Milyen típust (típusokat) keressek? És milyen évjáratút? Most pl. egy eberspacher d5w s kályhát néztem, de az is egy vw-ben volt. Lehet hogy az sem működne más autóban? Meg hát választék sem nagyon van.
Ugyanez a helyzet a merci állófűtésekkel is? Mert egy olyan is lenne és a tulaj szerint bármibe beszerelhető, de én inkább rákérdezek. Persze webasto-ról van szó.
22-es lesz az az átmérő. Webasto-Hungária Kft. 1135 Budapest, Szt. László út 73. (bejárat a Frangepán felől) Nyitvatartás: H-cs 8-17, P: 8-16. Telefonon megmondják neked az árát, én ma nem vagyok bent. 350-2338 vagy 350-2337.
A gyárilag Touranba beépített Webasto fűtést a Touran klímacentere vezérli, CANBUS-os rendszerben.
Azt egy kb. 110e Ft-os készlettel, átprogramozással meg lehet oldani, hogy a Touranban lévő kályhát programozható órával vagy távirányítóval működtessük és ne a klímacenteren keresztül.
Szia! Most, hogy írtad.....átnéztem még jobban a doksit amit le lehet tölteni az eber oldaláról......valóban sárga az indítószín. Ezzel csak az a gond, hogy az enyémen nincs sárga színű vezeték. :D
Az ebay-n lehet már venni butitott agyat hozzá,de mivel nekem spekkereim vannak így nem foglalkoztam ezel a kályhával.Autóval vettem de sajnáltam volna vele eladni.
Én úgy tudtam ezek elég nehezen indíthatók utólag beszerelve de akkor most rácáfoltál. ..mivel volt vezérelve, sima programórával?
Amikor vettem a kályhámat akkor a srácnak volt egy vadi új ilyen ThermoTop V-je is de nem mertem megvenni, mert azt mondták több beszerelő helyen is h csak az újabb kocsikhoz jó és azok közül is csak a gyári rendszerben hajlandó indulni..
Sziasztok.Meg kell válnom sajnos a kályhámtól ha esetleg tud valaki segíteni benne köszönöm. Standheizung diesel Thermo top V 12V/42w 5Kw Diesel/PME 2,5bar 2007
Szia! 5 vezeték megy bele a csatlakozóba. Vastag piros és barna. Vékony zöld, kék, kék-fehér csíkkal. Nincs több kábel. Ezek közt kellene lenni az indítónak is.
Hali. Piros, barna ezek a tápkábelek. Zöld, kék, kék-fehér.......ezeket nem tudom pontosan. Én úgy néztem ki a dolgot, hogy: a zöld az megy az üza. pumpára, a kék-fehér kap (gondolom) pozitívot az időzítőtől, és a kék az megy a generátor pozitív pontjára....vagyis ide is pozitívot kell kötni. De így bekötve nem indul el. Ezért nem tudom, hogy rosszul kötöttem-e be, vagy nem jó. Nemrég vettem....most tesztelném, hogy működik-e. Zsolti
Magánembernek tök felesleges tudni, hogy minek mi a cikkszáma. Tudja a készüléke típusát nekünk az elég. Neki is elég, mert a cikkszámok időnként változnak. De neki hiába adok katalógust basszus, nem Webasto-ja van... Nem értem, miért nem az Eber-t kérdezi...
Sziasztok! Van valaki, aki megtudná mondani, hogy hogyan kell bekötni egy eberspacher d5w állófűtést? Nincs meg a gyári szabályzója. A csatlakozóba 5 kábel megy be. Gondolom a 2 vastagabb a táp. De a másik 3-at hogy kell kötnöm hogy elinduljon. Köszi előre is.
Ki kell cserélni az égőkosarat, meg a párologtatót, ez 14.000 Ft áfával, illetve át kell állítani a vezérlést. Ennek van egy pici munkadíj vonzata, mint ahogy az egőkosár cserének is. Annak az óradíja nálunk (Webasto-Hungária 5790+áfa). Szóval úgy fest, egy 20-as ból kijön.
Legegyszerűbb diagnosztikai programmal lefuttatni, aztán az megmondja, hogy mi van vele. Van-e esetleg a kályhában korábbról "benne maradt" hibaüzenet. Szóval hozd be, rádugják a számítógépre, aztán kiderül, hogy mi van. De kísérletezgethetsz is, ha gondolod :-))
Minden indítás un. szellőztetéssel kezd és utána el kezdi a felfűtési fázist. Van egy "lángfigyelő" (eltérő típusonként) és ha pl. úgy van "tájékoztatva" a vezérlő hogy it biza "tűz van babám" akkor biza letilt :o)
Na ezért kéne pontos típus, hogy merről kezd az ellenőrzést, hol akad el a folyamat.
na nekem ez nem impulzál... fogja magat a kalyha ket masodpercif fuja be a levegot, majd leall.. a kalyha kicsit megy meg de nem nyomja az uzemanyagot....... mi lehet? :'(
Igen ez azért nosmális, mert nem szivattíú, hanem pumpa. (már ha érted a különbséget) Szóval nem egy motor kergeti meg a nyálat, hanem egy membránt mozgat egy elektromágnes és 2db kétirányú "szeleppel" intézik el az irányt, hogy merre menjen a nyál. Szóval ezeket az üzemanyag ellátó eszközöket impulzussal vezérlik, kb. 2-3 impulzus/mp lehet.
Egy kérdésem lenne hozzátok: az állófűtés üzemanyagszivattyúja működés közben folyamatosan nyomja az üzemanyagot, mint pl. egy modern autó elektromos üzemanyagszivattyúja? Menet közben búg?
Hozzám került egy régebbi típusú diesel állófűtés (Eberspächer D5W) és az üzemanyagpumpa elég ramatyul néz ki, ha adok neki tápfeszültséget csak egy kis hangot ad, nyom egy pici anyagot és ennyi. Ha leveszem majd visszateszem a tápfeszt, megint ugyanezt csinálja. Ez normális így?
Ó hát ez már csak ilyen. Kicsi kályha, kicsi szivattyú, sok kábel. :-) Légy szíves jelentkezz be a kollégámnál, mert elég sokat vannak vidéken. (Mischinger András húsz/474hat411, hivatkozz rám!)
sziaa! koszonooom! dee tudtam, hogy van benne, csak nem ertettem ezt a ket meter kabelt feltekerve, mert a halyha a kocsi masik oldalan van! es az a kis fekete doboz is a webastohoz tartozik vajon? egyebkent valoszinu belatogatok hozzatok, mert ma kiprobaltam de nem akar futeni, fogja es leall :@
A TT V-ket kizárólag gyárilag építették be. Három sorozat volt. Spéci szivattyúja van, ami elvileg el sem romolhatna. Egyébiránt nálunk (Webasto-Hungária), illetve utólag nem beszerezhető, az autó gyártójának illene tudni beszerezni, lévén gyári alkatrész.
Megszakértette a kollégám. Azt mondta, hogy tutttttibiztos, hogy ez egy Webasto Thermo Top biztosítéksora. A kályhát meg keresd csak meg. :) Amúgy miért is érdekel, hogy ez az-e? Nem tudtad, hogy van benne?
semmikepp se alljanak le az eletfunkcioid! a kepen kabelek es biztositekok lathatoak, es egy kis doboz a hatterben, es ez is a lenyeg, mivel nem tudom mi a jo istenhez tartoznak.. nem gyari.. vagy teljesitmeny noveles, vagy allofutes! ezt hivatott kis kepes szosszenetem kideriteni!
1998-as Opel Astra 1.4 16V-ben a gyári helye az állófűtésnek a jobb első sárvédő alatt van, ennyit tudok, de mit jelent a gyári hely?
Volt egy Meganeom, azon ott voltak a csavar helyei, szóval csak fel kellett csavarozni és kész, de az Opelon ilyent nem látok. Meg kell fúrni a váznyúlványt?
Hát konkrétumot nem tudok, mert ez egy jövőbeni autóra lenne :) De az valószínű Honda Civic lesz ha lesz, sedan, 1.5 vagy 1.6 motorral. 2000-2001 évjárat.
kezdem azt hinni, hogy a webasto olasz.. most, hogy honapok ota tokeletesen mukodik, ma egyszeruen azt csinalta, hogy amikor elindul a kalyha, bekapcsol a ventillator, akkor utobbi kb ketto masodpercig mukodik, majd kikapcsol, aztan ra par percre a kalyha is.. nektek csinalt mar ilyet?
Engem az érdekelne, hogy mi pénzbe kerül most egy alsóközepes benzinesbe egy programozható vizes állófűtés? Néztem a Webasto és Eberspracher honlapját, de mélyen hallgatnak az árakról(vagy csak én nem találtam meg..)
Sziasztok még új vagyok ezen a fórumon tegnap sikerűlt szereznem egy Eberspacher B1L (benzine üzemű) típusú állófűtést sikerűlt is elindítanom remekül üzemel.
Csináltam pár képet róla minden megvan hozzá az összes vezeték kipufogó szívó és fújó oldali rácsok gumitömítés és van egy tartalék szivattyú is hozzá. Igaz hogy az új szivattyúval próbáltam ki de a másik is működik. Az lenne a kérdésem ,hogy mennyiért lehetne eladni? Csak az az egy problémája van ,hogy az időzített kapcsolója nem működik és még egy olyan kérdésem van ,hogy lehet-e rákötni valami más időzített kapcsolot vagy termosztátot?
