Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2003.05.01 0 0 405
"A fűtési idényben (április 15-ig) be kell kapcsolni a fűtést"

Már sok százszor leírtuk jó páran a Buzulls-ban is, hogy a vonatokon nincs fűtési idény. (Vasuti) épületekben létezik a fogalom, de a vonatokon nem.
Az alapszabály az, hogy 20°C-t biztosítani kell.

"Az elöregedett kocsikban lévő termosztátok nem működnek, ezért van, hogy orrvérzésig megy a fűtés."

Az E.12. utasítás alapján ebben az esetben a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálónak, vezető jegyvizsgálónak lenne a feladata a hőmérséklet megfelelő szabályzása.

Előzmény: bütyköstárcsa1 (403)
bütyköstárcsa1 Creative Commons License 2003.05.01 0 0 404
Ha a vasút nem tud helyet biztosítani a vonaton (a megvásárolt helyjegy ellenére), köteles visszafizetni annak árát. Régen ki lehetett adni "felszállási engedlélyt" a vonat összes férőhelyének 10%-áig, de ezzel nem biztos, hogy találni ülőhelyet. Ilyet ma már nem lehet kiadni IC,IP,ICR-vonatokra.
Előzmény: Carpy (398)
bütyköstárcsa1 Creative Commons License 2003.05.01 0 0 403
A fűtési idényben (április 15-ig) be kell kapcsolni a fűtést. A mozdonyvezető ezen csak annyit tud szabályozni, hogy be/ki. Az elöregedett kocsikban lévő termosztátok nem működnek, ezért van, hogy orrvérzésig megy a fűtés.
Előzmény: VanHelsing (401)
Biya Creative Commons License 2003.04.29 0 0 402
Azé a hajnali járatokon elég hideg tud lenni fűtés nélkül. Sikerült is jól felfáznom. Délután sztem is felesleges.
Előzmény: VanHelsing (401)
VanHelsing Creative Commons License 2003.04.29 0 0 401
Én már csak azt nem vágom, hogy mi a jó francért kell a legnagyobb tavaszi hőségek idején is fűteni a vonaton. Még télen is elviselhetetlenül be szoktak melegíteni, de ez ilyenkor még idegesítőbb.
Btx002 Creative Commons License 2003.04.28 0 0 400
Nálam az volt a csúcs, amikor a 7712 sz. Szeged-Békéscsaba személyvonatot a MÁV Bzmot 240 "összeállításban" közlekedtette...

Már Szegeden álltak az emberek. Szeged-Rókuson alig lehetett meneszteni... Kb. +5

Hódmezővásárhelyen képtelenség volt a vonatot tovább indítani... Kb. +10

Orosházán azért rátoltak két mellékkocsit a "szerelvényre"...

dyz Creative Commons License 2003.04.26 0 0 399
Én meg olyat láttam, hogy a Nyugatiban baleset miatt nem érkezett be a szerelvény, és egy szedett-vedett szerelvényt tudtak csak kiállítani, amire a hangos szerint helyjegy nélkül is fel lehet szállni. Biztos örült ennek az, aki előre megvette a pótjegyet...
Persze lehet, hogy visszafizették az árát, de ettől még nem igazán lett kisegítve.
Előzmény: bütyköstárcsa1 (397)
Carpy Creative Commons License 2003.04.26 0 0 398
Ciki vagy nem velem mar megtortent ilyesmi. Ez meg a legjobb helyeken is elofordulhat.
Az en esetem meg az expresszvonatok koraban tortent. Kozolte a hangos, hogy a vonatunkon nem lesz 25-os es 26-os kocsi, de minden kedves utas azon-nyomban visszakapja a helyjegye arat, es kap beszallokartyat is.
Előzmény: bütyköstárcsa1 (397)
bütyköstárcsa1 Creative Commons License 2003.04.25 0 0 397
Egy kicsit tán ez tulzás, de tényleg előfordul, hogy olyan műszaki hiba történik egy kocsin, hogy azt nem szabad visszafordítani, hanem javításra kell küldeni. Azért ciki lenne azt mondani az utasnak: igaz, hogy van helyjegyed, de pont ez a kocsi nem lesz, ezért most nem mész sehova, vagy állhatsz egész úton.
Előzmény: dyz (391)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.24 0 0 396
"Szíjjártó Péter fideszes képviselő a gazdasági miniszterhez intézett interpellációjában súlyos pazarlással vádolta meg a MÁV vezetőit, illetve a vasutasokat képviselő szakszervezeteket. A képviselő szerint a vezetők aránytalanul sok fizetést, illetve egyéb szolgáltatást kapnak.

