A jelenlegi autómban pajzs van, a casco biztosítás díja kb. megfeleződött az uniqa-nál mikor bele lett téve.
(Korábban ezt a biztosítót talán maga a pajzs ajánlotta, most már más van a honlapjukra kiírva mint partner.)
Nem talán, hanem teljesen biztosan és ezért kaptál kedvezményt. Másra nem fogsz kapni, nem is kiváncsiak rá nevesítve, ne bohóckodj már.
A további nagy számolgatások helyett, hogy hány darab ezrest lehet megspórolni így vagy úgy okoskodva, a kocsi amihez védelmi rendszer és casco biztosítást keresek több mint 100ezer EUR-ba kerül és a biztosítási díja is ennek megfelelően alakul.
A jelenlegi autómban pajzs van, a casco biztosítás díja kb. megfeleződött az uniqa-nál mikor bele lett téve.
(Korábban ezt a biztosítót talán maga a pajzs ajánlotta, most már más van a honlapjukra kiírva mint partner.)
Választ a kérdésemre olyantól várnék inkább akinek konkrét tapasztalata van komplex védelmi rendszerek biztosítási díjcsökkentéseiről és nem olyanoktól akiknek nincs de élénk a fantáziájuk és levezetik a dolgot a saját egyedi vagy senki által nem minősített rendszerükből amit semelyik biztosítótársaság nem vesz komolyan.
A további nagy számolgatások helyett, hogy hány darab ezrest lehet megspórolni így vagy úgy okoskodva, a kocsi amihez védelmi rendszer és casco biztosítást keresek több mint 100ezer EUR-ba kerül és a biztosítási díja is ennek megfelelően alakul.
Ami biztos, hogy szopni nem fogok vele, mint pl blue16-al kellene, majd persze mindig érintgetem az ablakhoz.
Szóval a kérdés még mindig az, mivel nem vagyok a pénzem ellensége, hogy melyik rendszerrel lehet a legjobban csökkenteni a full casco árát?
Az említett kocsi esetben a pajzs pl. 1 éven belül behozná az árát, de mivel már 2-szer megszívatott így nyitott lennék másra is.
ha valaki rákettyint a netrisken hogy van nemgyári lopásvédelem, akkor az nem egy pipa, hanem megnyílna egy külön lap ahol lehet hosszasan részletezni
Ez nagyon jó ötletnek tűnik, egy weboldalon leírni, pontosan mi védi az autódat! És akkor még egy jó kis adatbázisba is bekerül!
:-)
Én speciel többedszer játszom el biztosítóval, hogy "bevallom" a kiegészítő védelmet: Piranha riasztó :-) Eddig mindenhol elfogadták kiegészítő védelemnek, a szemle során meg fel sem merült, hogy ellenőrizzék, működik-e.
Amikor egy autómban volt váltózár, a szemlén a kulcsfotózáshoz simán betettem az előző munkahelyem irodai ajtajának a kulcsát, az is Mul-T-Lock volt :-) Nem biztos, hogy fotó alapján lehet kulcsot gyártani, én mindenesetre előre kivédtem ezt a lehetőséget :-)
az olvtárs azt írja hogy van valami specifikus pajzs-uniqa kedvezmény ha jól értem nem ismerem a konstrukciót de jól hangzik jó kezdetnek és logikusnak monnyuk ha én biztosító lennék akkor először minit cuccosaira adnék kedvezményt, de minit egy pici műhely pici darabszámokkal, erre nem lehet nagy bizniszt alapítani talán inkább másképp felbérelném minitet, hogy tanácsadóként minősítsen bizonyos fajta a piacon gyakori eszközöket, beépítési technikákat, műhelyeket meg csinálnék statisztikákat, végülis a biztosítónak rendelkezésére áll sok információ, hogy mely eszközökkel technikákkal miazmással mit loptak vagy nem loptak el és akkor ha valaki rákettyint a netrisken hogy van nemgyári lopásvédelem, akkor az nem egy pipa, hanem megnyílna egy külön lap ahol lehet hosszasan részletezni és ez alapján adni vagy nem adni megfelelő többkevesebb engedményt...
Egyről tudok, az a pajzs (pl. uniqa biztosítónál), az hamar behozza az árat a biztosítási díjcsökkentésben, legalábbis esetemben.
A biztosítótársaságok nemigen foglalkoznak a lopásvédelemmel. Ha kaszkót készülsz kötni, mindent megkérdeznek az autóról és rólad (olyanokat is, hogy pl. szakszervezeti tag vagy-e, vagy a házastársad), de speciel az autóvédelem nem igazán érdekli őket. Tipikusan két kérdés vonatkozik erre, van-e az autóban gyári immobilizer, illetve van-e valamilyen kiegészítő védelem. Ha a sarki autóvillamosságis kendácsolt egy (1 db) rejtett kapcsolót, az már pipa. Nem különböztetik meg a sokszázezres rendszereket a Tatutól.