Ugyancsak állófűtés problémám van. Múlt hét óta nem megy a kályha. Manuális indítás után is, csak a befúlyás indul (hallani) majd kb. 5 másodperc után leáll. (nagyjából ez után kellene, hogy induljon a halkan kattogó üzemanyagszivattyú hátul a tanknál). Ezután aktuális rendszerszervíz felirat a műszerfalon. Kikapcsolt és járó motornál ugyanez a szitu.
Előzmény: múlt héten mikor kb. 2 fok volt csak, manuális indítás után majd fél órát autókáztam még miután a hőmérséklet jelző elérte a normál jelzést. Ezt csak azért írom mert eddig mindig ugyancsak manuálisan kikapcsoltam az állófűtést mielőtt a normálba ért volna. A kocsi garázsból indul, szóval nem tök hideg ezért az utastérfűtést sem indítottam el.
Lehetséges, hogy most túlmelegedett valami ? Vagy üzemanyag szivattyú probléma ?
2002 Volvo S80 D5 (ha minden igaz Arctic rendszer)
Kie nem tudta kiütni? Kályhás? Mert maga a webasto állítása szerint nem tudnak belenyúlni a bmw-s kályháikba! De a BMW meg csak komplett javít ami ugye csere. :o(
igen:-(,és vettem hozzá nagy navit,és már betudom programozni elöre:-)és közbe kiderült az enyémnek semmi baja nem volt,csak a köcsög szerelő nem tudta kiütni az izzitó stift hibakodot és ezért letiltott a kályha.Mert ugye az izzitó stiftet kicserélte meg az üstöt,de a hibát nem törölte és nem ment a kazán:-(
- Üzemanyagtöltő állomásokon,
- Olyan helyeken, ahol gyúlékony anyagot tárolnak vagy gyúlékony por vagy füst keletkezhet (Pl. Üzemanyag-, faszén-, fafűrészpor- vagy gabonatárolók közelében)
- Zárt helységekben (Pl. Garázs, Zárt Parkolóház), előre programozott idővel és távirányítóval sem.
Olvasd már el bármelyik kályha használati utasításának az első oldalát!!!!
/Aztán meg minket vesz elő a hatóság, hogy mi ez, meg miért haltak meg, meg satöbbi... Volt már ilyen sajnos...:-( /
én is úgy gondolom, hogy illene hibakódnak lennie... de semmi. mindegy, végül is azóta megy. ha pedig megadja magát, használatba veszem a csacska-féle jégkaparót:-)
ma reggel - mint majdnem minden hidegebb reggelen - kb 15 perccel az indulás előtt, elindítottam a kályhát. lementem, benyitottam a garázsba és olyan füst fogadott, hogy azt hittem, már az autó is ég. a keringető ment, a kályha is próbálkozott valamivel (szerintem szellőztetéssel, mert az ü.a. szivattyú nem kattogott), de a megszokott "égés" hang nem hallatszott. hibakód semmi. leállítottam, pár perc múlva elindítottam és azóta tökéletesen működik. ilyen esetben nem kellene egy hibakódnak lennie?
Sziasztok! Elég rég szemmel tartom ezt a fórumot, sőt az egészet elolvastam!:)
Most viszont aktuálissá vált hogy kérdezzek. Adott egy Eberspacher D4WSC tipusú hőerőmű. A probléma mely a mai napon egy beépítés előtti próbánál jelentkezett a következö: bekapcsolás után a szokásos műveletek(a szokásost onnan ismerem hogy előző autómban szolgált a kicsike), megjelenik a füst(mely inkább csak gázolaj párának néz ki) nyomja bele az anyagot veszettül, ventillátor pörög ezerrel, majd egyszer csak a nagy semmi. Ugyanezt megpróbálja mégegyszer és kiírja az 52-es hibát. A hibakód listában írtakat végignéztem. Értetlenül állok a dolog előtt. Még annyi hogy a kályha tavasztól a mai napig pihent. Előre is köszi annak aki végigolvassa ezt a Háború és Békének betudható hosszúságú szöveget, aki megoldással is tud szolgálni... :)
Sziasztok! Van egy Seat Alhambra 2001-es 115Le AUY motorkódú autóm.Ebbe a típusba a kiegészítő fűtés állófűtéssé alakításánál kell beépíteni külön vízszivattyút vagy ami a motortérben a homlokfalon van a fékolajtartály mögött az elegendő?
Ha a Bárdinál van 10 e ft-ért, akkor én most kidobtam egy kis pénzt az ablakon. Én egy állófűtésekben használt 12V-os keringetőszivattyút vettem 20e ft-ért. Emiatt tenni kell elé egy feszültségátalakítót. Most nem tudom a sziv pontos nevét,de majd megnézem. 500l/h a sziv.teljesítménye.
Webasto specialistát keresek! Nem használta az előző tulaj a káyhát vagy 4 évig ,én most életet leheltem bele,le volt ragadva az AC-ja,begyújt,fűt is,csak állandóan leáll kb.2perc múlva,ezt eljátsza 2x aztán végleg kikapcsol.Működés közben hallani hogy először leáll az AC,aztán gondolom mivel nem kap nyálat,leállítja a befúvó motort,majd a keringetést is.Előre is köszi a segítséget
Köszönöm a választ (mindenki másnak is természetesen!!)! Egyre jobban hajlok a radiátorcsőbe való beszerelésre és nem a fagydugósra. A szuszkában elég zsúfolt a terület a fagydugós megoldáshoz amúgy is!
Te milyen keringető szivatyút alkalmazol majd, mert állítólag a Bárdinál van 10e Huf-ért glikol álló!
Másik, nemtudjátok a föttésventillátor az dahnlandermotor? vagy ellenállásokkal változtatja a fordulatot! J
Az lenne a kérdésem,hogy nem tudod-e,vagy nem tudja valaki,hogy hogyan lehet lepróbálni egy kiszedett/bmw e39 termo top kiegészitó fütést,nincs nagy bc-nagy midem/,Mert 1 hónapja ki cseréltettem az üstöt,és az izzitó stiftet,de mindet le tudtunk próbálni minden megy,de a kályha nem füt!!
Egy Hydronic D5S beszerlés előtt állok egy Discovery-be. Abban kérnék segítséget, hogy az üzemanyag visszatérő ágat mindenképpen a tanknál kell megcsapolni vagy lehetséges a motortérben csatlakoztatni az üzemanyag szivattyút?
Elég rossz helyen van a tank becsatlakozó pontja. Szét kell bontani az egész hátsó belteret, hogy hozzáférjek a tank ablakához.
Tehát az a alvázszám uccsó 7 karaktere: FY 40804. Hát nem tudom,egy két hónapja nekem tolattak momentán pont oda ahová írod a helyét,esetleg a lökös alatt sérülhetett?
Na akkor előről :o) Ha megadod az alvázszámod utolsó 7 karakterét (VIN) akkor pontosan tudom milyen bmw-ről van szó. Ezek után kikeresem hová építették be gyárilag. Amúgy e46-nál ahol írtam és az első lökös jobb oldalán lehet még.
Nem fagydugós megoldás, hanem egy kb. 9 cm átmérőjű 15-16 cm magas henger, benne egy fűtőszállal (www.dieselelomelegito.hu) 70 foknál kikapcsol elvileg így nem tudja megforralni magát. Ennek van két nyílása. Egyiken megy a hidegvíz- ide tettük mi a szivattyút , a másikon távozik a meleg. A fűtőradiátor előremenő csövébe kötöttük a melegágat , a hideget pedig a nagy vízkörre kötöttük. Azért nem fagydugós, mert állítólag ennél a motornál ilyen nincs. Létezik egyébként a Calix kínálatában (Austropannon Kft) egy "csőcalix" becenevű megoldás ami a vízcső megvágásával kerül beiktatására. Ez egy csőbe szerelt fűtőszál. Talán annyival jobb,hogy kisebb helyet foglal és talán kevesebb meleg szökik el az én fémházammal szemben.
Kérdés: A fagydugóba hogy épűl be a ketyere? Menettel? A fagydugót hogy lehet "kiberhelni"? Vagy egész egyszerűen a 40-es füttéscsővet kivágtátok, és betettetek egy "T"-t amibe beépült a betét?
Ismét köszi a válaszokat előre is!
Még annyit. Természetesen egy kályha volna az álmom, de mivel a suzuki az suzuki, nem kívánnám az autó jelenlegi árának felét erre a célra költeni!
Nem a profi norvég vagy svéd rendszer hanem saját próbálkozás.
Egy Forsz nevű Cegléden gyártott 600w-os fűtés van benne.
Tettünk a melegítő elé egy mosógép keringető szivattyút,hogy felnyomja a fűtőradiátorba is.A mosógép szivattyú nekem nem tűnt teljesen stabil megoldásnak(állítólag a fagyálló megeszi a szimmeringjét), ezért szereztem hozzá egy állőfűtéseknél használatos 12V-os keringető szivattyút.
Ez most van beépítés alatt.
Tapasztalatom szerint a fűtőbetétet érdemes lenne hőszigetelni,mert sok hő elmegy, de még én sem csináltam meg.
Nekem a mostani -10 -13 fokban kb 2.5 óra alatt melegíti fel a vizet Kb 35 fokra.
Ez arra elég,hogy indításkor egyből langyos levegőt fúj a fülkébe, és persze szebben indul.
Ilyen hidegben az alapjárati fogyasztása 1,3- 1,5l/h
Kb 2 óra fűtés után 0,6 - 0,8 l/h-t szokott írni a comp.
