Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
"b) civil szervezet: az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény alapján létrejött társadalmi szervezet, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény alapján létrejött alapítvány, illetve e szervezetek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége (kivéve a pártot, a párt által alapított alapítványt, a párt részvételével létrehozott egyesületet, a létesítő okirata szerint munkaadói, munkavállalói vagy gazdasági érdekképviseletet ellátó szervezetet, a biztosító egyesületet és a közalapítványt);"
kiemelés: a párt részvételével létrehozott egyesületet
Általában az NGO-knak nem illene konkrétan politizálni, mert akkor inkább pártként definiálnám, és a párt számomra nem civilszervezet.
OFF A M.G. civil szervezet? Szerencsére igen. Mindegyik szervezet civil, amelyet nem az állam, vagy önkormányzat, hanem civil ember, vagy azok valamilyen közössége alapít. ON
Szia! szerinted ezek a VEZETŐK _SZAGÉRTŐK kiváncsiak is bármire ??? kiállnak nyilatkoznak - mert szerintük ez a követendő út!! A cementgyártást növelni kell , mert ezentúl a nyulakat cementtel hizlaljuk...érthető!!!
Mi a manó lehet az az "önkéntes tartalékos rendszer"? Elég furán hangzik. De alapvetően olyan Mátyás király meséiből ismert "hoztunk is meg nem is", avagy az 1 Ft-os üvegbetét országában "van tartalékos rendszer is, úgyhogy feladat kipipálva " dolognak tünik.
,,A HM-nek millió más gondja van, az n+1 helyre sorolja a tartalékos problémát."
Pedig ez a numero 1 probléma. Ebből ered a többi. Ezt képtelenek megérteni?!
2., 3., 4. pontok KRETÉNEK!:(((((((((((( Ezek, bcki, hol a francban tanultak?:((((
,,Amúgy köszönet illeti a BHKK-t hogy megrendezte ezt a találkozót, május 25-én vagy 26-án ismét lesz egy közérdeklődésre számottartó rendzvény: Civil szervezetek a biztonságért címmel."
Ez érdekelne, bár nem tudom, hogy 25-re beérkeznék-e?...
Még annyit a beszélgetésről, hogy Simicskó teljesen nyitott volt. Próbáltam megértetni vele, hogy a széles társadalmi alapokra helyezett honvédelmet a jelenlegi és belátható biztonsági helyzet nem indokolja. A "társadalmi alapokra helyezés" ellen szól a szövetségen belüli interoperabilitási igény is. A profi haderő profi tartalékosait igényelné a NATO még a fogadó nemzeti támogatás területén is.
Volt egy más vonulata is a beszélgetésnek, ez pedig a mozgósítást biztosító védelmi igazgatás helyzete. Ma gyakorlatilag nincs védelmi igazgatás, ebben a megyei kiegekről az igazgatási feladatok zöme a megyei védelmi irodákra szállt, számonkérhetetlen végrehajtókkal (katasztrófavédelem).
Érdekes volt az egyik minisztérium képviselőjének a véleménye az önkéntes tartalékos rendszer kulcskérdését jelentő munkáltatói támogatás rendszerének kidolgozásáról: ez egy olyan bonyolult probléma, hogy az OGY határozatban előírt határidő terthatatlan, két év sem elég rá.
Gondolom csak terjedelmi okai lehetnek annak, hogy amit ott elmondtam, az nem jelent meg a cikkben:
1. A HM-nek millió más gondja van, az n+1 helyre sorolja a tartalékos problémát. Hiányzik 1200 tiszt, 1300 tiszthelyettes, 2900 szerződéses. Ha hajlandónak mutatkozik a problémával foglalkozni, akkor is csak abból a szempontból, hogy tartalékost is küldhetne misszióba, ezzel is enyhíthetné az aktív komponensre nehezedő nyomást.
2. Más szempontból úgy tűnik a HM-nek nincs tartalékos igénye, pl. a fogadó nemzeti támogatás feladatait egyértelműen rálőcsölte a megyei védelmi irodákon keresztül a katasztrófavédelem polgári védelmi kötelezettség alapján behívható 65 ezer(!) tartalékosára, pedig a NATO STANAG-ek a HNS-t egyértelműen a haderő feladatává teszik.
3.A "professzionális" haderő igenis termel tartalékost, az utóbbi 4 évben 12 ezer katona szerelt le, zömében nyugdíj korhatár alatt, szervezett hazaárulás őket leírni meg nem térülő veszteségként.
