Sajnos a gyári gumi elég hamar bekeményedik, kb 4. évére elveszti a puhaságát, és fagyott kutyagumit megszégyenítően kemény lesz. A keveréke jól bírja a használatot, míg a lágyabb keverékek 10000 kilométer alatt 1 miliméter is elkopnak normál használat mellett, ez fél milliméterrel megelégszik.
Átlagos használatnál max. csikorog, de ha elhagyatott úton kipróbálod a vészfékezést padlóig, meglepő eredményt mutat. Abs nem győz dolgozni, akár mind a 4 keréken, annyira nincs tapadása már.
Egy új vagy jobb minőségű pár éves guminál meg be sem kapcsol, vagy épp hogy..
Persze van aki elmegy vele még 5 évet, és megveszi a Nakang, csingcsang, hungjing olcsó gumit, mert neki az elég.
És van aki 3 évente gumit cserél, mert 3 mm van már rajta, és megveszi 100-130.000 forintért a garnitúrát.
Elkezd keményedni a felületet, azért nyikorog, mert nem tapad már be rendesen és kanyarban sodródik.
De nézd meg a guminyomást is.
Illetve azt is, hogy milyen jellegű felület, a "fehér" aszfalton minden kerék szokott nyikorogni kanyarban kis sebességnél szinte, az sokkalta csúszósabb.
Futómű javításnál meg egyértelmű, utána műszeres ellenőrzés/beállítás.
Az ott csak a véletlennek köszönhetően lesz az értéken belül, ha bármi csere is volt.
Üdv' mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy tapasztalt-e valaki kerékcsikorgást a verdáján? Körforgalomban vettem észre a napokban, hogy nem túl nagy sebességnél is csikorog a gumim. 70.000km van az autóban, a gyári 4 évszakos gumi van rajta, de még nincs kopása a guminak. 64.000-nél cserélték a bal első gömbfejet (lengőkarral együtt), akkor nem tapasztaltam semmi különöset a menettulajdonságokon, most sem érzem, hogy rázna, vagy félrehúzna a kormány, csak néha becsikordul. Gumi lenne? Menjek egy futómű-beállításra? Javaslat?
Az asszony, kezdő korában, egyetlen terjedelmesebb, vizes, tankcsapda méretű kátyúban, agyonverte a Wagon R+ összes kerekét (abroncs, lemezfelni) és a futómű is kapott egy jókora, de még állítással helyrehozható pofont (könnyűfém felnit jobban sajnáltam volna). Azóta jobban figyel, rutinosabb lett.
Nehéz a középút megtalálása. Jó is, szép is, mindenhol, mindenkor használható legyen.
Ennél keskenyebbet?! Hova? Gyári 215/65 vagy mi... nem marad futófelület 😀
nekem szíp legyen, 3 napig van hó amúgy is 😀
Lekopogom, eddig nem volt kátyús szívásom se aluval se lemezzel, de pl. kolléga kapott egy elsőt duplán, valami durván keresztbe átvágott aztán úgyhagyott úton, na abból görgőzés lett. BMW.
nem akarok lemezt, nekem ne legyen randa fél évig a kocsi, a lemez is rozsdásodik, aluval nem volt gond. Amúgy megvannak az abroncsok is, 17-esek és kb 1000km-t futottak.
Néha padkázni, szegélykövezni is kell és sok az alattomos, rejtőzködő életmódot folytató kátyú, gödör, a lemez olcsóbb, meg javítani is könnyebb, egyszerűbb, ha egyáltalán még javítható.
A motor akkor meleg, amikor az olaj is eléri az üzemi hőfokot, a vízhőfok mérő ehhez nem ad kellő támpontot.
A terhelést ajánlatos változtatni, ehhez az országúti autózás az ideálisabb, de megoldható autópályán is, ami azt jelenti, hogy ne használd folyamatosan és állandóan a megengedett maximális fordulatszámon.
Az autó új, nem ismered a tulajdonságait, kerülhetsz vészhelyzetbe, ilyenkor túllépheted a fordulatszám plafont, nem lesz baja a motornak, de ebből ne csinálj rendszert.
A túl alacsony fordulatszám sem jó, válts vissza időben, amikor még vígan él a motor, ne várd meg amíg rángatni kezd.
Használd az autót örömmel, egészséggel, eseménymentesen.
Biztosan így van, de én nem értek a számítógéphez.
Azt megcsináltam, amit ott leírtak, de nem történt semmi (legalábbis látható nyoma nincs), nem sikerült a "varázslat", lehet, hogy valamit rosszul csináltam.
A gép működik, majd néha nosztalgiázom egy kicsit, amikor eszembe jut a régi kinézet, vagy "bűr" ahogyan a szakzsargon nevezi... :)))
A kezelési könyvek (már amelyik foglalkozik ezzel) rendszerint mérsékelt, változó terhelést javasolnak a bejáratási időszakra. Ez alapján tehát inkább az országút.
1.6 benzin már van benne kemény 40 km. Tegnapi átvétel, szép motorhang, a család oda van érte. A lényeg 250 km-es utat teszünk ma meg vele, csak tanakodtam pályán vagy főútvonalon . Amelyik a kocsinak jobb, gondoltam, mi mindkettőt nagyon várjuk...😀
bejáratás: én hallgattam a szalonra, hogy 3000km után cseréljünk olajat. Aztán pár hete hallottam a tc égéstérben az olajszakitól (valami öreg MOL-os volt), hogy sokszor az első töltetbe tesznek spéci olajat, ami segíti a bejáratást, és nem kell idő előtt cserélni, sőt lehet káros. nekem már késő 😮
majd mindjárt megmondják, hogy kell-e.
egyebekben pedig amit már írtak, meleg legyen, és ne terheld alacsony fordulaton.
amúgy milyen motor?
Nekem már lassan 9ezernél jár az 1.2tce, idén február 1-i
Igen, ebből a régebbi szériából volt zöld szín, kolléga is ilyent szeretett volna de már kifutott ez a szín.
Mondjuk elég szegényes a színválaszték a mostani szériánál. Mikor beültem a szerződést megkötni, ránéztem a falra a színválasztékra, felcsillant a szemem, hogy na itt aztán lehet válogatni, aztán felébresztett az ügyintéző hölgy, hogy az a Renault színválaszték tábla, a Duster a másik falon van.. :)
Nos, abból a 9 színből már könyebb (vagy éppen nehezebb?) volt választani..
Én speciel egy metál-meggybordó színben is eltudám képzelni a Duster, de még lennének ötleteim :D
Igazándiból mindegy. Egy dolgot tartok lényegesnek,hogy ha már beindítod az autót...menj annyit ,hogy rendesen átmelegedjen a rendszer...tehát nem csak ,hogy elérje az üzemi hőfokot...hanem annál egy 10-20 km-el többet.
Nekem az volt "furcsa vagy érdekes" mikor olvastam a forumot, hogy az új kocsiknál, nem az összesnél hanem csak némelyiknél a kalaptartó tálca üvegszilánkos volt?! Ez hogy lehet? Az enyém ha minden jól megy novemberben veszem át remélem addig ezek már nem létező problémák lesznek.
"Jól szórakozom a poénos hozzászólásokon, de átvétel előtt én is próbáltam minél több infót begyűjteni, egyszerűen azért, mert nem foglalkozom naponta autókkal, vásárolni is csak most sikerült életemben először autót. Nem szégyen a tapasztaltabbtól kérdezni, bár átvételhez youtube-os videót keresni túlzás.
A magam részéről hasznosnak gondoltam a következőket megkérdezni:
- Történt-e szállítás során bármi a kocsival, amiről tudnom kéne?
- A rádiókódot megkérdeztem, fel is írtam.
- Megnéztem a gumik DOT számát (0718).