Teljesen üzemmeleg állapotban egyébként 0,5 l/h-t ír.
Egyébként sorházban lakom és a ház külső falára szereltettem konnektort.
Egy digitális kültéri programozható dugalj kapcsolja.
Ha ehhez mindent meg kell venni( nekem sok minden adott volt) akkor már érdemes megnézni a Defát vag a Calix-ot.
Bizony, bizony, az én garázsomban ilyenkor megfagy a polcon a desztvíz! Egyébként állófűtéses pályámat az előző golfomba sajátkezűleg épített elektromos fűtéssel kezdtem. Na ez pont erre jó! Grandegabó kösz a címet, folyamatban van az ügy!
Az a gravitációs keringetésű fűtőpatron elég halovány, nagyobb motoroknál meg sem forgatja a vizet és ha esetleg meg is forgatja, túl hosszú ideig kell bekapcsolni hogy valamit érezzél..
helló sziasztok! 2004-es 2,0pdtdi vwtouran. most vettem. nem tudtam de kiderült hogy állófűtés van benne. a számítógépes lekérdezés azt írja hogy nem megfelelő vezérlés van benne. segítsetek -mit lehet tenni,-kb költség,
Akkor felteszem újra a kérdést, hátha valaki érdemesnek talál egy rövid válaszra:
"Tök új vagyok ezen a fórumon, a TotalCar oldalán olvastam az elektromos állófűttésről! Valakinek valami tapasztalata, esetleg házi megvalosítás? Nem olvastam vissza, ezt nézzétek el nekem. Ja "gépállat" egy Suzuki szedán 1,3 as!"
No, mondom én, csak a bemenő adatokat kell jól megadni, és stimmel a 6-8 perc.. :) Viccet félretéve, nem gondolkodom ilyen megoldásban semmiképp. Először megpróbáljuk azt a bontott megoldást. Az autó felett állva beugrott valami, hogy mi is volt villanyolva benne az elmúlt két évben. Egyetlen egy valami. Hátha amiatt. 10eFt-os nagyságrendben még megkockáztatok egy másik vezérlőt, de százötvenvalamennyiért, amennyiért az újat mondták, inkább kimegyek minden reggel, és beindítom kézzel.. Az első vezérlő sokáig ment, a második teljesen új volt, dobozból vettem ki. Több viszont nincs.. :) Az autó leégésétől semmiképp nem tartok, ennek megelőzése volt a beépítés során az elsődleges szempont, igazából több egymástól független elgondolás szavatolja ezt, ami eddig is, és most is rendben működik. Tudom, hogy nem lesz egyszerű, de azért próbálkozom. Sajnálnám hagyni veszendőbe menni az eddig jól működő kályhát.
Igazából a "hirtelen felindulás", hogy akkor nosza rajta építsünk vezérlést abból jött, hogy a két vezérlés egymás után ment tönkre kb. egy hét alatt. Attól félek, hogy vennék egy másik bontottat, ami megint egy hétig tartana. De ha komplett kályhát ennyiért adnak, akkor lehet, hogy lehet ott szerezni csak vezérlést is. Ha megadod az ember elérhetőségét, akkor mindenképp futok egy kört. Köszönöm!
Használt, bevizsgált hibátlan kályhát 40-50 ezerért kapsz. (Konkrétan tudok egy embert aki árul és javít is eber kályhákat..) ..viszont ha te úgy gondolod hogy mókolsz rá egy vezérlést, hát isten segíjjen benne és sok sikert kívánok hozzá.. :-)
Ja, meg még annyi, hogy ha kiveszem a kályhát az autóból, akkor ugye víz le, autó sehova. Ezt pedig nem tehetem meg. Meg ha azt mondja emberünk, hogy 100e, mert kell egy új vezérlő, akkor megintcsak pont itt vagyok..
Szerintem ha pontosan leírva a működést, melyik elemet pontosan hogy kell vezérelni, a szivattyút pontosan hány Hz-es frekivel kell meghajtani az egyes állapotokban, ehhez milyen feszültséget kell adni a ventillátor villanymotorjára, hogy rendesen menjen az égés, lángfigyelő ellenállása hogy változik a hőmérséklet függvényében, a túlmelegedés érzékelő ellenállása hogy változik pontosan, meddig kell izzítani a hőms. függvényében, stb. szóval ezen értékekkel odamegyek egy villamosmérnökhöz, lefogadom, hogy kb. 6-8 perc alatt rajzol egy áramkört, ami mindezt tudja, és csak egy kis finomhangolás kell később. Csak ugye ezeket először mind ki kell mérni..
Igazából nem tűnik olyan bonyolultnak, csak az a baj, hogy sok éve volt, mikor utoljára ilyesmiket építgettem, mint erősítő, meg egyebek.. :) Másfelől már egy része kész van, mert a kazán eredetileg az autó (egy másik típus) kábelkötegébe kapcsolódott, ezért építeni kellett hozzá pár dolgot, hogy a kazán úgy "lássa", hogy az eredeti típusban van.
Elsőre csak annyit próbálok meg összehozni, hogy kézzel szabályozhatóan menjen a szivattyú, ugyanígy a ventillátor, és nyomógombbal az izzítás. Ha ez megy, akkor ki kell mérni sokmindent, és arra kellene alkotni egy vezérlő áramkört. Majd szépen, lassan.. :) és közben reménykedem, hogy nem fogy el a lelkesedés.. :)
Amennyire én láttam ( a vezérlőben nem tudom, mert az ki van öntve) a belsejében két hőmérő, egy lángérzékelő és egy izzítógyertya van. Az egyik hőmérő a vezérlőnek ad vízhőmérséklet jelet, a másik a túlmelegedés esetén a lekapcsoláshoz kell. (Ha jól néztem..)
Egyébként az indítás mehet közvetlenül kapcsolóval, időzítve, vagy távirányítóval.
Az időzítőóra biztos, hogy nem tud hibakódot, mert az gyakorlatilag (ebben) nem más, mint amit az Obiban is kapsz 220-as verzióban, kapcsol egy áramkört, és feszültséget tart, de ahogy hallottam, léteznek olyanok, amelyek a saját kis időzítőórájuk képernyőjére képesek hibakódokat is kiírni. Tényleg, nem kallódik valahol valakinek egy ilyen hibakód táblázat? :)
Nekem úgy lett beállítva, hogy egy külső elektronika lekapcsolja a kazánt, mielőtt azt saját maga tenné. Aztán szellőztet és leáll. Eredetileg ez csak gyorsítófűtés volt, én kovácsoltam belőle állófűtést.
Most az első lépés, hogy kell kotornom egy olyan négyszögjelet előállítani képes áramkört, aminek a frekijét olyan 0-40Hz-ig lehet szabályozni.
Az első két évben hibátlanul ment. Minden nap, nyáron is, ha kb. 20-25C alatt volt a hőmérséklet. Aztán ennyi idő alatt elégett az izzítógyertya. Csere, aztán még másfél év jó működés, majd füstöl, nem indul. Kiszedtem, szétszedtem, kipucoltam, (bár nem tudom mit, mert tiszta volt) összeraktam, és ment még fél évig, aztán menet közben olyat kezdtem hallani, hogy a ventillátor fordulata leesne, aztán újra felpörögne, de működött. Gondoltam frankó, kezd csapágyas lenni a motor. Így még ment vagy fél évig. Aztán egy reggelen nem indult. Megint kiszedtem, izzító jó, ventillátor motor jó, lángérzékelő jó, szivattyú remélhetőleg jó, anyagot kap, hát becsuktam a szemem, és rányomtam egy másik vezérlőmodult. Ezután óramű pontossággal, hibátlanul ment. Egy hétig. Aztán most úgy nézem, elhalálozott a második vezérlő is. Most vakarom a fejem, mert annyi pénzért nem veszek rá másik vezérlőt, mert félek, valamiért az is csak egy hétig tartana. Ami az előzőt tönkretette, véhetően az a valami ez újat is kinyírná. Mondjuk előtte 2 évig jól ment, azóta villanyszerelés nem volt az autóban. Vajon érzékeny valamire? Elvileg autóba tervezék, tehát hő és feszültség ingadozást viselnie kéne.
Úgyhogy most gondolkodom, hogyan is lehetne csinálni egyet.. Tudom, annyira nem egyszerű, de hátha sikerül..
Nem ismerem pontosan de gondolom ezekben is van egy hőbizti (nem hőérzékelő) Ha véletlenül túlmelegedne, kiold és csak a hőbizti cserével indítható megint a kályha. Mivel indítod a kályhát? Mert emlékeim szerint volt olyan, hogy az órán elkövetett titkos cselekményt követően magával a órával lehetett diagnosztikát elvégezni, magyarán kiírt egy, vagy több hibakódot.
Meghajlok a tudás előtt! :) Tegnap kipróbáltam tápegységről, 12V 1,5A hatására semmi.. aztán ma rátettem közvetlenül az akksira, gondoltam lesz, ami lesz. És működik! :) tehát a 21W-os izzó tényleg sok, igazad van.
Mondjuk ez viszont azt jelenti, hogy akkor a kazán elekronikus vezérlő része döglött meg. <:(
Ugyanis ha beindítom, még csak az első szellőztetést sem csinálja meg, izzítás, vagy szivattyúindítás már egyátalán nincs. :( A vezérlő meg ki van öntve gyantával, javítani nem nagyon hiszem, hogy lehet..
