Keresés

Részletes keresés

szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 141







szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 140
Nem süllyed inkább emelkedik. Jó munkát.
Előzmény: CsA (138)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 139
Kéziváltóval viszonylag jó váltani ha a váltó jó. Én csak azt nem értem meg, hogy a fenébe nem jó a te Rometodon a lábváltó. Az egyest nem veszi be jól?
Vagy a kettesnél se tökéletes? Én egykerekezni nem tudok nincs olyan erős a gép, de hát 1.7 Le-től mit lehet várni? De még a Pannóniával se pedig az 15 Le-s. Ha álló helyzetben ráengedem a kuplungot az eleje meg ugrik jól, de nem marad fent. Egyszer majd le is szálltam róla úgy megugrott. Az én Komárom olyan roggyant, hogy egy kivizsgáláson, hogy alkalmas-e forgalomba, elég lenne rá nézni, hogy az ócskavastelepen is van ilyen roggyant csak szétszedve.
Na jó ez kicsit lehet túlzás volt. Ha valamilyen kifejezést nem értesz, írd le melyik az, szerintem itt páran összedobjuk a jelentését. Én régen olvastam már el, de nekem megvan az egész könyv, amiből ez van. A rutin annak nem nehéz aki ült már motoron, sokat kell benne egy kézzel vezetni a motort. Mondjuk én, a robogónál néha nem fogom a kormányt, de ezt Rometnál szerintem ne próbáld meg, mert tanyálsz vele. A forgalmi keményebb dió, de ha utólag visszatekint az ember nem tűnik nehéznek, biztos, mert van már több, mint egy éves tapasztalatom. Igen jöttek kocsival utánam, és ha lehagytam őket, akkor meg kellett állni. Egy kis fülhallgató volt a fülembe és ebbe mondták merre kel menni. De feszt kiesett az ember füléből, és ha valamit rosszul csináltál üvöltött az oktató a füledbe. De legalább az üvöltésből tanultunk máskor azt a hibát nem követtük el. Egy segédmotoros vetélkedőn a városi vezetésnél majdcsak én tudtam legjobban a kreszt. A segédmotoros vizsga az A1-hez képest babapiskóta. Igen elég sokat írok én is meg te is, de mi csak szinte ketten vagyunk, a Volvo topicba meg hányan. Hogy kényelmes-e a Komár? Hát tegnap már kezdett fájni rajta a seggem. Meg én is fáztam rajta. A karosszériája elég lyukas és ér mindenhol rajta a szél. HaHaHa. De ez minden motorra igaz.
A motor olyan 30-40 kilo szerintem max. Neked nincs magyar billentyűzeted???
Akármilyen motort veszel soha nem lesz kevesebb baj vele, mint egy biciklivel.
Süt a nap, lehet, hogy motorozok egyet. Holnap neked suli??? Én csak hétfőn megyek. Hova mész továbbtanulni???
Ui.: Egyre hosszabb hozzászólásokat írunk.

Bye

Előzmény: Tyt 001 (137)
CsA Creative Commons License 2002.01.02 0 0 138
Szeva fijugg!
Úgy látom mégsem süllyed a topic! Jó sokat írtatok! Most nincs időm megbírkózni vele, mer' dógoznom kell. Később visszajövök olvasni... :-)))
CsA
Tyt 001 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 137
Huha!
ennyi mindent egyszerre!
Milyen kezivaltoval valtani?
En nem birnam ki.
Jok ezek a komaros kepek, na kinek van Rometos?
Szisan: Tudsz egykerekezni a Komarral?
Azert nem irtam, mer` takaritanom kellett.
Az a hosszu szoveg jo, ketszer kellett elolvasnom, hogy megertsem, csak sajnos volt olyan resz , meg szo, amit nem nagyon volt vilagos szamomra.
Nyugi lampanal csak egyszer voltam, de amugy voltam mar kb 50 Km-es turan meg osszel a Romettal. Persze volt kiserom, a haverom a 125 cm3-as aprilia crossmocijaval. Persze naggyabol tolteseken, meg eldugott helyeken mentunk.
Az mar jo, ha itt van CSa, de most szerencsere itt van Pitecus is.
Amugy nem baj, hogy beszurtad ezta szoveget, valamit azer` ebbol is tanulok.
Amugy nehez a rutin? Es a forgalmi? (SMKP-n), Forgalmin, jottek utanad kocsival, meg volt hangszoros bukosisakod?
Amugy most, hogy ennyit irunk, egeszen ott van a topic a toppon. Lassal lekorozzuk a Volvo topicot :-)
Az en motorom tipusszama:M780
A kormanyoszlopon van egy kis tabla, meneztem, ra volt irva, hogy 120 kilo a megengedett ossztomeg. Vajon hany kilos , maga a motor?
A Komar kenyelmes?
Amugy tok jo dologra jottem ra: Vettunk 110 ezerert Franciaorszagban ossztelos biciklit, most meg vettem 10 ezerert a Rometot, es az sokkal kenyelmesebb.
Na jo , mondjuk az teljesenm as, meg A biciklimmel masfel ev alatt nem volt annyi baj, mint a motorrral. Meg az tobbet is bir.(a bicikli). Nem hinnem, hogy a Romet kibirna, ha ugratokon mennek vele keresztul 40-el, meg 1 meteres betontombrol ugralnek le vele, meg egig ero homokban nyomnam a gazt.
Mer` ezeket a biciklimmel megcsinaltam, oszt` nem lett semmi baja.
Na asszem megyek

Bye
Tyt

szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 136
Ezt kár volt beszúrni ide nagyon hosszú, de visszacsinálni már nem lehet.
Előzmény: szisan86 (133)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 135
Tyt van Csa, tehát nem csak ketten illetve hárman leszünk.

Csa:

Írj!!!!

szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 134
Na ilyen az én gépem:

szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 133
Tyt

Nem írtam le a Romet gyújtásbeállítást, de iderakok neked egy Pannonia gyújtásbeállítást és még pár mást. Tanulni lehet belőle.