Szíjjártó Péter fideszes képviselő, a Fidelitas alelnöke szerint a MÁV szakszervezeti vezetői 800 ezer forintot kapnak havonta, emellett 8 havi prémium, korlátlan mobiltelefon-használat és 5 millió forintos életbiztosítás jár nekik. A MÁV csúcsvezetői pedig - az ellenzéki politikus információi szerint - 1,2 millió forintot keresnek havonta, emellett 12 havi prémium illeti meg őket, mobil- és autóhasználat, valamint életjáradák szintén jár nekik.

Szíjjártó úgy tudja, egy mozdonyvezető ugyanakkor legfeljebb havi 150 ezret kereshet. "Hogyan tudják képviselni a vezetők vagy az a szakszervezeti vezető, akinek az irodájában intarziás bútor van és ennyit keres, az egyszerű vasúti munkást?" - tette fel a kérdést a képviselő Csillag István gazdasági miniszternek.

A politikus a magas fizetéseket azért is kifogásolja, mert úgy tudja, hogy a MÁV idei üzleti tervében 32 milliárd forintos hiány szerepel. "Több milliárd forint a vezetők prémiuma, miközben bezárják a vasúti óvodákat, amelyek fenntartása 100 millió forint körül van évente" - sorolta Szíjjártó, aki szerint inkább a vezetők fizetéséből kellene elvenni.

A MÁV nem kívánt reagálni a politikus által felsorolt számokra, mint mondták, a gazdasági miniszter majd megválaszolja Szíjjártó kérdéseit."

ORIGO

Jó, hogy verik a tam-tamot!
Azér az 50 millás tavalyi végkielégítés ellen IS szól6tak volna!!


Carpy Creative Commons License 2003.04.23 0 0 395
Es persze ezt meg kell szervezni rendesen: kell a ket ember, aki tud egymasrol, kell, hogy mind a ketten ugyanazt a vonatot valasszak, ugyanolyan kedvezmenyt vegyenek igenybe, es hogy tutira ott legyen mind a ketto. Amibol ezt leszervezik, abbol mar ki tudnanak fizetni meg egy helyjegyet, es maris nem kell alkalmazkodni egymashoz.
Szoval szerintem ez nem lehet komoly ok.
Ilyesmi miatt szivatni az orszag osszes penztarosat, meg szarakodni a jegyekkel, igazolvanyokkal?
Nevetseges...
Előzmény: lazar (394)
lazar Creative Commons License 2003.04.22 0 0 394
Aha, es hogyan magyarazza meg, hogy a helyjegyet kezeltek, a menetjegyet meg nem?

Előzmény: -gonosz- (387)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.22 0 0 393
Újabb adalék: Tatabányán kellett átvennem egy csomagot. Úgy terveztem, hogy gyorsvonattal leérek 10.55-re, és a 11.15-ös IC-vel jövök vissza. A pénztáros kurvára nézte a menetrendet, majd megjegyezte: Le sem ér akkora! A menetrendben így van - modnom én. Hááát, én nem lennék ilyen biztos!
Bízom a cégben! - jegyeztem meg, a pénztáros észre sem vette az iróniát a hangomban. Itt tart ez a trágyarakás cég, kb. 60 kilométerre nem lehet eljutni késés nélkül, és ezt már az alkalmazottak sem hiszik! Egyébként sikerült megfordulni!
gyikarcc Creative Commons License 2003.04.17 0 0 392
hi!

hol lehet azt megérdeklödni a MÁVnál hogy 2000.06.01-jén a S7509 vonat összeállítását?kellenének a számok,fontos lenne!kérlek ha tudtok vmit szóljatok!!
kérem segítsen vki!