Tök új vagyok ezen a fórumon, a TotalCar oldalán olvastam az elektromos állófűttésről! Valakinek valami tapasztalata, esetleg házi megvalosítás? Nem olvastam vissza, ezt nézzétek el nekem. Ja "gépállat" egy Suzuki szedán 1,3 as!
ja,rég nem volt használva ,az előző tulaj azt se tudta mi az,keringeti a vizet az biztos ,meg sztem a befúvó is működik ,csak nem kap nyálat talán ez lehet a baja.szedjem az egészet? vagy hogy pucoljam ki? köszi.
Elvileg a fűtésed szabályozása egy boileréhez hasonló, termosztáttal és biztonsági hőkioldóval (ha még nem kötötték ki)!
(Nekem is volt egy kisebb, de váltottam Webasto-ra. Hál' Isten!)
Úgysem érdemes 1 óránál tovább járatni (fél óra is elég sztem), erre egy mechanikusan programozható dugalj bőven elég (ha tudod az indulás idejét). De ezzel akár azt is megoldhatod, hogy ciklikusan ki-be kapcsol és így bármikor indulhatsz.
Én is ebből indultam ki. A baj az, hogy sem egyenfesz.-re, sem impulzusra nem kattant. :( Mindjuk közvetlenül az akkura nem mertem tenni, kötöttem elé(sorba) egy 21W-os izzót. Ja, és a szivattyú valószínűleg jó, akkor vettem ki a dobozból. Remélem nem a próbáig volt jó.. :) Hamarosan akkor megpróbálom egy tápegységgel, kicsit ellenőrzöttebb körülmények között.
Felirata szerint 12V-os. Szerinted ha egy vezetékkel egy-egy pillanatra hozzáérintem az akksihoz (imitálok pár impulzust.. :) ), akkor a úgy kell kattannia, mint mikor pumpál? Nyiván úgy értem, hogy egy érintés, egy kattanás..
Egy kérdésem lenne, hátha valaki tudja a választ. Eberspacher állófűtéseken lévő üzemanyag tápszivattyú működéséről tud valaki valmit? Működés közben ugye jellegzetes kattogó hangot ad. Vajon sima egyenfeszültséggel vezérli a kazán vezérlése, vagy impulzusokkal?
Kis segítségre lenne szükségem. Van egy 1.9 PdTdi Octaviám , amibe szereltünk elektromos vízmelegítőt.A probléma csak az volt , hogy nem fordult meg a víz, emiatt elé tettünk egy mosógépszivattyút. Jelenleg működik, de számomra nem tűnik teljesen üzembiztosnak (Nem tudom meddig bírja a nyomást), és túl gyorsan is keringeti a vizet. Valami féle 12 V-os megoldást jobbnak látnék ami lassabban is forgatja a vizet,de nem tudom létezik -e ilyen.
Kb 10-15 perc alatt felmelegíti utasteret. Persze figyelembe véve, hogy ventillátor kb 1/2 teljesítménnyel megy (4 állásnál 2-ikba érheted el a "legjobb" hatásfokot). Indulás elött fél órával korábbra programozd, így pont akkor áll le amikor beülsz
Nekem van egy 95'-ös Audi A6-om 2.5TDI és abban van gyárilag webasto,a kérdésem az lenne hogy kb.mennyi idő alatt melgít be,mert akkor úgy programoznám. köszi
Olvastam én, nem is csak 10 oldalt... Engem sem konkrétan érdkel a csökkenés mértéke,de viszont nem egyen sokkal többet! Én szeretem a meleget ,azért is kell! Meg kímélni szeretném a motort,mertnagyon lassan melegszik(kb 10 km)be,és az annyira nem tesz jót a a motornak.
Bevik, olvass néhány 10 hozzászólást vissza, épp ezt tárgyalgattuk. Aki állófűtést szeretne, nem igazán a fogyasztás csökkenés vagy növekvés érdekli.. Amúgy nem csökken a fogyi számottevően mert amit elégetsz a felfűtéssel kb annyit spórolsz hogy így melegen indítod.
ártani nem árt az 5 perces használat de ennak sok értelme nincs, épphogy begyújtott és elkezdene fűteni, minek pont akkor kikapcsolni? Egyébként meg ajánlott néha kicsit hosszabban járatni.. Járó motornál nyugodtan járathatod, ha felmelegedett a víz üzemi hőfokra úgyis lekapcsol a kályha..
A fogyasztás csökkenésre reagálva:Üzemmeleg motornál lényegesen kissebb a fogyasztás mint a hideg motornál,ezt gondolom nem kell magyarázni!A kérdés az,hogy ha használom az állófűtést,mert ugye az is fogyaszt,hogy akkor hogy alakul a fogyi?több lesz vagy kevesebb?
Nekem eberspaecher van, de azt tanácsolom hogy ha használtat, vagy újat veszel, mindenképpen olyan márkát válassz aminek a közeledben van beszerelőműhelye! Akkor is, ha magad építed be. Nagyon egyszerű szerkezetek, de még így is vannak buktatók. Én Soproni vagyok, és kapóra jött hogy Győrben volt egy eladó készülék. Sok tanácsot kaptam az austropannonosoktól! Én már egy kicsit tovább fejlesztettem, mert vettem egy gsm modult (nem gyári) amivel mobillal tudom ki-be kapcsolni. 1,4-es motort melegít az 5kw-os kályhám -7 fokos külső hőmérsékletről 10-15 perc alatt. 2008 januárjában vettem, de nagyon hálás kis szerkezet.
a beszereles en ugy gondolom muhelyenkent valtozo, szerintem 40-50lehet, de majd a tobbiek kijavitanak, ha nem igy van!
sajnos az enyemmel meg nem vagyunk baratok, neha leall 2-3 perc utan, de valoszinu a koranak is koszonheto, 7eves.
az auto fogyasztasa nem ertem miert csokkenne, ezek 0,4 decit fogyasztanak orankent a mereseim szerint, de a motor meghalalja a gondoskodast, hisz melegen indul, igy kicsi a kopása es a karosanyag kibocsajtasa es nem elhanyagolhato szempont, hogy meleg lesz az utaster is es persze idozitheto :-)
nekem korulbelul 6-8 perc alatt mar meleget fuj, 80 fokra allo helyzetben szerintem kell neki egy 11-12 perc.
a javitasi koltsegeket illetoen van itt egy illetekes, aki mindenkinel jobban tudja ;-)
Állófútés vásárláson gondolkodom,és szeretnék tapasztalatokat gyűjteni,ha valaki tud segítsen nekem! mibe kerül egy új és egy használt,feltéve,ha megéri használtat venni? mennyi idő alatt képes 80 fokra melegíteni egy kis köbcentis dízelt(1.4) ja és ezt mennyi üzemanyagból? a fogyasztása az autónak csökken-e vagy sem? hibáik? javítási költségek,ha van olyan?
sziasztok. segítséget szeretnék kérni. kaptam 1 ifát a melóhelyemen hótolásra.ebben van 1 el. előmelegítő(230 voltos)ami nem barkácsnak néz ki teljesen,de nem is mai gyerek.ilyesmit 5-7 éve láttam hirdetni itt-ott és aszem magyar termék.a motor legalsó része alá van beépítve és gravitációsan fordul a víz.
az volna a kérdésem,persze csak ha vki ismeri,hogy van-e benne termosztát. nem szeretném ha megfőzné a mocit.
Először is BÚÉK,másodszor meg D3WZ -s bajom van.Nem indul a zistennek sem :-(
Szétkaptam,külön lepróbáltam az alkotórészeket,úgy néz ki működnek,összeraktam,szellőztető motor nem akar áramot kapni,az izzítás is csak ritkán kel életre.
lehet ez lenne gyógyszer de,nekem nem lehet külön bekapcsolni,nincs nagy bc-ém,de janúárba megyek vele ausztriába a magasba,ott lesz -15-20c fok majd ott meg mutathatja mit tud:-)
én már bele örültem,azt kéne tudnom,hogy kb 3km alatt beáll középre a höfokom,ez jó-e vagy nem jó,de szerintem ez jó,és lehet menet közben megy a kályhám.nem tudom hogy akinek nem megy,annak mennyi km kell az üzemi höfokig?
kepzeld en hazafele az utolso ketszaz kilometeren folyamat jarattam, kb ket orat es most ugy tunik, hogy mukodik a dolog, nem tudom az autopalya, vagy az, hogy sokat jart oldotta meg (egyenlore) a problemat de eddig minden oke, probald ki Te is!
nekem is "régebbi" kályhám van. a fülkefűtő ventillátort (magát a motort) egy relével leválasztottuk az eredeti kábelről. most a gyújtás levétele után a kályhától kapja a delejt, a gyújtás ráadása után pedig visszakapja az eredeti állapotot. CAN bus átverve
Levegős kályhát leginkább kamionfülke, meg raktér fűtésére használjuk. Ezzel együtt ismerek olyat, aki személyautóba pakolta be. Csak hát azért az hülyén néz ki egy cseppet az utastérben.... :-)
Komolyra fordítva a szót, egész egyszerűen nem arra való. Zöldséghámozó késsel is lehet karajt szeletelni, de az sem arra való...
Nekem a Fanó Zoliék akik hivatalos webasto beszerelőműhely, 50 ért szerelték be úgy hogy sok apróság még kellett a szetthez. Ennél kaptam jóval olcsóbb ajánlatot is de ismeretlen beszerelőműhelyre nem mertem rábízni.. Az új szett igaz hogy elég húzós de kis türelemmel és körültekintéssel lehet a neten találni sokkal olcsóbban újszerű, vagy keveset használt motyót..
