Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Eddig azt hittem,hogy csak a sofőr nem találta az éjszakai fény kapcsolóját...
Azt kifelejtettem az előzőből,hogy a JLW-498 helyett a HLD-871 volt(ez érdekes csere lenne),és remélem a JOY helyére meg csak kerül legalább egy E95(hogy ne kelljen már vele Keszthelyre járni).A komlóiakban meg sajnos nem kellett csalódnom...
IXW-193 a 15:00-ás mislenyit csinálta(aki tudja,hogy ez melyik fordájában van,az megmondhatja mi helyére került)
GOW-292 is elkészült(a sötétben nem láttam rendesen,de úgy tűnt,mintha a belteréhez nem nyúltak volna sajnos és klímát sem kapott).A kockamerci visszakerült Komlóra.
Bonyhád felé szépen javítottak a szolgáltatási színvonalon(mondjuk én még Mohács felé is minimalizálnám az EC-k számát). :) Talán nem hiába jártatjuk itt szánkat. :)
Összességében sztem jó kis helyközi buszok ezek olyan 1-2 órás utakra.Dupla üveges,kényelmesek az ülések(picit lehetne nagyobb távolság is köztük,de én még viszonylag kényelmesen tudtam benne utazni/az ülés kialakítása,formája jó+háttámla is párnázott,nem kemény/),jó a fűtés.Ami viszont nekem nem tetszett,hogy nincsenek állítható légbefúvók az ülések fölött és nincs olvasólámpa.Kb olyanok,mint a Gemences Intourok(azzal a különbséggel,hogy itt végig van radiátor és nem kell megfagynod benne).
Nem emlékszem,hogy volt-e már:láttam MXL-817-et és MXL-826-ot is,így gondolom e között vannak(hasonlóan az EWS szériához :D)
És ha valaki azon gondolkodna, hogy akkor a 4-4Y rogyásig sürített szólós vonal maradjon, vagy kicsit ritkábban, vagy közel ugyanakkora sürűséggel közlekedő csuklós vonal legyen, akkor én azt mondanám maradjon szólós, rogyásig sürítve, többnyire kék színű Credókkal, mert ez a 4-4Y és kész. :))
A 4-4Y esete meg azért nagyon érdekes szerintem, még országos viszonylatban is, mert egész egyszerűen (és nevezzetek nyugodtan hülyének), de ennek a járatnak mintha egyfajta márkaértéke is lenne. Ami valljuk be őszintén, hogy a közösségi közlekedésben azért nem egy gyakori eset, és ezzel baromira nem számolt senki, amikor ezek a vonalak meg lettek alkotva.
Tehát ha Tüke valami elborult ötlettől vezérelve külön arculatos vonalakat szeretne (mint Bp-n a 7-173 gyors anno), akkor szerintem nem sokat kellene vitatkozni azon, hogy erre a 4-4Y vonal szolgálna rá.
Anno amikor a 73-as járatcsalád be lett vezetve, nagyon sokan jajjveszékeltek itt a környéken, hogy mivel a belvárosból fog jönni a busz, teljesen kiszámíthatatlan lesz majd a menetrend. Aztán eltelt azóta már jópár hónap, és néhány elszórt kivételtől eltekintve, 2-3 perces késéssel néha maximum, de jön a busz.
Mondjuk az megjegyzem, hogy amikor csak délután volt 71-es meg 72-es Kertvárosból, akkor tényleg volt +/- 10 perces sietés/késés is elég gyakran, tehát valamilyen szinten nem volt alaptalan a hiszti.
Én azért azt gondolom, hogy az esetek 90%-ban nem feltétlenül kell a spanyolviaszt újra feltalálni.
Meg kellene nézni, hogy adott napszakokon, adott viszonylaton 80-90%-os megbízhatósággal milyen kapacitású jármű a való. Tehát mondjuk alapjaiban. Ettől persze függetlenül adódhat olyan alkalom, amikor egész egyszerűen a nagyobb városi közlekedés sajátosságai miatt, egész egyszerűen nagyobb utascsoport verődik össze, melyet a lehetőségekhez mérten kell kezelni, vagy annyira akut, hogy nem lehet. A maradék pár, azért vonalanként igen eltérő nagyságú százalék az, ami olyan utasáramlás, ami azért nagyjából előrejelezhető. Szerintem jó példa erre a 71-es esete, mert azt nagy átlagban délutánonként simán szólósítható vonal lenne, kivétel azokat a főként koradélutáni időpontokat, amikor sok diák végez egyszerre az 508-as suliban. Ezt a részt meg azt hiszem elég nagy magabiztossággal lehet kezelni úgy, hogy egész egyszerűen az önkormányzati cégek (jó a sulik például már átmenetek) egész egyszerűen leegyeztetik, hogy mikor van kicsengetés, becsengetés, munkáltatók esetében műszakkezdés. Ehhez mérten lehet úgymond napszakon belül is megjósolni nagyjából, hogy lehet a 14.15-ös járat szellős szóló, de a 14.30-as az már kihasznált csuklós például...
Az ilyen vásáros szituációkban meg abszolút elgondolkodtató megoldás lehetne, ha a nagy utaskoncentráció miatt egyes járatok egész egyszerűen vásári időszakban arra mennének és kész. Talán Budapesten, vagyis Budaörsön a 40-es buszcsaládnak volt olyan vonalvezetése, ami hétköznap eltért a hétvégitől. A hétvégi, akkoriban talán 140-es buszok kijelzőjén ott volt alul a zárójelben, hogy (Szivárvány utcán át). Akár Pécsen is el lehetne gondolkodni azon, hogy lenne-e igény arra, hogy óránként esetleg 1-1 73-as járat a vásártér felé közlekedjen, vagy 23-24-es akár...
Tegnap pont jöttem haza éjjel 973-assal és két felszálló sofőr arról beszélgetett, hogy mekkora lecseszést kapot valaki 3 perc késés miatt, talán 23Y-as járatba. Ez meg egész egyszerűen azt hiszem szemléletmód kérdése, hogy egy Pécs méretű városban milyen színvonalú a forgalomirányítás minősége...
Sőt még Irizar is. :-) Azért kicsit megnyugodtam a hétvégi komlói utam során. A VDL-eket javarészt csak-csak helyiben járatják, nagy meglepetés az, hogy működik az első és oldalfali viszonylatjelző, a hátsó viszont természetesen nem. Ettől függetlenül találkoztam VDL-el Komló-Magyarszék-Liget és Dombóvár-Jágónak-Sásd viszonylaton is vasárnap.
A csuklós visszakerült, vártam, hogy a csúcsban bedobják 9-esbe. :-)))) Azt hiszem ott is ragadt volna...
Korábban írtad, hogy a zsákfalvakat alig pár kilométeres utakkal össze lehetne kötögetni, új buszvonalakat vagy jobb menetrendet létrehozni. Honnan teremtenél elő rá pénzt? Csak nèhány ilyen apróságon buknak el a dolgok... Egyébként nem hangzik rosszul, amit írsz. De kb. Andersen bácsi meg a Grimm fivérek szintje.