Tény kapcsolási rajzon sok minden nincsen csak vonalak meg jó esetben a kétbetüs szin megjelölés. Inkább kérdés mennyire használható ami benne van mennyire pontos. Mert szivás tud lenni ha elirás van benne. De az tény idöszakos cam hibba kontakt hiba lesz de nem mindig a magában a cam halozatban van hanem mondjuk a vezérlőegység áram vagy test hibája miatt alakul ki. Vagy volt olyan is h tulterhelte valami és lekapcsol. Illetve tudni kell hány vezérlő van felfüzve egy hálozatra mert ha pont azt nem ellenörzöd ami a hibát okozza mert nem tudod h az is rajta van és ott a hibba soha nem lesz jó a kocsi.
Én simán tudom méregetni mivel Bosch technikus vagyok és minden hozzá való diag gépem megvan. Oszciloszkop nem gond. A gondom az h nem tudom h vannak felfüzve dolgok a cam halozatra és hány hálozat van és a vezérlőegységek lábkiosztásai h vannak. Sajnos az ESI leirás nem sokat segit mondhatni semti mert abban a csak a motornak és a ABS nek a leirása van. Autodatában meg nem néztem meg ott mennyi info van a kocsiról azt majd holnap akkor. De megveszem a könyvet akkor abban talán több leirás van. Kár h nem angol mert az még érteném is :-) Max marad a forditó program.
Hátha tud valaki okosat mondani rá vagy honnan tudok kapcsolási rajzot szerezni. A lényeg Az h este ráraktam a gyujtást a kocsira és a kijelzön ahol a váltofokozatott irta volna ki csak 3 vonal volt és nem indult a kocsi. Töbszöri gyujtás ki bére egyszer csak megjavult. Kiolvastam a hibakodot és Cam bus hibba van. A motor a váltó és a ABS egység közt. Gondolom ez egy hálozaton van. Ja igen a kocsi 2007 1L . Ehez keresek kapcsolási rajzot h ki tudjam mérni a dolgokat. vagy ha valaki tud valamit h holl és mit nézzek meg. Mert még semmilyen javitási formátumot nem találtam a kocsihoz.
nem szoktam kínlódni vele pedig nem veszem le a blokkról a házat.
nem kell tisztogatni a blokk felfekvő felületét, nem kell tömítés a ház alá és nem kell takarítgatni, tömítőkarikát cserélni a vízcsőcsonk alá sem. szóval összességében szerintem így a kevesebb munka és a kiadás is. (tudom a két gumitömítés nem egy egetverő összeg)
simán jo a magnetti marelli vizpumpa, de még mielőtt neki állsz, felülről vedd ki 4 csavarral az egészet, mert lesz két csavar ami melegítéssel fog csak kijönni a házból. + rendelj egy tömítést a vizpumpa és a ház közé. Nem ez nem lesz benne a vásárolt vizpumpával. :)
Hoppá, megesküdtem vola, hogy vagy a motort vagy a keretet le vagy fel kell emelni ill ereszteni. Ha ott matatok úgy gondoltam most adok egy új vízpumpát is neki tél elött . Milyen márkájú vált be neked?
nem szoktam bontani csak a hátsókereket és a gen. kitámasztóját. ki lehet húzni a lengéscsillapító és a stabpálca között de én már qva sokat gyakoroltam...
Sziasztok, szmart szakiktól kérdeznék, 2001 -es 450 cdi mitől lehet alapjáraton hallani bent az utastérben is az olajteknőből jövő huhogó hangot, elég ha a tenyeremet ráteszem az olajteknőre eltünik a hang. Olajnyomás rendben, ha megkopogtatom a teknőt egy-egy helyen csengő hangot ad. Lehet , hogy már vagy eredetileg vékony anygból volt készítve?
semmi komplikáció nincs benne, javaslat: vegyél régi smartból lambdaszondát, aztán forraszd át a csatlakozót, úgy meguszod pár ezerből, ha újat vásárolsz akkor az két db esetében kb 100.000 ft
Nincs olaj csöpögés, teljesen száraz a motor. Annyi volt, hogy erőtlenül ment, a hibatárolót kiolvastam és két hibát dobot ki amit nem értettem mivel számsorok voltak. Töröltem a teljesítménye vissza jött "sőt" talán jobb is lett a menőkéje, de ezzel egyűt meg érkezett a füst és megnőt a fogyasztás is.
olajcseppeket nem látsz alatta a diffiházról csepegni?
kikopott intercooler miatt elszökik a turbonyomás egy része ettől kissé erőtlenné válik és füstölősebb mert az üzemanyagot megkapja de kevés hozzá az oxigén a hengerekben.
a csökkent teljesítmény miatt több üzemanyagot használsz...
2004 évjáratú. 08 CDI Kicsit fűstől "nagyon" fogyasztása 5 l környékére emelkedett 3.5-4 l ről. Km, állása 78000. 10 éve nálam, "hihető a km" mivel vásárlása óta 6000 km-et mentünk vele.
Fél éve kezdtük igazán használni havi 500-600-km.
Kérdésem mi kezd elfáradni benne, teljesítményén nem érzek változást.
Ennyire eltud a szoftver benne szarodni ? Az teny h jó pár cambus kom hibbat is beirt. De azt nem a fűtésre. Érdekes. Igaz komolyabban nem néztem bele csak h mindig fut a kis dög úgy h klíma is megy és az megy😁😁