Azon meg felesleges vitázni hogy kinek mi mennyit ér meg..
http://www.99-04.auto2.hu/a2-web04-02/allofutesgyak/arak.htm erre meg rajon a 60-80ezer forintos beszereles, es maris 40-50ezerrel kevesebbet is mondtam.... :-))
lehet egy ember gyártotta a kocsinkat:-),na akkor olyan tesó kéne nekünk,aki meg nézné a bmw progival vagy bármivel ,hogy neki mennyi amikor reggel elinditja/természetesen olyan tesó kéne akinek jó a kazánja/:-))
/bmw e39 530d 2001-es/ .végig néztünk mindent,mindenem müködik,és minden jól müködik ,de mégse megy a kályhám.ami a kérdésem: találtunk hiba olvasásnál olyat ,hogy rejtett hő tároló hömérséklet szenzor--ez nekem 30 fokot irt ki mikor a kocsira ráraktuk a kiolvasót.Ez lehet hogy nem hiba,de lehet hogy azt hiszi 30fok van kint.mi lehet a bibi?ű
A hozzáértők segítségét szeretném kérni. Adott egy kb: 1/2 éves octávia amibe -mondjuk -egy webasto vizes kályhát szeretnék szerelni-szereltetni.
A kérdésem az lenne, hogy beszerelhető-e ebbe a tipusba a hagyományos termo top készülék vagy csak a CAN-buszos? Valaki azt mondta nekem, hogy a ventillátort csak ezzel lehet elindítani...
A válaszokat előre is megköszönve, üdv.: majdnemrendes
azt hiszem az enyem is kb 10 eves, a beszerelesi utmutato cimlapjan ugyanis 6/1999 szerepel. mennyire szerviz igenyes amugy? elmehet tiz evet minden szervizeles nelkul?
azt nem tudom milyen allapotban van, de azt hallom, hogy forgatja a vizet, mostmar tenyleg elviszem szervizbe, hogy okasabb legyek, es megoszthassam veletek :-)
ma reggel teljesen jol mukodott a cuccos, delutan megint kikapcsolt hamar... kezdem anynira nem szeretni ezt a szrt! :-) van ennek valami homerseklet erzekeloje, ami okozhatja a kikapcsolast, ha "meleg" van? :-O bar akkor sem ertem, mert ugye ha kikapcsol, attol meg hideg a hutoviz, vagy 8fok mar melegnek szamit?
honnan ismerni fel a folyamatokat? pl honnan tudod mikor gyujt be? ninc svalami tipped arra, hogy miert van az, hogy nekem megy a kalyha 2-3 percet, majd fustol mint az allat, esetleg bekapcsolja az auto ventillatorat, ami a meleget hivatott az utasterbe fujni, majd leall.... ujrainditom, megint ezt csinalja, csak mar fustoles nelkul... akkor viszont tokeletesen mukodik, ha mar meleg a motor e sjaratom a kalyhat, tokeletesen futi az utasteret orakon at, szoval lenyegeben csak arra nem jo, amire kellene nekem, miszerint elomelegitse a hutovizet :-
Szevasztok! Van egy Termo Top.C Webasto kályhám,melyet eladnám. 2003évjáratú azóta az én 2.5D Mercedeszembe üzemelt,javítva nem vólt mindene megvan és eredeti.Szakember szerelte be és ki is.Eredeti papírjai megvannak. Kocsicsere miatt eladó,mert aSuzuki bezines. Lehetséges Webasto Szakszervizbe töténő vizsgálata illetve kiolvasása. Én Szegedi vagyok. Mail-em publikus. T:62/473-860, VAGY:20/986-2525. A kályha megkímélt állapotú. Üdv:MISI.
szerintem ennyire azert nem komoly ez a webasto, hogy a kocsi homerseklet jeladojara is ra van kotve, gondolm ez egy kulon rendszer, ha amit bekapcsolsz, megy, idozitesz -> megy... DE NEM MEGY, es pontosan annyira idegesit engem is, mint teged :DD amugy ha mentem vele, es a motort leallitom, tokeletesen mukodik, nem kapcsol ki.. csak ha reggel kapcsolom be akkor jar egy 4-5percet es lekapcsol, olyan 3 percnel fustol is egy 10masodpercet, nem kicsit.........
gyári riasztó van,de most ki....szok vele mert bele fagyasztottam a külsö hömérséklet jeladót egy pohár jégbe,hátha még nincs elég hideg neki,de még nem volt idöm vissza tenni.
Az applikációs listában egyetlen Avensis sem szerepel, ami könnyen jelentheti azt -főleg, ha német kivitelről beszélünk- , hogy állófűtésed van. Persze ez csak hermiónegréndzseres okoskodás, vidd el egy Webasto szakszervizbe (NE Toyotába) és nézesd meg szakértővel. Hozzánk is hozhatod, csak jelentkezz be légyszi.
egyenlőre sajna azt sem tudom, hogy kiegészítő fűtés van-e benne, mert a kereskedő lelombozott és ez a lehetőség eszembe sem jutott azóta, csak a totalcaros cikket olvasva
ami biztos, hogy van a motortérben egy webasto matrica :)
a gombot illetően meb-nek igaza van, az egy kézigáz - azt viszont nem tudom, van-e bármilyen kapcsolata a kiegészítő fűtéssel
board computer teljesen primitív van csak az autóban, a fogyasztást mutatja és csókolom
specifikáció:
avensis verso - 1998 ccm, diesel, 2001/11 havi, német felszereltség
Szerintem az a gomb a kézigáz lehet. Ismerős Hiluxjában is van ilyen. Amikor hideg a motor,akkor megemeli az alapjáratot egy kicsit; ahogyan melegszik, úgy ki is kapcsol - üzemmeleg állapotban nem is lehet talán bekapcsolni. Az enyémben is van ilyen, de az még egy kihúzhatós, bowdenes kar. A manuál szerint akkor hasznos, ha nagyon hideg van(?). Én eddig még csak csörlőzéskor használtam vagy ha kipuffogó vége víz alatt volt. ;-)
Lehet, hogy az a probléma, hogy túl rövid utakon használod az autót és a kieg.fűtés csak nagyon rövid ideig működik, így gyakorlatilag elkokszosodik a kályha.
Javallom, vidd el a Vajnai Józsihoz (30 944 huszonhárom 2hat)
hát igen,ami tönkre mehet az tönkre is megy.de az a baj ,hogy szeretem ezt az autóm és meg adok neki mindent,de mégse jó.az elektronikát meg sajna nem tudjuk mi baja,a webasto hiba olvasó nem ir semmit.majd most jön a bmw hiba olvasó,hátha a kocsi add neki-vagy nem ad jó jelet.majd kiderül.
egy minősített hegesztő topiktárs ajánlotta a fórumot ;)
bocs fewfewe :D
a kérdés ami megfogalmazódott bennem miután elolvastam a totalcar cikket:
ott írnak arról, hogy a németországban/ausztriában forgalmazott dízelekbe tesznek gyárilag kiegészítő kályhát amit kicsit tuningolni kell és lesz egy állófűtés...
és erről az jutott eszembe, hogy az én németországból származó 2001-es 2.0 d4d avensis versomban van egy webasto matrica, de arra a német kereskedő csak azt mondta - amikor ujjongtam a matrica láttán -, hogy "ja, az csak egy kiegészítő cucc, nem állófűtés" - lehet, hogy az enyémben is van ilyen átalakítható állófűtés?!?
ha igen, akkor merre kell nézelődnöm és hogy néz ki?
ugyan már több mint 100k mentünk vele, de a motorban még nem kellett turkálni, úgyhogy gőzöm sincs, hogy van-e benne...
apropó, a matricán kívül belül van egy olyan gomb, amit ha benyomok, megemeli az alapjáratot és segít bemelegíteni
Sziasztok, nem tudja valaki, hogy azok a kályhák, amik csak wbus-on keresztül indíthatók, milyen jelre is indulnak? Esetleg akinek van tárolós szkópja, nem akarja megnézni? :)
nekem csak neha fustol, de akkor odateszi magat, nem lehet, hogy pára vagy valami leult a rendszerben, es az eg ki? eleg remiszto a kertben fustolo auto...hat meg ha az utcan csinalja :-)))))
a forumon olvastam, hogy koltottek ra 50ezret, uganezekkel a hibajelensegekkel.. en nem koltottem meg ra semmit, kivárok, hatha valaki tudja mi a baj :-|
detto!!!!!!!!!! bar en nem koltottem ra semmit, inkabb kivarom, hogy azoknak, akiknek ugyanez a baja, hogy oldjak meg :-)) en sajnalom, hogy Te enynit koltottel ra, es meg mindig nem jo, remelem csak valami elektronikai baja van, ugy latom ami elromolhat, azt kicserelted, igy mar csak az elektronika marad....
Ha abbahagyja a füstölést, akkor még lehet normális.
Nekem kb 1 percig "okádja a füstöt", utána már nincs semmi látható füstölés. Enyémen (10 éves dizel) a sok munka hatása jön ki rajta, kb 2 éve csinálja gondolom a kipuff cső-dob tele van korommal-kosszal. A másikban a kiegészitő (eber) füstmentes, csak hangja (erős füleléssel) árulja el.