A KÉTÜTEMÛ MOTOR MÛKÖDÉSE
A Csepeli Motorkerékpárgyárban gyártott összes motorkerékpár
motorok kétütemûek.
A kétütemû motor mûködésének alapelve az, összes a hengerben és a
forgattyús térben lejátszódó folyamatot a hengerben mozgó dugattyú
vezérli, a megfelelõen elhelyezett kipufogó-, átömlõ-, és szívónyílások
nyitásával, elzárásával. Elmaradnak tehát a négyütemû motorok
mûködését vezérlõ szerkezetek, a szelepek, a vezérmû. Egyszerûsödik a
kétütemû motor szerkezete azáltal is, hogy az egész forgattyús
hajtómûvet, a dugattyút, a hengert a négyütemû motor olajszivattyúja
helyett az üzemanyagba kevert olajpára keni. Az egyszerûbb szerkezet és
üzem igénytelenebbé teszi a kétütemû motort, kevesebb gondozást kíván,
egyszerûbbé, olcsóbbá válik az üzemeltetés, kevesebb a hibalehetõség.
Alapvetõ különbség a négyütemû motorral szemben, hogy a kétütemû
motor minden egyes körfordulása alatt egy teljes munkafolyamatot
végez, míg a négyütemû motorban ugyanez a munkafolyamat két
fõtengely - körfordulás alatt megy végbe.
Elvileg a kétütemû motornak azonos ûrtartalom mellett nagyobb
teljesítményt kellene nyújtania. Ez azért nem következik be, mert az
tömlõnyílásokon beáramló levegõ - üzemanyag keverék, mely az elégett
gázokat az ugyanakkor nyitvaálló kipufogó-csatornákon keresztül
kinyomja, azokkal keveredik, és egy része felhasználatlanul távozik.
A motort a dugattyú két részre osztja : a hengerre, ahol a ulajdonképpeni
munkát végzõ folyamat lejátszódik, és a forgattyúsházra, ahová a motor
beszívja a friss üzemanyag - levegõ keveréket. A forgattyúsház két
oldaláról, a forgattyústengely csapágyazásánál, karmantyús
tömítõgyûrûkkel ( simmering ) légmentesen tömített. A tömítések hibája
alapvetõen akadályozza a kétütemû motor mûködését.
A dugattyú felfelé haladva, a forgattyúsházban légritkulást (depressziót)
hoz létre. (14 ábr.)
Alsó vezérlõéle nyitja a szívócsatornát. A szívócsatornára szerelt
porlasztón keresztül üzemanyag és levegõ keverék ömlik a
forgattyúsházba. Ezt megelõzõen a dugattyú zárja az átömlõ- és
kipufogónyílásokat, majd elõrehaladtában maga elõtt a hengerfej
égésterébe nyomja össze (komprimálja) az elõzõ munkafázisban idejutott
üzemanyag - levegõ keveréket. A 14 ábra ezt a
helyzetet mutatja, a dugattyú felfeléhaladás közben elérte az elõgyújtás
helyzetét, és a gyújtógyertya az összesûrített keveréket nagyfeszültségû
szikrával meggyújta.
Az összesûrített keveréket a dugattyú felsõholtpont elõtti meghatározott
helyzetében kell meggyújtani. Szükséges ez azért, mert az égéstérben az
égés a gyertyaelektródától kiindulva a dugattyútetõ felé fokozatosan
terjed, és ahhoz, hogy az égéstér teljes térfogatára kiterjedjen, szükség
van egy bizonyos idõre. Az égés sebessége függ az égéstér kialakításától,
az üzemanyag - levegõ keverési arányától és a sûrítési viszonytól. Ezért
más és más a különbözõ sûrítési viszonyú motorok elõgyújtás értéke.
Általában érvényes az, hogy a nagyobb sûrítési viszonyhoz kisebb
elõgyújtás tartozik. Az elõgyújtás mértékét úgy kell megállapítani, hogy
mire a dugattyú a felsõ holtpontot eléri, az égéstérben lévõ összes
üzemanyag eléghessen, mert ebben az esetben képes feszítõerejét
legjobban érvényesíteni. A felsõholtponton túljutott dugattyút a
robbanásszerûen elégõ üzemanyag lefelé nyomja. A dugattyú lefelé
mozog és az alsó vezérlõéle elzárja a szívócsatornát.
Ezzel megszûnik az üzemanyag áramlása a forgattyús térbe. (15 ábr.)
Továbbhaladva már összenyomja a dugattyú alatt és a forgattyústérben lévõ keveréket. Utána a felsõ vezérlõél nyitja a kipufogó-csatornát, és a
kipufogó-csatornán keresztül megindul az égéstermék kiáramlása.
A 15. ábrán a dugattyú vezérlõéle már kinyitotta az átömlõcsatornát is.
Az átömlõcsatorna összeköti a forgattyúsházat és a hengert. A
forgattyúsházban összenyomott friss üzemanyag keverék az átömlõcsatornán keresztül a hengerbe áramlik, és maga elõtt tolja az
égésterméket, kiöblíti a hengert.
Az átömlõcsatornák nyílásai úgy helyezkednek el, hogy a
kipufogó-csatornával szemközti falra néznek, és a beömlõ friss keverék
így az egész hengert elláthatja üzemanyaggal.
Ezzel a teljes folyamat befejezõdik, a forgattyústengely a lendítõkerék
segítségével túllendül az alsóholtponton, és a motorban folyamatosan
ismétlõdnek a fent leírt munkafázisok.

