Valaki oldott e meg már ilyen helyzetet. A pancsi újra vezetékelése közben akadtam el. A bekötési ábrán látható vezeték , mely a gyújtás alap 2-es kimeneteléből menne a kapcsoló 2-es pontjába (mely bekötési pont nem található nálam lévő egyik kapcsolóban sem, csak a helye) a képen is (homályosan de látható). Mi ebben az esetben a teendő? Természetesen a 15/54 es lehetőséget sem találom a kapcsolón. Köszönöm a segítségeket.
Ma a T1-en leellenőriztem a megszakító hézagot,amihez oldalkocsis lévén nem egyszerű hozzáférni. Beindítottam,hogy megnézzem szikrázik-e a megszakító,az tökéletes volt.Viszont a gyújtó tekercs és a gyújtásátvezető bakelit érintkező között szikrázott.
Levettem a lendkereket és akkor látom,hogy nincs a két érintkező irányba.Picit hozzá értem az átvezető bakelit érintkezőjéhez,és ki is lőtte a rugó.Csoda,hogy menet közben a helyén maradt,évek óta így használtam.
Rá kellett forrasztanom egy kis rézlemezkét a gyújtótekercs kivezetéshez,így már jó lett.
Ki kellene tekerni a két nagy aludugót. Ha a belső hatszög jó, akkor csőkulcs. Ha nem, akkor svédfogó, és dugó csúnya marad. Ha aludugó kijött, akkor felfele kocogtatva lejön a kifli.
Az elso ket evben nagyon lett porgetve, akkor beleszaladt 24ezer, utana megszuletett a gyerkoc, parom nem tudott velem csavarogni, egyedul nem nagyon mentem, evente max. 500-1000 km ment bele. Iden lesz 12 eves a vas, akkor konnyen kiszamolhato, hogy alig van benne tobb 30ezernel.
Mostanaban kezdett el bennem mocorogni, hogy tok jo lenne megint egy Pannonia, de szetneztem a neten es egybol elment tole a kedvem (tudom, nem teljesen relevans a dolog, mert sok az elvarazsolt elado).
Hajjaj. Meg egy hasznalton is... de hat en barom szarer'-hugyer' elpazaroltam az osszeset, most meg olyan kokanyolt szutykokert is 100 ezreket kernek, amiket fenykoromban bottal nem piszkaltam volna meg. De hat ez van, csak en tehetek rola, hogy legalabb egyet nem hagytam meg.
Akkoriban nagy szo volt, ha valakinek uj motorja volt, valszeg en is igy vigyorogtam volna rajta (most se lennek kulonb:-)... es meg egy-ket stampot se kellett volna betolnom hozza.
Eladóvá vált egy 21-es kéthengeres, ami forgalomba helyezhető.(szürke forgalmi és adásvételi) A motor jelenleg szétszedett állapotban van nagyon sok új és használt alkatrészekkel.A 21-es fordulatszám mérős,nagyfékdobos,eredeti bukócsővel stb. A többit megbeszéljük!
Igen a tankon van egy kisebb "klasszikus" első teleszkópszár által okozott horpadás, ki lehetett volna még alapozás előtt javítani, de most már nem akarom bántani. Eddig úgy volt hogy fényező festi (hagyományos módon), de aki lett volna az kiment külföldre dolgozni, most viszont van lehetőségem porfestésre azért szeretném ha azzal lenne lefestve. Email címem publikus. A tank belsejét nem tudják kifújni majd beégetni?
Normál esetben másodszor is meg lehet szórni a felületet gond nélkül. Sokszor szükség is van erre, ha javítani kell.
Sok motort festettünk már porszórással, oly módon ahogyan korábban leírtam. Előfordult, hogy hibás volt a festés és rá kellet javítani
pont ott ahol gittelve volt. Ez azért történt mert korábban nem égettük ki elöre a gittet és kigázosodott. Visszacsiszolva simán rá lehetett javítani.
Amúgy nem kell parázni a felülettől , mert porfestés után vizesen vissza van csiszolva (teljesen matt) a 2 k lakk teljesen eltakar minden ilyen jellegű hibát.
A kérdésre válaszolva nem hiszem , hogy 4 mm gitt egészséges volna. a szituációtól függ. Nagy felületen mint tankon egy nagy folt ? Nem volt ilyen dolgom.
De hegesztési varratokat simán el lehet tüntetni lyukakat furatokat ilyen vastagságban gond nélkül áthord. Sőt a szivárgó tankot örökre begyógyította.
A por lakkozás az macerásabb. Azt átgondolnám . Adj elérhetőséget és fülétől farkáig elmondom a tapasztalataimat.
Szerinted ha ezt a gittet az égetett alapozóra viszem fel majd becsiszolás után az általad leírt módon beégetik, majd színre fújják beégetik, azután lakk és égetés, jó lehet?
Mivel nem volt eddig mód az alkatrészek porfestéshez való gitteléséhez, ezért kértem hogy alapozzák le nekem égetett festékkel. majd került volna rá a normál fényezés.
És még annyi kérdés hogy maximum milyen vastagságig lehet használni probléma mentesen a gittet 4-5 mm?
Bírja a beégetést. Én nem szoktam külön alapozni. A felületet teljesen fémtisztára (üveg, sörét stb), majd rá a gitt. Ezt így 160 on cca. 15 - 20 perc. Kiég , ha van benne gáz ez úton távozik és nem a por alól mert ott már lyukacsos lesz.
Anno én alapozó nélkül festettem egy műanyag sárvédőt,igaz a régi festés tetejére,és tökéletes volt.Azóta igaz lecseréltem fém sárvédőre,mert az én motoromhoz az való.
Gondolj bele,szinte minden autón műanyag a lökhárító,és azok is festettek.
Úgy néz ki most a dolog hogy a sárvédők, tank, stb le van alapozva porfestékkel, szeretném ha a színt is porfestékkel csinálnák, de az apró horpadásokat el kell tüntetni.
Porszórás alá Car system 2 komp. gitt. Teljesen zsírtalanított felület. Nitro gitteket nem szabad használni , mert kigázosodik. A C.s. -t is csak vékony rétegben.