Dss: Sikerült megtudnod átalakítás lehetőségét? Eléggé eltüntél másik topicról.
nemrég vettem autot, gyári kiegiszitö fütés van benne, webasto 5kw. reggel indulás utan, mikor gondolom bekapcsol, elég fehéren és szemmel láthatoan nagyon füstöl. ez normális? vagy baj van vele?
most költöttem rá 54eft-tot,és azt csinálja,hogy elindul megy 2 percet és leáll,utánna megint elindul,megint 2 perc és leáll,a szerelőm kezdi feadni.De én is!
Valakinek nem csinált már ilyen,most cserélték az összes tömités-izzitó stift+üst vagy mi a tökömet.
Naja: + komfortérzet, motor és egyéb alkatrészek kopásának csökkentése és csak utána jön a "spórolás". Azért az idéző jel mert a spórolás kamu. Mire bemelgszik a motor addig a kályha megeszik 3-5 decit. 7l/100 km fogyasztással (2.4D5) az a 3-5 deci 5-7 km autókázáshoz elegendő. Viszont fűtés nélkül is bemelegszik kb. 2-3 km alatt. Szóval inkább üzemanyag ráfordítás a komfortérzet és a kopáscsökkentés tekintetében.
" egy brutális téli hidegindítás utáni kilométeren az autó fogyasztása (persze száz kilométerre vetítve) elérheti a száz litert "
Hogyne. A tripkomputeren tesztelgettem már, a hideg-melegindítás közti eltérés a legdurvább esetben is kb. 20% körül volt.. A károsanyagkibocsájtást aláirom de ez hülyeség!
Nektek a webasto csinalta mar, hogy vilagit a vezerlo, de nem csinal semmit.... beallitottam idopontra, odamentem 20 perc mulva, es jeg hideg volt minden, a vezerlo vilagitott... most beultem, elinditottam idozites nelkul, zudbug es leall, majd ujrainditottam, vegre elkezdte propellerezni be a levegot, ami kis tulzassal langyos volt, majd szinten leallt.....................
gyári beszerelés,de beszéltem már ,egy-két hozzá értövel azt mondták,hogy jobb ha kicserélem a dogot is amibe a izzitóstift van,ez lesz a kari ajándékom,50-ből fel áll azt mondta a szerelő.De azé köszi!
a napokban olvastam egy hirdetési újságban,hogy Nagyszénáson is van egy műhely,ami hivatalos Webasto partner. Legalábbis így hirdette magát. A honlapotokon viszont nem láttam. Mi az igazság?
Mondjuk mostanában nem szándékozom a kályhára költeni. :-( Még mindig nem jöttem rá,hogy miért kerül 20+áfa-ba egy darab vas+ egy kis filcecske (égőkosár)... ;-)
Egyébként a szegedi szervíz gyorsan és flottul kicserélte,plusz kitakarította az egész hóbelevancot és "helyretette" a vízpumpát is!
Az lenne a kérdésem,hogy a 2001-es bmw 530dénesbe,kellene nekem egy izzitó stift,a szerelö szilánkokra szedte,és az izzitó stift 2x akkora értéket mutata mint a gyári érték.Valószinü ez a rossz.Annyit mondott hogy 35eft kb,mert csak üstel együtt lehet kapni.Kérdésem az,hogy tényleg igy van?.Vagy te esetleg tudnál nekem olcsobban?
Szinténzenész, az enyém is 1.9 TDi (AFN). Sajnos ezek nagyon lassan melegednek be télen, Én ezért ruháztam be.. Általában 5-6 km vagy kb. 8-10 perc után kezdett érezhetően meleget nyomni.. Meg hát a jó kis motor, megérdemli :-)
Amúgy a motorhőmérséklet jeladója ennél a hűtővízben van, vagyis Én arra gondolok hogy a hűtővíz éppen már meleg de maga a henger még hideg, a komp. pedig meleg motort érzékel így kicsit szegényebb a dúsítás a hideg ellenére.. Egy 20-25 percet érdemes legalább járatni hogy jól átmelegedjen az egész motor
nekem szinten 1,9 TDI, bar mint emlitettem, ha allofutesezek, akkor nehezebben indul, de a motor meghalalja!! vatera.hu-n vannak hasznalt szerkezetek, de a beszerelest mindenkepp erdemes profikra bizni, hisz az uzemanyaggal valo szerelgetes nem jatek, es sokba kerulhet...!!
bar nehezebben indul a motor valamiert, ha elomelegitem az allofutessel,
Némelyik motor nehezebben birkózik az átmeneti (félmeleg, +40fok) állapottal. Erősen gondolkodik, hogy most milyen keveréket adjon, dúsat-é vagy szegényet.
Aha értem.Nekem legföképp azért kellene hogy ne jéghideg motort kelljen inditani,persze a meleg auto sem utolso szempont!Nekem 1,9 D passatba(kombi) kellene!Használt is érdekelne elfogadható áron,elfogadhato állapotban!
Nekem Webasto Thermo Top E van (kozben megtudta, hogy a Top C 3000ccm feletti motorokhoz valo, mig az E 2000-3000kozottiekhez), es amikor az autot megvettem elkezdtem kutakodni mi is ez es miert is jo, mivel ez benne volt. Nos az arakat tekintve en ezt talaltam: http://www.99-04.auto2.hu/a2-web04-02/allofutesgyak/arak.htm (plusz beszereles, kb 60-80e) én ennyiert nem vettem volna, de igy, hogy benne volt, tetszik a dolog, ha szansz ennyit a kenyelmedre, biztosan tetszeni fog, legalabbis nekem tetszik, hogy jo meleg van a kocsiban raadasul mar a hutoviz is meleg, amikor beulok :-) bar nehezebben indul a motor valamiert, ha elomelegitem az allofutessel, de ez a legkevesebb :-) hala az egnek kis orszagunkban van megfelelohattertamogatas ha meghibasodna, igy nem kell az anyaorszagba szaladni alkatreszert.
Régebb ota gondolkozok már egy állofütésen a személyautonkba,de elég tanácstalan vagyok e téren.Mindenképp olyat szeretnék ami vizelömelegitös,és elöre beprogramozhato az inditása (távirányitás..... nem kell hozzá).Èn a kamionokba az Eberspecher-t,meg a Vebasto-t ismerem,erröl a 2 márkárol érdeklödnék itt köztetek!Tud valaki hasznos infot,meg esetleg valami kb. árat ?
Mármint az autó indult gyönyörűen amibe bepakoltátok? ;-)
Nekem óriási mázlim volt a kályhával, 1-2 éves autóból származott, néhány 10 óra volt benne 47 bekapcsolással.. (Thermo Top Z/C)
Tényleg, akartam is javasolni ha olcsón adnak fiatal kályhát, ami csak kiegészítő fűtésként üzemelt, jó eséllyel találni kevés üzemórásat. Azokat nem járatják annyit hacsak nem szibériából jött..
na most mar mindent tudok errol az izerol! :-)) egyebkent mindenkinek van teli/nyari kapcsoloja? mert amiket neztem eddig google-n ekepeket, azok mellett nem volt ilyen.!
A piros háttérvilágítású óra (Csacskától szerzett infó szerint) 1 óra után kikapcsol, állítani a fűtés időtartamot szerintem az órán nem lehet sajnos. Az újabb oválison viszont már igen..
Nyárinak csak annyi az értelme ha mondjuk a napon állsz fél napot, kiszellőzteti a 70 fokot és csak 40 lesz ;-)
koszonom szepen, minden ugy mukodik, ahogy leirtad!! :-) viszont a leirasban, amit Csacskamacka kisasszonynak megegyszer koszonok, nem talaltam azt, hogy a programozott idopont meddig jar, azaz be lehet-e allitani mondjuk 10percre? taviranyitorol olvastam, hogy lehet..!
egyebkent a nyari allasnak van ertelme? gondolok itt arra, hogy ha 50fokban all a kocsi nem vagyok beljebb ha befujja a 38fokot :-)))
Remélem segítek valamennyit: A kapcsoló a téli nyári módot váltja, a ventillátor állásban a kályha nem megy, csak a ventillátor szellőzteti az utasteret (nyári állás).
Úgy tudod előre programozni a fűtést hogy: -először beállítod az órát -aztán a három időpont közül beállítod a neked megfelelő időpontokat, amit úgy tudsz aktiválni ha a SET gombbal kiválasztod és utána nem nyomsz meg semmit, úgyhagyod! -ha jól csináltad az időzítést, a háttérvilágítás égve marad a programhely pici villogó számával, akkor be fog kapcsolni a beállított időpontban.
A távirányító külön egység adóval (távirányító), vevővel, antennával, és mindez egy Y kábellel csatlakozik az órához..
sziasztok! napok ota olvasgatok, hogy okosabb legyek allofutes ugyben, de van par homalyos folt, amire még itt sem talaltam valaszt, remelem segitetek nekem! :-) szoval vettem egy jarganyt, amiben webasto allofutes van.
nagyjabol ennyit is tudok rola, meg azt, hogy gyujtas nelkul hogy tudom bekapcsolni, ugyanis leirast nem kaptam hozza.. :-|
ehhez kapcsolodna az elso kerdesem is, azaz hogy van-e valakinek leirasa hozza, mivel nem tudom hogy kell programozni a szerkezetet.
tovabba irtatok, hogy kerestek taviranyitot webastohoz, ami felkeltette az en erdeklodesem is! ez csak ugy megy, hogy van egy taviranyitom, egy szaki osszeprogramozza es mehet? vagy kell kiegeszito dolog is hozza? mondjuk egy antenna..?
a harmadik problemam a kepen lathato kis kapcsolo bal oldalt, ami nem tudom mire valo, otlet? mukodik is, mert valamit maskepp csinal a kalyha ha nyomkodom! :-))
koszonom elore is a segitseget, es az "olvass vissza jobban te gyoker" hozzaszolasokat is, mar ha lesz ilyen! :-)
A másik meg hogy egy beszerelőműhelyt vagy egy olyan embert aki kellő szakértelemmel diagnosztizálni tud egy esetleges hibát vagy problémát a beüzemelés/beszerelés során, kihagyni a folyamatból eleve könnyelműség..
