ebbe kellett ölniük, ahelyett, hogy újabb technológiákba invesztáltak volna.

(analóg példák nálunk:
-a vezetékes telefon hiánya miatt, nálunk volt a legnagyobb boom a mobiloknál
-illetve az elavult orosz mainframe-k miatt a PC boom itt volt jobb, mint pl Franciao-ban)

tehát leszögezhetjük, hogy nálunk lesz a legnagyobb esély a korszerű hadsereg felépítésére, ha egyszer szükségesnek érezzük, mert a - Gripenek kivételével - nincs ami megkösse a kezünk :))) illetve :(((

Éhesló Creative Commons License 2009.03.20 0 0 40856
OFF
A Napi Gazdaság cikke.

Úgy tűnik tehát, hogy a válság másfél évnyi befizetést emésztett fel. Nem túl jó hír az sem, hogy 2008 utolsó negyedévére már valóban zökkenőmentesen működött a központosított bevallás. Két évvel ezelőtt (a hátralékok jobb behajtása érdekében) az adóhivatal vette át e téren az ügyintézést, de a pénz azonosítása hosszú ideig meglehetősen nehézkesen haladt.

Tavaly a harmadik negyedévben még 13 százalék feletti volt a befizetésekből az a hányad, amelynél nem sikerült megállapítani, kinek az egyéni számláján is kell jóváírni. Ez a pénz viszont kötelezően a stabil portfólióba került, így az érintett tagok mentesültek megtakarításaik jelentős leértékelődésétől. A rendszerben viszont 2008 decemberére már nem maradt azonosítatlan befizetés.

A kétségbeejtő veszteségek fényében legalábbis érdekes, hogy tavaly a vagyonkezelői díjak 6,6 százalékkal, a letétkezelési díjak pedig majdnem ötödükkel múlták felül a 2007-est. A magánkasszák portfóliója viszont egy év alatt alaposan átrendeződött. A részvények értéke - az árfolyamok intenzív esésének következtében - mintegy 15 százalékkal csökkent, közben pedig 152 milliárd forintnyi hazai állampapírtól szabadultak meg a kasszák. A részvények aránya az értékvesztés mellett is 9,6 százalékról 14 százalékra emelkedett, a választható portfólió bevezetésének köszönhetően.

Az önkéntes ágon 107,8 milliárd forintos tagdíjbevételre "csak" 83,6 milliárd befektetési veszteség jutott, amiben közrejátszhatott, hogy itt a részvények aránya 10-ről 7,4 százalékra esett. A válság hatására azonban (és ezek a számok még semmit sem mutatnak a kormányzat adókedvezményeket csökkentő terveiből) ebben a pénztártípusban elindulása óta először csökkent a tagok száma - az utolsó negyedévben 36 ezren léptek ki. Persze mindkét nyugdíjpénztári típusnál megindultak a kifizetések, de ilyen mértékű létszámfogyásra ez aligha ad magyarázatot."
ON
Maz Creative Commons License 2009.03.18 0 0 40855
Semmi gond, szerintem nem bántottál meg senkit.
Hozzáállás kérdésére még hozzáteszem, hogy minden ilyen mozgás menetparancs alapján történik, amiben az előírások figyelembe vételével részletesen minden le van írva.
Sajnos sok esetben én is azt mondom felesleges marhaságokat követelnek meg, de ezt nem a katonák, hanem a polgári hatóságok teszik.


Előzmény: Törölt nick (40852)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 40854
ez nem tetszés vagy nem tetszés kérdése, hanem józan paraszti észből jövő kritika
Előzmény: Volt tüzér (40853)
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.18 0 0 40853
Meglehetősen rossz volt a példád. Itt ugyanis csupán az előírásokat próbálták betartani még akkor is, ha neked első pillantásra nem tetszett.
Előzmény: Törölt nick (40852)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.18 0 0 40852
ÓÓ, távol álljon tőlem, hogy az adott sofőröket hibáztassam, ezúton kérek elnézést, ha megbántottam valakit is. Elfogadom a magyarázatokat is, csak a hozzáállásra szerettem volna a figyelmet felhívni, még ha rossz is volt a példám.
Előzmény: Maz (40848)
Éhesló Creative Commons License 2009.03.18 0 0 40851
Off
Én meglehetősen rebellis és kétkedő vagyok, ezért még magamnak sem hiszek időnként.....:))
ON
Előzmény: Volt tüzér (40850)
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40850
Szoktál magaddal vitatkozni? Na én nem. Mert nekem mindig igazam van.
Előzmény: Éhesló (40849)
Éhesló Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40849
OFF
Nem kötözködés volt. Magammal volt vitám, ezért néztem utána.:(((
ON
Előzmény: Volt tüzér (40847)
Maz Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40848
A kettőből az egyik FAUN BKF 35-4 típusú járművet láthattad. Baromi nagy kb dísztárcsa méretű merci jel van az elején. Na ez nem csak daru, hanem műszaki mentő jármű is egyben. Emelve vontathat, ráadásul a daruval nem csak emelhet, hanem ferdén vontathat is. Valószínűleg valamiért mentek, azért volt a kíséret. És azért nem személyautó, hanem kisbusz, mert többen el kell férjenek, vagy van olyan Transporter, amin a változtatható jelzésképű kijelző van felszerelve.
De abban biztos vagyok, hogy nem csak furikáztak a vakvilágba. Annál hidd el profibbak. Nem egyszer volt alkalmam megfigyelni a Mátyásföldi csapat tevékenységét és le a kalappal előttük.
Előzmény: Törölt nick (40839)
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40847
10 centit tévedtem, bocs. De a 250 centi még mindig benne van a szabványos útsávban.
Előzmény: Éhesló (40844)
Éhesló Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40846
Még ez sem volt jó, mert változott:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:07:02:31996L0053:HU:PDF