Azért nem egyszerű a dolog, vannak trükkjei. De ha megcsinálják összehasonlíthatatlan bármely festéssel. akár 150 200 mikront is fel lehet tenni. Rugalmas marad.
nem pattog le. Olyan helyeken is tökéletesen fed ahová Airessel be sem lehet fújni. Érdemes 1000 el visszacsiszolni és csíkozást követően megfújni 2 k lakkal.
Ezen alapozó segítségével még a műanyag rugalmas mozgása ellenére is biztosítható a festék megfelelő tapadása és tartóssága? te használtad már vagy valaki a körödben. Biztos megoldásnak vehetem. Köszönöm az eddigi választ is
Szakik! Esetleg valakinek nincs igénye P21 Lux első és hátsó sárvédőre ? Egy illető megrendelte és mikor közöltem,hogy kész van,azóta nem jelentkezik ! Üdv.Lacibá
Speciális festék nem kell,viszont műanyagra való alapozó nem árt.Autófesték szaküzletben kimérve is kapható a hozzávaló színre kevert festékkel együtt.
Tisztelt fórumozók! Szakmai kérdésem lenne irányotokba.
1973-as P10 esem festés előtt áll. Szeretném a gépet teljesen pirosra festetni. Kérdés van e technologia esetleg speciális festék, mely a műanyag sárvédő és hátsó teleszkóp poháron is tartósan megmarad. Vagy nincs rá megoldás. Nem szeretném pár év múlva, hogy levelekben peregjen váljon le. Akinek van tapasztalata megköszönöm ha megosztja.
Ha sokáig kint volt, a szívócsonk ill. kipufogó nem volt lezárva, akkor simán lehet a nedves levegő hatása, ami bejutott. Évek alatt eltűnik a felrakódott olaj a belső felületekről, ha nem kap utánpótlást, nincs beindítva...
De kicsit konkrétabban, hogy és mit mérsz vagy tapasztalsz/ értesz ezen?
Azért lovagolok ezen, mert fizikai/galvanikus kapcsolat van a test és a tekercs zöld vége között, maga a tekercs, tehát az a normális, hogy nincs konkrét szigetelt szakadás a két pont között.
Mielőtt megvettem a kistrakeszt, kint állt egy udvaron, gazban, sajnos többminden is rozsdás volt rajt, széthullott a hátsó híd, váltó, de azt, hogy ez miért rozsdás, nem igazán tudom.
:-D a blokk festése csak ezután következett volna, mert eredetileg nem ez a blokk volt bent amikor megvettem, de nálam a felujítás nemcsak külsőségeket takar, olaj, szimering, csapágycsere stb. :-D
Emlékeim szerint nálam a TLF-en is 4 alátét van, van a két kinti nagy, ami nem vállas, a váll helyett bent a lyukban két kicsi vékony van egymáson, ami nálad ezek szerint már 'csövecske'.
Tisztázni kellene, mit értesz, hogy testen van? A tekercs kivezetése és a test között is nyilván van vezetés, mert a primer ág vezető, csak ott a primer ág ellenállása a zöld vég és a test között. De testen nem szabadna lennie ( ~0 ellenállással )
Sziasztok, a motorblokkomban széttörött a dugattyú. Télen felújítottam a gépet, most beindítottam, alapjáraton pöffögött, és 30-40 mp után recsegés, leállt. Szerencsére ma egy segítőkész pannóniás hozzájárulásával lett egy új blokkom, holnap ezt leveszem és valahogy kirázom belőle a darabkákat, mert belehullottak a blokkba, és felteszem az új hengert, dugattyút. .
A kérdéses csavarra csak a gyújtótekercs erre alkalmas kivezetése lehet rákötve. A harmadik drót a slusszkapcsolóhoz vezethet, az nem tekercs kivezetés. Ha másik tekercs is rá van kötve, azt szedd le. És a hézagállító csavart cseréld ki, mert borzalmas.
A gyújtás primer tekercse is testre köti egyenáramúlag a megszakítót 8a mérésnél ez a zavaró tényező), ha a kalapács nyitva van, akkor kicsit nagyobb ellenállást, talán 1-3 ohm? mérhetünk. Ahogy a könyv is írja, 6V 35W-os izzóval lehet jól látni ezt a kis ellenállás különbséget. Kisebb teljesítményű izzóval (pl. 10-15W-os) szemmel szinte észrevehetetlen a fényerőkülönbség. Ez utóbbit én is tapasztaltam!
"...a megszakító laprugója, és a tekercskivezetéseket rögzítő csavar között a 4 bakelit alátéten kívül szükséges még valamilyen szigetelés felrakása?"
Pontosítsuk: csak egy tekercs-kivezetés jön erre a pontra, a másik drót a kondihoz megy.
2 bakelit alátét elég, de azok vagy vállasok, vagy van egy rövid csövecske, ami a csavart tartja távol az őt befogadó, testen lévő tartótól. Ha ez így van, akkor a megszakító nyitott és zárt állapota között ellenállásmérés esetén van kis különbség.
A csavar es a laprugo femesen erintkezik, es mivel a gyujtotekercs (kepen zold kabel) testen van, igy a megszakito is. A kalapacs tengely szigetelese jo.
Pont ez a gond, hogy ha nyitom az erintkezot akkor is testen van, ha kiveszem a csavart akkor jol mukodik. Tekercset is jonak nyilvanitottam. Egyszeru lenne mint a faek, de megsem mukszik.
Azt kérdezném Tőletek, hogy a megszakító laprugója, és a tekercskivezetéseket rögzítő csavar között a 4 bakelit alátéten kívül szükséges még valamilyen szigetelés felrakása?
A csavar behelyezése után a laprugón keresztül folyamatosan testen van a megszakító.
A kipufogót ki kormoltam ez amúgy egy tlt amin buzogány dob van meg ugye a karbulátor is a régifajta egyik ismerősömnek tl-je van az azt mondta 5-6 liter közöt eszik. Egy 68-as t5-ös azt tudom hogy 4 litertől nem eszik többet.
Azért érdemes lenne megnézni a kipufogórendszer esetleges eltömődöttségét is. Az én Pannóniám 5-6 liter körül evett, amikor megvettem, 60-as tempó körül is...
Később kikormoltam a könyököket és a furulyákat, onnantól 3,5-3,7-re esett a fogyasztása 70 km/h körül... :-)
Az úszószint viszont próbáld közép állásba tenni és annak függvényében módosítsd ahogy a gép igényli, Annál inkább a súbertű segítségével dúsítsd a keveréket, pl: szintén közép állás vagy inkább alsó rovátka közelében kezd.