- Átnéztem a fényezést, az egyik ajtón volt egy 5 cm-es felületi karcolás. Ezt felírtuk az átvételi lapra. (Legalább nem izgulok az első karcolás miatt :)
- Átnéztem a műa. elemeket, nincs-e horzsolás, repedés.
- Belekukucskáltam a lámpatestekbe (foltokat keresve).
- Megállapítottam, hogy a teljes értékű pótkerék nem ugyanolyan, mint a 4 felszerelt.
- Mindkét kulcsot kipróbáltam, gombnyomással is meg zárba helyezve is.
- Minden ajtót többször becsuktam, az egyik csukódási hangja fémesebb volt. Lehet, hogy állítani kell rajta, figyelni fogom.
- A benzinkúthoz vezetett az első utam, mert a jelzőlámpa már világított.
- Minden kapcsolót kipróbáltam (műszerfal, karok, kormánygombok, fűtés, tükörállítás, tolatókamera, világítás, ablakemelők, ablaktörlők, ablakmosók (előttem egy ürge visszahozta a saját új,frissen átvett kocsiját, hogy sz.rul törölt az ablaktörlő, ki is cserélték neki).
- Tartozékok.
Tisztában voltam, hogy átadás előtt átnézték, de a saját megnyugtatásomra én is megtettem.
Tankolás után a kereskedés közelében közlekedtem 20 percet csekély forgalmú utcákban, hogy elérjem az üzemi hőfokot és kipróbáljam mindazt, amit csak menet közben lehet.
Ha valami nem tetszett volna, még közelről visszavittem volna. De nem kellett.
Kb. ennyi, amit meg lehet tenni.
A lámpatestek és az ajtók csukódása magamtól nem jutott volna eszembe, ezekre a különböző fórumok adták a tippet. Köszönet érte!
Jövőhéten 4 hónap várakozás után végre átvehetjük majd az 1.6os, dustert😎 Regebben olvastam, hogy átvételnél mikre érdemes majd figyelnem de sajnos nem találom azt a bejegyzést.
Rátudok valahogy keresni vagy azt is megköszönöm ha valaki csak nagy vonalakban leírná a fontosabb dolgokat amiket érdemes majd megnéznem.
2018-as dusterhez keresek 16" gyári cyclade alufelnit. Ha esetleg valakinek van eladó, vagy másra akarja cserélni, kérem jelezze és "itt helyben a kocsinál átvételre kerül a sor" :) Komolyra fordítva a szót tényleg vevő vagyok rá.
Pontosan erre céloztam mint "ismert hibák" emlegetése. Nem azért mert nem olvastam a fórumot korábban. Azért mert volt ilyen széria az nem azt jelenti hogy ezentúl mint ismert hibákat kell emlegetni.
Az enyém kulcsos és nem digit klímás így kiesik belőle kettő. De nem fagy le a fedkomp pedig sokszor tűző napon parkoltam ebben a nem kicsit melegben és nem resetelt soha a Medianav egy hónap alatt.
en szeptember 11-en rendeltem meg, 4 honapra vallalta a kereskedo... de azzal nyugtatott, hogy szerinte elobb fog jonni, mert kozeleg az evvege es felporog a gyartas...
"Arányaiban a legkevesebb halálos baleset a Dacia, a Mazda, a Kia, a Hyundai és a Citroën márkáknál volt, és a Citroën kivételével ez mindig a másik fél hibája miatt következett be. Pontosabban a Dacia kilóg a sorból, ugyanis ilyen márkájú autóval a g7.24.hu szerint nem történt 2016-ban halálos baleset."
Az lenne a kérdésem, hogy aki nem fizette ki a teljes vételárat, hanem hitel vagy lizing szerődéssel vette a kocsit, akkor mindig kell közjegyző előtti azonossági nyilatkozatott csinálni? Azért kérdezem ,mert ezt találtam
"Az adott szerződés Hitelbiztosítéki Nyilvántartásba való bejegyzésének pedig az az előfeltétele, hogy az ügyfél mint felhasználó - cég és magánszemélyek esetében is regisztrálva legyen a HBNY rendszerébe. Ezt a felhasználói regisztrációt azonban a törvény egy közjegyző előtt megtett Azonossági Nyilatkozathoz köti, kivéve azt az esetet, ha az ügyfél már rendelkezik elektronikus aláírással, mert ilyenkor elkerülhető a közjegyző előtt történő megjelenés. Mivel azonban ez ma még igen ritka, így a legtöbb ügyfél kénytelen felkeresni egy közjegyzőt, aki az Azonossági Nyilatkozat megtételével egy időben az ügyfeletmint felhasználót is regisztrálja a HBNY rendszerébe."
Eddig kifizette mindenki az ezzel járó 5.000. Ft-ot vagy volt akinek elfogadták az igazolványt is. Mert az igazolványba ezt a funkciót/lehetőséget ingyen lehet kérni.
Az enyémben M1 van és 4x4-es. Mondjuk tavasszal a vizsgán az mondták "terepjáró kategóriában" kell vizsgáztatniuk és többet is fizettem mintha normál személyautó lett volna.
Azt a vizsgabiztos is elismerte, hogy ez nem is terepjáró és személyautó vizsgáztatásához szükséges műszerek elegendőek a mérésekhez, de a szabály az szabály. Én meg fizettem mint a katonatiszt.
Ma elvittem műszakira az 1.5 dci 4x4 Dustert. Igaz nem az RH csoporthoz, mert olyan árat mondtak, hogy kicsit elcsodálkoztam. Egy egyszerű vizsgaállomást találtam oda mentem( az ár 2/3 volt). Kis idő múlva rám szóltak, hogy van egy kis baj, mert a járművem forgalmi engedélyében nem jó a "J" rovatba írt besorolás, így nehézkes lesz a vizsga dokumentációja. A forgalmiban a J után M1G szerepel, de csak M1 szerepelhetne a számítógép szerint. Most ugyan levizsgáztatták az autót, de a forgalmiba nem írtak semmit sem külön mellékelték a műszaki adatlapot. El kell mennem az Okmányirodába és ott csináltatni egy új forgalmit "M 1 " kóddal. Állításuk szerint a forgalomba helyezéskor helytelenül írták be az M1G ami terepjáró személygépkocsit jelet. A Duster pedig nem terepjáró, csak személygépkocsi négy kerék hajtással. Én nemigazán tudok különbséget tenni, de biztosan van aki tudja. Nem tudom, hogy járt e már így valaki közületek és azért az is érdekelne, hogy ez kihat e másra. Gondolok itt a súlyadóra, a biztosításra. Egy ismerősöm elég magas biztosítást fizet a vadászautójára állítása szerint azért mert az terepjáró és nem személygépkocsi. Legalább is neki ezt mondták. Kíváncsi lennék kinek mit írtak valamikor a forgalmiba, vagy tényleg csak az enyémet rontották el valamikor.
Felénk folyamatosan sóderes kamionok járnak. Száraz időben a homok száll, esőben egy homokos aprókavicsos lét ver fel a kamion, amitől a fényezés nem boldog...
De te talán erdőben, kökény és szeder között nem sokat jártál. Azt vajon, hogy bírja?
"Megállapodott a Google a Renault-Nissan-Mitsubishi járműpari konszernnel az Android mobil operációs rendszer alkalmazásáról az autók média- és járműinformációs rendszerében"
Nekem korrekt volt a kereskedő. Megmondta, hogy ne adjam be az autót mert drágában el fogom tudni adni rövid időn belül. Így volt. (A vevő egyébként pont lesz@ ta az előbb említett kis precíz nyilvántartásomat, számláimat, ...)