"I. MELLÉKLET
A JÁRMŰVEK LEGNAGYOBB MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEGEI ÉS MÉRETEI, VALAMINT EZEKKEL
ÖSSZEFÜGGŐ JELLEMZŐI
1. Legnagyobb megengedett méretek az 1. cikk (1)
bekezdése a) pontjában említett járművekre
1.1. Legnagyobb hossz:
– gépjármű 12,00 m
– pótkocsi 12,00 m
– csuklós jármű 16,50 m
– közúti járműszerelvény 18,75 m
– csuklós autóbusz 18,00 m
1.2. Legnagyobb szélesség:
a) összes jármű 2,55 m
b) fokozott hőszigetelésű járművek felépítménye 2,60 m
1.3. Legnagyobb magasság (bármely jármű esetében) 4,00 m.....
.......
2. A jármű legnagyobb megengedett össztömege
(tonnában)
2.1. Egy jármű-kombinációhoz tartozó járművek
2.1.1. Kéttengelyes pótkocsik 18 t
2.1.2. Háromtengelyes pótkocsik 24 t
2.2. Jármű-kombinációk
2.2.1. Öt- vagy hattengelyes szerelvények
a) kéttengelyes gépjármű háromtengelyes pótkocsival 40 t
b) háromtengelyes gépjármű két- vagy háromtengelyes
pótkocsival
40 t
2.2.2. Öt- vagy hattengelyes csuklós járművek
a) kéttengelyes gépjármű háromtengelyes félpótkocsival
40 t
b) háromtengelyes gépjármű két- vagy háromtengelyes
félpótkocsival
40 t
c) háromtengelyes gépjármű két- vagy háromtengelyes
félpótkocsival, amely a kombinált forgalomban
40 láb ISO-konténert szállít
44 t
2.2.3. Négytengelyes közúti járműszerelvények, amelyek
egy kéttengelyes gépjárműből és egy kéttengelyes
pótkocsiból állnak
36 t
2.2.4. Négytengelyes csuklós járműszerelvények, amelyek
egy kéttengelyes gépjárműből és egy kéttengelyes
félpótkocsiból állnak, ha a félpótkocsi tengelytávolsága:
2.2.4.1. 1,3–1,8 m 36 t
2.2.4.2. több mint 1,8 m 36 t
+ 2 t tömeghatár, ha a jármű legnagyobb megengedett
össztömegét (18 t) és a félpótkocsi ikertengelynyomását
(20 t) betartják, és az ikerabroncsozású
hajtott tengely légrugózással vagy közösségi szinten
egyenértékűnek elismert felfüggesztéssel felszerelt a
II. melléklet szerint.
2.3. Gépjárművek
2.3.1. Kéttengelyes gépjárművek 18 t
2.3.2. Háromtengelyes gépjárművek – 25 t
– 26 t
ha a hajtott tengely ikerabroncsozással és légrugózással
vagy más közösségi szinten egyenértékűnek
elismert felfüggesztéssel felszerelt a II. melléklet szerint,
vagy ha minden hajtott tengely ikerabroncsozással
felszerelt, és a legnagyobb tengelynyomás
tengelyenként nem lépi túl a 9,5 tonnát.
2.3.3. Négytengelyes gépjárművek két kormányzott tengellyel
– 32 t
ha a hajtótengely iker-gumiabroncsozással és légrugózással
vagy a Közösség szintjén azonos
értékűnek elismert rugózással van felszerelve a II.
melléklet szerint, vagy ha minden hajtótengely ikergumiabroncsozással
van felszerelve, és a legnagyobb
tengelyterhelés a 9,5 tonnát tengelyenként nem lépi
túl."