A BK25-ös karbival van problémám először is a súbertűn a rovátka felülről a második állásban ki van kopva és mindíg át ugrik harmadikba előtte is megette az 5 litert de így már a 7 litert közelíti. Börzén már kerestem de nem találtam hozzá tűt. Nem tudja valaki hol lehetne kapni hozzá vagy mivel egyezne meg? Jawa meg ETZ nem jó azt már néztem. Az is furcsa hogy aBK25-ös súbertűnek az eleje lapos nem pedig hegyes ez gyárilag ilyen volt? Mert a BK27-esnek a súbertűje vagy a Danuviának is meg amit már néztem jawa etz ezeknek hegyes a vége.
A BK25-ösnél az úszótű melyik állásban szokot lenni bejáratott motornál?
Ezt tudom én is. Ki akarnám zárni a tekercshibát, mert a gyújtókábel kivezetésnél a bakelit és a blokk között is áthúzhat, de sajnos nincs szikra, megszakító pogácsa is lötyögött, de az már cserélve lett.
Gyertyapipába új bedug, valaki rárúg a motorra. Ha vállig elzsibbad akkor jó. Csúnya szavak dörmögés, felmenők emlegetése is a tekercs jóságát mutatja. :-D
Csatlakozom az előttem szólóhoz, tényleg szép. És amit mondasz a felnikkel kapcsolatban is érdekes. Minden ellene szól a taiwaninak . De hamar sikerült is döntenem az előző hozzászólások figyelembe vételével, hogy spanyol lesz a befutó. Ez pedig te csak tovább erősítetted. Üdv
Én most cseréltem le a "médinbajvan" felniket spanyolra . A távol-keleti nyolcas is , tojás is volt , valamint a hátsó felnin még 7 ( HÉT !! ) bar-nál sem jött ki peremre a külső .
Hozzám került egy német nyelvű 20 as prosi gondoltam megosztom a nagyérdeművel. A többi beszkennelt oldalt még át kell méreteznem ezért egy kis türelmet kérek.
Tapasztalatokra és véleményekre lenne szükségem. Ki milyen felnit használ v. esetleg használt a jelenleg piacon kaphatók közül? a taiwani és a Spanyol felni között dilemmázok. A spanyol drágább de annyival tartósabb is a krómozás? Vagy a taiwan is megfelelően kezelt, viszont lényegesen olcsóbb. Nagyon megoszlanak a vélemények, melyeket eddig szereztem.
Sajnos gyári már nem nagyon van.Évekkel ezelőtt a vateráról sikerült gyári újat vennem,használtként hirdette az eladó ,12e-nél járt a licit de én 14e villámárat leütöttem.Átvételnél derült ki,hogy motoron még nem volt.Lencsefejű 5-ös felfogató csavar 9-es kulcsnyílású anyával ahogy kell.
Az eladó akkor csak ezt az egy Pannónia cuccot árulta,a többi terméke egyéb régiség volt (padlás kisöprés)
Egy kis segítséget kérnék kéthengeres motorral kapcsolatban. A gyújtás rész összeszerelésével lenne gondom. Az összeszerelést a következőként végezném: íves retesz a főtengelybe, forgórészt felhelyezem, majd az állórész felhelyezem, 2 M5 csavarral rögzítem, bütyköt felhelyezem, megfelelő pozícióba forgatom majd a 14-es kulcsnyílású csavarral rögzítem a forgórészt. A 14-es kulcsnyílású csavar meghúzásánál lenne problémám, nem tudom meghúzni, mert megszorult a forgórész menetében. A csavar ép, és a forgórész menet is ép, a főtengelyben is. A forgórészemben nem nagyobb menetnek kéne lenni, mint a főtengelyemben? Kicsit abszurd ez nekem, minden ép, nem szeretnék semmit sem tönkretenni, néztem alkatrészjegyzéket is, de nem jutottam előrébb. Köszönöm a segítséget előre is!
Gondolom Californiában nagyon örülhetnek egy ilyen kétütemű motornak, a CARB (California Air Resources Board ami kb. annyi, mint Kaliforniai Levegő Erőforrások Tanács) biztos dobna egy hátast a forgalomba helyezésnél... :-)))))))
Szerintem a P12 alkatrészkatalógusban szerepő (abban az 5. fejezet "30"- as alkatrész) ollórugó központosítót keresed.
Lehet, hogy nagyon rosszul emlékszem, de jómagam talán egyetlen egyhengeres blokkban találkoztam "személyesen" ilyen alkatrésszel.
Az is lehet talán, hogy P12 specifikusnak szánták, de nem P12 blokkban találkoztam ezzel, ez majdnem biztos...
Úgy rémlik, hogy talán a váltótengely karter öntvénybe menő hengeres része lépcsős, ez tájolja a rugót. Nem 100%
Viszont, amennyien mégis szeretnél ilyet, szerintem a váltótengely külső átmérőből, és az ollórugó belsőjéből (beleszámolva annak működéskori csökkenését) illetve az ollórugó magasságából könnyen skiccelhető egy ilyen központosító egy átlagos esztergályos számára.
Szia ! Az életveszély kicsit túlzás! A hátsó motortartó csavar szokott fellazulni és ezáltal elől csavargatja a motor a vázat.Az is lehet,hogy a csavar nincs fellazulva de nem szorítja a blokkolt. Ezért tették a 21-es re a hengerfej kitámasztót. Üdv.Lacibá
A minap felkeresett, tiszteletbeli fogadott Atyánk, Sági László családja. Szeretnék az emléktábla avatást megköszönve, vendéglátásban részesíteni minket, egy új túra helyszinein.
2016. június 4.-én Soroksáról indulna, a szülő helyéről. Tervezett, hogy díszpolgára legyen "svábiának". Onnan Csepelre a Vasműbe, az emléktáblához. Majdan Pestszentlőrincre, ahol a végnapjait élte.
Ügye a világ csak P-20-ból áll, de mindig szívesen láttuk féltestvéreinket, a P-10-ket, s azokat, akiknek egy hengerrel kevesebbjük van.
Remélem a nagy Mágusra, ismét szép számban fogunk megemlékezni.
