Ez volt a Bécs és Pest közötti első vasútvonal. A filmet nézve, télen érdemes meglátogatni, mivel sok fa van körülötte.
Nagyon ismerős ez a híd, de nem ugrik be, hogy melyik. (persze csak képről) A szöveg szerint a galiciai csatából utaznak az orosz foglyok a Kárpátokon át.
Ismét egy kihagyhatattlan hidas képsorozatra lelünk a vlaky.net odlalán. Ezúttal a Pozsony szélén található Cerveny most viadukthoz mehetünk el virtuálisan, ami Jókút felé vezető vasútvonalon található.
Még hazai vasútbarátnak sem vészes kiugrani oda kicsit fotózni.
Az említett oldalra pont tegnap került fel egy atádi, atád-környéki nyomvonalbejárós cikk (Somogyszob-Nagyatád részbe, de a vége erről szól), jól le van benne írva az iparvágányok miatt még használt szakasz és a felszedettnek a legészakibb része, ahol ez a bizonyos Rinya-híd is van.
Elnézést..pedig jártam is rajta 2-3szor minimum,mikor még ment rajta vonat...sajnos a végén már úgy iy ,káromkodva, 3éve kb,hogy láttam fellopták róüla a sineket állami vasútrombolói bünözöi engedélyjel... Én még régesrég mentem arra át közvetlen vonattal is Szegedre!Szfvárról
ezeken kívül még egy nagyon részletes térképet is találhatsz a honlapon (egykori Nagyatád - Barcs ), aminek a segítségével biztosan megtalálod majd a hídakat.
Üdvözletem elég új vagyok itt ez a hid nem KOMÁROMnál van? mióta nem müködtetik? 2-3hónapja jártunk arra (igaz személy-és autóhid felé, felújitás alatt állt)és akklor még elég komoly forgalom-hörgés jött e hid felöl, ha ez az,mert nagyon hasonlít rá
Most találtam rá, itt a vlaky.net oldalán van egy jó fotósorozat a besztercebányai Garam híd átépítéséről, és az elején archív felvételek is vannak.
Ha jól látom ez un. Langer tartós felszerkezet, mivel a pálya két oldalán található merevítő gerendák függesztő rudakkal kapcsolódnak a felette lévő ívre.
A gőzmozdonyosban, meg a Hidasban volt kérdés egy hídról, hogy a fotó alapján merre lehet. Az Aranyos-hídról van kép a próbaterhelésről. Igaz elsőnek én is rosszat mondtam, mert a hosszú híddal kevertem össze, mivel a könyvben is el van keverve a felvétel, igaz a felszerkezetekből feltűnt, hogy nem stimmel.
Na a lényeg, hogy ez a Tokaj-Rakamaz 5,8 km-es állomásközön 6 híd található 642 m-es össztámaszközzel.
Közúti aluljáró, Tisza-híd, Ladik-híd, Hosszú-híd, Görbe-híd, és Aranyos-híd. (Ha jó a sorrend). 2008-ban a Tisza hidakkal kezdek foglakozni már, és itt kezdem feltétlenül majd.
1. Az állomás után elindulunk a sínek mellett. A sínek végig nincsenek meg, a híd előtt kb 80-100 méter hiányzik. Van ott egy üzem, ahonnan a mai napig szállítanak. Én 2003 nyarán jártam ott. Ez a lehetőség időigényesebb, de így elhaldunk az egykori Nagyatád-Bodvica megállónál.
2. A Lábodra vezető főuton (azt hiszem 68-as) elmenni a Penny Marketig. Ott folyik a Rinya. A töltésén kb. 15 perc alatt elérhető.
Ajánlom a Google Earth-t, nagyon jó kép van erről a részről.