Én rögtön úgy indítanék hogy használt cucc az internetről..? -hozd el a kályhát egy webasto műhelybe, letesztelni próbapadon működik-e, diagot rádugni, mennyit ment, stb.. Ennélkül Én biztosan nem vennék használtat, főleg nem hiányosat!
Most nem írhatom le a tipikus ezzel kapcsolatos telefonbeszélgetést a vevővel, mert hát mégiscsak képviselem a W-t és lojalitásom megrendíthetetlen. :-)
De végül csak le kell szögeznünk, hogy az ilyen bontóból, innen-onnan "occsóér' " szervált kályháknál az ügyfél a legritkább esetben jár jól. Vagy az árajánlat után feladja vagy többe kerül a leves, mint a hús....
Nem barbár módon kivett, hanem néhány apróság nincs hozzá:))
Mint kocsinál pl kihagyod a motort, váltót, viszont messziről ugyanolyan, mint amelyikben van:(
Sajnos sokan esnek ebbe a csapdába, hozzáértés nélkül (nekem sincs, de tudom kitől kérdezzek) próbálnak venni dolgokat, majd csodálkoznak hogy végszámla milyen sok lett. (ez bármire értendő, manapság nehéz korrekt eladót találni)
Nah, ezek miatt aggódok én is, hogy a vezérlés összehozható-e. Valószínű jobb lesz olyan kályhát szerezni ami nem gyári vagy ahogy mondtad pl ducatoban volt. Z/C kályhát az expressz pont hu-n hirdetik 50ezer ft-ért, prg óra és kábelköteg nélkül, többit adnák hozzá. Passathoz kábelköteg mennyibe kerül kb? Vagy a kályhához amit adnak az átalakítható lesz? Gondolom vágni kell, meg kötni kismillió helyen! :( Kapcsolási és beépítési rajzot hol lehetne beszerezni? Köszi! Üdv
A "Z" jel alapvetően "Zuheizer"-t, vagyis kiegészítő fűtést jelent.
Ez átalakítható állófűtéssé, tulképpen "C" lesz belőle.
Kérdés, hogy a Z/C most melyik. Ezt régebben jelölték így egyben és sajnos az nem derül ki az elnevezésből, hogy a készülék canbus-os é. A pontos megállapításhoz meg kéne nézni a kályhát.
Az sem mindegy, hogy a két kályha gyárilag volt-e benne azokban az autókban.
Ha például Merciben volt, mint a Te esetedben, akkor ziher, hogy nem fog működni a Passatban, mert a feszültségtől kezdve mindent a Mercihez illesztenek. Ugyanez a helyzet például a BMW-kből kiszerelt kályhák esetében is.
Van azonban olyan gyári beépítésű kályha (Ducato-ban), valószínű, hogy simán átépíthető más kocsiba.
Sziasztok! 99es 1,9TDI Passatomba szeretnék állófűtést. Van egy Webasto TermoTop C és egy TermoTop Z/C kályha ami közül választanék. Melyiket vegyem meg inkább? Z/C merciben volt, a másikat nem tudom. Melyik illeszthető könnyeben a kocsimhoz? Melyik jobb? Mi a különbség a 2 között? Köszi! Üdv Lali
Csacska, légyszi kérdezd meg valamelyik kollégádat aki járatos a dologban hogy a T80 vevőegységre rá lehet-e elvileg tanítani T90 távirányítót..?! Nagyon fontos lenne.. Köszi előre is!
Melegszik? (közvetlen a kályha) 2 hiba lehet: nem viszi el a melegvizet -> túlmelexik, letilt, A másikra nem emléxem, de valami hőbizti ami megszakad és nem indít pumpát talán... Basszus nem emléxem :oS
Webasto DBW-46 állófűtésem,sikerült bekötnöm.De az a gond,hogy 20-másdodperc mülva leáll,és nem indul el ujjra. Valaki tudna segiteni hogy mit tegyek????KÖSZÖNÖM
Az enyémben is Z/C van, ez kapcsolt 12V vezérléssel indul. bár amikor szereltettem riogattak hogy van amelyik W buszos inditású, bár attól sem kell megilyedni, csak olyan óra kell hozzá.
Ami inkább a probléma -hogy mivel ez eredetileg ez kiegészítő fűtés, külön vízpumpa vezérlése nincs, azt is az óráról kell megoldani
Azt azért megkérdeznéd a kollégáidtól, hogy az említett Z/C indítható simán (analóg módon) vagy csak buszon keresztül? A távirányítás az más kérdés. Én kutakodtam rajzok alapján és számomra az derült ki, hogy indítani lehet simán egy szálon, csak diagolni nem! De erre azért nem vennék mérget.
üa. pumpa az nincs benne, fűtéscsövek kellenek még, meg sok minden apróság. Ha pontosan akarod tudni Csackamacska holnap (ill. ma) referál, ha adsz neki típusokat pontosan ;o)
mind két kérdésedre az a válaszom, hogy típusa válogatja! Itt a buszvezérelt lehet érdekesebb, de a webastonak van ahhoz is órája, távirányítója max kell egy tesztet csinálni nehogy szoftveresen eltérés legyen. Meg kell nézni mi a különbség a benzines és a dízel alkatrészei között, de beállítani nem otthoni feladat :os nem is egyszerű és sok esetben nem is olcsó mire elkészül.
Téged ajánlottak,hogy te jártas vagy ez ügyben,van 2001-es 530d bmw-m,gyári webastoval,de nem tudom én kapcsolgatni,az enyém csak rásegitős,de állitólag meg lehet csinálni,külsö programozóval,hogy én is tudjam ki-be kapcsolni.Érdeklődnék menyiért tudnál nekem ilyen szerkentyüt ajánlani?
Kifelejtettem, hogy hidegen 0-5 fok környékén 1-2 perc után ha leállítod kell hogy halljad ahogy kiszellőztet (sokkal gyorsabban mint nagyoknál), nálam járó motor mellett csak nagyon fülelve hallani. Esetleg aknán nézz alá találsz-é + kipuff csövet
Elvileg ráfűtő minden modern (minőségi/vagy drágább) dizelben van, azt meg csak át kell alakítani. Kell 1 keringető szivattyú, programóra (szerintem felesleges a távir kb 100ért) meg 1 mester aki beépíti mindezt. Tudom ajánlani Fanó Zoli műhelyét.
Egyszer csak eljutok enyémmel is hozzá, de jelenleg "ő" a mostohagyerek, igaz az enyémbe csak 2-3 fok körül indítja az eber-t (bárcsak webasto-val gyártanák, mindjárt kedvesebb lenne)
Tudnátok segíteni D3 WZ ügyben?..Gyárilag Renault Espace-be volt beépítve kieg. fűtésnek,most VW T4 be szeretném átmenteni állófűtésnek,de a madzag színjelölések nem egyeznek T4 féle D3WZ bekötési rajzával.
2 csati jön ki a kályhából: 1.,vastag piros>vékonykék>vékonykékfehércsik>vastagbarna 2.,vékonyszürke>vékonyzöld
A keringtetőt meg a kis üa pumpát kellene még rákötni,de nem lelem azt madzagot ami szaggatva adná az delejt az üa pumpának.. :-(
Lehet ezzel alkotni valamit?Ha adok +-t a pirosnak és a barnát letesletem, elb@szhatok valamit?Ja és ha esetleg tele van a hibatárolója ,beindul akármi is a kályhában vagy egyből letilt?
Sziasztok! Tudja valaki, hogy egy 2001-es Alhambrában mennyibe kerülne átalakítani a benne lévő kieg. fűtést állófűtéssé?? Az átalakítással együtt jár egy plusz akksi beépítéssel vagy a meglévő nagyobbra cserélésével??
Olyan kérdésem lenne hogy van 1 E220cdi-m,azt hallottam hogy meg lehet csinálni a kiegészitö fütést kapcsolhatóra,programozhatóra!?Mi ennek a menete?Meg esetleg tudnátok ajánlani valmi jo kis szakit aki ezt megoldaná?Esetleg kb árat?Szerintem a kazán müködik mert ha hideg van akkor hallok valami hangot a jobb sárvédö felöl!Köszi a segitséget elöre is!
Felhivtam a webasto központot és azt mondták,hogy a szivacsnak csak hangtompitó hatása van,semmit nem szür!Nekem a cső sértetlen,kitakaritom hogy ne maradjon benne amit beszivhat és go!Köszi!Üdv!
Adott egy eber.. DW5 vizes kályha. Az a problémám hogy kicseréltem az égő kosarat, (mert nem indult el vele) és a bontott kosárral lecsökkent a kályha teljesítménye. Ez azt jelenti, hogy eddig a T4 2.5 dízelt, 20 perc alatt uzemmelegre fűtötte, most 20 perc alatt max 30 fokra fűti fel. Az is igaz, hogy a régi égőkosárral nagyon hangos volt a kályha, és néha hibázott is a begyujtásnál. Az a kérdésem, hogy lehet-e a teljesítményén egy kicsit emelni, és ha igen, hogyan.