Vasadi Misit tudom ajánlani, mindkettőben tud segíteni. A telefonszámára a fórumban rá tudsz keresni. Végtelenül segítőkész és rendes fickó. Börzéken is szokott árulni. Pannóniás körökben Misi már fogalom, az ország túlsó szegletében is ismerik... :-)))
Egy hatalmas kérdésem lenne a pannóniás közösséghez: Székesfehérvár környékén tud-e valaki olyan személyt aki be tudná kötni nekem a p10 es pannóniám gyújtáskapcsolóját?
Valakinek nincsen eladó hátsó prizmája p20/21-hez?Illetve érdekelne még 8 bordás henger pár fúrható állapotú,meg egy javítható ülésváz nem rugós kivitel.
Ha valakinek lenne ilyen alkatrésze eladó,akkor írjon nekem.
Én tudok, de itt Pesten. Jó haverom, és motorozik is a srác. Nekem csinált már Panninia kormányzárhoz, és dobozhoz is kulcsot. Juttasd el hozzám és elintézem. Nem is nagy összeg, mert legutóbb még egy ezres volt az akció. A másoláz az nem tudom mennyi. Üdvözöllek: Pali
Ha még aktuális, az aluban megszorult acél csavarok esetére:
1. végy egy dornit amivel meg tudod támasztani a fejét
2. egy közepes kalapáccsal csapj a dronira egy akkorát amekkorát már jómagad túlzásnak ítélsz
3. mivel ilyenkor "mikrozömül" az anyag, a csavar előfeszítése csökken
4. hajtsd ki vmi alakzáró kulccsal (ha egy picit még megáll benne az imbusz azzal, ha nem akkor üss bele egy torxot, vagy végső esetben "cikkold" meg egy kis vágóval.
Torx-ot már próbáltam, de olyan kemény ez a csavar, hogy nem megy bele, meg erősebben nem nagyon merem ütni nehogy a blokknak vmi baja legyen... még esetleg a pontozót megpróbálom, ha az se akkor nézek fúrót.
Kinyalt imbuszt én úgy szoktam, hogy egy megfelelő méretű torxot beleütök. Esetleg egy jó anyagból készült pici vágóval vagy pontozóval lehetne megtámadni 11 óránál először a középpont aztán lefelé irányuló noszogatással.
Keresd elő a kukactárcsát!Illeszd rá a villát és meg fogod látni,hogy a villa rövidke szárainak horogszerűnek kell lenni,hogy a csapocskába biztosan kapaszkodni tudjon.A te alkatrészeid el lettek reszelve!
Köszönöm a vàlaszt. Részben megnyugtat a válaszod ,a gyári méret mind egyforma elvben. De akkor milyen mintaalapján induljak el, pontosan milyet is keressek? Talán valami szakirodalmat fellapozok.
A képeken csak agyonkopott, reszelgetett villák láthatóak.Ha megnézed,hogy mi a funkciója,rájöhetsz.Ezek a vackok kiugranak a helyükről munka közben.Keress másikat!
Tisztelt fórumozók valaki tud valami infót ezen váltószerkezet terén nyújtani. A képen látható léptető villák között méretbeli különbség van, mi ennek az oka? alap mérettű villa nyílás méret 21 mm, a nagyobb 25 mm sőt a kettő köztit is találtam. ez gyári pontatlanság lehet vagy mi. Gondolom ennyire nem kophat el, Köszönöm
1. Korai P10 hengerfej: 5-3-4-3-5 a bordák felosztása, középső 4 borda elöl magasabb, nincs még V alakú bevágás, viszont van még tűzgát(vagy mi) az égéstér körül.
2. Valószínűleg ez jött a korai után: 6-2-5-2-6 a bordák felosztása, van már V-alakú bevágás elöl.
3. Szerintem ez volt a gyártás vége felé: 6-2-5-2-6 a bordák felosztása, van V alakú bevágás, a középső borda alacsonyabb, az égéstér körüli öntés eltérő.
Ugyanaz a présszalagos égéstér- forma mindkettő, szemmel ugye nehezen észrevehető az a kb. 7-10 ccm...
Valamikor méregettem bőszen az összehasonlítás kedvéért az összes típus (kivéve T8, meg az exportok) hengerfejét, ekkor találtam rá erre a különbségre.
Azt gondolom, hogy mikor a TLF megkapta az újabb hengerfejet a módosított égéstérrel, akkor ezzel a hengerfejjel szerelték, talán még a T1- eket is 62- 63- ig.
A T5- tel viszont (lehet, hogy már a 63-as T1- eseknél is) módosítottak rajta, és jött az újabb, kicsivel kisebb térfogatú égéstér.
T5- ön, T5H-n és P12- n is már ugyanbezeket láttuk; a későbbiekben már nem módosítottak rajta.
Kivétel persze ezek alól a P10 hengerfeje, mert az teljesen más...
A bowdenes szívatós gépeket a szívató magasságában levő benzincsapos tankkal szerelték. Amikor a bowden megszűnt, csak a karbun lett a gomb, akkortól kicsit előrébb ment a tankon a benzincsap helye. Talán valamikor 1966-1970 között történt.
Felkerült a gépre a tank és a benzincsap, és ekkor szembesültem, hogy a benzincsaptól eléggé nehézkesen lehet a karburátoron lévő dúsító gombhoz hozzáférni. Megnézve több régi és új képet (TLF, T1, T5, T5H), úgy vettem észre, hogy a benzincsap csonkja van ahol hátrébb van, van ahol előrébb. Van erről valakinek információja?
A képen látható hengerek égéstere NEM szűkített, hanem a gyártás- kezdeti félgömb- szerű. Ahogyan valaki az előzőekben írta, a középgyertyás 250 Csepel, vagy Pannónia TL, az oldalgyertyás TLT, vagy TLF.
Össze lehet vetni bármelyik szakkönyvből, hogy ezeknek a motoroknak a teljesítménye mennyi, és mennyi egy T1-é, T5- é, vagy egy P12- é.
Azoknak a hengerfejében az égéstér kisebb térfogatú (a "szűkebből" is kétféle van: 45ccm körüli és valahol 37-38ccm körüli), az alakjuk is más, és teljesítményük picivel magasabb.
Ha P12-n ilyen hengerfej volt, akkor gyengébb volt, mintha egy rá való hengerfejjel működött volna...