"Konkurenciáról" rosszat vagy semmit. Nem ez a korrektség volt a kőbányai Suzuki kereskedésben! Futott egy használt autó beszámítási kedvezmény (cca 600e?). Ezt kvázi bárkinek megadják aki autót vesz és megmutatja a forgalmiját a réginek, hogy azt fogja lecserélni. Kérdeztem a kereskedőt mennyit adnának mégis az autóért. Azt mondta az a beszámítási kedvezmény. Konkrétan a szemétláda lenyúlta volna az autó árát! Másik kereskedésben bevették volna az autót + adják ugyan ezt a kedvezményt ...
Sajnos a felvásárlásnál ez 350-400 a reális, amit fogni akarnak rajta, de inkább felette. Ök pedig valószínüleg még rátesznek 200-at és úgy hírdetik meg.
Azért mesélem el, hogy ezt ne csinálja utánam senki!
Én egyszer tettem be bizományba autót, az első, egyes, benzines Octáviámat. Megyeztünk egy eladási árban(amit ő is reálisnak tartott!!!), mert azt mondta van is egy vevője rá. Meg is ígérte, hogy egy héten, vagy legfeljebb kettőn belül a kezembe adja a pénzem, amiből ő nem kér, majd a vevő autóját számolja be annyival olcsóbban, hogy meg lesz az ő haszna is.
Három hónap múlva adta el, de a vevő "csak 300-al kevesebbet volt hajlandó fizetni", akiről egy későbbi megkeresése kapcsán kiderült, hogy a megbeszéltnél 300-al többet fizetett, mert "én nem engedtem belőle". Ez barátok közt is 600, na meg a beszámításból jövő következő haszon...
Nyílván nagy balek voltam!
Annyi a mentségem, hogy akkor az ország legszegényebb járásainak egyikében dolgoztam és laktam, a határ mentén. Hiába volt hibátlan az autó, a kutya se érdeklődött.
De van egy egyszerű, minimális pepecselést igénylő plusz, amivel az autót megnéző érdeklődők általában azonnal a vásárlás mellett döntenek. (Én az első autómat ilyen gazdától vettem.)
A szervízkönyv és a javítási számlák mellett egy kézzel írott kis füzetben dátummal, kilóméteróra állással és a kiszámolt fogyasztási adattal szolgálok, és az összes tankolási számlával. Látszik, hogy valószínüleg nem trükközöl és látszik, hogy nem szemetet tankoltál és így a szervízkönyvet is elhiszik.
Főként nem nekem, mert én legalább annyira ismerem ezt a kérdéskört mint Te.
Mégis azt mondom, hogy nem baj, hogy leírtad, mert sajnos, akadnak olyanok, akik nem tudják, hogy Erdély egyáltalán létezik, hogy mi is az, valamint azt, hogy ott a mai napig rengeteg magyar ember él. Természetesen, vonatkozik ez a többi elcsatolt részre is...
Azt, hogy ez miért is alakult így, nagyon jól tudom, de szándékosan nem kívánok részletekbe menő módon kitérni rá.
{Mielőtt kitörne a palotaforradalom, sietősen közlöm, hogy a fenti leirat nem politikai nyilatkozat csak egy kis történelmi áttekintés és az abban foglaltak a saját szomorú tapasztalataimat tükrözik. :(((} :))))))))))
Hogy egy kis vasárnapi poénból (legalább is az akart lenni) mekkora vita tud kerekedni, pont miattam :( Nem ez volt a szándékom, bocsánat! Falu helyen ment a szokásos építkezés hétvégén. Rokon pedig Erdélyben járt előtte, hát hozott nekem egy ilyen román sört ajándékba (Csíkit már ittam). Mivel ő BMW-s, cseszegetem is eleget miatta, ő meg engem. Megjegyezte, hogy ez passzol az autóhoz. Innen jött az ötlet, hogy a fénykép kedvéért hol lesz a helye. Aztán a többit az olvasóra bíztam. Ezek szerint nem kellett volna. Már többször jártam úgy, hogy valamit poénból mondtam, erre komolyan vették. Ebből legalább műszaki kár nem lett.
A Putyin László azt mondta romániáról, hogy 30 perces ország. Az amerikai fegyverekkel, lehet, hogy lesz háromnegyed is.
Amúgy nem kell a románoknak messze menni egy "kis" irredentizmusért. Elég sok olyan feliratot látni náluk, hogy besszarábia románia.
Az autó vásárlásakor nekem ez volt a legnagyobb dilemmám, hogy a kárpátokon túl készül. Sajnos azonban nem volt más elérhető típus, ami hozta volna ezeket a tulajdonságokat. Akkor még Vitara sem volt, de most is inkább a Duster venném helyette.
Szóval csak remélni merem, hogy van jó pár beszállító is, aki magyar szájakat etet!
Ezt a "minusz jel adományozást" Én is észrevettem. Nem kell vele foglalkozni vele, semmit nem jelent! :) Ellenben a Te kommentedre Én azért dobtam egy pluszt.. :D
(Látam valaki az ehhez hasonló hozzászólásokat előszeretettel mínuszolja, hajrá!)
Loganos feltett egy képet, amin gondolom egy Duster légszűrőjében, egy román sör látható. (Abszolut tisztelem a tudásáért és élvezem a stílusát, egyértelműnek tartom, hogy nem ő tette oda.)
Teljesen azt sugallta, hogy szerelés közben, a légszűrőben egy benne felejtett doboz sört talált valaki. Az sem derült ki, hogy a képet ő csinálta volna, én automatikusan a román szerelők igényességét értékeltem ebben, amire dobtam a hozzászólást.
Történész szemmel a legrégebbi, mindenki által elfogadott, de vélhetően a valóságot részban fedő honfoglalás, avagy hazaérkezés dátuma 896, ami ma 1122 éve történt.
Az oláhok, vlahhok átjártak Havasalföldről, Moldvából, de számottevő betelepítésüket a szolgalelküségük és igénytelenségük miatt a magyar nemesek indítják lényegében a 16-17. századtól (abból a két fejedelemségből, amelyek egyesítésével és a történelmi időkben való gerinctelen forgolódással hozzá megnyerték Erdélyt a maga 112 ezer km2-es területével, így lett nagy románia -szándékosan kis betűvel.)
Az alsó hangon 1100 éves őslakosok, hogyan lehetnének a betelepültek között egy 2 év múlva 100 éves országban hazátlanok???
Tudom, hogy mi zajlik ma is Erdélyben, hogy kényszeresen fegyverkeznek a románok (miért is találkozott Trump-al a román elnök?), most írtak alá az USA-val fegyvervásárlási és katonai támaszpontokról szóló egyezményt. Pedig a mi 30 elavult orosz tankkunkkal szemben nekik több mint 800 darabjuk van. Jah, a tolvaj fél a legjobban a rablástól...
Egyébként pár liter bor mellett bárkivel szívesen megvitatom részletesen ezt a kérdéskört...
Hogy miért vettem ennek ellenére Dustert?
Mert 1%-os román tulajdonjog mellett teljesen Renault és mert épp a kinézett keresztmetszetben 4 millió alatt ez tünt az igényemet tekintve a leg ésszerübbnek.
Meg ez a sörnyitó és a név ellenére annyira román, mint amennyire magyar a Suzuki Esztergomban, a Mercedes Kecskeméten, vagy az Audi Győrben.
Alapvetően békés emberként általában törekszem nem lázítani, nem uszítani, de néha kibukik a Koppánnyal harcoló lázadó ősöm, az erdélyi vérem és ilyenkor így lázadok.
Én is beakartam számítattni, de nagyon alacsony árat mondtak rá, kb. olyan 350.000.-400.000. Ft-al drágábban pedig eladtam. Korrektek voltak velem a szalonban, nyilván nekik is értékesíteni kell majd. Meg mondták, előre, hogy nem tudnak piaci árat mondani rá. Az AAA autó engem nem keresett de valószinüleg én sem foglalkoznék velük. Kívánom neked, hogy a kocsid megtalálja új gazdáját és mindketten elégedettek legyetek! :-)
Én tegnap hirdettem meg. Természetesen azonnal felhívtak az aaa autóból,h érdekli őket. Elnézést kértem.....
