Keresés

Részletes keresés

igenis Creative Commons License 2021.03.28 0 0 2167

 

 Nagyon szívesen!

 

 Megosztó lehet a motorolaj ajánlása. Mindenesetre én az oldalon a sorban az utolsó előtti Scooter 5W40-es olajat preferálom mivel hideg időjárásban is használom a gépet. Egyébként teljesen megfelelő a Sintetico 10W40-es (első) vagy ennek a 4l-es verziója (utolsó). Motul 7100-as lenne a legtutibb de sajnos eléggé drágán mérik. 5100-as nem igazán ajánlott SW-hez.

 

 Ezeken kívül van még néhány típus ami hasonlóan jó lehet.

 

Előzmény: Piho Piho (2166)
Piho Piho Creative Commons License 2021.03.28 0 0 2166

Nagyon koszi a gyors valaszt kezdem a beszerzest. ;)

Előzmény: igenis (2165)
igenis Creative Commons License 2021.03.27 0 0 2165

Levegő szűrő pontos típusa HFA1617. Sajnos ez az oldal nem enged javítani.:(

Előzmény: Piho Piho (2163)
igenis Creative Commons License 2021.03.27 0 0 2164

 

 Szia!

 

 1.

Simán alulról felnyúlsz, elfordítod 15 fokkal és kiveszed foglalatostól. Nem kell semmit lebontani. A vezeték enged annyit, hogy lejjebb húzd és úgy ki tudod cserélni, majd ugyanígy visszateszed. Kisebb kézzel előnyösebb. Szerelőablak a hátsó izzóknál van.

 

 2.

 A motorba full szintetikus 4T 10W40 vagy ha hidegben is használod akkor 5W40 viszkozitású 2,2liter jó minőségű motorkerékpár motorolajat kell betölteni. Olajszűrőből megfelelő a Hiflo HF204 vagy HF951 és simán kicserélhetőek házilag. Szükséges lesz hozzá egy szűrő leszedő szerszámra amivel hozzá is lehet férni, pl. egy ilyen pántos megoldásúra.

 A leeresztő csavar feletti rugóra és kis fémszűrőre érdemes odafigyelni és leeresztés után ugyanúgy visszaszerelni ahogyan eredetileg volt.

 

 Levegő szűrőből szintén megfelelő a Hiflo gyártmánya. A típusa HFA1616. Cseréjéhez le kell óvatosan bontani a jobb oldalon az ülés melletti/alatti idomot. Ha jól emlékszem hátul a rendszám felett, az ülés pereménél és az első részénél fogja egy-egy csavar plusz néhány "lerántós" patent, illetve a hátsó lábtartót magában foglaló fém elemet is le kell szerelni.

 

 Olajat és szűrőket a linkelt boltból rendelve 10000 forint feletti rendelés esetén díjmentesen kiszállítják neked.

Előzmény: Piho Piho (2163)
Piho Piho Creative Commons License 2021.03.27 0 0 2163

Sziasztok,

 

1. SWT400 egyik el helyzetjelzom kiegett.

A kis fejidomos szereloablakon keresztul ki tidom cserelni vagy fejidomot

le kell szednem?

 

2.Milyen motorolajat (? liter) szurot levegoszurot ajanlotok es

hol a legkedvezobb? Otthon is le lehet cserelni vagy

kell emelo (szerviz)?

 

Elore is koszi!

ati

 

 

 

 

igenis Creative Commons License 2021.02.27 0 0 2162

 

 És most sem akarja, gondolom mert pdf. Bocsi!

 

 Maradjunk annyiban, hogy ezen az oldalon rá kell bökni bármelyik kút 98-as benzinjére. Utolsó, januári mérésnél pl a maglódi kútnál 0,8% etanolt tartalmazott a 98-as benzin.

Előzmény: igenis (2161)
igenis Creative Commons License 2021.02.27 0 0 2161

Ez a link valamiért nem jól ment át.

Előzmény: igenis (2160)
igenis Creative Commons License 2021.02.27 0 0 2160

 

 

 Szuper! :)

 

 Egy Hondával nem lehet nagy baj! Az üz. rendszerben lehetett valami szmötyi de szerencsére kidolgozta magából.

 

 Az alap benzin a finomítóból a 98-as lenne amibe a 95--ösnél 6-9%-ban kevernek etanolt és a nagyobb kúthálózatoknál jobb esetben minimális mennyiségben 0,1-0,2% egyéb adalékot. Sajnos az etanol az álló jármű üzemanyag rendszerében kiválhat a benzinből és mivel a szénhidrogénekkel ellentétben a vízzel jól keveredik ezért problémákat okozhat. Ez a víz hosszabb távon a tápszivattyút, befecskendezőt és a tankszűrőt ill. jeladót is károsíthatja.

