"A fűtési idényben (április 15-ig) be kell kapcsolni a fűtést"
Már sok százszor leírtuk jó páran a Buzulls-ban is, hogy a vonatokon nincs fűtési idény. (Vasuti) épületekben létezik a fogalom, de a vonatokon nem.
Az alapszabály az, hogy 20°C-t biztosítani kell.
"Az elöregedett kocsikban lévő termosztátok nem működnek, ezért van, hogy orrvérzésig megy a fűtés."
Az E.12. utasítás alapján ebben az esetben a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálónak, vezető jegyvizsgálónak lenne a feladata a hőmérséklet megfelelő szabályzása.
Ha a vasút nem tud helyet biztosítani a vonaton (a megvásárolt helyjegy ellenére), köteles visszafizetni annak árát. Régen ki lehetett adni "felszállási engedlélyt" a vonat összes férőhelyének 10%-áig, de ezzel nem biztos, hogy találni ülőhelyet. Ilyet ma már nem lehet kiadni IC,IP,ICR-vonatokra.
A fűtési idényben (április 15-ig) be kell kapcsolni a fűtést. A mozdonyvezető ezen csak annyit tud szabályozni, hogy be/ki. Az elöregedett kocsikban lévő termosztátok nem működnek, ezért van, hogy orrvérzésig megy a fűtés.
Én már csak azt nem vágom, hogy mi a jó francért kell a legnagyobb tavaszi hőségek idején is fűteni a vonaton. Még télen is elviselhetetlenül be szoktak melegíteni, de ez ilyenkor még idegesítőbb.
Én meg olyat láttam, hogy a Nyugatiban baleset miatt nem érkezett be a szerelvény, és egy szedett-vedett szerelvényt tudtak csak kiállítani, amire a hangos szerint helyjegy nélkül is fel lehet szállni. Biztos örült ennek az, aki előre megvette a pótjegyet...
Persze lehet, hogy visszafizették az árát, de ettől még nem igazán lett kisegítve.
Ciki vagy nem velem mar megtortent ilyesmi. Ez meg a legjobb helyeken is elofordulhat.
Az en esetem meg az expresszvonatok koraban tortent. Kozolte a hangos, hogy a vonatunkon nem lesz 25-os es 26-os kocsi, de minden kedves utas azon-nyomban visszakapja a helyjegye arat, es kap beszallokartyat is.
Egy kicsit tán ez tulzás, de tényleg előfordul, hogy olyan műszaki hiba történik egy kocsin, hogy azt nem szabad visszafordítani, hanem javításra kell küldeni. Azért ciki lenne azt mondani az utasnak: igaz, hogy van helyjegyed, de pont ez a kocsi nem lesz, ezért most nem mész sehova, vagy állhatsz egész úton.
"Szíjjártó Péter fideszes képviselő a gazdasági miniszterhez intézett interpellációjában súlyos pazarlással vádolta meg a MÁV vezetőit, illetve a vasutasokat képviselő szakszervezeteket. A képviselő szerint a vezetők aránytalanul sok fizetést, illetve egyéb szolgáltatást kapnak.
Szíjjártó Péter fideszes képviselő, a Fidelitas alelnöke szerint a MÁV szakszervezeti vezetői 800 ezer forintot kapnak havonta, emellett 8 havi prémium, korlátlan mobiltelefon-használat és 5 millió forintos életbiztosítás jár nekik. A MÁV csúcsvezetői pedig - az ellenzéki politikus információi szerint - 1,2 millió forintot keresnek havonta, emellett 12 havi prémium illeti meg őket, mobil- és autóhasználat, valamint életjáradák szintén jár nekik.
Szíjjártó úgy tudja, egy mozdonyvezető ugyanakkor legfeljebb havi 150 ezret kereshet. "Hogyan tudják képviselni a vezetők vagy az a szakszervezeti vezető, akinek az irodájában intarziás bútor van és ennyit keres, az egyszerű vasúti munkást?" - tette fel a kérdést a képviselő Csillag István gazdasági miniszternek.