Jó lenne látni a bordázatát, de a gyertya elhelyezkedését nézve a jobb oldali lehet t1 , t5 (oldal gyertyás). A másik talán 250 csepel, vagy TL 250 es pancsi. Remélem nem tévedek
szükségem lenne két darab nagy fékdobos 19-es felnire. Kerékagy és küllők nélkül, menthető állapotban. Lenne esetleg valakinek elfekvőben Budapest és vonzáskörzetében?
Az a fajta "buzogány" dob, amely most rajta van, jó lehet '55 decemberi TL- re.
Az én véleményem az, hogy hagyd nyugodtan rajta, nem feltétlenül kell "fecskefarkasnak" lennie. (azonos hónapból származó motorok között is lehet ilyen tekintetben eltérés: egyiken ilyen, másikon olyan...)
Fényezők könnyebben találhatóak a lakókörödhöz közel; a munka minőségéről, és hogy tapasztalt- e (értem ezalatt, hogy vállal- e még motort :-) környezetedben érdeklődj. Szegény Frecska Ákost kapásból javasoltam volna, de Őt sajnos már nem lehet :-(((
Ügyeskezű krómozó is több létezik, de olyan, amelyik nem csillagászati áron dolgozik, olyan nem nagyon.
Díszítő krómozási minőség tekintetében javasolható a kecskeméti Galvan Systems cég, de Ők nem olcsóak...
Köszönöm a gyors választ,és az információt.Az adatok beszerzése már folyamatban van,remélem még nyilván van tartva a motor, és még fellelhetők az adatai,illetve az hogy egyáltalán a motor még forgalomban van-e,és ki a a legutolsó tulajdonos,mi (volt)a rendszáma,stb...jól gondolom?
Ha van a kutatással kapcsolatban ötlet,szintén szívesen venném,a felmerülő költségek vállalása mellet,természetesen.
Szeretnék segítséget kérni,édesapám hagyatékában találtam ezt a fotót, és a kezelési útmutatót, remélem valaki meg tudja állapítani, hogy milyen típusról van szó. Szeretném megtalálni a fotón látható motort, ha lehet ebben is kérnék segítséget, ötletet
hogy merre induljak,tudom hogy elég lehetetlen vállalkozásról van szó, de szeretném megpróbálni a lehetetlent....
Egy kis kiegészítés, ami lemaradt. 2012-ben várásolt vázra nem tudok kötelező biztosítást kötni, ezért nekem lehet-e valami anyagi vonzatom "fedezetlenség" miatt, mert az irodában "forgalomban résztvevőként" van bent, viszont még motorblokk sincs benne.
Egy papír-ügyi kérdéssel fordulnék Önökhöz. Egy Pannónia P21-es motorkerékpárról lenne szó. Új rendszáma van, 2004ig volt forgalomban. 2012-ben megvettem ennek a motornak a vázát, mert a tulaj eladta másnak a motorját, aki idő közben tovább adott rajta, így nincs esély semmi képpen a visszaszerzésre. Tehát lenne egy 2012-ben vásárolt vázam forgalmivan, új rendszámmal, és adásvételivel a forgalmi szerinti tulajdonostól.A tulaj nem vonatta ki a forgalomból, a rendszám alapján utána néztek és forgalomban van a motor. Az interneten találtam egy komplett P21 motorblokkot, aminek nincs forgalmija, a tulajdonosa adásvételit tudna velem írni. Azt szeretném kérdezni, hogy összeépítés ingedéllyel össze tudnám-e a motort, és a vázat építeni, hogy hivatalosan is motorozhassak, illetve mekkora anyagi vonzatokkal kell számoljak, a papírok intézésében?
Ravasz kérdés, mivel csak 3 bütyök van és 4 sebességi fokozat (ha a 0-t is annak számoljuk)! A rögzítő csap alapján, mivel az balról a második bevágásban van, szerintem most 0-ban.
Alapvetően az a problémám a túlzott lógások, hézagok miatt, hogy a váltótengely a kukac tárcsát a 3. és 4. fokozatnál nem tudja elfordítani annyira (nem sok hiányzik egyébként), hogy a rögzítő csap a kukac tárcsa oldalán lévő bevágásba illeszkedjen. Ha kézzel egy kicsit rásegítek, tovább tolom a mozgató lapot vagy elfordítom a kukac tárcsát, akkor úgy néztem, hogy a fogaskerekek megfelelő pozícióba kerülnek, ezért úgy gondolom, hogy a léptető villák és a hézagolás is jó lehet, ill. a léptető villa csapjai sem lógnak.
Visszafelé váltáskor pedig jónak tűnik mindegyik fokozat, ezért lehet, hogy kicsit tényleg kellene az ollórugó támasztón hajlítani, hogy mindkét irányú váltás egyformán rossz legyen! :)))
Még a motor kiszerelt állapotában (a bal oldali dekli nélkül) állítottam be mindent, és akkor úgy tűnt OK a működés. A mostani összeszerelt állapotban úgy próbáltam, hogy mivel még lánc nincs a motoron, járó motornál kapcsolgattam a sebesség fokozatokat. A végállás ütköző csavarokat is kicsavartam teljesen.
A lógások (szinte mindenhol van kisebb-nagyobb) csökkentéséhez: még korábban a léptető lapot felperselyeztettem, mivel ott is lógott a kukac tárcsa tengelye. Viszont sajnos a léptetőtárcsa is lötyög a tengelyen ( 1,) , így itt arra gondoltam, hogy vagy az éket lehetne kicsit zömíteni vagy talán hézagoló lemezzel megoldani.
Köszönöm a tanácsokat, mivel mostanság már eléggé hideg és hó is van, kicsit pihentetem a projektet!
u.i. lehet, hogy mégis inkább hagyni kellene az egészet és kicserélni új típusú váltómechanikára!?
-Hézagolás ellenőrzése (beváltáskor hová kerülnek a kerekek)
-Jobb oldali léptetővilla teljes geometria ellenőrzése ( ív,rádiuszok,stift,és a szög!) Megj.: nem biztos,hogy a 90 fok a jó!
-Minden lépés után próba.Olajjal feltöltött karterral,és szigorúan üzemszerűen!!!Álló helyzetben,a tengelyeket kézzel forgatva és váltogatva nem lehet! Úgy látom,hogy motorod már alkalmas üzemszerű próbára,kerülj majd vele,ha tiszta lesz az út.
