Lett egy kis időm, hogy leírjam részletesebben ami a napokban előjött probléma a német E46-osom papírozásával kapcsolatban. Szóval, NKH-nál volt az autó, műszaki adatlap meg van, viszem a VÁM-osoknak, hív a nő, hogy valami gebasz van mert a német papíron 18 karakter az alvázszám, nem 17. Hallott már ilyenről valaki? A németek hozzáraktak a végéhez plussz egy "S" betűt. :D Az NKH-s lapon is 17 karakter van, az autón is, úgyhogy most kikérik a szakvéleményt, lekérték az adatcsomagot az NKH-tól és megy a sz*rakodás. Kinek volt már ilyen felemelő élményben része? Ötletek, hogy meddig tart a herce-hurca? THX! :)
Ha magánszemélytől veszi, ez értelemszerűen nem játszik. Ha mindent magának intéz, akkor (autótípustól függően, mert ugye a pirosszélű rendszám adóköteles) adott esetben megúszhatja akár 150-ből is...
Nekem autókereskedő 250EUR-ért mindent elintézett. Személyit kellett neki odaadni. 30 napos export rendszám + biztosítás volt a csomagban. Cégre nem tudta írni, hanem magánszemélyre, de ez nem volt nyűgös, mert a cégtulaj és a vásárló ugyanaz volt.
Hazahozod és annyi..... fontos, hogy tényleg export rendszámot kapj (piros) és ne belföldivel (sárga) akarj spórolni és rábeszélni se hagyd magad.
1-2 hetet Dániában töltök és szeretnék egy autóval hazatérni. Valaki vásárolt már kocsit innen? Mivel különbözik a papírozás német kocsikhoz képest? Tud esetleg valaki dán használtautós oldalt?
Úgy tudom, hogy ha az össztömeged nem haladja meg a 3500 kg-ot és a vontató jármű nehezebb, mint a vontatmány összesen (tréler+rajta lévő autó) és a tréler forgalmijában a megengedett össztömeggel együtt sem haladod meg a 3500 kg-ot ( a rendőr ezt nézi) akkor B-vel vontatható, de lehet, hogy tévedek, azért kérdezz meg nálam okosabbakat is :)
Az mindenesetre szerintem is rázós, hogy 307 Sw-vel szállíts főleg ekkora távon.
A V5C jobb oldalán levő slejfnit tépd ki és kitöltve küldd vissza a DVLA-nak (helyes postcode-re figyelj). Ezzel értesíted őket, hogy az autót exportáltad (te, magadnak).
A magyar ügyintézésnél pedig simán add le a forgalmi másik oldalát, amin a saját és az autód adatai vannak (szerintem amúgy ez a 4-es szekció, az export cetli a 11-es, de már rég volt a kezemben logbook).
Valami valtozott mostanaban a nemet ugyintezessel kapcsolatban ha autot veszek kint es labon hozom haza?Ugyanaz a menete az export rendszamnak mint eddig?Arak?
SÜRGŐS segítségre lenne szükségem. Skóciában élek, szeretnék véglegesen hazaköltözni és hozni a kint vásárolt autómat. Az itthoni papírozásban van ismerősöm, elintéz mindent, tehát az pipa!
A kérdésen az lenne, hogy utána olvastam az itteni hatósági oldalon (GOV.uk), és azt az információt kaptam, hogy a forgalmi engedélyből (V5), a V5C/4-es oldalt küldjem el a hazautazás dátumával és kész! Az érdekelne, hogy ezután a rendszámomat elkérik e azonnal és ideiglenest kapok, vagy mi a "következő" lépés?
Esetleg arra gondoltam, hogy így ahogy van hazautazok vele (természetesen érvényes biztosítással) mintha csak szabadságra jönnék, és majd itthonról elpostázom nekik a 2 rendszámot a V5C/4-el együtt??!!
Ha valaki tudna segíteni, nagyon megköszönném!! További szép napot!
A legnagyobb meglepetés, hogy magyar nyelven kaptunk a német adóhatóságtól, hogy utaljunk át 11EUR-t valami adó jogcímén. Szerintem az utalás többe került :), mindenesetre lehidaltam, hogy "értelmes magyarul" jelezték a dolgot.