dyz Creative Commons License 2003.04.14 0 0 391
Gratulálok: utasszívatás magyar módra.
Ilyen alapon egy jegyet se kellene eladni elővételben, mert mi van, ha rendkívüli esemény miatt nem érkezik meg a szerelvény...
Előzmény: freebela (390)
freebela Creative Commons License 2003.04.14 0 0 390
Hát ezek fantasztikus ötletek!
Nem is gondoltam volna rá, pedig sok cselt láttam, amíg a MÁV-nál dolgoztam!
Egyébként elárulok egy-két kulisszatitkot: Meg van tervezve, hogy melyik nap, melyik vonatra hány kocsit raknak, de biztos ami biztos nem adják el az összes kocsiba az összes jegyet, mert mi van akkor, ha valamelyik lerobban, és kevesebb kocsival megy. Ciki lenne, ha mondjuk 1-2 kocsival több jegyet adtak el, mint amennyi hely van. Az utolsó 1-2 kocsit csak akkor "teszik be" a számítógépbe, ha már ott van a szerelvény, és tutira lesz annyi kocsi, amennyi kell. (Ez 1-3 órával az indulás előtt van) Ezért előfordulhat, hogy előző nap már azt mondják, nincs hely, indulás előtt 2 órával meg hirtelen lesz még 80-160 ülőhely. Ilyenkor aki kapja, marja. Érdemes próbálkozni.:)

Üdv

Előzmény: dyz (385)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.14 0 0 389
Kedves Pajtás! Egy olyan cégnél, ami ősidők óta veszteséges, egyáltalán nem érdekelt abban hogy nyereséges legyen, az alkalmazottak nagy része nagy ívben tojik a munkájára (bocs, üdvözlöm a kivételeket) nem a bliccelők okozzák a legnagyobb kárt. Tavaly elengedtek kb 80 milliárd adósságot a MÁV-nak, most pedig állambácsi újból kezességet vállalt a MÁV hitelekre. Megjósolom, ezt sem fogja a cég visszafizetni. Ilyen körülmények között ne a potyásokat okold egy kommunista monstrum hibáiért!
Előzmény: Pajtás (369)
Plébános Creative Commons License 2003.04.14 0 0 388
sziasztok, mi a tapasztalat az új számos pecsétekkel kapcsolatban? tudják már a jvk, hogy melyik intézményhez milyen szám tartozik vagy nem?

bukott mát le valaki, mert nem passzolt a pecsét száma a kiállítás helyével?

plebi

-gonosz- Creative Commons License 2003.04.14 0 0 387
"Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik?"

Egy utas megveszi a helyjegyet az "x" nevű IC vonatra Bp. - Szolnok viszonylatban.
Megbeszéli az ismerősével aki Szolnokon lakik és Debrecenbe szeretne utazni ugyanazzal a vonattal, hogy leszálláskor átadja neki a helyjegyet, és az árát megfelezik...

Ez is egy magyarázat lehet a feltett kérdésre.

Előzmény: hoppaaa (367)
-gonosz- Creative Commons License 2003.04.14 0 0 386
"A barátnőmnek bevonta a kalauz a diákigazolványát"

Elgondolkodtató, hogy joga van-e bevonni, még akkor is, ha hamisnak ítéli meg?!

A diákigazolvány nem MÁV által kiállított okmány!
Szvsz egy közalkalmazotti, vagy vasúti arcképest lehet, hogy bevonhat, de diákigazolványt nem.

Előzmény: OldFirehand (373)
dyz Creative Commons License 2003.04.13 0 0 385
Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik?
Nekem van egy megérzésem. Mivel a pénteki és vasárnapi IC-kre több nappal korábban se lehet helyjegyet kapni, el tudok olyat képzelni, hogy valaki felvásárol jóelőre néhányat, és tisztes haszonnal megpróbál túladni rajta a vonatinduláskor a hopponmaradt utasok körében.
Előzmény: freebela (384)
freebela Creative Commons License 2003.04.11 0 0 384
Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik?
Voltak, akik kényelemből szántak annyit rá, és megvették a maguk melletti helyjegyet is, így 2 helyen terebélyeskedhettek. Ok, hogy ebből is jött be pénz, de van aki ezért nem kap helyet a vonatra, mert ilyen fantom utasok is voltak. Ezért kellett bevezetni, hogy 1 jeggyel csak 1 helyet lehessen lefoglalni, és ez valamennyire nyomon követhető is legyen.

Miért nem adhatom át a helyjegyemet másnak, ha én nem utazom, de az ő jegye történetesen nem olyan típusú mint az enyém (más a kedvezménye)?
A fent említett ok miatt. Miért vesz valaki helyjegyet ha nem utazik?