Hiába jó bele az E10 papíron én max. idényben, váltott tankolás mellett használnám minden olyan motornál ami 3-4 napnál többet áll.

100-as benzinekbe 2-4% etil észtert kevernek ami kevésbé gyűjti a vizet és ezekbe talán kicsit több egyéb adalék is kerül.

 98-as alapbenzinben csak minimális mennyiségű, a szállításnál és raktározásnál a rendszerükben bent maradt etanol származékok vannak általában 06-1% ban. Én télen csakis ezt hagyom a tankban és az első indítás ugyanolyan pöcc vele mint ha nem állt volna egyáltalán. :)

 

Előzmény: Tiba153 (2159)
Tiba153 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 2159

Szia Igenis!

 

Hasonlóan gondolkodtam és végül még a kérdésem napján éjjel sikerült beindítani.

Egyébként pár nap híján végig motoroztam a telet, így pláne nem értem/értettem...

 

Sebaj, legalább kicseréltem a levegő szűrőt és csináltam az ülés alá egy töltés csatlakozót.

És megjutalmaztam a "kicsikét" 100-as benzinnel.

 

Köszönöm a segítségedet!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

igenis Creative Commons License 2021.02.26 0 0 2158

Szia!

 

 Ilyenkor idény kezdetkor az első indítás főleg az akkuproblémákat hozza elő. Nálad ahogyan írod azzal nincs gond.

 A másik probléma forrás az üzemanyag. Gondolom úgy érted, hogy a tankban van de kérdés, hogy eljut e a befecskendezőkig. Gyujtást ráadva elindul a tápszivattyú? Mit tankoltál utoljára? Mert a silány benzinként árult E10-es keverék löttyök felszívják a nedvességet és részleges dugulást, a gyertyáknál átvezetést okozhatnak.

 Ha megy a tápszivattyú és jó az akku akkor gyertyák nélkül járasd meg indítóval egyszer-kétszer 20-30 másodpercig.

 Tekerd vissza a tiszta és száraz gyertyákat és próbáld újra az indítást.

 Szokott gond lenni még gázmarkolatnál lévő leállító kapcsoló és az oldaltámasz kapcsoló kontaktjával. Ellenőrizd még azt is.

Egy jótanács: csakis prémium benzinnel lehetőleg 98-assal (pl: Auchan kút) esetleg 100-assal tárold mert abban van a legkevesebb víz így nem fog pár hét állás után bekocsonyásodni a rendszerbe.

 Hibakód olvasással nem szolgálhatok. Azt valamelyik márkaszervizben megteszik neked de nem biztos, hogy feltárja a konkrét problémát.

Előzmény: Tiba153 (2157)
Tiba153 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 2157

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék: Valakinek sikerült Zotec fórumtárs leírása alapján az "FI villogások számából állítólag kiolvasható a hibakód"  megfejteni?

2013-as sw-t 3év hibamentes üzemmód után (35.000km) ma reggel nem indult el.

Szikra van, üzemanyag van... tanácstalan vagyok

Gyertyát tavaly kicseréltem az általatok ajánlott iridiumra.

 

Talán ha a hibakód meglenne, a táblázatból előrébb lennék.

 

Minden segítséget megköszönve búcsúzom

 

Tibi

vénszivar66 Creative Commons License 2021.01.13 0 0 2156

Ne az utcában motorozz!  :) Ifjú koromban engem is le akartak ütni szívlapáttal a motorról. :)

Előzmény: hobbibuherátor (2155)
hobbibuherátor Creative Commons License 2021.01.09 0 0 2155

Sziasztok !

Hát a kipuf tuninggal befaragtam,

Vettem bontva egy 600 hornet vegdobot,

Ahogy kell felaplikáltam, de a szomszéd szólt

, hogy eddig jóban voltunk, 

ne  .....szam el. Tehat ha vkit érdekel,

tálca heinekenért átadó.

Képeket próbáltam, de nem megy.

303136054

Tiba153 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 2154

Rámérek, köszönöm a tippet

sebokricsi Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2153

Helló! Én a fesszabályzóra gyanakodnék. Az aksit nem tölti túl? 

Előzmény: Tiba153 (2152)
Tiba153 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 2152

BUÉK motoros társak!

Lenne egy kérdésem: adott egy 2013 sw-t 400-as, ami állandóan hol pár nap, hol pár hónap után "kilövi" a tompítottt fényszórót (városi)

Mi lehet a gond?

Generátor? vagy tegyek bele ledes égők és az nem érzékeny a feszültségre?

 

Köszi  a válaszokat előre, Tibi

sebokricsi Creative Commons License 2021.01.06 0 0 2151

Helló! Az én motoromon a gyárilag szerelt típusok vannak. Hátul: BRIDGESTONE HOOP B02 150/70-13 64S, elöl: BRIDGESTONE HOOP B03 120/80-14 58S. Nem tűnnek rossznak, de igazából nem használtam még sokat  őket.