GYÚJTÓ BERENDEZÉS
A Pannonia motorkerékpárok zömét lendkerékmágnessel szerelték,
típusjele ; GV-1 45 W / 6 V. A T típusoktól kezdõdõen a
lendkerékmágnes forgásiránya bal. Ez azt jelenti, hogy ha a jobb oldali
fedelet leszerelve a mágnesre ránézünk, az jobbról bal irányba fordul el.
A forgási irányt a mágnes forgórészébe beütött nyíl iránya is jelzi. A TL
250/59 és a TLB 250 motorokra kívánságra fõtengelydinamót szereltek.
A motorok típusjelzése TLD 250. A felszerelt dinamó típusszáma ; AVF
DGL - 60 W / 6V.
A helyes gyújtási idõpont és a gyújtószikra minõsége alapvetõen
befolyásolják a motor teljesítményét. 4 - 5000 km -enként ajánlatos
amegszakítóhézagot, a gyújtásidõpontot, és a gyújtógyertyát ellenõrizni.
Javasoljuk, hogy ezt a munkafolyamatot minden motoros precízen
gyakorolja be, mert elõfordulhat, hogy országúton is kell gyújtást
ellenõrizni vagy állítani és jó motorosnak nem illik egyszerû gyújtáshiba
miatt az országút szélén hagyni a motorját.
A motort üresállásba kapcsoljuk és a gyertyát kicsavarjuk a hengerbõl.
A jobboldali "mágnesfedél" két csavarjának kivétele után a fedelet
leemeljük a 41.ábrán látható módon.
A lendkerékmágnest a forgás irányának megfelelõen forgatva, beállítjuk a
gyújtásnak megfelelõ helyzetet úgy hogy a megszakítóhézag a legnagyobb
legyen. Egy hézagmérõ 0,4 mm -es lapjának a segítségével ellenõrizzük a
megszakítóhézagot. (42.ábra.) A hézag akkor jó, ha 0,0 -tól, 0,4 mm -ig
változik. Ha a hézag túl kicsi, vagy túl nagy, a 43.ábrán jelölt
megszakítõküllõ rögzítõcsavarját csavarhúzóval meglazítjuk, és egy kis
csavarhúzóval az üllõállító excentercsapot addig forgatjuk, amíg a
megfelelõ nagyságú hézag létrejön. Ezután az üllõ rögzítõcsavarját
meghúzzuk. A mágnest egyszer körbeforgatva a hézagot a legnagyobbra
állítjuk, és ismételten ellenõrizzük. A hézag beállításakor ellenõrizni kell,
hogy a megszakítóüllõn és kalapácson elhelyezett wolfram érintkezõk
kondenzátor hiba miatt beégtek e. Ha igen, a pólusokat hézagreszelõvel
meg kell tisztítani. Ezt a mûveletet általában - de helytelenül -
csiszolóvászonnal szokták elvégezni. A csiszolóvászon használatát
azonban kerülni kell. Ha az érintkezõk beégése oly nagymértékû, hogy
hézagreszelõvel javítani nem lehet, a kalapácsot és az érintkezõt ki kell
cserélni. A csere csak a lendkerékmágnes forgórész leszerelése után
lehetséges. Jó ha a szerszámkészletben minden motoros visz magával
tartalék kalapácsot, üllõt, kondenzátort, és lehúzót. A tartalék
kondenzátort elõ lehet készíteni megfelelõ vezetékekkel, és ha a hiba
fellép, a mágneskoszorú leszerelése nélkül megfelelõen testre és a
középsõ 2. számú rövidre záró csatlakozóra kötve, a kondenzátort a
motortestre rögzítve a motort tovább lehet üzemeltetni. Csatlakozás a
csavarhúzó segítségével lehetséges. A rugót felnyomva a vezeték végét
becsíptetjük. A megszakítóhézag beállítása után ellenõrizhetõ az
elõgyújtás idõpontja.
A pontos beállítás érdekében ajánlatos a 45.ábra szerinti kapcsolásban
ellenõrzõ izzót használni.
Az izzó testét a középsõ 2. (slussz) kivezetéshez kötjük, a másik
érintkezõjét az akkumulátor + sarujához kapcsoljuk.
Ha országúton nem áll rendelkezésre próbalámpa, a 46.ábra szerint
papírcsíkot kell csíptetni a megszakítóérintkezõk közé. A papírszeletet
enyhén húzzuk, a mágnest forgásirányba addig kell másik kézzel forgatni,
míg a papírszelet megcsúszik. Ekkor kezdõdik a megszakítás.
Ha a megszakító zárva van, a lámpa fényesen fog világítani.
A megszakítás pillanatában a lámpa fénye elhalványodik. A mágnes
forgórészét addig kell körbeforgatni a forgási irány szerint, míg a lámpa
fénye elhalványul. Ebben az esetben a dugattyú az elõgyújtás helyzetében
van. A lenkerékmágnes koszorúján és a motorházon "0" jelzést találunk.
Ha a jelzések egyvonalba esnek, a motor dugattyúja felsõholtponton van.
Ha a forgásiránnyal ellentétesen, tehát jobbra elforgatjuk a két jelet
egymástól kb. 30 mm -re, kb. 3 mm -es elõgyújtást állítottunk. Ha a
gyújtást nagyon pontosan akarjuk beállítani, akkor a dugattyú helyzetét a
megszakítás idõpontjában a gyertya helyére becsavart indikátorórával
ellenõrizhetjük. Ha a megszakítás kezdetekor az elõgyújtás nem
megfelelõ, utána kell állítani. Ehhez azonban szükséges, hogy a mágnes
forgórészét a tengely végérõl leszereljük.
A mágnesrögzítõ anya biztosító lemezét csavarhúzóval vissza kell
hajlítani, majd a rögzítõanyát megoldjuk. A jobbmenetû anya
megoldásához a lendkerékkoszorút rögzíteni kell. Ehhez a mûvelethez
szervízmûhelyben megfelelõ berendezés áll rendelkezésre, országúton,
vagy házilag a legegyszerûbben úgy oldható meg, hogy a
lendkerékkoszorút bal kézzel megfogjuk, majd az anyára villáskulcsot
helyezve, egy kalapáccsal húzósan, kétszer - háromszor megütjük.
(47.ábra.)
A hirtelen erõhatásra az anya minden esetben megoldódik. Csavarjuk a
lehúzómenetre a lehúzóházat, majd a lehúzócsavart kézzel ütközésig
becsavarjuk. A lehúzót kulccsal rögzítve, a csavart villáskulccsal addig
forgatjuk, míg a mágneskoszorú a forgattyústengely kúpos végérõl
lepattan. (48.ábra.)
Így már hozzáférhetõ a mágnes - alaplaplemez három rögzítõcsavarja,
melyeket csavarhúzóval enyhén fellazítunk. (49.ábra) Nagyobb
elõgyújtásra állítás esetén az alaplemezt a forgás irányával ellentétesen
jobbra, kisebb elõgyújtásra állítás esetén - a forgásiránnyal megegyezõen
- balra kell fordítani.
Az alaplemez rögzítõcsavarjait meghúzzuk, a lendkerékmágnest a kúpra
visszaillesztjük és gyengén felszorítjuk. Az ellenõrzõ lámpa segítségével az
elõgyújtás helyzetét ismételten ellenõrizzük.
Ha az elõgyújtás - érték nem megfelelõ, a lendkerékkoszorút levéve
tovább állítunk az alaplemezen, és ellenõrizzük az elõgyújtás helyzetét. A
helyes érték beállítása után az alaplemez csavarokat meg kell húzni, majd
a lendkereket a leszereléssel fordított sorrendben vissza kell szerelni.
Ajánlatos ezek után újraellenõrizni. Mielõtt a lendkereket véglegesen a
helyére szereljük, tegyünk néhány csepp olajat a megszakítóbütyök
kenõfilcére is.
A lendkerékmágnes alaplemezére van felszerelve a gyújtótekercs. A
nagyfeszültségû gyújtóáramot a bakelit áramkivezetõ rugós érintkezõjén
keresztül a gyertyakábelbe, majd az árnyékolt zavarszûrõs gyertyapipába
vezetjük.
A gyújtószikra minõségét a mágnes - alaplaplemez és szerelvényei is
befolyásolják.
A gyújtás ellenõrzésekor ezeket is ellenõrizni kell. A zavarszûrõs
gyertyapipa a nemzetközi szabványoknak megfelelõen a televízió-, és
rádióvételt nem zavarja. Átlagos élettartama 6 - 10000 km, ezután a
perselyben elhelyezett szilitet a jó zavarszûrés céljából ki kell cserélni.
(50.ábra.)
Az állórészen helyezkedik el - a gyújtótekercsen kívül - két
világítótekercs, mely a motorkerék pár világítóberendezéseit látja el