Inkább adnám el olyannak, aki őszintén örülne egy olyan autónak, aminek tényleg gondos gazdája volt. Természetesen észszerű alku lehet ,de nem hinném,h ők ezt betartanák.
Most felraktam, váom a vevőt. Ha nem viszik el, beszámíttatom. Várom az úi vasat.
Inkább hagyd. Öreg is, fekete is, dzsó is... Megbotlott, oszt kész. Amennyire nagy ritkán benézek ide, úgy tűnik, eddig semmi baj nem volt vele. Elég régóta élsz itt ahhoz, hogy tudd: a nemzeti összetartozás érzésnek az írmagját is gondosan és alaposan kiirtották ebben a mostoha anyaországban születettek és felnőttek körében. (Azért persze a rosseb az egészbe...)
Szia! Én is szeptember elején rendeltem meg és nekem is novembert mondtak. Először november eleje, aztán kicsit később november közepe körül, a szerződésban pedig november vége lett megjelölve. Azt mondta az szalonos hölgy, hogy hamarabb is lehet mint november vége de, csúszni eddig még nem csusztak soha a határidővel! Mikor még június végén érdelkődtem először akkor december vagy januári szállitásról beszéltek, és nem volt a 17 colos alufelnis kerék sem. Most kocsinélkül járok mivel túl gyorsan eladtam, így kicsit olyan "suhancos" hangulata van, mintha újra kissrác lennék... de amig nincsen rosszidő addig a gyerekeimet sem zavarja a buszozás. Gondolom addig javítanak a kisebb problémákon (gombok lefagyása, automata kártyánál a hangos duda) meg ilyenek.
A bozgor románul hazátlant jelent. Ha ezt mondja egy erdélyi magyarra egy román az a legnagyobb sértések között van. Mondjuk úgy, hogy bicskanyitogató.
Mi a románokat bocskorosoknak nevezzük, talán nem kell megmagyaráznom, hogy miért.
A legjobb kb 6%-al kevesebb hibával a Kia Sportage, a 11-dik Dusteről ugyancsak 6%-al roszabb a lista utolsó 16. a Qasqai.
Az összes autó jóval drágább, de az az imázs, ami miatt én is vettem, hogy csupa már bevált, kiforrott régebbi technológiát felhasznált autó a Duster kissé lerontja ez a felmérés. Mert, ha kiforrott, akkor miért van mégis 10-ből 1-el gond?
A kis nyavalygás után viszont így is azt kell mondanunk, hogy ennyiért ilyet tényleg nem kínál más!!!
Azért ne felejtsük el, hogy a lista többi szereplője minimum 50%-al drágább, vagy mondjuk ki hogy a lista mélyen legolcsóbb darabja a Dacia. Így már csinos eredmény.
Nálunk 5-6e ft a nettó óradíj (nem a legolcsóbb város az országban, hogy finoman mondjam), ez a 8e nettó elég soknak tűnik. Meg az alkatrészárak is elég húzósak, csak úgy vakon benézve az első online kereskedésbe 50e körül van a vezérműszíj készlet, benne van a vízpumpa is (itt az külön még 24e), hosszbordás szíj komplett szettet látok 24e körül, itt majdnem 50e ha összeadom.
Én azt mondom, hogy meg kell válogatni az ilyen autószerelő ismerősöket. Legalább 2-3 helyről kell árat kérni, utána kell járni alaposan és utána választani. Súlyos anyagiakat lehet vele spórolni vagy elbukni (ez egyébként az élet más területeire is ugyanúgy igaz)
Találkoztam már egykét olyan példánnyal aki bőszen terjeszti magáról, hogy ilyen-olyan nagy kedvezménye van a bárdinál vagy unixnál és nála olcsóbb az alkatrész, mint a többinél. Egy ilyen akart 90 rugóért rám varrni egy üzemanyagszivattyút. Erre megoldás lenne a saját beszerzés, de a dörzsöltebbje akkor nem vállal rá garanciát :-)
A vezérlés csere (vezérműszíj, pumpa, görgők, olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, plusz hosszbordás szíj, természetesen új fagyálló nem a 6 éves régi) nálam 124e volt.
Kicsit átb.....tak. Vagy is nem kicsit. A fagyállót legközelebb inkább itasd meg vele. Benzinesnél ennél az összegnél jóval kevesebbért szoktam a vezérmű szíjat, görgőket, vízpumpát, hosszbordás szíjat cserélni. Gyári anyaggal, a hűtőfolyadék is az. És nálam a nagyszervizben benne van az olaj, összes szűrő, váltóolaj, fékfolyadáék cseréje, átvizsgálások, hátsó fékdob tisztítás, gyári diagnosztika, stb. stb.
Ismerősnek lenne eladó 4db gyári új 16 collos alufelnije. CYCLADE típus, Duster2-ről de ugyan ez a méret való a Duster1-re is. Új autóról lett levéve még a szalonban átvétel előtt, mert ő másik felnit vett rá (annak a dobozába bele is van téve). Hibátlan, karcmentes. Átvehető nálam, Győr mellett, vagy egy vagyonért a posta is elviszi. Érdeklődni emailben: renault.dacia.code@gmail.com
Autószerelő ismerős szerint sincs értelme cserélni ilyenkor, pedig a partvonalon álló laikus énem szerint tele lehet mindenféle apró vacakkal, meg hát csak változik valamit 7 év alatt a lötty, de hát na. Ki vagyok én, hogy képzett autóipari szagemberekkel vitatkozzam.
Meg hát átlépte a projekt az árérzékenységi küszöbömet, 1,6 benzinre vezérműszíj-vízpumpa-bordásszíj meg apróságok + 4 gyertya beleszaladt a 170 pénzbe olajcsere nélkül. (Tudom, tudom, ha majom akkor banán is.)
Boztosan nagyon dilettáns a kérdés, de miért baj, ha a régi folyadékot öntötte vissza? Ha nem szennyezett és tudja a mínusz huszon fokig fagymentesen tartani a rendszert?
(Mert ugye ezt megmérte visszaöntés előtt?)
Az olajnak nyilván a viszkozitása romlik, de a hűtőfokyadéké?
Daciamag-ról rendelt már valaki? A kártyatartó tetszik,mert most nem tudom sehova se felakasztani, mindig félek egyszercsak kiesik a zsebemből. Vagy esetleg tipp, hogy lehetne megoldani a tárolását?
Megcsináltattam az erősen ajánlott vezérműszíj cserét. Eddig halogattam, mert keveset futott az autó, de most már rávettem magam, ha futotta majomra, akkor fussa banánra is alapon. Hát jó drága a banán, azt kell mondjam :)
Ami viszont meglepett, hogy a hét éves hűtőfolyadékot szemrebbenés nélkül visszatöltötték bele "nincs annak semmi baja" alapon.
A márkakereskedés adta (persze, nem ingyen!), ott is szerelték fel, még az átadás előtt.
Később Fakertésznél is láttam, amint kihozták a raktárból és átadták a vásárlónak, aki boldogan elviharzott a négy gumidarabbal, az új szerzeményével... :)))
Sziasztok, még nem láttam felmerülni a kérdést, ha mégis dupe, akkor bocsi, vállalom a verbális sárzuhanyt! :) Anyósülésnél hogyan lehet megoldani, hogy automata legyen az ablak? Az ember jó dolgában már nem tudja, mi fájjon, nekem épp az, hogy ne felejtsem el végig húzni a gombot, miközben már pattannék is ki a kocsiból. Köszi előre is a válasz(oka)t.
