Kb. 1 éve fényező néhány apróságot megcsinált az autón, a hátsó kerékívnél egy kis rozsdafoltot is meg (kellett volna) csinálnia, de ott csak lecsiszolta, az egész ívet, és a látható részen fényezte, alulról nem.
Később használtam csak a verdát, nem vettem észre egy ideig, aztán télen nem volt időm ezzel szórakozni meg visszavinni, így használtam, a napokban a mosásnál megnéztem és ez lett belőle. ( lásd képek )
Az nyilvánvaló h meg kell csináltatnom, de szerintetek ráér a következő télig, vagy inkább sürgősen, mert a seggemen is csámcsogni fog a rozsda hamar, meg minden nap többe kerül a kijavítása?
Városi rohangálós autó, szóval ha "csak" ronda egy darabig annyira nem érdekel, de azért ártani nem akarok neki mert kedvelem. Nem értek hozzá, azt sem tudom, ilyenkor még elég egy kis csiszolás-fényezés, vagy már kell lakatolás stb, csak user vagyok.. :)
nos azért beirom, a cromofágos bömös sorsa a következő lett: -fémig csiszolás -wash primer -sima acril 2K füller 2réteg -bázis -lakk 2 réteg -polír, wax.
persze csiszolások és egyebek közte. minden ugyanattól a gyártótól, megfelelő program alapján.
Szia.Szerintem kezd 1000-1500-el, finoman, hogy csak az él kopjon, egy közepesen kemény gumi stekli jobb is talán mint a kéz, aztán a 2000-el lefinomítani.
1000-es csiszolópapírral lehet szép fényes felületet kapni mintha políroztam volna vagy 2000-rest használjak inkább? Lefújtam az íveket de az új és a régi festék közt ahol le volt ragasztva ott lett egy nagyon kicsi perem. Azt akarom lecsiszolni utánna meg polírozni.
Kedden bent maradok tovább, legjobb 3 után mert mégiscsak munkahely, nem szeretik ha fusit nézegetünk munkaidőben. Vagy nálam itthon sukorón valamelyik délután. Csörgess meg ha gondolod. 30/516-95-87. Szép napot.
Igen mert rosszak a képek. Pont ebből a szögből nem látszik a kontúr.
Sajnos mvel az autó pécsi így nemigazán tudom ki csinálta és ez a javítás kb. 2 éve történt tehát igen kevés rá az esély hogy megvan még a szín.......
Akkor azt mondod hogy nem kell lefújni a csomagtartót? Illetve az egész oldalelemet? Ha igen akkor véleményed szerint nemfog előjönni az általam leírt lakréteg pergés??? "létezik egy olyan módszer hogy csak helyben ahol a javítás van ott csiszolják meg a javított részt és újra fújják, DE ezzel az utolsó módszerrel a fedő lakréteg egy idő után el fog válni a régitől... "
Ez lehetséges hogy nem így van és mégis lehet helyileg kezelni?
hát ezen pasztázással semit nem fogsz elérni mert a lakkot polirozod és nem aszint,esetleg akkor lenn értelme ha nagyon vizköves lenne a festés -lakkozás- , vagy karcos de nem az!
ezt csak fényezéssel lehet megoldani!
nem muszály festenia a csomi ajtot,
az lenne az igazi ha az festené le aki elötte is festette,és ha tudnáhogy milyen szinkoddal festette akkor kellen rajta még állitani, világositani!
gondolom azért hagyták igy mert nem olyan vészes volt a számukra az eltérés !
Na szóval adott egy Ford focus II. Sötétszürke színben. Az autó bal hátulja sérült volt és hát elég kontár munkát csinált a fényező, ami azt jelenti hogy a javítás oly mértékben sikerült hogy látszik a festés kontúrvonala. Azt akartam eltüntetni egy polírozó szakemberrel akinek ez nem sikerült (sőt sztem rosszabb lett...).
Egy másik fórumon a színes waxot ajánlották hogy az majd megoldja a gondom csak úgy kb. 2-3 havonta meg kell ismételni.... Hát vettem ezt a simoniz nevezetű fekete waxot, nem oldotta meg a gondom. Most itt tartok.
A kérdésem az lenne hogy egyáltalán létezik-e olyan szer vagy szerek halmaza amelyeknek a helyes használatával el lehet tüntetni a javítás kontúrvonalát vagy csak fényezéssel oldható meg.
Több fényezőnél voltam és azt mondták hogy az egész elemet újra kellene fújni + a csomagtartó bal hátulját. Ezzel az a gondom hogyha egyszer el akarom majd adni, a kutya se fogja elhinni hogy ez az autó csak kicsit volt sérülve és nem az egész oldala és hátulja volt TK -ra zúzva.....
Olyan megoldást keresek ami mondjuk úgy hogy költséghatékony és netán még én is eltudom végezni illetve nem károsítja az autó fényezését gondolok itt pl. a sokat emlegetett gépi polírozás során fellépő festékrétegvastagság csökkenésére.