Ráadásul a kaszkóbiztosítás díja jelentősen és folyamatosan csökkent az elmúlt években. Ha valamelyik netes kalkulátorral kiszámolod egy átlagos autó biztosítását, meglátod, hogy egy új, középkategóriás autót még Budapesten is havi 8-10 ezer forintért lehet biztosítani, normális önrész mellett. (Vidéki, nem új, alsó-középkategóriás autókat már akár havi 3 ezer forintért is.)
Ha ebből a biztosítási díjból a biztosító adna is egy érezhető, mondjuk 30 százalékos engedményt, a havi 1000-3000 forintokból csak sok év alatt jön vissza egy komplex és minőségi lopásvédelem bőven hatszámjegyű bekerülési költsége.
Én természetesen pártolom a megfelelő lopásvédelem kiépítését, de nem a biztosítónál elérhető kedvezmények miatt. Racionálisan gondolkodva a fő érv az, hogy a megfelelően védett autót 1) meg sem kísérlik ellopni (az ádozat keresés során a tolvaj látja, hogy az autó védett, és inkább más prédát keres); 2) ha megkísérlik ellopni az autót, nagy eséllyel ez nem fog sikerrel járni, meg lehet spórolni egy önrész összegét. Egy átlagos, 1.5M értékű autó és egy átlagos, 10% önrészű casco esetében ez 150 ezer forint - ennyiből pedig már igazán ütőképes védelmet lehet összehozni; 3) magasabb áron lehet az autót eladni használtként - a komoly védelem pont az a plusz extra, amiért egy vevő az autó idősebb korában is hajlamos pénzt áldozni.
Szóval tessék valami komoly védelemról gondoskodni, de ne az elérhető (elérhető?) biztosítési kedvezmények miatt.
Mivel köztudottan én vagyok a Laci, ezért igazat kell, hogy agyjak neked!
Az általad megjelölt riasztó valóban "nem a legjobb, legbiztosabb védelem"
De mégis inkább azt javasolnám a végleges döntésed meghozatala előtt, keress fel egy biztosítási alkuszt! Az ilyen cégek munkatársai általában több biztosító társasággal is kapcsolatban vannak, esetlegesen tud mutatni neked egy táblázatot, melyben fel vannak sorolva azok a riasztórendszerek, melyekre maximális díjkedvezményt tudnak biztosítani az egyes biztosítótársaságok. Sőt kalkulálni is tud esetleg azonnal...
"Egyről tudok, az a pajzs (pl. uniqa biztosítónál), az hamar behozza az árat a biztosítási díjcsökkentésben, legalábbis esetemben."
Ez hogy jön ki?
Nekem a CASCO biztosításom alapáron évi 66 ezer forint A K&H-nál, ebből az évek alatt a bónusz miatt elengednek 45%-ot, marad kb. 36 ezer forint. Eddig tavaly volt egy szélvédőcserém, repedés miatt. Kifizették, és nem emeltek miatta, maradt a bónuszom.
Mindenre biztosítva van, kivéve lopásra. Erre kellett egy jó autóvédelem a kocsimba, ami nem a Pajzs. Az nekem drága volt a tudásához képest. Ráadásul van néhány számomra kevéssé szimpatikus részlete is.
Na most saját lábán az autó nem vihető el, ez nekem elég. Ezt idén saját bőrömön is tapasztalnom kellett... 12 ezresembe került a tréler.
Csak az egyéb károkra biztosítok, mint baleseti, rongálási és egyéb felelősség károk.
Engem nem a legjobb, legbiztosabb védelem érdekel, hanem az amelyikkel a legjobban lehet csökkenteni a biztosítás, a casco árát vagyis amelyikkel a
leggazdaságosabb a gépjármű fenttartása, mivel sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy én okozok bármekkora kárt figyelmetlenségből minthogy valaha is ellopnák a kocsit.
Tehát melyik védelmi rendszerre, (s melyik biztosítónál ) lehet a legtöbb kedvezményt kapni ?
Egyről tudok, az a pajzs (pl. uniqa biztosítónál), az hamar behozza az árat a biztosítási díjcsökkentésben, legalábbis esetemben.
Jogos a szmájlierdő! Mentség: gondoltam, hogy ott kezdődik a használt rendszerek titokzatossága nálad, hogy a kódnevet adsz nekik. A merci nem ugrott be:)).