Elvi okokból nem foglalkozom sem riasztóval, sem más védelmi rendszerrel, rejtett kapcsolókkal. Egyszer már meghurcoltak ellopott autó miatt (ismerős volt előtte olajcserén egy Hondával és 3 nap múlva eltűnt Bp.-ről az utcáról), holott a tulaj végig itt állt, és közöm nem volt semmi elektromos munkához. Nem szeretném, hogy még csak a gyanúja is felmerüljön, hogy én védelmi eszközt szereltem autóba. Másrészt műszakilag hozzáállva: Mai CanBus-os autón nem nagyon van olyan pont, amit meg lehetne úgy szakítani, hogy ne okozzon hibakódot. Gyári diagnosztikai műszerrel látszik minden.
Ha valakinek van új duster és nem médianavos, tegye már meg,h este lefotózz a műszerfal összképét. Mennyire gáz ez a narancs rádió a fehér műszerfalhoz. Nagyon kösziiii.
Ma voltam a másodki tesztvezetésen. Hála az eladónak,szabad kezet kaptam. Tiltásig 1,2 ahogy illik. Valóban 4500-5000 körül picit feléled. Baromira idegesítő,h nem veszi el a gázt váltáskor,amikor én. Még zavarobb,h a normál rádiónak narancsok a gombjai azzal ellentétben,h minden fehéren világít. Vezetési komfortra egyérteműen veri az elődöt.
Nekem régebbi autómban volt utastér védelem (is!) de kiköttettem. Hiába vették lejjebb az érzékenységét. Ha éjjel lehűlt a levegő, vagy esőtől hirtelen lehűlés volt már meg is szólalt. Azt mondta a szerelő szerinte már az hogy látszik hogy van benne szenzor már elég is :D A motortér nyitás érzékelő szerintem fontosabb és hasznosabb.
Én a rejtett kis okosságokban több rációt látok és remélem egyszer majd Loganos mester felajánlja, hogy segít benne. Talán annak lenne értelme.
Én szkeptikus vagyok a riasztó tényleges autólopás megakadályozó képességével szemben.
Az előző kocsimban volt.
Résnyire leengedet ablak mellett folyton riasztott. Engem idegesített!
Bár egyszer Szegeden barátoknál voltam és az egyik lánynak a kis Suzukijának az ajtaját kihajtotta két hiperpigmentált kölök, mert benn maradt egy női táska. Erre jó volt, mert az erkélyről láttam őket elfutni.
De egy tréler ellen nem véd egyik sem, semmit. Talán csak egy GPS nyomkövető...
A kezdők ellen én inkább egy kormány, vagy váltózárat tartok értelmesnek.
Az is igszából arra jó, ha van két kinézett autó az utcában, talán azt viszik, amiben nincs ilyen, hogy kevesebbet kelljen vacakolni.
(Egyszer egy börtönviselt férfi mesélte, hogy vannak biztonsági zár nyitó kúrzusok odabenn...)
De ami kivölről is véd, az az én meglátásom szerint gyakran egy elsuhanó kamionra is megszólalhat.
A gyári riasztó tud ablakfeltekerést? :O Van a neten egy videó a riasztó beszereléséről lépésről lépésre. Hát nem szeretném én az látni amikor csinálják. Jobb altatásban lenni addig :D
Hallani hallottam róla (nem szervizesektől) de még nem láttam ilyet ennél a motor típusnál. Szerintem jobb mint az előző K4M, kár, hogy az Euro6-al úgy agyon van fojtva.
Én is rövid úton eladnám, ha ilyen jelentős, csereperiódusonként több liter olajfogyi lenne az új verdánál, hiába működne amúgy hibátlanul. Valószínűleg a kereskedésben számíttatnám be buktával ugyan /bár így is majd egy szerencsétlen felhasználóhoz kerülne/, de legalább nem közvetlenül én adnám el, ahhoz nem lenne képem. Előtte azonban mindenképp futnék egy pár kört a szervízzel, de kétlem hogy bármi megoldás koronázná az erőlködést. Meglehetősen kellemetlen szituáció mindenképp az ilyesmi.
Az enyém most 10 ezer után a max alá hangyányival töltött jelzéstől háromnegyedig ette le, az eddigi cseréknél viszont még ennyit sem tapasztaltam. Ami érdekes, hogy most én vittem az olajat, míg eddig a hordós ment bele a szervízben. Kérdés hogy az olajak közt lenne különbség, vagy ennyit számít h nyáron pályán meglett kergetve párszor az idén és előzéseknél is jobban pörgetem sokkal, mint eleddig. A másik autóm ha nyomtam neki, gyors pályázásoknál látványosan jobban csipegette az olajat, meg amúgy is ilyen az a 20 szelepes sorötös, de még így 200 ezer felett se eszik annyit, amit itt alant említett a problémás autós topictárs.
A 0.5 liter / 1000 km azért van a kézikönyvben, hogy könnyen le lehessen szerelni atokat a szerencsétleneket, akik kifognak egy problémás motort. De a valóságban a motorok 99%-a minimális olajat fogyaszt, az 1.2 TCe kivételével, ott sok a beteg példány, bár inkább csak a 2015-ösök, azót úgy tűnik, ezt a problémát orvosolták. Szerintem ha egy modern motor nem bírja ki az olajcsereperiódust utántöltés nélkül, akkor ott valami nem stimmel. Legalábbis az aktuális Renault motoroknál így van.
Szóval tudtommal jelenleg nincs olajfogyasztási gond a motorokkal, eddig legalábbis nem panaszkodtak tömegesen a tulajok, az 1.6 SCe esetén sem.
Így van a gépkönyv szerint 1000 km-enként elfogyhat 8 dl olaj is akár (10 ekm 8 liter). És a tulajnak nincs igaza.
Egyebként bosszantó és nevetséges, hogy egy hosszabb útra még egy 5 literes olajat is vinni kell.
Nekem volt egy 1.4-es XEP Astarám töltögetni kellet azt is el is adtam annyira idegesített. Az Opel szerint a gyárban szerint ahogy "sikerült" a méretek betartása, a szériák szórnak.
Anyám....a K4m motorom 140 ezernél egy deci olajat sem eszik 10e alatt. Ezzel szemben a haver Fluance-e vadi új 1,6 16v zabálja....akkor mégsem egy sikr széria....egyre jobban gondolkodom,h kell e nekem az új Dusi
Én egyáltalán nem tartom normálisnak ha 15e alatt 2 litert kell rátölteni, de ettől még tény h van ilyen, a céges 1.6-os Touran ette meg szinte újkorától 10 ezrenként az olaj literjét, de sosem volt baja amúgy.
A klíma búgását megerősítem (két hete hallom). 3-as, 4-es fokozatban zavaróan hangos, de már 2-es klímafokozatban is észlelhető.
A szervíz még nem tud róla.
De arra is kíváncsi leszek majd, mennyire elfogadható, hogy 7-8 ezer km-ként rá kell tölteni 1 liter olajat. Most 15000 km-nél járok, és már 2-szer 1-1 litert kért.
(Duster II., 1.6 benzines, 5 hónapos)
Sajnos az általam tervezett első 10.000 km-es olajcsere elmaradt, mert nem volt nálam jó ideig a kocsi, 20.000-nél úgyis kell vinni.
Bár csak viccnek szánom, de tulajdonképpen az olaj felét már cseréltem az utántöltéssel...
A szervízben tervezett téma lesz még a fedkomp fagyása is.
Tapasztalat:
A teljesítmény klímahasználat mellett nem túl acélos, ilyenkor emelkedőre érve 5-ösben egyáltalán nem gyorsul, a komolyabb előzéseket pedig sík úton is a klíma kilövésével és visszakapcsolással kezdem, de ezzel számoltam, nem panaszkodom. Valamit (egyszerűbb motort) valamiért (kisebb teljesítményért).