A jelenség: 0, 1, 2 OK, 3-ba és 4-be már csak úgy vált, ha vagy hirtelen kézzel felrántom a váltókart (a tehetetlenség tovább löki és így a kukac tárcsa pozicionálódik a rögzítő csap által) vagy leszedett fedélnél kézzel rásegítve fordítom el kicsit tovább a kilincsművet. Ebből tűnt úgy nekem, hogy keveset tol a kukac tárcsán az egész mechanika (az egyes kopások, lötyögések összeadódnak sajnos), ezért a kilincskörmök kb. 2 mm-es meghosszabbításával remélhetőleg jó lesz.
Ennyit még megér az egész, ha mégsem lesz jó, akkor marad a komplett váltómechanika beszerzés tavasszal a börzéken vagy máshonnan, majd a cseréje.
Előtte próbáld meg cserélni a körmös léptetőtárcsát (ebből kétféle van, a 0-1-2-3-4 kapcsoláshoz tartozó és az 1-0-2-3-4- hez való különböző!), majd ezt követően csak a kilincskörmöket. Keresztben. Minden módosítás után próba.
Én úgy emlékszem, hogy a jelölt hézag nekem is nagyobb volt a könyvben leírtnál, de ettől még megfelelően működik a váltó oda- vissza.
Igen.Mikor az enyémen (T1) hegesztettem a km meghajtó letört felfogatását,de már hazahoztam a blokkot az alu hegesztőtöl,akkor gondolkodtam el,hogy olyan kis kockát kéne hegeszteni rá.De már nem volt kedvem/időm visszavinni.
Az lett volna a terv,hogy a fölső kilincsszerkezet marad,de alulra P10 váltókar tengely került volna a határozottabb váltókar működés miatt.
Pedig alkatrészem is van hozzá.Végül maradt az eredeti.
Kívülről T5H-nak nézett ki az alkatrészek alapján, amikor megkaptam/elhoztam 'dobozban' az egész motort:
- elől bordás blokk közép
- légszűrő a bal oldali dobozban
- furulyás kipufogó
Mivel már össze van szerelve a blokk és olajjal is feltöltve, így nem szedném szét csak azért, hogy benne van-e az újabb fajta váltómechanikához való olló rugó négyszögletes 'bütyke'.
Még van némi szerelni való hátra (pl. a váltó kilincsmű feljavítása), de már sikerült beindítani.
Ez az,kösz a fotót.Az a nyolcas csavar fixálja az excenter tengelyét.A váltó fedelét le kell szedni és láthatóvá válik,hogy le-fel egyformán vált a léptető villa.
Üdv, ma síkeresen vásároltam egy 1959-es TLF vázat ,szürke forgalmival, adásvételível ,keresem a blokkját, száma: TLF 9/3-0989. Pécs környékéről való a motor. Ha valakinél kallodna ,megvenném. További minden jót !!!
Én azt mondanám, hogy keress egy hozzáértő szakit és a javítás közben tartsd nyitva erősen a szemed, no meg ne szégyellj kérdezni. Üdv a fedélzeten!:-))
Menet közbeni váltáskor felfelé szépen veszi a sebességet, de visszafelé kapcsoláskor nem lehet letaposni,
mert megakad.
Csak úgy tudom vissza kapcsolgatni, ha felfelé megmozdítom egy kicsit a kart, utána lehet egyel kisebb fokozatba kapcsolni. Ezt minden sebességnél el kell játszani.
Ennyi a tapasztalatom.
Ha valaki meg tudná mondani a hiba okát és kijavítási megoldását, megköszönném.
Második képen amit betettél a hozzászólásodhoz az egy 1971 június és 1972 decembere közötti P20 váz nem P21-é. P20 vázakon a váz vastagabb és vékonyabb csöveinek az összehegesztése az akku tartó magasságában van a P21-es vázakon a vékonyabb és a vastagabb csövet a motorblokk alatt hegesztették össze + a P20 vázon nincs gyújtáskapcsoló tartó lemez. Gyújtótrafó bilincs tartó fül minden P21 vázra került, így a tiédről vagy levágták, vagy még korábbi P20 váza amire nem raktak mivel más fajta bilinccsel szerelték a trafókat. Jó lenne látni egy egész képet a vázról meg a vázszámról, hogy pontos válaszokat kaphassál a kérdéseidre.
Amúgy 1974-ben voltak P21-ek amelyek gyárilag P12 adattáblát kaptak, így max a tiéd is gyarapítja ezen motorok darabszámát.
A 2. képhez én hozzá tudok szólni mert az enyém :) Nos a fül mint p21-feri-tb2is írta 73-ba volt. Ezen a motoron is a hely megvan, de nem volt kitámasztós. A piros karika az a gyujtó trafó bilincsei. Ezt két 5-ös csavar tartja a vázhoz.
Én ennyiből indultam ki ami a képen is látható. Én is gondolkodtam gyári paraszt vagy saját ízlésem legyen. Végül én úgy döntöttem, hogy saját ízlés, de Pannónia maradjon. Így lett az alábbi:
Nem, az még nincs kibontva, komplett műszakis a motor, egyben van még, csak elkezdtem a motorját rendbe tenni, és továbbgondoltam, mi lenne ha már neki állok a legnagyobb falatnak, a gyáriasítást is meglépném.
Hozzáteszem kicsit nagyobb falatnak néz ki mint gondoltam, elsősorban anyagilag..., viszont szinte biztos, hogy nekikezdek, esetleg teszek majd fel képeket ide ha van fejlemény:)
Ha jól emlékszem akkor nincs különbség a 12-s és a 21 lámpatök között.
A 2. képen látható jobbos hengerfej az lux kivitel,illetve a rendőrségi gépeken volt és a borda hiánynál a tőcsavar is hosszabb kb20mm-l,mert ahogyan sejtetted is van egy merevítő pálca,ami a hengerfejanyához és az általad zölddel jelölt rögzítő csőhöz van csavarozva.Ha jól tudom minden 21-n ott van a cső a vázra hegesztve.Az enyém sem lux és mégis megvan a merevítés,amit be is kötöttem egy lux hengerfej alkalmazásával.
A pirossal jelölt alkatrész meg a gyújtótrafó bilincsei,amire nincs is szükséged,ha vape gyújtást teszel rá.
