megbeszélhető lesz de nem most rögtön.ha tudok keríteni valamit amit berakok helyére és főleg embert aki ért is hozzá és szépen felrakja akkor azt mondom hogy üzlet meg kötettett. Ja és a turbod tényleg fütyül mint állat.mikor mentél el hallani lehet rendesen.nekem így nem csinálja:-(
Nem, tényleg hallottam. Érdekes, de nálad majdnem alapjáraton is hallatszódik, érdekesen fütyül, mintha folyamatosan töltene. Meg az én fülem lejjebb is volt, gondolok a kihangosítóra. ;)
Igen, többnyire van szerepe a motornak a hangokban, de én nem gondolom, h mondjuk 5 konkurens autó szívó 1.4-es motorjainál ugyanaz a dob sokkal másképp szólna.
"ez a veg amugy azert jo a bravohoz mert ez illik legjobban a kivagashoz szerintem."
Mint írtam, hosszú próbálgatás után igazán csak ezt tetszett alatta. Persze, van még sok olyan, amit nem tudtam megnézni, milyen lenne alatta. De az biztos, h ez illik a kivágáshoz.
"hogy ne legyen a kocsi sajat maga karikaturaja. :)"
Kétoldalra kivezettett 100 mm duplacsövet alá!!! :D
Ez nem ilyen egyszerű. A hangot sok összetevő együtthatója határozza meg. Az alapot persze a motor adja (gondoljunk pl. a hengerek számára, elhelyezkedésére, nem beszélve a hengerfejről, stb.), de a kip rendszer cső átmérője, leömlő tipusa, dobok száma, kialakítása, tömöttsége, és így tovább... Mind hangszínben, mind "hangerőben" borzasztóan tág határok között változathat a végeredményen.
Mellékesen jegyzem meg, hogy a turbo önmagában is egy jelentős hangtompító.
Esküszöm azóta,mióta mondtad,hogy meg van olvadva a turbóm,csakis azon gondolkozom,hogy mikor nem hűtöttem vissza.Nem értem,vissszagondolva is,én MINDIG visszahűtöm,talán többet is várok vele,mint kéne.Szomorú vagyok miatta,remélem bírja a strapát...
magat a hangot a motor hatarozza meg nem? tehat olyan hatalmas kulonbseg elvileg nem lehet, de csak hangosan gondolkozom, nem ertek hozza. a szakinak meg ha mondod hogy te a motorodbol kijovo gazokat nagyon melyen szeretned hallani akkor ugy csinalja. de az organumot hogy igy mondjam szerintem a motor hatarozza meg. de kivancsi lennek a tobbiek velemenyere. ez a veg amugy azert jo a bravohoz mert ez illik legjobban a kivagashoz szerintem. valami hasonlot tervezek en is, csak picivel kisebbet. hogy ne legyen a kocsi sajat maga karikaturaja. :)
hmmm. jó ezt olvasni. nekem spec ez a vég nem teccik ehhez a géphez de ugye pap/papné... nos jó lenne meg halgatni egyes dobokat felrakás előtt:-) de gondolom ezt senki nem vállalja be. egyenlőre jegelem a dolgot.
Igaz, biztos az lesz a megoldás, h ti oldalról hallottátok, majd legközelebb úgy megyünk, h mellette leszek, akkor biztos hallani fogom. ;) De nem gondolom, h fülsüketítő sivítás jönne belőle, habár volt, h másik autóba is áthallatszódott, lehet benne vmi, h jól hallható. :)
Itt, Békés megyében, Gyulán van egy kipufogós, aki a megane coupé rendszerét is csinálta. Régi műhelyépület, de precízen dolgoznak. (most is csak egy kivetnivalót tudnék mondani a munkájukkal kapcsolatban)
Ha nincs semmi akadály a dob + vég útjában, és az egyezik a lökös kivágásával, akkor te fel tudsz tenni (majdnem) bármilyen univerzális dobot.