A kalaptartó már többször volt kivéve, az üvegszálas problémát én nem észleltem.
Az én használati körülményeim a mindennapokban 6,8-as átlagfogyasztást adnak, egy autópályázós hétvégi utazás klímával 7,0-ból kijön (ennyit számít, hogy csak 120-130 között hajtom maximum a pályán). Ezzel elégedett vagyok, csakúgy mint a sahara beige színnel.
Tatabányán a kereskedő tőlem hallotta először, hogy változni fog a MediaNav egység, így nem tudta megmondani azt sem, meddig kell várni a rendeléssel, hogy linuxos legyen az autóban.
A 48. gyártási hét infó mennyire lehet pontos? Nem fordulhat elő, hogy találnak egy polcon még pár régit, és azzal szerelik később is?
Én egyáltalán nem érzem gyengének. Sőt kifejezetten élvezem ahogy harapja az aszfaltot! Autópályán még nem volt lehetőségem megnézni, hogy mit tesz a hatodikban ha odalépek. 1.5 dCi 110.
Érdekelne a faceliftes 5 sebességes váltószoknya keretének a cikkszáma. Le szeretném cserélni a váltószoknyát (túlságosan műbőrhatású szürke műbőr) egy sokkal szebbre. Ehhez lenne praktikus egy keret, így nem kellene megbontani, leszerelni a régit. Volt már, aki cserélt ilyet? Esetleg mire kell vigyázni a cserénél?
A risztóról lemondtál? Mert nemrég voltam a szalonba érdeklődni, de csak a belső teret figyeli,meg a motorháztetőt. Az meg kevés, a 20 éves autóm riasztója többet tud. A kártyás kocsihoz meg nem ajánlják, a más típust, csak az eredetit.
Időbe tellett míg megszoktam/ráállt a lábam, de pörgetve egész tűrhetően lehet vele lendületesen közlekedni, 3500-4500 között, vagy akár tovább huzatva megy az azért. Csak furi, ilyen dobozba inkább nyomatékmotort képzelnék hozzá passzolóbbnak, de hát az meg a dízel. A benyásnak nyomni kell bátran.
Szomorú vagyok,ugyanis 20 év autószalonban dolgozás után azt mondom,h egy autó sem szedi össze magát. Max talán pár százalék,amit nem érezhetsz. Amúgy ne aggódj, a lagermax telepen mindenki,mindent nyelez tiltásig...tehát amire ti vigyáztok,az már be van járatva. Persze nem tanácsos forgatni de egyszer nyugodtan meg lehet forgatni egy gyorsításnál tiltásig. Egy kicsit marketing is,h ne forgasd. Addigra megszokod,h gyenge :-)
nekem ez van már 600km toltam bele most kezd rugalmasabb lenni, az se mindegy hogy milyen modba van eco vagy normál. eco modba lusta de nekem tetszik ugy is már nemvagyok suhanc
felesleges pénz kidobás úgyis mindenre rá mondják ez "ilyen" lökhárítód nem illeszkedik jól mert GYÁRILAG nincs az egyik patentbe? rakva.. "ez ilyen" ... szóval
Köszönöm szépen a gyors választ. Az első verziót fogom megcsinálni. Valamilyen kétoldalas ragasztóval fogom a kesztyűtartóhoz rögzíteni. Megpróbálok egy "jó" BIC-et beszerezni. Eddig 40-45 euro közötti áron láttam használtat. Remélem, hogy minden rendben lesz és majd beszámolok a fejleményekről.
És ebben az a szép, hogy a tapasztalatok alapján jobban működik ez az utólagos megoldás a Daciákban, üzembiztosabb, mint a Duster2-ken, amiben gyárilag van benne :)
2) a kesztyűtartó mögött az OBD-csatlakozó hátuljához bekötni.
Az 1. megoldás előnye, hogy nem kell semmit megbontani, az autó eredeti állapotában marad, hátránya, hogy romlik a kesztyűtartó használhatósága. Valahogy így fog kinézni:
Ha szükség van az OBD-csatlakozóra (pl. szervízben), csak ki kell húzni. Ha valaki több eszközt akar egyszerre csatlakoztatni, akkor egy Y-hosszabbítókábelből kell kialakítani a kábelt, mint pl. ez: https://www.ebay.com/itm/142457286367
A 2. megoldás előnye, hogy nem foglal helyet a kesztyűtartóban, én így csináltam:
Egy 2016-os 4x2 benzines dusiba szeretném, ha a Media Nav Evo tudná a hőmérséklet kijelzést és a Drive Eco2-t. Figyelemmel olvasva a fórumot sok értékes információ gyűlt össze ezzel kapcsolatban elsősorban lajo_sh mester jóvoltából. Loganos mester ma (nagyon korrekt módon) tájékoztatott, hogy ezt csak a már ismertetett, pl. clio4-ból kivett BIC (283468105R) segítségével lehetne megtenni, sajnos Ő sem tud ezen szoftveresen segíteni.
Tudomásom szerint a következőket kell elvégezni (ddt4all) 1) A megfelelő képernyőket engedélyezni a MediaNav-on. Az "ULC_gen1_v3.2" Ecu-ban az "1 - Configuration" / "17- Specific configuration" alatt a "T display type" és/vagy "Ecodrive" paramétereket aktiválni. 2) A BIC-et bekötni az OBD-csatlakozóhoz (illetve annak vezetékeihez): BIC 15/16/17/18/3/12 -> OBD 12/13/14/6/16/(4 vagy 5)
Pontosan mit jelent ez a mondat? Az OBD csatlakozóra (kívülről) rácsatlakoztatom a BIC-et? Ez lógicsál a kesztyűtartóban? Mi van, ha kihúzom az OBD-ről? Összeomlik a rendszer? Ez így nekem egyelőre kissé zavaros.
Már többször nézettem, de nem tudták megoldani, amikor a központi motorját kicserélték 1 napig jó volt. Ahogy nézem, szerintem amikor a központi motorja zárja, akkor a gomb kicsit ferdén megy be, és megakad Duster-es díszlécben. Kulccsal történő nyitás esetén semmi.
Sajnos nálam is ez van. A benyomott csomagtér ajtózár gomb nem, vagy nagyon lassan jön vissza így amíg nincs a helyén nem is lehet bezárni a kocsit. Lehet még az 5. évi revízónál szóba hozom, hogy garanciába esetleg megnézik.
Képzeljétek, van egy X aktás jelenségem. A csomagtér ajtózár gombja beragad. Érdekes, ha nem központival nyitom, hanem kulccsal, akkor nem. Voltam vele szervizben, ahol állítottak rajta, majd kicserélték a központi zár motorját. A jelenség az, ha a hőmérséklet 19 C fölött van akkor beragad, alatta tökéletesen működik.
És amit írtál, azt egyesek komolyan meg is csinálják. Vizsgabiztos ismerős tudna mesélni az így kitakart ABS és légzsák visszajelzőkről. És az ilyenek még háborognak is, hogy miért nem meg át műszakin :)
Feltettem a Medianav-omra a legújabb 2018.Q2 Európa térkép csomagot, bővített POI (hasznos helyek) adatbázissal. Akit érdekel keressen emailben névvel, telefonszámmal renault.dacia.code@gmail.com és telefonon egyeztetünk. Én Győr környékén, Kishoris kolléga Sopron környékén tudjuk megcsinálni. Nem csak térkép frissítést, hanem szoftveres problémákat is, tolató kamera beszerelést is. Évjárattól és softver verziótól függetlenül, Medianav 1 év Medianav Evolution készülékeken is. Sőt, lehetőség van a régebbi Medianav 1 készülékekre rátenni az újabb Evolution készülék menüjét, bővebb menű rendszer (pl. hangereje külön állítható mindennek), GPS alapú sebesség kijelzés, stb.