A lámpatartód nem pannónia és az első teleszkópok is valószínűleg mz lengéscsillapítók alatta.
Az én adattáblámon 142 kg van.A tiéd lehet véletlen elírás is.
A sima 21-n nagy légszűrőház volt a luxon meg sport és a kipufogójuk is különbözött,ha jól tudom akkor a luxon egyenes végű dob volt.
Azt hiszem akkor a beszúrt kép lesz az irányadó, még kacérkodom a krómtankkal.
Lenne még néhány további kérdésem:
1. A P12 lámpafej különbözik a P21-től? Ami a vasamon van azon narancs festék van a fekete alatt, szerintem P12-ről való lehet.
2. A jobb oldali hengerfej belülről 2-3. bordája nem teljes, ilyen:
és a vázon is van egy szem (zölddel karikázva) ami olyan mintha a néhány gépen látszódó kitámasztó pálcának lenne ott, lehetett ilyen pálca az enyémen? (a pirossal karikázott rész meg nincs az enyémen)
3. A lámpatartó is furcsa kicsit, nagyon gyári, nem alakított, de mintha nem Pannónia lenne, rá való vagy idegen darab lehet (a telók MZ-k)?
4. Az adattábla 135kg "önsúlyt" ír, nem 145-öt mint a típus leírás, hozzá hasonlítottam a P12-emhez, olyan mintha csak a P12 lenne P21-re javítva, ez lehet?
5. Mire tették a sport légszűrőt és a "Bába dobot", csak 21 Lux-ra? Mitől függ, hogy ferdén vágott a vége vagy egyenes?
Bocsánat a sok kérdésért, de vmi történt velem, eddig egész jól megvoltam az átalakított vassal, most meg bekattant, hogy miért nem gyári...
Szeretném a meglévő nem lux '74. márciusi P21-emet gyári állapotra hozni, pontosabban mivel nem tudom milyen lehetett -a beszúrt képen egy nekem tetsző a neten talált verzió van- kérdeznék néhányat (elnézést ha esetleg egyértelmű dologra kérdezek rá):
1. A beszúrt fényképtől eltérően lehetett-e a P12-féle (nem a ferdén vágott) kipufogó rajta.
2. Lehetett-e rajta ugyanígy "sport légszűrő" amint a képen is (és ez volt-e párosítva a P12-féle kipufogóval)
3. Létezhetett-e krómbetétes tankkal ugyanígy pirosban vagy esetleg feketében.
4. Feltétlenül aluból voltak-e a kezelő karok és szektorok?
Mint írtam a képet a neten találtam, nekem nagyon tetszik, de ha esetleg van benne "nem odavaló" részlet, kérem azt is jelezzétek.
Üdv, ma síkeresen vásároltam egy 1959-es TLF vázat ,szürke forgalmival, adásvételível ,keresem a blokkját, száma: TLF 9/3-0989. Pécs környékéről való a motor. Ha valakinél kallodna ,megvenném. További minden jót !!!
Az elől bordázott blokk stimmel,volt ilyen kivitelű karter a régi kilincsműves váltó mechanikával.De 72-ben már nemigen...Kíváncsi volnék arra a blokk számra...
Abban kérném a segítséget, hogy érdemes-e a régi típusú kilincsműves vátómechanikát az újabb fajtára cserélni egy 1972-es T5h-n (feltéve, hogy a blokk ötvény alkalmas rá), mivel túl nagy a hézag (kb. 4.5mm) a kilincs és a fogazott tárcsa között, így pl. 3-ba, 4-be nem lehet rendesen felváltani (érdekes, hogy lefelé jól vált), vagy inkább a régit feljavítani és azt tartani meg?
Nehéz ügy. Kipufogót nem nagyon szeretik, mert nem igazán lehet annyira kipucolni a belsejét, hogy belerakják a krómozó kádba és ne koszolja össze. Kereket is csak akkor érdemes, ha jó állapotú, minimális felületi rozsdával, különben nem lehet kicsiszolni simára kellő maradó falvastagság mellet és csúnya lesz. Kereket próbáltam Csepel déli részén pár éve, nagyon ótvar lett. A kész 'remeket' végül Érsekcsanádra vittem: http://www.femcsiszolo.hu/ elég korrektül sikerült kicsiszolni és ők intézték a krómozást is Kalocsán. Oda nincs külön kontaktom, de többen dicsérték a kalocsai embert, én is meg vagyok elégedve azóta is az eredménnyel.
Nem tudjátok, hogy egy 1973. 9. havi P10H Pannóniának mi lehetett a körülbelüli rendszáma. Annyit tudok, hogy OS- 56 és OS-57 nem (a volt tulaj rokona tippje), mert ezekkel a KEKKH-nél már lyukra futottam. Van valakinek ebből az időből rendszámos motorja?
Honnan tudnám kinyomozni (tulaj tagadja, hogy tudja)? Szürke forgalmit a rendőrök 1989 körül bevették, váznyakba nincs ütve.
Lényeg tehát ebben az, hogy elég egy blokk adásvételivel és egy váz adásvételivel; ezt követően a lent leírtak szerint működhet a dolog.
Forgalmi tehát nem szükséges egyik fő elemről sem.
Nyilván sok utánajárás és több ősz hajszál, de azért ez mégis csak valami.
Amíg még lehet, akkor is legsimább a forgalmival rendelkező, abban szereplő tulajjal írt adásvételis motorral indulni.
Főleg azoknak, akik most csinálnak ilyet először (maradjon meg a kedv is a végére).
Persze sajnos ilyenekből is egyre kevesebb van (pláne az ún. kurrens Pannónia típusokra vonatkozik ez), előbb- utóbb eljutunk valamilyen "egyéb" forgalmombahelyezési eljáráshoz.
Például hol van már egy 55- ös TL, amelynek megvan a forgalmija, korrekt adásvételije, stb... A holdban... Vagy valaki már begyűjtötte rég'.
Nem hülyeség csak sokba kerül. Kell kérni összeépítési engedélyt, eredet vizsgát kell csináltatni, biztosítást befizetni, és OT vizsgát csináltatni.
Van még egy mód!! A lányodék papíron megveszik a motort adásvételivel, Németországban forgalomba helyeztetik, mert ott nem problémáznak ezekkel az öreg szarokkal. Visszavásárolod, és mint Unios jármű, itt a nevedre írják.