Na igen, az előző autómnál azt is hallani lehetett, ha egy km-en belül jártam... Nem volt egy lopakodó típus. ;) Ezzel lehet így is, úgy is. :)
szerintem azert mert azert olyan kemenyen en sem leptem neki a tiednek, illetve talan a kipuff elnyomja a hangot. mindenesetre amikor melletted mentem akkor tokeletesen hallhato volt a turbo, sot az asszony egyenesen meg akart tole suketulni. :) de nem tudja o hogy mi a jo. :D valszeg magas fordulaton teljesedik ki a turbo hangja, hisz tovig nyomtuk mindketten a gazt. esetleg nalad a sport gomb meg bevezerel +levegot is vhogy?
asszem mar mondtad, hogy hol csinaltattad de hat ugye agyam mint a szita, atfolyik rajta minden. :D leirnad vagy mail ha nem publik? meg hogy kb mennyiert csinaltak. azon gondolkozom amugy en is hogy csinaltatni ugy mint te vagy veszek egy remus dobot ami egyben van a veggel, oszt' azt berakatni. nekem is ilyesmi hangszin tetszene mint ami neked van. alapban kussol, de ha kell megmutatja a hangjat. nem kell mindenkinek tudnia a hazban hogy megerkeztem. :)
Egyébként, érdekes, h Mewo is mondta ezt a turbó dolgot, de amikor ti mentetek az enyémmel, akkor csak a kipuff hangja maradt meg bennem, lehet, csak arra figyeltem.
Mostanában nem járok arrafele, bár szombaton Szolnokon leszek, vasárnap meg Nyíregyháza környékén, s a jövő hét végét meg északon töltöm.
Na, jó, beismerem, h ez a szempont sem hagyott hidegen. ;) Akik már hallották, alátámaszthatják, h alapjáraton nagyon diszkrét, de mély hang jön belőle, üresben gázfröccsökkel abszolút semmi komoly, csak jó adag visszaszívás. Viszont, erősebb terhelésnél előjön egy érdekes hangszín, xyz írta jól körül: mintha egy jet lenne (élces, szörcsögős hang), nem marad titokban a dinamikusabb gyorsítás. :D De ha csak kis, vagy közép gázzal használod, akkor sincs szinte semmi elmítésre méltó, csak a gyárinál szebb duruzsolás. A fülkében semennyire sem zavaró a zajszint, bárhogy is használod. (Lehet, h a "jetes" hangban közrejátszik, h a dobbol gyorsan kifele áramló gáz a hajlított összekötő cső miatt "megcsavarodik", majd egy öblös végben kiteljesedik. De ez csak találgatás. A corsa opc gyári [remus] rendszere is hasonlóan szól, ha jól emlékszem a hangra...)
hmm. na azt hiszem hogy találkoznunk kellene:-) hogy megnézzem. a másik szempont amit szeretnék egy picit szebb hangot csiszolni.mert most ugye nulla a hang.nem akarok rally repülő hangot csak valami kicsit.;-) képed esetleg ??
Egyszerűen válaszolva: nehezen... :) A szervízben fogták a fejüket, h hát ezt nem lehet, nem fér alá, utána aláfér, de nem lehet kivezetni a véget, mert a dob nem tud egyenesen jönni (a végnek kivágott helye felé) a tank miatt. Na meg h nem lehet levenni vágás nélkül, mert az összeillesztési nútba van hegesztve egy pöcök, s így nem lehet forgatni. Aztán minden meg lett oldva, csak a pöcök lett levágva, a gyári kipuff csövei sértetlenek, a hátsó hídnál lévő bilincses illesztéstől bontva. Aztán bekerült az eredeti helyére (csak följebb) egy rövid sportdob, s egy "agyonhaljigatott" összekötő csővel csatlakozik a véghez, ami sztem tökéletesen a helyére került.
"Elképzelésem az hogy a bevágás helyére kerüljön be a vég.mint a gyári csak nem annyira távol a kivágástól:-) érthető voltam??"
Nekem is ez volt az elképzelésem, mert szerintem is kicsit messze volt a helyétől, ez volt a másik dolog, ami miatt cseréltem. ;)
Viszont, egy univerzális dobbal ez nem megoldható, szvsz.