Szerintem még béta a Duster2-vel a Media Nav Evolution. Írtam lentebb hogy zöldségeket írogat ki az ECO2-ban. Valószínűleg kell ennek még pár verzió frissítés mire beáll.
Igen, a softver bármikor ingyen frissíthető a toolboxról. De ha valakinek van egy jól működő rendszere, ne tegye! Volt ezzel probléma már korábban is több szoftver verziónál. Aki pedig eljön hozzám vagy Kishorishoz térkép frissítésre, a továbbiakban azzal sem kell bajlódni, mert nálunk ingyenes a többi alkalom.
Ugye a Media Nav verzió frissítése megmarad Toolboxban a térkép előfizetés (kezdeti 3 hónapos) időszak után is? Gondolom ez ingyenes és elég a regisztráció.
Kérdeztem egy ex régi hölgy ismerősöm, mint magyar-történelem szakon végzettet erről.
Azzal dicsekedett, hogy már a BV-től a BM-be került és az egykori csoporttársai közül senki sem padagógus!!!
Mert, ha ugyanannyit, vagy kesebbet is keres a takarék pultja mögött, de ott nem kell annyit gondolkodni...
Egyébként a 2,5 éves Duster árából kijönne még egy lelakott Q7-es, meg egy agyonvert X5-ös is, de ahhoz most öregnek érzem magam, hogy új latin kifejezéseket tanuljak...
Más módszerrel lehet előbb találnál. Egy Q7-esnek vagy X5-ösnek támaszkodva az egyetemi parkolóban. Megtanulhatnál angolul, franciául, meg majd az orvosnál latinul :)
Ok köszi! Azt hittem nem jól programozták le a képletet. Mindegy. Mindkét esetben majd ha akarnak javítanak rajta. Szerencsére ez nem egy fontos kérdés. Megy nélküle jól az autó. Igazából csak a dugóban araszolva szoktam nézegetni unalomból.
Anyám....új Dusteresek. Ugyen csak rosszul látom,h a szépen megtervezett fehér műszerfal világítás és a középkonzol gombjai mellé berakták a narancssárga rádiót, ráadásu nyaracs gombokkal....
Szerintem valamit nagyon elbaltáztak ebben a programban. Az egyetlen stimmelő adat a megtett út. Az egyezik valóságban megtett úttal. A fogyasztás nélküli távolság az kizárt hogy valós adat legyen. De a legbénább, hogy az átlagsebesség az akkor jön ki ha összeadod megtett utat és a fogyasztás nélküli utat és azzal számolod az eltelt idővel.
Hát ezt szerintem még senki nem tudja előre megmondani, de szerintem ugyanaz a szoftver lesz rajta, csak Linux környezetben, ha így lesz, akkor lesz rá megoldás.
Lehet tudni, mikortól jönnek már a 4. generációs, linuxos MediaNavval a prestige dusterek? A kereskedő tudhatja ezt?
Egyáltalán érdemes volna várni a rendeléssel, hogy biztos ezzel kapjam az autót? (Kértem árajánlatot tegnap, akkor a kereskedő még látott novemberi "gyártási helyeket", amikre lecsapva megjönne decemberre állítólag.)
Duster2-ben hiányzik ez az adat a fedélzeti számítógépből, szerintem egyszerűen megfeledkeztek róla. Ugyanis a 9.1.3 előtt a MediaNavban megvolt a kijelzés, csak Duster2-ben mindig 0-t mutatott. Lehet, hogy majd pótolják a műszeregységben, és akkor visszarakhatják a MediaNavba is.
A 25% motorfék tényleg nem túl reális, nekem 15% körül van 80% városi közlekedéssel, amiben relatíve sok a motorfék. Német fórumon mások is jeleztek már ilyen problémát, volt akinek több volt ez az érték, mint a teljes megtett út :) Mivel a Duster2 még a bétatesztelés fázisában van, majd szépen kijavítgatják az összes ilyen kisebb gyerekbetegséget (lásd pl. fedkomp gombok). Ezúton is köszönöm az összes tesztelőnek, hogy pár év múlva egy sokkal kiforrottabb autót vehetek majd! (Irónia off.)
Én is ilyenre gondolok a fogyasztás nélküli útnál. Erre tippeltem, de számomra irreális az hogy 600 Km-ből 150-et motorfékkel gurulásztam volna. Ahhoz rendszeresen sífelvonóval kéne felvinni az autót és csordogálni lefelé :D Ehelyett az M0-án járok (mostanában horror) és mellé 20% városi araszolás. A kijelzett átlag fogyasztás egyébként 4,4-4,5 között ugrál. (1.5 dCi 110)
Amíg nem jön meg az autó addig nekik sincs nagyon infójuk, amikor ideér akkor szólnak, meg lehet nézni, és kb. 1 hét volt amire el is hozhattam.
Elvileg a rendszám szűk határok között választható, de ez nagyon elvi.Nem az intézi akivel kapcsolatban vagy, szóval ez erősen kedv és szerencse függő.
Ha van rá keret, vegyél. Van ami jobb, van ami nem. De 4 év és 140ezer km azért már nyomot hagy egy autón, a 0km-es jobb. Majd hétfőn felhívlak, hétvégén elmegyek abba a csodás országba, ahol ,,szuper" szerelők vannak :)
Na, ma én léptem az ügyben, színtelennel megcsináltatom a fényszórókat, illetve B oszloptól sötétítek egy olyan helyen, amelyet több ismerős is megbízhatónak jelzett. (Nothot)
Szept. 24-re volt a legközelebbi számomra is megfelelő időpont...
Ha 140 ezret mentél 4 év alatt, és előreláthatólag az elkövetkező években sem fogsz kevesebbet autózni, ez már önmagában egy elég erős érv az autócserére. Az elérhető leghosszabb garanciával venném.
Megpróbálom magamnak is definiálni, hogy mit is jelent a fogyasztás nélküli távolság...
A skodámon tapasztaltam, ami kicsit pontosabban mért mint a D, hogy néha nullét ír ki és mégis pontos a fogyasztási adat, pedig azt hittem, hogy akkor is jér a motor, ha motorfékezek. Ekkor mondta valaki, hogy a motor "tényleg megy" de nem aüzemanyag égetésétől, hanem a kerekek gördülésétől, így ilyenkor nem használ üzemanyagot.
Mivel nem szakember mondta ma is szkeptikusan kezelem, de közben hihetően is hangzik.
Ha ez igaz, akkor amikor motorfékezel, vagy egy kereszteződéshez fékezés nélküli kassítással mész pl, szerintem ilyenkor valósúl meg.
(A benyomott kuplungos spórolásra ez nem igaz, mert akkor is van alapjárat.)
Ergó, ha ezt írja ki és van valóság alapja, akkor nagy gázzal indulsz, aztán rendszerint, az utaid negyedében csak gurulsz féket kímélve.
Februárban rendeltem, augusztusra ígérték, de jött egy lehetőség egy visszamondottra. Plusz 105 ezer volt a a körbekamera és a bővített térkép miatt. Elhoztam április 10 én, Prestige felszereltséggel, 17es kerekeken. Az eredetit lehet azóta is várnám.😀
A céges autóm robot váltós,tempomatos,tábla,sáv meg mindenféle figyelős...szóval eléggé felszerelt járgány.
Imádom a robot váltót (ha lenne a Malachoz biztosan megfontolnám)
Tempomat...hosszú távon szerintem egy zseniális találmány főleg ha távolság követős (bár ez a funkció ritkán kicsit idegesítő...de az autó nem gondolatolvasó )
A radar/kamera az ilyen holt térrel rendelkező autónál szerintem nagyon hasznos...bár lehet nélkülük élni de meglehetősen kényelmessé teszik a biztonságos parkolást....de ez a mostani saját autómban is jelen van.