A Kia Soul még közvetlen rendelés előtti stádiumban van, automatára 4-5 hónap a várakozás.
nagyon jó példát hoztál fel a 130-as durrdefektre. Nem is kell ahhoz 130 és első kerék, kevesebbnél is odaverődhet az autó a korláthoz vagy másik autóhoz. Az oktatómnak annyi okossága volt annak idején, hogy megcsináltuk gyújtáslevétellel a motorleállítást egy nem elektromos szervós autóval. Szenvedtem rendesen kemény kormánnyal, ráadásul egy komoly fékezésre volt csak szufla hidraulikus rendszervben. A mai gépjárműképzésen is kellene oktatni ezt a helyzetet.
Na de most off helyett.
Mi az az "új 180"? Ez valamilyen kódnév alatti saját gyártású rendszer? Feleségem új autójába keresek elektronikai védelmet, egy új, automata Kia Soul-ról van (lesz) szó. Az alap nála az egyszerű kezelhetősége és az, hogy, ha elromlik a valahol az utólagosan szerelt immobilizer vagy bármilyen védelmi cucc, tovább tudjon menni vagy vissza a műhelybe. Az "új C 180"-ast ilyen esetben ki lehet iktatni mondjuk szerviz módra kapcsolással?
Szervók sem olyan dráma, ha megáll, de lehet magyarázni, hogy jajj mi van ha megijedünk és akármi. Ijedős ember rettegjen az 1es villamoson és kész, ne a kormány mögött.
tele minden biztonsagi es "onvezeto" kepesseggel. Tavolsagtarto tempomat, sav asszisztens, tabla felismero rendszer, veszfekezo rendszerek, elol/oldalt/hatul kornyezetfigyelo rendszer.. Meg fogni kell a kormanyt, de gyakorlatilag vezeti magat..
Ebbe biztos nem mernek semilyen kommunikaciot megszakito rendszert tenni.. Sot leginkabb semmit. Itt azert mar tosnek, mi van ha epp elromlik az autovedelmi rendszer, vmit megszakitgat, az auto meg nekimegy vminek..
mondjuk új C180?
Tévedés.. Megáll a jármű mintha kifogyna az üzemanyag. Ennyi. Motorfékkel kigurul. Szervók nagy része elektromos, tehát működik tovább, a fékszervó amíg teljesen meg nem áll a jármű bőven kitart, autó elektronikája működik,
tehát "vezeti magát" tovább, csak a hajtás áll meg.. ha kell még kanyarodik is..
Kérdezem, mi van ha 130nál a pályán, kapunk egy első durrdefektet?
Meghalunk...
Bármilyen furcsa, ennek nagyobb az esélye. Meg az őzikének az M7-en..
Mi van akkor ha megáll az üzemanyag szivattyú? Elkopik a szénkeféje, netán eldugul a rendszer. (elfelejtettek benne szűrőt cserélni 2éves korában) Vagy kimegy egy biztosíték... netán beáll a motor?... Az utastéri komfort rendszerek és a hajtáslánc két külön dolog.
Tudom most jönnek a hozzászólások, hogy közük van egymáshoz... Persze, mint mindennek az autóban..
Csatlakozom Stevie válaszához abban, hogy ha a motortérbe kerül a védelem, akkor ez a jármű is jól megvédhető! Viszont sajnos a Rhino nem alkalmas motortéri beépítésre.
Váltózár ... ha a motortér nincs lezárva akkor sajna nem sokat ér véleményem szerint, mert nagyon könnyen hozzá lehet férni a motortérben a váltómű csatlakozásához,
illetve a utastéri, műanyag kulissza miatt, talán ott is elég könnyen feltörhető.
Jelenlegi autómban motortérzár, Rhino immobilizer (rablásgátlás funkció nélkül, mert az nem kell), OBD tiltás és UV gravírozás van, továbbá váltózár.
Ha az immobilizer a motortérben van elhelyezve, továbbá a motortérben találhatóak azok a pontok is, amiket tilt, ezt egy jó rendszernek gondolom. Ha nem volt kényelmetlen a használata, és az immo megbízhatóan tette a dolgát, akkor mehet a következő autódba is.
Az UV gravírnak én nem vagyok akkora híve, életemben nem láttam rendőrt UV-lámpával mászkálni, és hát a bontókban sem széria.
Jelenlegi autómban motortérzár, Rhino immobilizer (rablásgátlás funkció nélkül, mert az nem kell), OBD tiltás és UV gravírozás van, továbbá váltózár. Riasztóban nem nagyon hiszek, a kutyát nem érdekli, ha szól.