A legtöbb új (DA) Pentax obi Quick Shift rendszerű, ami azt jelenti, ha a gép éppen nem tekeri az élességet (pl AF után vagy előtte) akkor nyugodtan tekerészheted te is manuálisan. Azonban más gyártmányú obik, (vagy régi FA sorozatú obik) ezt nem támogatják, és csak akkor hajlandók mozdulni ha előbb a vázat MF állásba kapcsolod.
Olyan fehér egyensúly kártyát akár nyomtatni is lehet, azzal sem tévedsz akkorát, mint amikor szemre lövöd be, s az akár egy százasból is kijön... A beállítás módja a beállít szerint ugyanúgy megvalósítható.
A Pentax 10-17 halszem obi,nem nagylátószögű, jellegénél fogva erősen torzít. Pentax 16-45, Tamron 17-50, 17-35, Sigma 10-20, 17-70, amit érdemes nézegetni ebben a tartományban.
"Majd megpróbálom a kelvines beállítást, mert a fehér lapos nem mindig ad olyan eredményt, ami tetszik. Ráadásul még a fehérnek is ezer árnyalata van..."
Javaslom a fehéregyensúly beállítására a WhiBal kártyát. Ez kifejezetten a helyes fehéregyensúly beállítására lett kitalálva. Én a bankkártya méretű "Pocket" verziót rendeltem pár hónapja kb. 5400Ft-ért. Ennyit szerintem megér, ha igényes vagy a pontos színekre. Nekünk, Pentax-osoknak, az oldalon leírt módszer (PDF fájl) mellett lehetőségünk van nem csak a nagy "Reference" méretű kártyát, hanem a kis, "Pocket" méretű verziót is használni a manuális fehéregyensúly beállításakor, lévén, hogy nem kell az egész képet kitöltenünk fehér (vagy ez esetben szürke) színnel, elég, ha csak egy kis részét fedi a képnek a kártya, és azt a kis szürke részt kiválaszthatjuk a kijelölő négyzet mozgatásával a manuális fehéregyensúly beállításakor.
Majd megpróbálom a kelvines beállítást, mert a fehér lapos nem mindig ad olyan eredményt, ami tetszik. Ráadásul még a fehérnek is ezer árnyalata van, mindig meg nem hordhatok magamnál egy kartonlapot (mondjuk még azok között is van a színben eltérés).
Van ötletetek arról, hogy milyen nagylátószögű objektívet érdemes venni, ami megfizethető de azért jó? Találtam egy pentax 10-17mm 3.5-4.5 ED-t, ami nem túl drága (vaterán van használtan is), de nem tudom, hogy az milyen minőségű és tesztet sem találtam első nekifutásra a neten.
Az LV-s tipp elég triviális de nekem jól jött. :) Tényleg nem tudtam, hogy ilyenkor manuálisan kell állítani - hiába, érdemes elolvasni a használatit (vagy kérdezni).
Tapasztalat, az új nem biztos, hogy jó, nem szabad kapkodni. Nekem a K100D-men ugrált awb esetén a szín,való igaz a K10D ebből a szempontból nagyon jó.Amit tanácsolhatokmanuál wb, vagyis kint 5600, bent 3200,vaku 5600 kelvin, estefelé vissza lehet venni az 5600-ból árnyékban félfényes borúsidőben rá lehet adni, vagy használd a manuális wb állítást fehér felületre. A színbeállításra manuálisan számtalan lehetőség van, próbálgatni kell, szaturáció,színtér stb.
Új vagyok a fórumban. Nekem is K20-asom van, és lenne egy-két kérdésem hozzátok.
Ez előtt a gép előtt k10-esem volt, aztán miután kijött az új, adódott egy lehetőségem, hogy minimális ráfizetéssel becseréljem a 20-asra. Szóval annak ellenére lecsaptam rá, hogy az előzővel semmilyen bajom nem volt (sőt imádtam). Azt vettem észre, hogy nálam a K20-ason két dolog nem működik olyan fullosan, mint a 10-esen:
egyrészt a manuális fehéregyensúly beállítás nem ad olyan szép eredményt, mint az előző gépen. Ha egy fehér lapra exponálok, állandóan változó az eredmény, és úgy érzem, hogy sokszor teljesen kékes vagy sárgás lesz az így beállíott érték. Pedig a K10-esen mintha ez magától ment volna, elég volt egyszer megpróbálni és mindig szép lett.
A másik problémám, hogy mintha úgy általában sem lennének olyan szépek és élők a színek, mint az előzőn voltak.
Tudtok valami megoldást vagy legalább magyarázatot a fentiekre? Vagy csak én rontok el valamit?
Ja, még egy kérdés. Az LV használata közben hogy állítjátok be, hogy melyik terület legyen éles?
hááát azért mert eddig bárhol kellett használnom (rendezvény vagy turázáskor) mindig megbizható volt. és hiába a nagy átfogás szép képet ad (persze a kategoráján belül ). nem azért válok meg tőle mert ratyi hanem mert k20 képéből lehet annyit vágni,hogy ne kelljen zoomolgatni. :)
Bocsánat, elfogadhatót írtam.)) Amúgy meg +1 élesség, és szaturáció, és nagyon jó jpg-képeket gyárt a K10D, semmi baj nincs velük, csak alapbeállításban lágyak, kissé színtelenek.
A kettő együtt, ésszerű kompromisszumokkal, ezért írtam a fix 4-et.
A baj csak az lesz a Pentax fix 4-esével(60-250), hogy az ára és a súlya is kb meg fog egyezni egy 2.8-as 80-200-as obiéval pl. Nikon , igaz nagyobb az átfogása, SDM motor van benne, és időjárásálló lesz. Per pillanat ebben a kategóriában a Canonnak van nagyon jó obija. Az Olyról nem is beszéve, mert mintaszerű obiparkja van, 3 kategriában vannak obijai, igaz jó drágák. Nem semmi a 2-es fényerejű sorozata:)
Jajj, nem már... 100%-os croppokat vizslatunk, miközben teljes képernyős nézetben vagy A3-as nyomaton meg nem tudnád mondani, melyik vázzal készült a kép. ;)