4. A HM a 2005-ben megbukott "önkéntes tartalékos rendszert" erőlteti, nem hajlandó más a szövetségben bevált rendszerek (pl. Bundeswehr Tartalékos Szövetsége) adaptálását megfontolni.
5. Van-e pénz a tartalékosokra? Kiszámítottam, erre a fórumra is többször feltettem a táblázatot, 25 ezer aktív, 10 ezer tartalékos mai fizetésekkel kihozható 80 milliárd bérből + 30 milliárd munkáltatói járulékból, ha jók az állománykategóriák közti arányok, van rendfokozati piramis.
6. Ahol van normális tartalékos rendszer, ott a tartalékosok eljutnak a parlamentbe, a honvédemi bizottságba, komoly lobbierőt biztosítva ezzel a haderőnek.
Amúgy köszönet illeti a BHKK-t hogy megrendezte ezt a találkozót, május 25-én vagy 26-án ismét lesz egy közérdeklődésre számottartó rendzvény: Civil szervezetek a biztonságért címmel. A Magyar Gárda az civil szervezet?
A politikus nem civil, mivel állami alkalmazott. Olyan pedig, hogy ,,civil katona" nincs, mivel még a leszerelt vagy nyugdíjas katona is katona marad élete végéig. Tudod, ez már mentalitás, vagy kórtünet, ha úgy tetszik.:)
Gratulálok, végre eljutottak egy pontig. Egy, ami zavar: a konferencia hrdetett címe - ,,civil szemmel". Ahogy elnéze a társaságot, kizárólag politikusok és nyugdíjas katonák voltak köztük. Ez önmagában nem rossz, de egyik kategória sem ,,civil".
Nem beszélve az állami virológiai háttérről. Felépült (részben EU-s támogatással) és nagyszeűen működik a virológiai laboratórium (és vírusbank); létezik és naprakészen tartják az ÁNTSZ OEK két mobil virlógiai laborját; és nem mellékesen ott a honvédségi konténeres változat is.
A WHO-nak eddig ketten jelentettek le és adtak át a sikeres fejlesztésüket és klínikai tesztüket igazoló vérsavó mintát. Egyikük, és az első volt az: O.
Ezt a fogalomhasználatot nem kellene feltétlenül komolyan venni. A lényeg az, hogy mind az MH, mind a "civil" járványügyi szakszolgálatok rendelkeznek olyan tervekkel, eszközökkel és kapacitásokkal, hogy egy pandémiás helyzetben - ha kell erővel is - fenntartsák, fenntartassák a rendet és betartassák a törvényhozás és az államhatalmi szervek által elhatározott intézkedéseket. Szerintem mindegy minek hívják ezt az erőt, mert ha gáz (pandémiás vírus) van, mindenre szükség lesz.
Szerencsére vannak emberek és gyártó-fejlesztő kapaciás, ipari háttér akik képesek oltóanyagot előállítani és termelni is (WHO tanusítással) Ominvest Kft.. Vannak mobil eszközeink is, és ilyenek is képesek vagyunk gyorsan előállítani. Van olyan személyi állomány akik ilyen veszélyes anyagokkkal képesek - minősítetten - dolgozni és képesek a megnövekedett munkaerőt vezetői szinten, a kiképzést a beo. szinten biztosítani. Napi 24 órában, megállás nélkül ha kell.
Ennek fejlesztő-gyártókapacitásnak a működését kell biztosítani (most 1 műszakban képes kb. 1,6-2,4 m egység /vírustípustól függően/ vakcina előállítására) védelmét, az elosztását, a tömeges oltásokat kell a "madárinfluenza" kapcsán kidolgozott tervek szerint . Vészhelyzetben képesek vagyunk az ország lakosságának az ellátására. Ezt nem sokan mondhatják el magukról a világon. Nagyok sem.
2002 óta dolgozok velük. Becsülöm és tisztelem őket, ha eddig ez nem derült volna ki.
"Magyarország mindenesetre már a madárinfluenza-pánik idején kidolgozta pandémiás válságtervét [12]. Eszerint ha a vírus emberről embere is terjedő változata kisebb-nagyobb gócokban megbetegedéseket okoz, felmérik a gyógyszerkészleteket, és megkezdik a beutazók szűrését a határokon és karanténokat állítanak fel. Ha a helyzet súlyosbodik, végső esetben a karhatalmat is bevethetik."
Itt mit ertenek karhatalom alatt, mert szerintem sem a rendorseg sem a herelt HOR nem kepes egysegeket adni.