IL-ZO Creative Commons License 2020.12.31 0 0 2150

Üdv Fórumtársak. 

 

Érdeklődnék ki milyen Gumi abroncsot használ? Tapasztalatok. Ki miről mire váltott. Mennyi km-t futott. Mennyire hangos vagy éppen halk. Én nagyon vegyesen használom a motort, városban városon kívül egy vagy két személlyel.

 

Mindenkinek B. U. É. K. és sokkal több km-t kívánok.

sebokricsi Creative Commons License 2020.12.24 0 1 2149

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden kedves fórumtagnak!

sebokricsi Creative Commons License 2020.12.15 0 0 2148

A kipufogóról rakhatnál fel képet, ha nem gond.

Előzmény: hobbibuherátor (2146)
hobbibuherátor Creative Commons License 2020.12.14 0 0 2147

Meg annyi, hogy az a OEM parts-nál 20on ezerért nyomják agyári szíjat, ha jól ñéztem, 

Ha nem, bocs 🤓

hobbibuherátor Creative Commons License 2020.12.14 0 0 2146

Sziasztok !

Motorázás hiányaban finomítgatom 

a vasat . 24-es görgő kék rugó, bárdis teló az üleshez, bútor teló a topcase-hez, tükör 

Szélesítő, kipuf tuning, iridium gyertyák.

Kipróbálom a ledet a fényszóróban.

Üdv

sebokricsi Creative Commons License 2020.12.12 0 0 2145

A  gyári szíj árához képest elég olcsónak tűnik. Egy próbát lehet, hogy megérne.

Előzmény: iminga66 (2144)
iminga66 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 2144
iminga66 Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2143

Ki is szaladtam megnéztem bőven megvan a 28 mm!

iminga66 Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2142

Nagyon köszönöm lehet tavasszal visszakerül a 24-es. Bár Rendesek a yamahánál nagyon jó lenne ha valaki meghallgatná kipróbálná mert szeretném megtartani és idén költöttem is rá.

Előzmény: igenis (2140)
igenis Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2141

Itt írtam régebben a fordulatszámokról. Az az 5500rpm 100-nál teljesen normális a 400 asnál.

Előzmény: igenis (2140)
igenis Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2140

 

 

 Szia!

 

 100-nál már a 21g-os görgővel is kiszabályoz teljesen a variátor. Alatta nagyobb a fordulatszám de jobb a gyorsulás. Még régebben én is próbáltam a 400-asomban a 21-es görgőt de kb 1000km után kiszedtem mert ugyan jobb volt a gyorsulás de kb 80-ig nagyon pörgött, zajosabb volt és többet is fogyasztott. A legoptimálisabb a gyári 24g-os súlyú szett hozzá. Görgőátmérőt nézd inkább. Legyen meg a 28mm. Malossi lehet, hogy gyorsabban fog kopni de a gyárinak eléggé borsos az ára Nálam 60k km-nél még az eredeti szett van bent de tervezem az új szettet hozzá ami csakis 24g lesz. Nehezebb görgővel lomha lenne nagyon és erőlködne ami szintén nem jó a motornak.

 Ha nincsenek lépcsősre kopva a tárcsák akkor esetleg 6-8 tized mm rövidítést elbír a csőtengely amivel visszaállhat a gyári fordulatszám. Többet leszedni nincs értelme mert bent középen a tengelynél teljes kiszabályzásnál felütközik egymáson a két  tárcsa.

 Lehetőleg gyári Mitsuboshi szíjat tegyél bele mert a valós szélesség és hossz eltérhet más gyártóknál ami szintén nagyban befolyásolhatja a fordulatszámot.

Előzmény: iminga66 (2139)
iminga66 Creative Commons License 2020.12.07 0 0 2139

Sziasztok!

Az ősszel cseréltem az SW 400-asomban a görgőket Malossi 21 gr ra, de nem tetszik úgy érzem túl sokat forog 100 nál kb 5500 at. Én többre értékelem az alacsonny fordulatot utazás közben mint a jobb gyorsulást. A gyári tán 24 gr-os van ennél nehezebb is amit még elbír?

Sok az az 5500? Szíj elvileg rendben szervízelve van Tbányán a Yamahánál azt mondták minden rendben van vele. Tavasszal műszakizik addig keresem a választ és módosítok ha kell.

hobbibuherátor Creative Commons License 2020.11.28 0 0 2138

Igen, ez így egyszerűnek is tűnhet, de távtartós gumibakokon van felfüggesztve.

Ezek vmiért kilazultak, úgyhogy vágtam

hézagolókat olaj

os flakonból.

Most stabilnak tűnik

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!