Biztos,hogy nagyobb szükség lenne Esztergomban ELK-939/JID-091 párosra mint Turán. Mindkettőt láttam és nem csak a gödöllői startokat,bőségesen van hely rajtuk és Aszódra lényegében üresen futnak be.
Korábban volt szó róla,hogy 90es 2000es években is 280asok jártak itt,de persze akkor bőségesen volt csuklós.A hegy utcain ment este 7 kor akár 5 emberrel is a CLV-528 például.
Nem tudtam a háromtengelyesek hova kerülnek nehéz követni az eseményeket,meg nem is napi szinten nézem..
Viszont akkor az szép, hogy ha járatnak ott egy csuklóst lényegében a semmiért a Pilisben meg már Esztergomba napról napra járnak a Scaniák mert nincs elegendő csuklós. Érden úgy tudom a C80-asok egy része fel lett újítva Kecskeméten, arról volt szó, hogy majd ha odakerülnek a 7700-asok az Érdi részlegbe akkor onnan kerülnek majd át a Pilisbe tartaléknak Classicok 400-asok. De ameddig a Pilisbe egyetlen egy Volvot nem adnak ki addig ebből nem lesz semmi. Az a garnitúra három lábú ami meg a telepen álldogál az meg a távolsági üzemegységé lett a Dunaújvárosi és egyéb vonalakra ami amúgy egy vicc. Úgy látszik valahol Volvoval nyomják a próbázást még a Pilisbe FLK-237 el. :D
Szerintem meg semmi nem indokolja oda a csuklóst,mikor ki volt adva alvállalkozásba a vonal szólók jártak rajta 4 évig.
Érddel kapcsolatban:tettem kirándulást múlt 7 csütörtökön Ikarus 280 kiadás 8/8 volt,MOS egy db nem volt kinn ellenben láttam próbázni a pályaudvaron egy háromtengelyest VB logók nélkül. Viszont a csuklós flotta igencsak a végét járja ELK-890 egy kört se bírt ki,JGC-148 fűtés nulla,füstöt igencsak okádta és elég szépen rohad a 280asok,435,c80asok jelentős része sajnos..CLV-el volt szerencsém menni,ami feltűnt B-híd cserélve lett.
2016 végén lejáró alvikkal továbbra sincs információ?(T&J,Color,Zsámbéki térség)
Valamint próbáltam összefoglalni az "új"Volvokat idáig 5 csuklós érkezett Monorra,3 tengelyes elvileg 15 érkezik,szólókból és a MOSokból pedig kérdéses mennyi jön illetve van.
A JGD-709 selejt már? Úgy hallani az ELK-901 lett az utódja pár napra még van műszakija. Na meg most, hogy majd selejtezésre kerül az ELK-939 vajon mi kerül majd a Turai területre? Szerintem nem lenne baromság a JGC-142 est betenni ha már megmenekült és ismételten forgalomba került a napokban.
És ha nem az összes C80-as Érdről kerülne ide, hanem Szigethalom, Monor, Cegléd is besegítene? Szerintem nem olyan ördögtől való gondolat az összes 200-as és a rozogább Contactok együttes selejtezése.
Viszont illene egy egységes rendszert kiépíteni a cégnél ami tudom nem kis pénz. De ennél sokkal jelentéktelenebb rendszert sikerült hasonló összegért kiépíteni a kamerákkal... Illene egy egységes külső és belső kinézet egységes hanggal, formával stb. Most van olyan kocsi amibe tábláznak, a másikba az ősöreg de egyébként többségében még működő FokGyem van amit a BKV-nál a pokolba kívántak a meghibásodásaik miatt. A Volvók egy része ami mondja a megállókat de azt is csak ha a sofőr lépteti (mint az ókorban) vagy az első szériások amikben nincs csak külső utastájékoztatás. Jelenleg meglátásom szerint a Credo Econellekben van a legmodernebb mert ott legalább GPS alapján megy. Persze vannak próbálkozások itt Monoron vagy a távolsági flottában ezekkel a sárga ledes külső kijelzőkkel az érintőpanelos vezérlőkkel ami állítólag már össze van kötve a GPS rendszerrel, de egyébként ez talán a régebbi érintősök tovább fejlesztett verziója lehet mert már ilyenek vannak csak igen kevés kocsiban (HDA-223, JID-096, GBS-394, IAW-467 stb..)