Nem, az ülésen volt, direkt elkerülendő a véletlen beindítását.
Azt tudom elképzelni, hogy vmi vezeték nincs rendesen leszigetelve, és - mivel az akksisarut nem vettem le, csak a gyújtást - akár lehetett egy kóbor impulzus is. (Azóta elvileg nem csinált ilyet.)
De sehol egyetlen vezetéke nincs ott a kályhának (az akksi előtt), nemhogy a szigetelése ennyire sérült lenne. De ami fura volt, hogy elvileg 80 °C-o víz felett be se indulhatnak (önvédő feature).
Épp izzót cseréltünk, amikor is váratlanul beindult az állófűtés. Se nem gombnyomásra, se nem időzítésre.
Sőt, még a motor/hűtővíz is üzemmeleg volt, szóval nem is lett volna neki elvileg szabad. Hiába nyomkodtam a távirányító OFF gombját, aztán meg az ON-t és az OFF-ot is, rendületlenül rákezdett egy fűtési ciklusra.
A biztosítékok kiszedésével fékeztük meg, mielőtt rakétákak lő ki Oroszországra... :-/
Üdv mindenki!Kérdésem lenne.Van Eberspacher B5W(benzines) és egy D5W(Diesel)állófűtésem, szerintetek a rajtuk lévő befúvómotorok felcserélhetők?12V-os mindkettő, geometriailag ugyanúgy néznek ki, hangjukból itélve közel azonos fordulatszámon forognak, de azért bizonytalan vagyok.Előre is köszi a választ.
Micsoda egy marha vagyok! Tényleg kommutátort akartam írni, utólag is köszi grandegabo. A forgórészeket Sopronban, egy hegesztéstechnikai és szerszám szaküzletben veszik át. Ha megírod hogy milyen vastag a drót akkor megérdeklődöm hogy hol csinálnák meg.
Üdv!Szétszettem a motort szénkefés és a forgórész éget le.Ahogy mondod!Voltam tekercselőnél és azt mondja.olyan vékony a huzal,hogy senki nem vállalja!A kollektor a réz kockák a forgorészen?Vettél olyan méretü huzalt és go?
Leégett a motor? Ha van egy kis műszaki vénád, akkor szedd szét a motort! Ha jól tudom akkor a ventillátor motorja szénkefés. Általában a forgórész szokott leégni, amit pár ezer forintért kollektorcserével megtekernek. A munkatársamnak javítottuk az eberspaecher fűtésének ventillátor szénkefetartóját. Ebből gondolom hogy a webastó is ez a megoldás lehet. Eddig egy körfűrészt: 7,000,- és egy sövényvágó:4,500,- forgórészt tekercseltettem. Sok sikert!
Szia, sok hibás indítás után lock-olja magát és ezután már akkor sem indul be a kályha ha mindent megjavítottál rajta. Diagnosztikai szálon törölni kell a hibákat és csak utána megy. +, -, k-line
A kályha sajnos semmit nem csinál ebből következtettem , hogy nem kap gázolajat. Kiszereltem a szivattyút és csak úgy simán rátettem egy aksira mindeközben próbáltam szívni , fújni ,de semmit nem reagált. Megpróbálom a csengős módszert valamikor a héten és akkor a kályha márkáját is meg tudom mondani,mert ugye összeraktam és még nem tudom mikor lesz rá időm. Addig is köszönök minden segítséget.
Valaki meg tudná mondani,hogy egy Ford Galaxi állófűtésének a szivattyúja miképpen működik? Sajna az enyém nem csinál semmit csak kattan egyet ezért szeretném tudni milyen kéne legyen jó állapotában.
Sziasztok. Van egy Webasto Thermo Top vizes állófűtésem ami jelenleg nem működőképes, nem is tudom hogy működik-e. Darabokban került hozzám azzal a szándékkal, hogy majd én beépítem, de nem került rá sor mert közben vettem egy levegőset. Ami van hozzá: maga a kályha, benzines, rajta az elektronikával, van még egy Thermo Top kályha diesel tetején nincs meg az elektronika, van egy belső műszerfalra való kvarzkijelző a programozó gombokkal (az a kis négyzetalakú) van egy távirányító vevő egység antennával és meg van hozzá a távirányító is, egy kipufogódob és végezetül a üzemanyagpumpa. Egyben szeretném eladni olcsó pénzért. Ha valakit érdekel a számom 20/261-9770
VW t5-ben lévő kiegészitő fűtést szeretném manuálisan is kapcsolhatóvá tenni. Egy webasto thermotop c 5kW van benne, kompletten, elektromos keringetőszivattyúval, amit a kályha vezérel, tehát elméletileg ez egy állófűtés, amit ha én akarok kapcsolni, akkor 340eFt-os extraként lehet az autóhoz rendelni....
A baj az, hogy az autó ugyebár csak bizonyos feltételek esetén kapcsolja be (t külső<5C, t víz <71C, és jár a motor), ráadásul can buszon vezérli. Hogyan lehetne ezt manuálisan (nem can buszon keresztül) bekapcsolni? A 6 lábú vezárlő csatlakozó lábkiosztása 1- diagnosztika, 2,3- Can high, low, 4- motor vizkör elzárószelep, 6- üa pumpa, 5 - "főkapcsoló", na gondolom ez kellene nekem, de se pluszra se minuszra nem csinál semmit. Át kéne programozni a kályhát? Csinált valaki ilyet?
Szia Csacskamacska! Azt nem tudom hogy hívják! Olvastam valahol ,hogy a kapcsoló- óra érintkezőjét ki kell vezetni, és ehhez kell kapcsolni egy mobiltelefon megfelelő érintkezőjét. Ha felhívom a számot a fűtés beindul.........?
Nos ha van gyári megoldás az jó lenne! Előre is köszönöm!
Az, hogy nem indul nemjelent semmit. A volvosok direktbe eltudják inditani (elvileg), nekem az omegába se tudtuk elindítani (pedig Fanó Zoli minden érzékelőt lefagyasztott) az eberspechert +30 fokban
Szia Állósasos-klinker! Tudnál adni tel. számot? Felhívnálak, mert esetleg érdekelhet valamelyik fűtés. Telefonon jobban meg tudnánk beszélni, hogy megfelel-e nekem. Elmondanám nekem mire kell, te meg elmondanád, hogy mire jó. Előre is köszi.
Szia! Köszönöm a válaszod. A kérdésem elsősorban arra akart vonatkozni, hogy esetleg van-e vkinek eladója olcsóbban mint amit az idézett expresszen láttam. Én a rakteret szeretném fűteni. Még 1 kérdés: mire kell oda figyelni ilyen vásárlásánál? Bocs ha már ilyen elhangzott a fórumon, de az egész vissza olvasásához nincs nagyon türelmem.
Sziasztok. Szükségem lenne egy levegős állófűtésre (használt) lehetőleg földi áron. Nem ragaszkodom semmihez, minden megoldás érdekel, csak levegős legyen mindenképp, ja és 12v-os. Ha jelenleg nincs senkinek, akkor is írjatok már valamit, hogy kb milyen áron lehet hozzájutni. Előre is köszi. Richie
Üdv. mindenkinek szerintetek ez milyen? Webasto Thermo Top C Diesel http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/haszonalkatresz/egyeb/showAdvert10980983.html felfűt ez egy 3,5 t-ás zárt tehert (1 légtér)? menyibe kerül a lángőr csere? Vagy lehet olcsobban is venni használhatót, ami nem megy tönkre kölföldön?
Természetesen nem közúton használom a járművet, hanem erdészeti munkagépben. A barátom autószerelő, ő a műhelyét fűti használt motorolajjal. Olyan olajkazánnal, ami kereskedelemben kapható, és fel van tűntetve rajta, hogy használt motorolaj égetésre alkalmas. Na, már most: az ő kazánjában nagyon hasonló égőfej van, mint a Webastoban (gondolok itt arra, hogy egyik sem nagynyomású) ezért tettem fel a kérdést.
A nagynyomáson elégetett (adagoló által befecskendezett) gázolaj emissziós értékei nagyságrenddel kisebbek, mint a Webasto által gyártott kályháknak. Ez azért van, mert a beporlasztott gázolaj sokkal kisebb cseppmérettel rendelkezik, mint a kályha által elpárologtatott, így sokkal több oxigénmolekula veszi körbe. Ezáltal tökéletesebb az égés.
Ha a kereskedelemben kapható használtolaj-kályha minősítéssel, akkor arra gondoltam, ennél tökéletesebben elporlasztott motorolaj sem okozhat gondot. Természetesen nem serkentek senkit arra, hogy kövesse a példámat és használjanak motorolajat üzemanyag helyett. :(
Eine Frage! Szereztem egy Webasto Diesel fűtést. Be szeretném tenni a TDI-be, de előtte kérdeznék valamit.
Minden féle éghető anyagot vegyítve tankolok a gépjárműbe (beleértve az étolajat és a használt motorolajat is) természetesen gázolajjal vegyítve. El fogja égetni a kályhám ezt a vegyes cuccot? Hogyan működik pontosan a diesel kályha? Hogyan készít a gázolajból és levegőből éghető elegyet?
Bocs, hogy ilyen láma vagyok a kérdésben, de a tanulmányaim során elsajátított diesel működési elvek eltérnek attól, amit akkor láttam, mikor darabokra szedtem a kályhát, hogy átnézzem.