árammal, és a töltõtekercs, melynek váltakozó áramát a lámpafejben
elhelyezett egyenirányítón keresztülvezetve az akkumulátor töltésére
használjuk fel.
A motorkerékpár üzemében fontos szerepet játszik a gyújtógyertya.
Nagy hõ és elektromos igénybevételnek kell megfelelnie, percenként
5 - 6000 szikrát kell adnia, 15 000 V feszültség mellett.
Igénybe veszi az égés közben keletkezett nagy hõmérséklet is. A
helyesen megválasztott gyújtógyertya hõmérséklete olyan, hogy önmagát,
elektródáit a szennyezõdéstõl megtisztítja, de nem melegszik fel annyira,
hogy túlmelegedésével öngyulladást okozzon.
A gyújtógyertyákat hõérték szerint osztályozzuk. A jól kiválasztott
hõérétkû gyertya a fenti feltételeket kielégíti. A hõértéket a gyertya
fémtestén jelölik meg. Nagyobb szám nagyobb hõértéket, kisebb szám
kisebb hõértéket jelent.
TLD 250 típusú motorkerékpároknak lendkerékmágnes helyett
lendkerék dinamójuk van, ezek nem mágneses, hanem akkumulátoros
gyújtással mûködnek. A mellékáramkörû lendkerék dinamó egyhengeres,
kétütemû 250 cm3 -es motorkerékpárhoz készült. A dinamót úgy
képezték ki, hogy a motorkerékpár minden elektromos követelményét ki
tudja elégíteni. Ennek megfelelõen a külsõ házon - a két kefetrafón kívül -
megtaláljuk a gyújtótekercset, a megszakítókalapácsot, a kondenzátort
és a feszültségszabályozót. A megszakítóbütyök a forgórészen van.
A gyújtótekercs az akkumulátortól kapja az áramot és áramkörét a
megszakítókalapács zárja - nyitja fordulatonként egyszer. A
feszültsészabályozo a dinamó feszültségét a terheléstõl és a fordulatszámtól függetlenül a beállított szabályozási sávon belül állandó
értéken tartja. A feszültségszabályozó kapcsolórésze a beállított
bekapcsolási feszültségnél összekapcsolja a dinamót az akkumulátorral
és ezáltal a töltõáram megindul. Ha a dinamó feszültsége kisebb, mint a
bekapcsolási feszültség, akkor a létrejövõ visszáram hatására lekapcsolja
a dinamót az akkumulátorról, és így megvédi az akkumulátort a
kisüléstõl.
Rendkívül fontos a biztos üzemeltetés érdekében, hogy ha a
feszültségszabályozót be kell állítani, ezt kizárólag szakmûhelyben
végeztessük el, mert a hozzá nem értõ, mûszerek nélkül találomra
végrehajtott beállítás az akkumulátor kisülésére, súlyosabb esetben a
feszültségszabályozó, esetleg a dinamó forgórész tekercsének átégésére
vezethet.
A TL/9001 -nél nagyobb motorszámú motorokba a forgattyústengely
kicserélésével egyidejûleg az AVF DGL - 60/6 jelû egyenáramú
fõtengelydinamót is beépíthetjük. Az egyenáramú berendezésre való
áttéréskor a lámpafejben levõ világításkapcsolót is ki kell cserélni.
Az AVF DGL 60W/6V dinamó (52.ábra.) a következõ alkatrészekbõl
áll :
Az állórész : Lemezbõl sajtolt házban 6 db lágy vaspólus helyezkedik el.
Ezekre vannak felszerelve az úgynevezett gerjesztõtekercsek.
Az állórész külsõ palástján van a gyújtótranszformátor és a
feszültségszabályozó. ( 1 ),
A házon található a két szénkefe ( 5 ),
a kefetartók, a megszakítókalapács, a kondenzátor ( 4 ),
és a vezetékek csatlakozására szolgáló szegmens is ( 7 ).
Az állórészt 3 db M5 -ös csavar rögzíti a forgattyúsházhoz.
Peremének külsõ átmérõje biztosítja az egytengelyûséget.
A forgórész ( 9 ) : A motor fõtengelyére 5 : 1 kúpossággal illeszkedik és
M 8 csavar szorítja fel ( 10 ).A forgórész tartalmazza a tekercselést
és az áram levételére szolgáló kollektort.
A megszakítóbütyök ( 11 ) helyzetrögzítõ csappal illeszkedik az agyhoz
és a forgórészt felerõsítõ csavar rögzíti.
Ismerni kell a megszakítóhézag és az elõgyújtás állításának módját.
A megszakítóhézag dinamó esetén is 0,4 mm legyen. A gyertyapipát
lehúzva, a gyújtógyertyát kicsavarjuk. 14 -es villáskulcs segítségével
forgassuk a motort forgásiránynak megfelelõen egészen addig, míg a
megszakító nyitása a legnagyobb lesz. Ebben a helyzetben egy
hézagmérõ 0,4 mm -es lemezével ellenõrizzük a hézagot.
A hézagmérõnek akadálytalanul, de kotyogásmentesen kell a wolfram
érintkezõk között elhelyezkednie.
Abban az esetben, ha a hézag megfelelõ az 54.ábrán 1 -es számmal jelölt
rögzítõcsavart enyhén oldjuk, majd a 2 -es számmal jelölt excentert addig
forgatjuk, amíg a megfelelõ hézag létrejön. Utána az 1 -es számú csavart
rögzítjük, és a megszakítást egy teljes fõtengely körülfordulás után ismét
ellenõrizzük.
A wolfram érintkezõk tisztítását a mágnesgyújtás ellenõrzésénél leírt
módon kell elvégezni.
Ezután az elõgyújtás helyzetének ellenõrzése következik, majd szükség
esetén az elõgyújtás megfelelõ beállítása. Ezeknél a típusoknál a
megfelelõ elõgyújtás 3 mm.
A próbalámpa egyik csipeszét az akkumulátor egyik pólusára, másik
végét pedig a dinamó csatlakozószegmens 1. kapcsára kell kötni. Eztán a
fõtengelyt forgásirányban a lámpaelhalványulásáig forgatjuk.
Ez ugyanúgy, mint a mágnes esetében a megszakítás kezdetét jelzi.
A gyertyanyíláson keresztül tolómérõ segítségével megmérjük a
dugattyútetõ és a gyertya felfekvõfelület közötti távolságot, majd a
tolómérõ szorítócsavarját enyhén meghúzva a forgattyústengelyt tovább
forgatjuk, míg a tolómérõt a dugattyútetõ felfelé nyomja. Ezt az értéket
ismét leolvassuk. Az elõgyújtás a két méret különbsége.
Az elõgyújtás állításához az állórész 3 db rögzítõcsavarját enyhén
fellazítjuk, és abban az esetben, ha nagyobb értéket akarunk állítani a
forgásiránnyal ellentétesen, ha kisebb értéket akarunk állítani a
forgásiránnyal megegyezõen elfordítjuk az állórészt addig, míg az elõzõleg
megfelelõ elõgyújtás helyzetbe állított megszakítóbütyök a
megszakítókalapács alá fordul, és a megszakítás megkezdõdik, amit az
ellenõrzõ lámpa elhalványulása jelez. Ezután az állórész rögzítõcsavarját
meghúzzuk, és egy teljes fõtengely körülfordulás után ellenõrizzük az
elõgyújtást.
Minden elõgyújtás, illetve megszakítóhézag ellenõrzésekor a
megszakítóbütyök kenõfilcére cseppentsünk néhány csepp olajat. Így a
megszakítókalapács élettartamát jelentõsen növeljük.
Minden esetben ellenõrizzük a forgórész - kollektorhoz csatlakozó
szénkefék állapotát is.
A szénkefék általában 10-15000 km után elkopnak. Házilag is lehet
cserélni õket a következõ módon :
A szénkefe leszorító rugóját felemeljük és oldalt húzva, a kefetartóra
engedjük, majd a szénkefe csatlakozóvezeték rögzítõcsavarját
kicsavarjuk és a szénkefét a tartóból kihúzzuk. Az új kefe visszaszerelése
fordított sorrendben történik.
Kondezátor hiba esetén a kondenzátor is cserélhetõ házilag. Ügyelni kell
azonban arra, hogy megfelelõ kapacitású kondenzátort szereljünk be.
A dinamóval szerelt motorok lámpafejébe töltésellenõrzõ lámpát
helyeztek. A lámpa gyújtáshelyzetben világít és kb. 1600 f/p értéknél
elalszik. Ennél a fordulatszámnál kapcsol be a visszáramkapcsoló. Ha a
kontrollámpa nem alszik el, a feszültségszabályozó nem mûködik.

szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 132
Az én motorom tipuszáma:2352
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 131
Köszönjük a linklet.
Előzmény: Pitecus (128)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 130
Ne haragudj, hogy nem írom le a gyújtásbeállítást, de ha leírnám úgyse értenéd meg. Na és ha te jönnél, hogy oldanánk meg??? Ez hülyeség. Még szép, hogy én mennék, de ha valakivel meg tudod oldani úgy is jó.

Komet ez jó. Ami nekem van az:
A két gumimarkolatra ami a kormányon van a ROMET szó van ráírva.
Zöld színű.
Berugókaros.
Kéziváltós.

Ez a piros „KOMET” nem olyan, mint ami nekem van, de nem is olyan régi kék Komár.
A forgalmin(nem rutin elírtam) az volt, hogy megyek a Babettával, kinn a jobb kezem indexelek.
És sikerült a pedált nekikoccolni a járdaszegélynek. Ezért megbuktam. Pedig minden mást jól csináltam. A motorral nem is estem el. Az a Babetta jól belengett.
Te lámpánál is mersz menni a géppel jogsi nélkül????
Én csak az utcánkba mertem menni.
Amikor nyáron nagyon, melegedett a tied az azért volt kevés benzint kapott, ez biztos.

Előzmény: Tyt 001 (126)
Pitecus Creative Commons License 2002.01.01 0 0 129
Egy kis Komartan:


Komar 66

Komar ZZR MR-232-66

Komar 67

Előzmény: Pitecus (128)
Pitecus Creative Commons License 2002.01.01 0 0 128
Na itt a link a Rometről.
Tessék, lehet csemegézni.
(Még hogy nincs az interneten...:o)))
Előzmény: Pitecus (127)
Pitecus Creative Commons License 2002.01.01 0 0 127
No ezt láttam KOMET felirattal
1.Komar váz
2.Romet motor
Tyt 001 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 126
Szisan:Meghogy nem tudsz semmit! Ha En feleannyit tudnak motorszerelesbol, mint te, mer akkor nagyon boldog lennnek. A Te nem tudsz semmit, akkor nezz raM!
En nagyapam 2 eve halt meg , szerencsere termeszetes halallal. O hentes volt, hadifogsagban is o csinalta az etelt. sokat meselt nekem haborus dolgokrol, meg ilyenekrol. A Masik nagyapamat nem is ismerhettem meg szuletesem elott 3 evvel meghalt. O banyasz volt.
Szerencsere, apukam elmagyarazta, mi az az utogyujtas. Tudom, hogy igy nem nagyon lehet elmagyarazni, de hogy tudnam megszerelni?
Mondtad, hogy megcsinalnad nekem. Hogyan?
En megyek, vagy te jossz. Amugy szerintem valahogy megoldom a problemat.
Kometrol meg en sem hallottam. Azert vettem Rometot, mer` fokepp ez volt kezkozelbem, viszonylag olcson. Gondolkodtam Simsonon, de sajnos nem volt annyi penzem. De ugy gondoltam, hogy arra jo lesz a Romet, hogy megtanuljak motorozni, naggyabol, meg megismerjem a motorok szerkezeti elemeit.
A Simsonrol en csak jot hallottam , jol is mennek, meg eleg jol birjak a strapat. A fogyasztasukat is ki lehet birni. Csak nekem nincs ra penzem.
Babetta: Azt hallottam nagyon sok gond van vele, meg nagyon sokat kell ra kolteni. Azert nem vettem olyat, mer` eleg gyerek a menetteljesitmenyeik, meg elegge falankak a benzint illetoleg.
A Mustangrol en is csak rosszat hallottam.
En sem mennek tul messze a Rometommal. Sajnos nem bizok meg benne. De ha jol be van allitva, meg minden, akkor biztos nagyon jo. Ugye nem haragszik meg a Romet, ha kicsit tobb olaj ment bele, mint kellene?
Szisan: Mi volt a baj rutinon? Meselj!!
Milyen szinu a Komarod? Az en rometom szep piros :)
Az en motorozasi tapasztalataim:
A Romettal varosban is vigan elmegyek kettesbe, meg lampanal is meg minden.
Ennek is neha megemelkedik az eleje. Tudsz a tieddel egykerekezni. Haverom tud a Romettal, de csak lerakott labbal.
Neha egyesben utcahosszat ki szoktam huzatni, hogy kitisztuljon a sok felhalmozodott benzintol.
Az enyem nyaron elegge melegedett, amikor hajtottam (mondjuk en mindig hajtom, mindig padloval megyek vele), Magatol forgott, mint az allat, alig birtam leallitani.
Na jo asszem megyek