Na. Bocsi a félretájékoztatásért.

Éhesló
Előzmény: Éhesló (40844)
Hassel606 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40845
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (40841)
Éhesló Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40844
2500mm szélességi, 4000mm magassági méret és tengelyenkénti 10t, légrugósnál 12 t felett.
Előzmény: Volt tüzér (40842)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40843
Például azért, hogy amennyiben baleset ért egy katonai járművet (mondjuk teherautót), akkor a helyszínre kirendelnek egy katonai darus kocsit és egy rendész/forgalomirányító rajt, amely biztosítja a helyszínt, a sérült járművet és annak rakományát. Mivel a szabályzat értelmében kötelesek átvenni ilyenkor a helyi rendőröktől a feladatokat. Hogy érthető legyen mire kell - mondjuk a felborult teherautó fegyvert, lőszert vagy robbanóanyagot szállított, vagy egyéb katonai felszerelést nagy értékben.
Másik eset: találnak egy II.VH-s bombát vagy roncsot. Ha akkorák a méretei, akkor nem csak a daruskocsi megy a helyszínre és a rendész mikrobusz, hanem a tűzszerészek is (+1-2 jármű).
Teljes mértékben indokolt.
Előzmény: Törölt nick (40839)
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40842

A közútkezelő bizonyos eszközök közúti mozgatására előír bizonyos óvintézkedéseket. Ez alapesetben lehet a kíséret, lehet az időbeni korlátozás, illetve kötött útvonal. Az óvintézkedések alapja lehet a túlsúly, túlméret, esetleg a szállított anyag jellege.

Hogy a jármű elfért a sávban, az nem jelent semmit. A sáv szélessége alapesetben 350 cm, amit esetleg le lehet vinni 300 cm-ig.

És a túlméret 240 cm felett kezdődik. Ha hiszed, ha nem, az Ural már túlméretes. Tehát már az Ural mozgatásánál is csinálni kell bizonyos óvintézkedéseket. Lehet, hogy a menetnek nem a teljes szakaszán, csak egy részén, de már akkor is célszerűbb végig kísértetni, mint az adott időre az adott szakaszra odaállítani valami kísérő járművet, aminek valahogy oda is kell mennie. Mert akkor bármi adódik, mindig ott van a biztosítás.

Egyébként ha jobban figyelsz, civilben is látsz túlméretes meneteket, és azok előtt - mőgőtt is ott van a biztosító jármű, aminek akár az elejét, akár a hátulját fantáziadúsan ki szokták festeni. De néha - bár azok inkább éjszaka szoktak közlekedni - rendőri kíséretet is láthatsz.

Én személyesen részt vettem néhány érdekes darab mozgatásában. A legelső egy 15,3 méter átmérőjű ciszterna tető volt, amit szerencsére két részletben vittek. De volt 8,3 méter átmérőjű csődarab, ami miatt még nagyfeszültségű távvezetéket is le kellett bontani. A 35 kilomkéteres út javát szántóföldön tettük meg, el is tartott 3 napig.

Szerintem ne becsüld le azt az egy szem kísérő kocsit.

Előzmény: Törölt nick (40839)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40840

Üdv!

 

A nemmagyar milyen volt?

Előzmény: M47-1239 (40837)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40839

Én a múltkor láttam az M0 új szakaszán egy nagy honvédségi darus teherautót (olyan KATO méretű, de Merci volt, ha jól emlékszem.) A daruskocsi nagy volt, de elfért a sávban, nem volt különleges jármű kategória. És mögötte ment egy 9 személyes VW mikrobusz, mint kísérő kocsi, egyetlen sofőrrel a fedélzetén, ha jól emlékszem, talán honvédségi rendész felirat volt az oldalán.

Kérdés: Ez költségtakarékos?

Minek egy daru mömé még egy mikrobusz is? Minden nagyobb építkezésen használnak ilyen darukat, mégsem kísérgeti azokat se senki. Akkor a honvédségi budgetből erre miért van szükség (békeidőben)? Nehogy valaki megtámadja? Szerintem ez plusz egy ember és plusz egy mikrobusz, tök fölöslegesen. Ha meg már kísérőautó, akkor miért nem egy személykocsi, fele akkora fogyasztással, miért egy mikrobusz, egy emberrel. Ez persze csak kis dolog, de a mentalitást jól tükrözi.

Kuruc71 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40838
Bakker ! A Románok már Bécsnek tartanak ???
Előzmény: M47-1239 (40837)
M47-1239 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 40837
Legalább 20 kocsi volt. És volt köztük két nemmagyar katonai járgány.
Előzmény: Volt tüzér (40835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!