Nemjarhato ez az ut egyaltalan pedig ez megerdemelne hogy ujbol az utakon legyen szivesen megvennem de ha nemtudom a nevemre iratni vizsgaztatni ugy nemlatom ertelmet.
Szisztok erdeklodnek van egy 1958-as Tlf pannonia aminek semmi papirja nincs sem rencama semmi info a tulajrol valoszinu mar nem is el a mostani tulaj egy adasvetelit irna es kesz forgalomna lehetne ezt a motorkerekpart hejezni ha valaki tudna segiteni valami infofal akkor megkoszonnem koszonettel Zsolt.
Szia! Én nem cserélném le azt a sztendert, mert sokkal masszívabb, mint a később gyártott, ettől ez olyan "Csabás P12-es" lesz!:-) Inkább a közelgő ünnepekre tekintettel borotváld meg a mocidat, mert nagyon szőrösek a gumijai!:-)))
Szia nekem nem lesz oldalkocsis én szóló ként használom majd a sztenderen én is gondolkodtam ö korai 74 .06 be is szereztem a másik fajtát de a főtörzs mutatta róla a képet azon ez volt mert sok képet csinált róla nagyon szerette .
Szép estét köszi a dicsérő szavakat igen sok munka és pénz van benne de láttam már sok szép motort a csoportban ez is motivált és persze az enyém legyen a leg szebb .A sztender nem lett cserélve gyárilag ez volt rajta ö rendőr motor volt és oldal kocsis a volt tulaj mutatót képet róla és próbáltam vissza építeni .Hozzám szét kókányolva került és nagyon hiányosan üdv. Csaba .
Szép estét köszi a dicsérő szavakat a P20 készülget de lassan révbe ér remélem még idén .Ha készen lesz teszek képet fel remélem nem ér trauma mert idáig háromszor szedtem darabokra sok szívás volt vele .De csak a kiváló az elfogadott a kokler megoldás nem üdv. Csaba .
Érdekelne hogy milyen gittet használtok a porfestés alá? És ha már a felület le lett porfestéssel alapozva akkor lehet még gittelni a további porfestéshez?
Viszont azt vettem észre, hogy a karbi és a légszűrőház közti gumi nagyon ferdén áll, az enyémen egymással szemben vana a két csonk, mi okozhatja az eltolódást a tiéden?
Üdv. Nekem is ez a probléma, igaz nálam kistraktoron van a motor blokk. Én feltettem egy benzincsapot,ha áll a gép huzamosabb ideig akkor elzárom, és a probléma megoldódott.
Segítséget szeretnék kérni . Van egy pP10-es Pannóniám és az a problémám vele , hogy a levegőszűrön ömlik az üzemanyag de nagyom , már próbáltam játszani az úszóval , a súbertűvel de ugyan úgy folyik mit javasoltok mit tegyek .
Üdv! Pannonia p20-p21motorokba nagyon jó minöségü dugattyúk eladók!Mitaka,Taiwani gyártmány riken japán gyürükkel. 1 pár 56.75 ös méret 16 os csapszeg.Sok japán és europai motor gyári beszállitója.Nem keverendö a 6500ft os fehérdobozos termékkel.A képen látható használt dugattyú az eredeti 1987-es mbx 125 ös honda. ára 45000ft/pár ( a wössner 60000ft/pár lenne a pinknél)Ha lesz érdeklödés és többet rendelek,elképzelhetö hogy az ára is alacsonyabb lesz. Ez függ a font árfolyamátol is. Hajtokarok is lesznek.azok is normális áron. p20joci@gmail.hu
No, megvolt a nyitótánc! Keringőztünk szépen... A rátartós szivatóval azonnal indult, 4-5 percig melengettem, egy-egy kis szivató ráhúzással biztatgatva. Amikor bemelegedett, gyönyörüen stabillá vált a kicsike, úgy lehetett vezetni a keringőben, mint egy álom. Szerintem az első fék gyenge,-nőben jó, de motorban nem nagyon. érzem rajta a szakaszosságot a fogásban.Azt hiszem, dobszabályozás is lesz, amíg a hivatal ül az ügyemen. egy hétig zárva az okmányiroda, aztán vizsga. Mit tudtok erről a "KPM"- "nem KPM" vizsga kötelezettségről, a forgalomból kivont moci esetén? Mindenki motorra! Szépen süt a nap!!!
Az egyik barátom talált két leömlőcsövet. Külső átmérő kb. 44mm a belső kb. 40mm. Ránézésre ez lehet pannonia? Sajnos még nem tudtam összehasonlítani. Intézzük lassan a homokolást. Viszont infóra lenne szükségem. A nagy sztender hézagolva belülről van megoldva gyárilag? És van e valami gumis ütközője? Mert ezen egy darab cső van ami állandó jelleggel nekiverődik a váznak. Gondolom ez gyárilag nem ilyen. erről sajnos most nincsen képem de délutánra remélem lesz. Másik az oldal sztender. annak a rugója nem érhetne hozzá elvileg a sztenderhez gondolom én. Mert a mostani nekiér. Gondolom ez is el lehet görbülve. Úgy néztük a váz nem görbült hanem a kormánykiflik kaptak. Lassan unokatesóm lehomokozza, a horpikat kilakatolják utána megy a festőhöz. Viszont kellene egy igazi prospektuskép hogy '73-as t5h hogy nézett ki eredetiben. Valaki ebben tudna segíteni? itt van 2 kép a leömlőről addig is.
Előre is köszönöm a sok segítséget. Jó kis csapat van itt. Sportmotoros fórumba hogy-hogy nem írtok?
Én az 1951-es CZ 150C-vel kb. 1:30-as keverékkel járok (10 l benzinhez egy 0.33 l-es ásványvizes palack olaj, egy ilyen palack pont elfért tartaléknak az akku mellett a dobozban is), időnként félszintetikussal, időnként szintetikussal, lehetőleg 'gyér füstölésűvel', így talán kevésbé rakódik le belőle a kipufogó rendszerben is. Múltkor meg is jegyezték, hogy szinte nem is füstöl, ahhoz képest, hogy 2 ütemű. :)
Feltenném a kérdést, hogy ki milyen keverékkel, ill. márkájú 2T olajjal jár (főként az egyhengeresek véleménye érdekelne)?