Bye
Tyt

Pitecus Creative Commons License 2002.01.01 0 0 125
szisan86:
Mivel most védem a diplomámat, gondolhatod, hogy nem a szőke agyamból szoptam ki a hüje szócskát...
:o)))
Egyébként, ha az indexen elrontasz egy szócskát az nem azt jelenti, hogy nem tud az ember helyesen írni, hanem azt, hogy csak lágyította a szöveget. Mivel a hülyét eléggé bántónek érzem, ezért ferdítettem (Hadd forogjon Kazincy a sírjában).
A komet egy eléggé elfuserált jószág. Kinézetre a Komarhoz hasonlít, de berugós már.
Lényegében a Romet és a Komar közt helyezkedik el, de a Romet "modern" vázzal bír.
Előzmény: szisan86 (123)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 124
Majdnem elfelejtettem, Nézd meg:
www.mforce.hu
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 123
Lenne pár dolog ami leírnék:
Én 1:40-es keveréket használok nekem így mindig jól ment.
Az igaz, hogy mire jól megvan csinálva akkor elég sokat lehet vele menni.
De valljuk be őszintén mindig van mit rajta csinálni.
Én nem mernék vele elmenni 50Km-re. Babettához nem értek, de egy ilyen csoda masina miatt buktam meg segédmotornál rutinon.
De avval egyetértek a Jawa Mustang egy nagy rakás szar. Csak rosszat hallottam róla. Az biztos igaz a Romet valamivel jobb, mint a Komár.
Nekem azt mondták a Mustang egy borzalmas gép, senki se tudott egy jót felhozni védelmére. Ami motorral történhet az megtörténik a Mustanggal.
A Simson egy nagyon megbízható gép és szerintem nem hagyja ott az embert.
Mondjuk egyszer megállt alattam egy, de ennek is meg volt a maga oka. Szét volt kopva szegényke.
Az én Yamahám azért megeszi a 3 litert. De ez teljesítménybe is megnyilvánul.
Én még szíjat nem cseréltem rajta.

Ui: A hülye szót így kell leírni nem így:hüje.
Ilyen motor van, hogy Komet???

Előzmény: Pitecus (121)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 122
Elmentem motoroztam egyet a Komárral. Már réges rég nem motoroztam vele egy jót.
Leírom tapasztalataim:
A motor kicsit nehezen akart elindulni, biztos van egy kicsi utógyújtása.
De nagy nehezen beröffent.
Kicsit gyenge a gyújtása ezért ha ég a lámpa hajlamos leállni.
A motor egyesben viszonylag jól gyorsul, de kettesben lassan, de eléri a tartós 50 Km/h-t. Elég sűrűn kellett leváltani egyesbe , hogy az utazás viszonylag jó legyen. Az 50 Km/h-t elég lassan érte el, de 50-nél nem is pörgött annyira.
A kuplungja viszont kiválóan működött még egyesbe emeli is az elejét.
Elég gyenge a motorja, de épp a célnak megfelelő. A fogyasztása kiváló. Mikor elmentem akkor tartalékra kellett kapcsolnom és motoroztam fél órát evvel a benzinnel és még maradt benne szufla. Elég sokat mentem vele teljes gázon.
Úgy indultam el vele, hogy magas fordulaton ráengedtem a kuplungot, a 90 kilómat nem könnyű megmozdítani.
Túl nem melegedett, hideg volt.

Na ennyi a tapasztalatom.

Bye

Pitecus Creative Commons License 2002.01.01 0 0 121
Szasztok!
Tyt:
Ez nem pozitív hozzászólás kérdése, hanem a tapasztalat. A Rometom már nincs meg, mert tavalyelött (2000) őszén eladtam. Igaz, hogy 14000 Ft.ért, de aki megvette, az a mai napig hajtja és +van vele elégedve.
A lengéscsillapítóba olajat tett aki felgenerálozta a motort, ezért nem is ült le gumiig.
Ő mondta a klf. motorokról a következőket (nem szószerint, csak amire emléxem):
1. Riga, Komar, Verhovina, Komet, Romet:
addig szabad hajtani, még be nem adja a kulcsot.De addig nyúzhatók rendesen. Ha egyszer beállítottad, akkor kimész a térképről vele. Ha hosszabb távon mész vele (én 50 km-t szoktam menni, ha horgászom) 1:25-el tankold, egyébként az 1:33. Ha gyengébb olajzás van, akkor 18-20 km-enként állítsd meg pihenni egy fél órát, mert nem mennek annyival, hogy a léghűtés 100%-osan lecserélje a borda közt a hőt.
2. Babetta, 2 seb. babetta.
Legjobb a lemezvillás babetta, mert azok mennek el 1 generállal a legtöbbet. Kerüld az új 2 se.-es babettát, mert egy nagyrakás hulladék. Amennyivel kevesebbet fogyaszt, annyival drágább a
szervízből eredő plusszköltség
3. Mustang:
ha hüje vagy, akkor ezt veszel!
:o)
(Bocs a mustangosoktól, de ezt mondta)
4. Simson:
A legjobb választás, igaz a legdrágább. Már a 3.sebességesek tudnak menni 70-et, de ha 55-re állítod a végsebet a karbival, akkor 3 liter körül tud fogyasztani. A 4. sebbel lévők a 80-at is tudják, pláne ha fel vannak 70 ccm-re fúrva.
(Az üllőn lakó haveromnak tudott is 100! felett menni vele.)

A robogókról azt mondta, hogy a yamahák azok amelyek keveset esznek, azok közül is a 3-4 lóerősek. Kényelmesek, de a hajtásszíját sűrűn kell cserélni. Prec. nekem 110 eFt-ot nem ér meg.