Vagy: az egyik fényező azt mondta hogy Ő nem akr lehúni de ezt nem lehet javítani szépen, a másik azt mondta hogy meg lehet oldani de az említett teljes elem és csomagtartó min. fele lefényezésével, a harmadik pedig azt hogy állítólag létezik egy olyan módszer hogy csak helyben ahol a javítás van ott csiszolják meg a javított részt és újra fújják, DE ezzel az utolsó módszerrel a fedő lakréteg egy idő után el fog válni a régitől... Nemtudom mi az igazság de valami megoldást keresnék.
Ja igen és ezt az eltérést (kontúr), az ismerőseim szerint csak én látom. Bár ez éppen elég.
Hát nemtudom hogy egyáltalán van-e megoldás de minden ötletet kézséggel fogadok.
Üdv Urak! Kérdéssel fordulnék hozzátok, adott egy vandál támadásos autó, cromofág fröccsös.
Azt tudom hogy fémig kell csiszolni mindenhol még ott is ahol csak a lakkot marta meg. Kérdezősködtem erre arra, hallottam cinkkromátos alapozórol stb stb.
Hát még ez sem ért ide! Kérdés- mivel lehet a RO 55- öt semlegesíteni?? A hétvégén megvettem a Heliosos alapzó "Primer"- t. Evvel tényleg igaz az, hogy ha nem a saját hígítójával van hígítva, akkor nem véd a rozsdától annyira?? Mert ilyen hülye szöveggel egyszer régen átvertek már, még a Hammerite kapcsán. most ki szeretném ezt a buktatót kerülni...
2K-s akrilt fogok fújni. Az elsőt :-) Kérdéseim ezzel kapcsolatban: - A két réteg között mennyi a min/max száradási idő? - Az első réteget milyen vastagon fújjam, ki kell egyáltalán fényesre fújni? - Ha az első rétegbe kerül valami szemét, van mód rá kiszedni még a második réteg előtt? - Nem kamrában fújom. A hét végére tervezem, 16-18fokot mondanak. Van valami amit figyelembe kellene venni a hőmérséklet miatt? (gondolok itt pl. más hígítási arányra, stb.)
Helló Fisi! Nem -vagyis igen én megkaptam az e-mailokat és válaszoltam is rá de ezek szerint nem ért célba. Este küldök pontos elérhetőséget. Údv Mykeman 72
Az előszűrő is kellene hozzá,amit külön lehet megrendelni. Vagy ovál alakú trapézszűrőt,vagy a kerek kialakításút.Ez azért szükséges ,hogy a drágább " főszűrőt" védjed a közvetlen festékrészecskéktől. És az sem elhanyagolható ,hogy az előszűrő jóval olcsóbb,mint a főszűrő,és több ciklust is kiszolgál. Persze lényeges ,hogy használat során levegőcsere legyen a munkatérben ,mert így jóval kevesebbet kell dolgoznia a szűrőknek. Jó munkát hozzá!
Nem a fedőfesték védelmével lehet a gond,hanem,hogy a csupasz fémfelületre került a tömítő és a festékrétegeken átszivárgó nedvesség,hőtágulás miatt a tömítő elválhat a felülettől,és az egész bevonat sérülhet. Arról nem beszélve,hogy a Sikaflex a levegő nedvességtartalmának következtében kezd térhálósodni,ami ugye azt jelenti,hogy a környezetében lévő levegőben található nedvességet használja fel a térhálósodás közben.
Igazad lehet viszont a fedő festékkel rendesen "lezártam" a felületet. A waresz padló amúgy sem alúlról rohad álltalában, hanem felűlről. Nekem is tócsa volt az utastérben:)
Itt elsősorban a sorrenddel lehetnek gondok. Ugyanis a csupasz fémfelületre nem tanácsos varrattömítőt kenni alapozás nélkül a korróziós folyamatok miatt. A cinktartalmú alapozók a javítóiparban csak átmeneti védettséget garantálnak. Ami az epoxi alapozót illeti az nagyon jó szigetelő képességgel rendelkezik és önmagában is nagyon sokáig képes megvédeni a nyers lemezt a korróziótól. Ami még alapozás tekintetében szóba jöhet az a Wash-Primer ami egy savas alapozó nagyon jó tapadóképességgel ,és jó védőhatással,de önmagában csak max 2 hónapig képes a védőhatását kifejteni,magyarul száradás után alapozni kell,de csak nem poliészter alapú alapozókkal.
Melyik részét nem találod megfelelőnek? Én estem abba a hibába, hogy sokfelé kérdezősködtem és a végén annyi ötlet volt, hogy magam sem tuduam mit akarok csinálni:)
Ezért döntöttem így.
Kétféle dolgot festünk munkahelyen.
Mindkettőt homokoljuk, a fémtiszta feleületre fújunk egyiknél cinkes alapozót majd a hozzá tartozó fedő festéket, másiknál epoxi alapozót és a hozzá tartozó fedőt. A gyártó adja az anyagokat, ezzel a rendszerrel adnak 15 év garanciát. Attól még lehet, hogy nem a legjobb módszer. Nem szeretnék senkit rossz irányba vinni.