A politikus a magas fizetéseket azért is kifogásolja, mert úgy tudja, hogy a MÁV idei üzleti tervében 32 milliárd forintos hiány szerepel. "Több milliárd forint a vezetők prémiuma, miközben bezárják a vasúti óvodákat, amelyek fenntartása 100 millió forint körül van évente" - sorolta Szíjjártó, aki szerint inkább a vezetők fizetéséből kellene elvenni.
A MÁV nem kívánt reagálni a politikus által felsorolt számokra, mint mondták, a gazdasági miniszter majd megválaszolja Szíjjártó kérdéseit."
ORIGO
Jó, hogy verik a tam-tamot!
Azér az 50 millás tavalyi végkielégítés ellen IS szól6tak volna!!
Es persze ezt meg kell szervezni rendesen: kell a ket ember, aki tud egymasrol, kell, hogy mind a ketten ugyanazt a vonatot valasszak, ugyanolyan kedvezmenyt vegyenek igenybe, es hogy tutira ott legyen mind a ketto. Amibol ezt leszervezik, abbol mar ki tudnanak fizetni meg egy helyjegyet, es maris nem kell alkalmazkodni egymashoz.
Szoval szerintem ez nem lehet komoly ok.
Ilyesmi miatt szivatni az orszag osszes penztarosat, meg szarakodni a jegyekkel, igazolvanyokkal?
Nevetseges...
Újabb adalék: Tatabányán kellett átvennem egy csomagot. Úgy terveztem, hogy gyorsvonattal leérek 10.55-re, és a 11.15-ös IC-vel jövök vissza. A pénztáros kurvára nézte a menetrendet, majd megjegyezte: Le sem ér akkora! A menetrendben így van - modnom én. Hááát, én nem lennék ilyen biztos!
Bízom a cégben! - jegyeztem meg, a pénztáros észre sem vette az iróniát a hangomban. Itt tart ez a trágyarakás cég, kb. 60 kilométerre nem lehet eljutni késés nélkül, és ezt már az alkalmazottak sem hiszik! Egyébként sikerült megfordulni!
hol lehet azt megérdeklödni a MÁVnál hogy 2000.06.01-jén a S7509 vonat összeállítását?kellenének a számok,fontos lenne!kérlek ha tudtok vmit szóljatok!!
kérem segítsen vki!
Gratulálok: utasszívatás magyar módra.
Ilyen alapon egy jegyet se kellene eladni elővételben, mert mi van, ha rendkívüli esemény miatt nem érkezik meg a szerelvény...
Hát ezek fantasztikus ötletek!
Nem is gondoltam volna rá, pedig sok cselt láttam, amíg a MÁV-nál dolgoztam!
Egyébként elárulok egy-két kulisszatitkot: Meg van tervezve, hogy melyik nap, melyik vonatra hány kocsit raknak, de biztos ami biztos nem adják el az összes kocsiba az összes jegyet, mert mi van akkor, ha valamelyik lerobban, és kevesebb kocsival megy. Ciki lenne, ha mondjuk 1-2 kocsival több jegyet adtak el, mint amennyi hely van. Az utolsó 1-2 kocsit csak akkor "teszik be" a számítógépbe, ha már ott van a szerelvény, és tutira lesz annyi kocsi, amennyi kell. (Ez 1-3 órával az indulás előtt van) Ezért előfordulhat, hogy előző nap már azt mondják, nincs hely, indulás előtt 2 órával meg hirtelen lesz még 80-160 ülőhely. Ilyenkor aki kapja, marja. Érdemes próbálkozni.:)
Kedves Pajtás! Egy olyan cégnél, ami ősidők óta veszteséges, egyáltalán nem érdekelt abban hogy nyereséges legyen, az alkalmazottak nagy része nagy ívben tojik a munkájára (bocs, üdvözlöm a kivételeket) nem a bliccelők okozzák a legnagyobb kárt. Tavaly elengedtek kb 80 milliárd adósságot a MÁV-nak, most pedig állambácsi újból kezességet vállalt a MÁV hitelekre. Megjósolom, ezt sem fogja a cég visszafizetni. Ilyen körülmények között ne a potyásokat okold egy kommunista monstrum hibáiért!
"Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik?"
Egy utas megveszi a helyjegyet az "x" nevű IC vonatra Bp. - Szolnok viszonylatban.