4 keréken stabilabb. Olyan mintha csónakban ülnék :)
Héten meglett a szlovák rendszám. Az egyenleg végül 1500EUR lett: német papírok+biztosítás (250EUR) , szlovák papírok+regadó+műszaki vizsga és egyéb salangok (1250EUR). Ha a teljes mókát számoljuk (kint ragadtunk pénteken Berlinben és végigbuliztuk addig a hétvégét), akkor a teljes kocsibehozatal a kész rendszámig olyan 2000EUR hasra, de nem merek utánaszámolni :).
Szia! Ugyan nem mostanában hoztam Németországból be járművet, de nem hiszem, hogy változott. Az eladó vonassa ki a forgalomból. A brief-et és a schein-t átadja Neked, megírjátok az adásvételit, aztán jössz haza a trélerrel. Sehol nem kell mutogatni, meg átíratni. Itthon ezzel a három okmánnyal mész az NKH-hoz forgalomba helyezési engedélyért+ vizsgáztatni, aztán NAV a regisztrációs adó miatt, aztán okmányiroda az okmányokért, rendszámért.
Én is kérhetnék árajánlatot trélerezéshez (esetleg kinti és itthoni ügyintézéssel együtt)?
Németországból kellene, legrosszabb esetben 1200km-ről (de inkább 1000km), 1.5 tonnás, 4.8m hosszú autóról lenne szó (ha ez is számít). A kinézett példányok nagyrészt márkakereskedésekben vagy outletekben vannak (ALD, autoexpo, stb.). Alkudozni ezeknél mennyire lehet (10-12e juróra kitett autók a célpontok)?
MŰSZAKI NÉLKÜLI autó németországi vásárlása esetén (amit Magyaro.-n forgalomba akarok majd helyezni),
vásárlás során az eladótól megkapott forgalmival (Fahrzeugschein ), és a törzskönyvvel (Fahrzeugbrief) kell menni a Zulassungsstelle-hez, ahol elintéztik az átírást, készül egy új forgalmi, egy új törzskönyv, ha jól értem.
Bármi más teendő van-e ? Be kell mutatni a tréleren levő autót is , ill. egyéb papírmunka, mielőtt indulnánk hazafelé ?
Két kérdésem lenne németországi behozatallal kapcsolatban.
1, Ha tréleren hozom az autót, akkor a tulaj kivonatja az autót a helyi okmányirodában és én megkapom a nevére szóló kivont forgalmi engedélyt, és már jöhetek is, nem kell a saját nevemre iratni stb ?
2, Ha mégis ausfuhr rendszámot csináltatok, akkor a gépjárműadót a magyar számlámról le tudják vonni, vagy csak német bankszámla jó? Vagy egyéb módon pl. bankkártya is lehet fizetni?
Sziasztok, Angliában élek, részletre vettem egy használt autót. Most haza kell mennem egy fél évre, amiből lehet 1 év lesz. Aztán jövök vissza Angliába. Hogyan tudom hazavinni a kocsit? Ha Magyarországon regisztrálom mi lesz az itteni hitellel, biztosítással stb., mert "leradíroznám" a kocsit a térképről ezzel, nem? Aztán 1 év múlva vissza minden? Ha viszont nem regisztráltatom otthon....? Itt van lakcímem, bankszámlám, a férjem itt marad... Szerintetek? Ötlet, tapasztalat? Köszi
Labon hoznam haza persze, amugy meg nem tudom, milyen tipust, de leginkabb valami nagyobb benzinmotoros kozep/felsokozep kategorias (10 ev koruli) kocsirol lenne szo.
Sziasztok! Visszaolvastam, de keves infot talaltam, szoval a lenyeg: abszolut nem ertek a behozatalhoz, de most epp Amsterdamban fogok dolgozni ket hetig, szoval kiutazas, szallas ugyis adott, nekem meg epp auto kene. Erdemes igy nekiallni kint keresni valamit? Osszesen 4-5000 EUR lenne ra. Vagy hagyjam, egyszerubb nekem itthon autot venni? (100eFt megsporolasaert nem bonyolitanam az eletet, csak abban remenykedem, hogy kint jobb allapotu hasznalt autokat talalni, meg nincsenek "neppertuningolva")