Pitecus

Előzmény: Tyt 001 (119)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 120
Az írást találtam a neten, már nem tom hol, de más motoros téma ott nem volt. Ez se igazán az volt.
Na látod az utógyújtásnál kezdődnek a problémák, hogy mi az és mi az az előgyújtás.
A motor amikor jár, a gyertya leadja a szikrát így berobban a benzin. De ez a robbanás nem mindegy mikor van. Az a jó, ha mielőtt a dugattyú felér a felső holtpontra akkor azelőtt adja le a gyertya a szikrát. Erre azért van szükség, mert amikor berobban a benzin először csak a gyertya körül következik be a gyulladás. És mikorra az összes benzin berobban akkor kell, hogy felérjen a dugattyú a holtpontra. De még így is marad elégetlen benzin. Ez az előgyújtás a Rometnál kb. 3mm. Ez függ a motor fordulatszámától a köbcentitől a kompressziótól meg még sok mástól is. Van olyan jármű pl.: Trabant aminél röpsúlyos gyújtásállítás is van, de ebbe nem mennék bele mért bonyolítsam a dolgot. Az utógyújtásnál a gyertya kicsit később adja le a szikrát. Annyi mindent le tudnék írni ebbe a témába, hogy több A/4-es oldal lenne.
Ezek csak nagy általánosságok.
Értsd meg Tyt így látatlanból nem tudok konkrét dolgokat írni , annyi hiba lehet, hogy egész este írhatnám. Itt gyertyahézaggal iws lehet szórakozni, lehet, hogy rossz a gyertya, szóval bármi. Nincs jól beállítva a karburátor……….

Én jó kis román benzint rakok a gépbe. A ROBOGÓBA NEM. Nagyapám sok mindent csinált, ez is egy jó hosszú téma. Egyébként épp Komáron ment amikor elütötte egy autó. Végül is ebbe halt bele. Mamám azt mondta, mindketten azt hitték, hogy csak maguk egyedül vannak az úton. Én sajnálom, mert rengeteget tanulhattam volna tőle. Mert ez amit tudok ez a nagy semmivel egyenlő majdnem, ennél sokkal többet szeretnék tudni. Egy Komár megcsinálása nem nagy probléma. Szerintem az az igazi tudás amikor már magadat múlod felűl. Én itt még nem tartok. Ő tanult állatorvosnak, mérlegképes könyvelő is volt, meg párttag is meg mezőgazdász, mint édesapám. Ilyenkor mikor ilyen téma van elgondolkozok ő mit tudott én meg mit nem tudok még. Én majdcsak szerintem jobban hasonlítok rá, mint a saját apámra belsőleg.
Talán holnap már lesz CSA. Remélem, majd ő is ír valamit.
Ha nem tudod megcsinálni a Rometot talán én megcsinálom neked na, de ez még a jövő zenéje.

Más: Ma mentem egy két kört a Pannóniával az utcán csak 2-3 perc volt, de maga volt a gyönyör. Mentem olyan 50-nel. Jeges volt az út.

Na írj!!!

Bye

Előzmény: Tyt 001 (119)
Tyt 001 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 119
Hello
HU mennyi hozzaszolas!!
Szisan: Honnan szedted azt az irast?
JOt rohogtem rajta.
Amugy a Martongunar babettaja 4 beomlos vagy mis lehet. Akkor elhiszem, hogy megfog vele. Azok mennek vagy 60-at.
En a Romet nevre kerestem ra a neten, talaltam tablazatokat, Romet lancgyarat meg miegymast.
Miert keltel fel, ha almos voltal. En kb 5-kor fekudtem le, 11-kor keltem, csak nem tudtam irni, mer` a gep a tesom szobajaban van, o pedig 3-ig aludt.
De most visszament Pestre.
Mit jelent az, hogy utogyujtasa van?
JO neked, hogy mindenfele regebbi motort meg tudssz csinalni. En mondom inkabb az elektronikat partolom, de teccik ez is.
En meg csak 3-4 ev mulva tervezem a mobilt, Westelt szeretem, Markaban a NOkiat, meg hasonlot, de KALKATEL az elmehet a francba.
A generalozason belul minek a felujitasat erted?
Honnan tudod, hogy nem az a gondom, hogy nem kap benzint. Mondjuk szerintem se ez a gond.
Te milyen benzint raksz a Komarba?
En: MOL 95+ hozzakeverek valamilyen ketutemu motorolajt. Szerinted ez jo?
Azert van igy, mer` apukam, ahol dolgozik adnak neki cegautot, + hozza benzint. Oszt` a cegauto benzinbol szedtunk ki , amennyi kellett, igy ingyen van.
Nagyapadnak mi volt a foglalkozasa?
Amugy kiderult, hogy nagyapam testvere a Komarokert elt. Volt neki egy csomo, mindig mindenhova azzal ment.
Pitecus:
vegre pozitiv hozzaszolas!
A fogyasztas ugyben tenyleg minden motort ver a Romet, meg tenyleg tok kenyelmes, csak az enyemnek sajna nagyon log a hatulja.
Megvan meg a Rometod?
Van neked valami vasarlasi kezikonyved a romethoz, amibe benne van, hogy hany loeros?
Le tudnad irni please!!

Mennem kell
Bye

Tyt

szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 118
Na ez jó hosszú lett.
Előzmény: szisan86 (117)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 117
Képzeld csak írogatok meg minden és észreveszem 13: 30-kor, hogy írtál tegnap. Én is jó vaksi vagyok. Ha tényleg olyan Mártongúnár Babettája, mint ahogy leírta akkor lehet, hogy se ő se te nem hagynátok le egymást.
A motorozáshoz gratulálok. Régebben nekem is volt ilyen, hogy melegen nem indult, gyújtás probléma volt. De, hogy te leírtad, hogy durrog az tudod mért van????
Én igen a kicsikének utógyújtása van. „Örülj neki” Nekem nem lenne túl nagy probléma, megcsinálni, de neked……
Nem tudom, hogy csinálod meg. Kell hozzá lendkeréklehúzó tolómérő meg had ne soroljam még mi. Esetleg szokott, olyan lenni, hogy ha nem kap elég benzint akkor is durrog. DE NÁLLAD BIZTOS NEM EZ A GOND!!!!!!!!
Én mondtam, hogy nem túl jó vásárt csináltál a Romettal. Komár moped, jó ha van de jobb ha nincs. Ez a probléma még hadján még lesz nagyon sok hát ezt se sorolom. Nálam főtengely ment már tönkre sebváltó kerekek csapágyai karburátor meg ez az.
Egyszer még gondoltam rá, csinálni kéne belőle egy traktort. De hát nem érnék el vele a földig már csinálni kéne. Nagyapám csinált traktorokat pl csinált 2 Pannonia motoros traktort ebből egyet még használunk. Elég megbízható jószág, pedig már 50 éves. 4 traktort csinált nagyapám. Ezt gyújtás állítást neten keresztül nem lehet elmagyarázni, nincs az az ember aki megérteni úgy, hogy nem látja.