Megbeszéli az ismerősével aki Szolnokon lakik és Debrecenbe szeretne utazni ugyanazzal a vonattal, hogy leszálláskor átadja neki a helyjegyet, és az árát megfelezik...
Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik? Nekem van egy megérzésem. Mivel a pénteki és vasárnapi IC-kre több nappal korábban se lehet helyjegyet kapni, el tudok olyat képzelni, hogy valaki felvásárol jóelőre néhányat, és tisztes haszonnal megpróbál túladni rajta a vonatinduláskor a hopponmaradt utasok körében.
Mi a célja (értelme) annak, hogy egy helyjegy egy megadott sorszámú jegyhez tartozik?
Voltak, akik kényelemből szántak annyit rá, és megvették a maguk melletti helyjegyet is, így 2 helyen terebélyeskedhettek. Ok, hogy ebből is jött be pénz, de van aki ezért nem kap helyet a vonatra, mert ilyen fantom utasok is voltak. Ezért kellett bevezetni, hogy 1 jeggyel csak 1 helyet lehessen lefoglalni, és ez valamennyire nyomon követhető is legyen.
Miért nem adhatom át a helyjegyemet másnak, ha én nem utazom, de az ő jegye történetesen nem olyan típusú mint az enyém (más a kedvezménye)?
A fent említett ok miatt. Miért vesz valaki helyjegyet ha nem utazik?
A jegy visszaváltásához miért kell személyi igazolvány? Van-e joga a pénztárosnak betekinteni az én személyi adataimba?
Nem hatóság, nem köteles senki megmutatni, de a vasút sem köteles visszaváltani a jegyet, de ezt feltételként kéri. ( a volán nem váltja vissza )
Kis értékű jegynél nyilván nem fog sorbanállni az ember, menjen inkább üresen a vonat....(főként, mivel volt olyan tapasztalatom, hogy a pénztárnál nem váltották vissza a jegyet, mondván, hogy nem fogják tudni eladni)
Most már 200 Ft. a minimum kezelési költség, így kisértékű jeggyel nem éri meg sorban állni.
Miért van megkülönböztetve a 100km-ig szóló és az annál nagyobb jegy az utazás szempontjából? (érvényességi idő, utazás első napja) Manapság már nagyobb távolságokból is ingáznak az emberek. (bár ezt az ingázást idejemúlt kifejezésnek tartom)
100 km alatt van, hogy nem jön a jegyvizsgáló, ezért nem kell esélyt adni az utasnak, hogy többször használhassa a jegyét. Az utazás első napja, amit te meghatározol, az érvényességi idő pedig olyan, hogy az alatt biztosan befejezhető legyen az utazás.
A hamis diákkal kapcsolatban:
Dolgoztam már vasútnál, így tudom, hogy a dolgozók ki vannak oktatva, hogy a diákhoz semmi közük, nem vonhatják be, de ha meg lehet állapítani, hogy a kedvezményt jogtalanul vették igénybe, a bírság jogos. Hogy aztán mit csináltak a diákkal, nem tudom. Ha meg is próbálta leadni, nem dícsérték meg, és nem csináltak vele semmit. Valószínüleg.
Ha kicsit visszaolvastál volna, láthattad volna, hogy ez mindeddig először fordult elő.
Miskolcra mindig IC-vel megyek, de mikor jövök haza, már nem jár IC, csak ez a nemzetközi trágya.
"Azt kiabálta a kalauz, hogy "ön közokirat-hamisítást követett el", és hogy "kivizsgáljuk az ügyet". "
Ez elég viccesen hangzik, mert Mo.-n van néhány nyomozóhatóság, de a MÁV még nem tartozik ezek közé.:-) Ettől még természetesen a diákigazolvány meghamisítása magánokirat hamisítás vétsége, a jegyvizsgáló pedig hívhat rendőrt, ha akar. Ha elveszi és ő továbbítja, akkor már kicsit necces bűnjelként felhasználni egy büntetőeljárásban, egy tagadó vallomás és egy közepes ügyvéd csodákat tud művelni. Más kérdés, hogy a cselekmény természetesen jogilag és erkölcsileg egyaránt elítélendő.