Málta elég "speciális" ami a közlekedést illeti. Rengetegen vannak beszorulva a szigetre, értsd akkora kb. a sziget mint Tolna megye, viszont a lakosok száma kétszer annyi, mint Tolna megye lakossága (alapjáraton, a turistákat leszámítva), és szinte mindenkinek van autója és/vagy motorja, szóval nem egy családnak, hanem egy családon belül is mindenkinek. A városok baromira zsúfoltak! Az utak a rengeteg parkoló autó miatt szintén zsúfoltak. Hiába van mindenhol kialakítva kvázi egy parkoló "sáv", de az mégiscsak az út eredeti szélességéből vesz el, így ezek mellett a parkoló autók mellett épp hogy elfér két autó, nem hogy még oda bekeveredjen negyediknek egy roller is! A járdák olyan keskenyek, hogy azon libasorban lehet max. közlekedni. Ha nálunk gondot okoz az elektromos roller, akkor ott katasztrófa! Tudomásom szerint a vezetési kultúra, avagy kulturálatlanság az a magyarhoz úgy viszonyul, mint a magyar a némethez!
Málta márciustól betiltja a bérelhető elektromos rollereket az országban a gyalogosoknak okozott kellemetlenségek miatt - közölte a máltai közlekedési minisztérium pénteken.
A döntést a "tűrhetetlen visszaélések" miatt hozták meg - fogalmazott Aaron Farrugia közlekedési miniszter.
"Az elektromos rollerekkel kapcsolatos szabálysértések annyira gyakoriak, hogy a rendőrök számának egyik napról a másikra történő megemelése sem oldotta volna meg a problémát" - közölte a miniszter egy sajtóeseményen.
Jó-jó, nem az elnevezés érdekel. Láttam, hogy tekerés nélkül ment valaki a bicajjal, csak azt nem láttam, hogyan indult. Ráült és húzott egy kövéret és ment? Valami kínai bicaj volt pedállal...
Pedig tök jó lenne mondjuk háromkerekűn de úgy, hogy még differenciálművet is építenek bele :) a kihajtótengelynél van a motor, a pedálnál csak kardánhajtás. egy "kisflexfejjel".
A kardán jó dolog, de sajna van hátránya, mégpedig a hatásfok plusz az ára egy lánchoz képest, persze cserébe zárt és szinte gondozásmentes rendszer jóval nagyobb élettartammal mint a lánc. Viszont ugyanakkor jó kardán hajtást csinálni nem egyszerű móka egyébként, bár sokak számára annak tűnik vagy azt hiszik, hogy az. Na meg mondjuk spec rekmbensre sem igazán megoldás, de persze másra jó.
Viszont Pinion első hajtómű motorral+kardán és egyebek, na az már eléggé kitágítja a pupillát asszem az ára miatt, a mostani drága ebike-ok megbújnak mellette :-).
Jó sokáig kivártak a piacra dobással. Ez így egyben már értelmet ad a pinionnak, de csak úgy kopaszon a pinion váltó beleépített motor nélkül annyiért... hááááát. Akkor már inkább motort vennék. Ez az all in wonder viszont megéri a pénzét, rekumbiba, tandembe, hase tandembe, ezeknél az ár már úgyse oszt-szoroz annak akiknek gyártják. Akkut vázba dugni, gondolom a következő nagy kopasztás a kardántengellyel is megküldött chainless all in wonder lesz. Ezek a váltók nagyon gyorsan váltanak álló helyzetben is, sőt maguktól leugranak indulóállásba.
Mert tulajdonképpen mi is? Egy "szögegyszerű" nyomatékváltó, majdnem olyan amit már a 2.vh-ban is használtak a motorokban, csak kicsit csicsásabb, kicsit könnyebb, kicsit kisebb, kicsit jobb, kicsit drágább.
Szerintem is nagyon jó kis cucc, de az ára az brutális lehet. A sima Pinion középváltó rendszer is eszméletlen drága volt, igaz nagyon korrekt tartós jó kis kütyű a normál agyváltokhoz képest, plusz bírta a nagy nyomatékot is rendesen.
Még rekumbens is volt belőle, na az volt az igazán drága buli.
Főleg, ha még jogosítványa is van az illetőnek, pláne érvényes, akkor a kresz ismeretet se tagadhatja le, míg a középiskolás csitrik ketten összekapaszkodva igen.
De őket soha nem ütik el, hanem a többi autós bambul össze. :)
De ha a kreszre utaltál igen, kb annyira, azaz semennyire - jelenleg. Az más kérdés, hogy jelenleg pont a szabályozatlanság miatt elnéznek felette.
Viszont ha baj van, akkor szívás. Egy ismerősöm törte rommá magát, pedig KRESZ szerint elsőbbsége volt, nem adták meg a jobbkezet. nem elég hogy fél év volt mire úgy ahogy rendbe rakták sok műtéttel, még kiszabtak pár millás bírságot is, mert egy 40 millás kocsit vert szét elől..... és igazából ott se lehetett volna a közúton. Szóval ennek tudatában érdemes rollerezni.....
A roller azért egy fokkal jobb, ott egy rendes konstrukciónál azért elég jól meg lehet állni, stb. Most nem az ilyen használhatatlan pálcika szarokra gondolok, az az ön és közveszélyes kategória szerintem minden szinten. Ez a keskeny kormányos kiskerekes ez életveszély. Mondom úgy hogy nekem is van, pedig az egy jobbfajta etwow, de a minap is fennakadtam egy puklin az úton, mert az magasabb volt mint a hasmagasság, szálltam el mint a zászló gyönyörűen. De azért szerencsére más is van a piacon.
Ez az egykerekű viszont tényleg gázos. Erősebb fékezés esetén lehetetlen fejreállás nélkül megállni, rolleren azért még csak csak. Annyi előnye van a rollerhez képest, hogy nagyobb a kerék, cserébe viszont csak egy van belőle. Már menni sem olyan egyszerű megtanulni vele, egy rollerre ráállsz és mész, ezzel meg elszórakozol egy hétig mire el mersz menni a sarki közértbe :-).