Én most karácsonyra kaptam egy 3310-est.
Pannonos vagyok.

Bocs, hogy erre a bejegyzésre csak ilyen későn válaszoltam. Én apukámtól tanultam sok mindent én se tudtam, volna megtanulni a szerelést egyedül.
Én csak az ilyen régebbi gépekhez értek a mai gépekhez nem igazán.
De a robogómat generáloztam is én egyedül. Trabantot is generáloztam már egyedül hát belejön az ember.

Előzmény: Tyt 001 (112)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 116
Egyszrűen a neten nem találok se Romet se Komár témával foglalkozó oldalt.
szisan86 Creative Commons License 2002.01.01 0 0 115
Tyt alszól????????
Szép álmokat!!!!!
Kuuuurva álmos vagyok, pedig csak 4-kor feküdtem le.
Pitecus Creative Commons License 2001.12.31 0 0 114
Szevasztok!
Először is boldog új évet minnyájatoknak!
Másodszor:
Valamikor hosszúhajas koromban (10 éve) volt Rometom.Nem fogjátok elhinni, de mikor megvettem, akkor jöttem rá, hogy csúnyán átvertek. Igaz kemény 5000 Ft-ért vettem meg, de 20000 ft-ért generálozták meg a gépet.Ja a gép egy 780-as KADET volt. Mivel légvonalban 1 km-re (2,5km uton) van a munkahelyem, ideális partnernek bizonyult tavasztól őszig.Fogyasztását tekintve kitünőnek mondanám (alább ecsetelem egyéb motorjaimhoz képest). Az első időkben mexivatott 1-2-szer, de miután kitapasztaltam agyertyát, hézagot, karbi belövést, SOHA nem hagyott cserben.
Rugózási komfortját csak a verhovina (S58) múlta felül (pozitív értelemben), mert hosszúteleszkópos volt a lelkem. Végsebessége 50 km/óra volt, de ehhez már kilóméterek kellettek. Általában 35-40-el mentem és ezt a tempót vígan tartotta.
A verho tudott a leggyorsabban menni, mert 65 km/ó-t tudott a 2 sebességével. Ezt egy simsonos haver mérte le nekem.Igaz akkor 3,5-4 litert szörpölt. De ha 454-ös végre állítottam az is megelégedett a 2,2 l/100 km-el.A blokkja az S58-as berugós volt már.A motor beállítás után sose hagyott ott!
Volt 1 harmadik mocim is egy lemezvillás babettám.
Erről csak rosszat tudok mondani. Lépten nyomon otthagyott és mivel nem lehetett már tekerőlant üzemmódba kapcsolni, ezértsok-sok gyalogkm volt benne. Fogyija se csil-vill, mert többet evett, mint a Romet. Sebességet se tudok mondani, mert 40 km/óránál még nem fütyül a szél. :o)

Tehát összesítem a tapasztalatokat egy táblázatban:
_____________Verhov. 7________Romet________Babetta
max.seb________65______________50____________40?
fogyi.rövid:___2,2-2,5_________1,8-2_________2-2,2
fogyi.hossz:___2-2,2___________1,3-1,4!!_____2-2,2
Tank:__________7! l____________5 l____________2?

Na ennyit akartam csak írni. A 6-7 lovas robogók meg benzinkút temetők, mert 50 ccmével megeszik a 3,5-4 litert és a kis kerekeivel akkorát lehet zakózni...Nem fehér embernek valók.
:o)
Üdv
Pitecus

szisan86 Creative Commons License 2001.12.31 0 0 113
Nem akrlak elszomorítani Tyt, de ilyet találtam:

"Ha délebbre megyünk, a robogóval a modern városi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként találkozunk. Kicsi, gyors, csendes nem füstöli tele a várost. Itthon nem ennyire népszerű, de azért egyre nagyobb számban találkozunk vele az utakon. Korábban volt ugye a Babetta, bevásárolni induló (főleg) vidéki háziasszonyok paripája az elmaradhatatlan kosárkával a hátulján, fiuknak az utolérhetetlen, három vagy négy (!) gangos Simson, meg néhány elhanyagolható, kisebbségi csodamasina: a Komár (írtak is róla egynéhány szép verset: ,,Komár moped drága kincs, jó ha van, de jobb, ha nincs!”, a Romet, nagy és kis változatában egyaránt vacakként, a Riga, szovjet atyánk borzalmas lábbal hajtósa, és a Java Mustang, amin minden fordítva működött (előrefelé kellett például berúgni), hogy csak néhányat említsek a klasszikusok közül.
Aki még autóhoz fiatal, segédmotor-kerékpárral azért közlekedhet, persze nem ész nélkül. A Magyar Motorkerékpáros Szövetség Főtitkárát, Martinecz Györgyöt a biztonságos kismotorozásról kérdeztük. "

Tyt 001 Creative Commons License 2001.12.31 0 0 112
Hello
Martongunar: A Rometommal lazan otthagylak, mar ha beindul.
Szisan: Ezek atlagos adatok voltak, neha kevesebb,neha tobb. Meg ez szerintem helytol is fugg.
Az 500 forinthoz hozzaszolnek: Szerintem ez nem 8 orai munka, hanem tobb. Meg azer` ez sem fenekig tejfel: Hoba, esobe, meg ciganytelepre se egy nagy elmeny motorozni.
Altalaban adnak "ceges motort". simsont.
Na ma meg jo dolog tortent velem: Motoroztam a Romettal vagy 1 orat, egyszer csak leall. Gondoltam ilyen mar volt (neha melegen nem indul be). 15 perc mulva megprobalom beinditani, be is indult, oszt` kurva nagyokat durrant. Meg is ijedtem, meg be is idegelt, ugy hogy meg nem nyultam hozza.
an valami otleted?
Nincs mobilom, egyelore meg nem is akarok. Haverjaim mondtak, hogy meghalnanak 5 percig mobil nelkul. Nekem nincs tul nagy szuksegem ra.
Itthon van sajat kulon szamom, meg vezetekes telefonom, oszt` jo ez nekem.
Neked van?
Milyen?
Melyik halozat?
Na BUEEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mennem kell
Bye

Tyt

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!