A jegy visszaváltásához miért kell személyi igazolvány? Van-e joga a pénztárosnak betekinteni az én személyi adataimba?
Nem hatóság, nem köteles senki megmutatni, de a vasút sem köteles visszaváltani a jegyet, de ezt feltételként kéri. ( a volán nem váltja vissza )

Kis értékű jegynél nyilván nem fog sorbanállni az ember, menjen inkább üresen a vonat....(főként, mivel volt olyan tapasztalatom, hogy a pénztárnál nem váltották vissza a jegyet, mondván, hogy nem fogják tudni eladni)
Most már 200 Ft. a minimum kezelési költség, így kisértékű jeggyel nem éri meg sorban állni.

Miért van megkülönböztetve a 100km-ig szóló és az annál nagyobb jegy az utazás szempontjából? (érvényességi idő, utazás első napja) Manapság már nagyobb távolságokból is ingáznak az emberek. (bár ezt az ingázást idejemúlt kifejezésnek tartom)
100 km alatt van, hogy nem jön a jegyvizsgáló, ezért nem kell esélyt adni az utasnak, hogy többször használhassa a jegyét. Az utazás első napja, amit te meghatározol, az érvényességi idő pedig olyan, hogy az alatt biztosan befejezhető legyen az utazás.

Előzmény: hoppaaa (367)
freebela Creative Commons License 2003.04.11 0 0 383
A hamis diákkal kapcsolatban:
Dolgoztam már vasútnál, így tudom, hogy a dolgozók ki vannak oktatva, hogy a diákhoz semmi közük, nem vonhatják be, de ha meg lehet állapítani, hogy a kedvezményt jogtalanul vették igénybe, a bírság jogos. Hogy aztán mit csináltak a diákkal, nem tudom. Ha meg is próbálta leadni, nem dícsérték meg, és nem csináltak vele semmit. Valószínüleg.
Előzmény: OldFirehand (373)
Braces Creative Commons License 2003.04.09 0 0 382
Hogy is feledhetném?

...kéthetente MÁV-val...

E.

Előzmény: Infomaker (363)
dyz Creative Commons License 2003.04.08 0 0 381
ez mindeddig először fordult elő
MÁV gyorson meg egyszer se...
Előzmény: Gombócartúrné (380)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.04.08 0 0 380
Ha kicsit visszaolvastál volna, láthattad volna, hogy ez mindeddig először fordult elő.
Miskolcra mindig IC-vel megyek, de mikor jövök haza, már nem jár IC, csak ez a nemzetközi trágya.
Előzmény: dyz (379)
dyz Creative Commons License 2003.04.07 0 0 379
Szombat este a Rákóczi nemzetközi gyorson volt illatos szappan, melegvíz, kéztörlő!
Hát persze, ez a különbség a szlovák vasút és a MÁV között...
Előzmény: Gombócartúrné (376)
FOMA Creative Commons License 2003.04.07 0 0 378
"Azt kiabálta a kalauz, hogy "ön közokirat-hamisítást követett el", és hogy "kivizsgáljuk az ügyet". "

Ez elég viccesen hangzik, mert Mo.-n van néhány nyomozóhatóság, de a MÁV még nem tartozik ezek közé.:-) Ettől még természetesen a diákigazolvány meghamisítása magánokirat hamisítás vétsége, a jegyvizsgáló pedig hívhat rendőrt, ha akar. Ha elveszi és ő továbbítja, akkor már kicsit necces bűnjelként felhasználni egy büntetőeljárásban, egy tagadó vallomás és egy közepes ügyvéd csodákat tud művelni. Más kérdés, hogy a cselekmény természetesen jogilag és erkölcsileg egyaránt elítélendő.

Előzmény: OldFirehand (373)
Deashi Barai Creative Commons License 2003.04.07 0 0 377
Hol lehet ilyen lebukásveszélyes diákot szerezni?:-)
Gombócartúrné Creative Commons License 2003.04.07 0 0 376
Szerintem a diák magánokirat hamisításnak számít.
Börtönbüntetés járhat érte, pénzbírság, közmunka. De leginkább bírói megrovás.

Szombat este a Rákóczi nemzetközi gyorson volt illatos szappan, melegvíz, kéztörlő!

Előzmény: OldFirehand (373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!