A többi sallangot én speciel nem értékelem nagyra. Ki is kapcsoltam mert idegesít a sípolásuk,pittyenésük.
Én még Trabin ,1000MB-n,Ladán nevelkedtem és valljuk be abban az időben egy motoros ablak nagy szám volt.
A puccos beltér,forma csak rövid ideig érdekes...nem fizetnék érte többletet.
Ha össze adjuk a 4 évet a 100 x ezer km futást és a kb. 1.5 milla kiperkálandó forintot számomra akkor érné meg a cserét ha nagyon sok időt töltenék a kocsiban és beleférne az automata+tempomat.
Mi ez a fogyasztás nélkül megtett távolság az ECO-ban? "Ezekből az adatokból megtudhatja az üzemanyag-fogyasztás nélkül megtett távolságot az út alatt." Mi ez a baromság? Caca 500 Km-es megtett útra kalkulál 130 Km fogyasztás nélküli utat. Ez képtelenség. Vagy én értelmezem félre ezt az izét?
Szerintem vágj bele,nekem be jött az új (igaz csak 1 mila volt a különbözet). Más a feelingje a beltérnek, az irányíthatóságnak, a futóműnek. Nem is beszélve az apró elektronikai plussznak amit kapsz,de azért megvannak a kezdeti gyermekbetegségek (műszerfal fagyás napsütésre).Szerintem kicsit többet eszik ugyanazzal a motorral mint az elődje, de annyira nem gáz.
Értem és nagyon köszönöm. Minden véleményt meghallgatok. Ha azt nézem,kb 1,5 millát kéne hozzá tennem a mostanihoz,amit kiszemeltem. Viszont cserébe megszabadulnék 140e kilómétertől és 4 évtől. Újra új autóm lenne pkussz sok extrával.
4 éves 1,6 benyás van most. Szeretnék venni egy újat. A szalonban nagyon elfogultak. Valakinek tapasztalata a kettő közötti külömbségben? Itt most konkrét használati dolgok érdekelnének. Csendesség, futómű...előre is köszönöm.
Hehe, ez igaz!! Bár szerintem nem ezzel fogok kijárni a határba.. :D A szívem szakadna meg egy ilyen gyönyörűséggel dagonyázni. (eleinte legalábbis..) :)
Egyetértek, teljesen így van. A már említett kollégám is bézs színt választott, ha rásüt a nap, tényleg olyan arany metál beütése van. Iszonyat jól néz ki! És a kosz sem látszik rajta azonnal.
Duster orráról beszélek :) Elég gyengusznak nézem a műanyagot a lökhárító alatt. Szerintem hamar ki fogom cakkozni, rossz esetben tépni. A gallyrácsról lebeszélt a kereskedő, hogy nagyon macerássá teszi a vizsgát. Meg amúgy is ha jól tudom az csak 4x4 re mehet fel. Nekem meg nem 4x4 van. Néztem egy vízszintes krómcsövet, rendelhető cuccok között, ami védi a lökhárító alsó részét. Nem tudom azt fel lehet-e tenni az enyémre. Azt mondják az nem módosítja a vizsgát. Szóval nem tudom.
A faceliftes orra nálam galyráccsal bírja a vidéket... Ja! És egész jól takarja a hűtőrácsot.
A baj a szeder, kökény, száraz keményszárú gyomokkal van, amik ellen jó a minőségi fólia. (Persze vascső ellen nem véd, na meg tescóban ajtót csapkodók általi horpadásoktól. Ámbár a festék akkor sem kenődik.)
Ha jól értettem- és ez a lényeg- a kőfelverődéstől!
A régi loganomban volt ilyen de nem foglalkoztam vele mert akkor már tudtam, hogy cserélni fogom. Azért érdemes lenne meg mutatni szerviznek ha garanciális mert esetleg másnál is előfordulhat.
Nekem az előző autóm sötét színű volt de azt nem lehetett rendesen tisztán tartani akkor megfogadtam, hogy soha többet sötét színűt. Mikor vettem a Dusit akkor két opcióm volt vagy platina szürke vagy fekete. Nem volt kérdés, hogy melyiket válasszam amit a mai napig nem bántam meg. Sokkal jobb tisztán tartani a szürkét és szerintem meg nagyon is szépen néz ki én szeretem :)
Ma vettem észre, hogy a klíma ventilátora 3 és 4 erősségnél búg (függetlenül, hogy a klíma be van-e kapcsolva) Berezonál az egész kaszni. Érdekes, hogy eddig nem hallottam, illetve nem jött ez elő. Tapasztalt már közületek valaki ilyet? Érdemes ezzel megkeresni a szervizt?
Még új vagyok a fórumban csak gondoltam beköszönök nektek. A napokban vágtam bele egy Duster vásárlásába! Már pár hete figyelem az oldalt, eddig nagyon sok hasznos dolgot olvastam. A kocsimat november eleje körül igérték Prestige változat és a nyérc barna színű lesz, szerintem ezzel nagyon ütős! :-)
Gratulálok! Mi is az Iniciálnál rendeltük, 1 hónapja kb. A kérdésem az lenne, hogy Neked a rendelési folyamatról írtak bármit? Ha igen, mikor? Én nem szeretném őket ezzel "fárasztani", viszont ha másnak maguktól írtak például visszaigazolásról, stb. akkor rákérdezek. Köszi!
Nekem volt lehetőségem élőben megnézni a teljes színválasztékot. Nekem tetszett a szürke a nyérc barna és a bézs is. A kozmosz kék se rossz. A családi delegáció és az én preferenciáim metszete a szahara bézs lett :D Nem bántam meg!
Ha találsz olyat, ami tényleg jónak tűnik, akkor engem is érdekelne. (Az offos kocsimon a fényszóró ledes, adaptív kanyarfénnyel, múltkor rágugliztam az árára, hát nem szeretném hamar cserélni...:-D )
Mindenkit bíztatok, akinek új Dustere van, vagy most fogja átvenni, hogy alaposan nézze meg a kalaptartót! Ha eddig nem simította végig, akkor óvatosan húzza végig a kezét a kalaptartón, alul és felül. Ha megszúrja a kezét, akkor ne simogassa tovább mert megszívja, főleg ha beletörik a szál a bőrbe.
Nem csak az én autóm problémás! Elismerték a kereskedésben. Segítőkészek voltak és találtunk megoldást, de minél többen jelzik, annál esélyesebb, hogy módosítanak a technológián.
Nekem is voltak öreg autóim. Volt amelyiknél látható volt már a mattulás. Ha működik a fólia dolog, akkor érdemes szerintem költeni rá, megelőzés céljából.
Eddig három autó érte meg nálam a 10+ éves kort. (Sorrendben Renault, Mazda, Citroen). Egyiknél sem volt bajom a fényszórójával. Igen látok az utcán öreg, matt, besárgult fényszórókat, de azok tényleg ős öregek.
Én vettem le. Egyben is lejönne de az macerás. Hosszú oldalakat fölszedtem kb 2-3 cm hosszan majd kis vágásokat tettem és csíkokban könnyedén lejött. A meleget a nap megoldotta..nagyon minimális ragacs maradt...többnyire ahol negatív törés van a kasztniban. Ha hidegen próbálod több ragacs marad.
A lényeg hogy nem szabad kapkodni és lehetőleg 90 fok környékén húzd.
Hőlégfúvót nem használnék mert az véletlenségből tud radikális dolgokat művelni....inkább a hajszárító.
A maradék ragacsot Prevent matrica leszedővel könnyedén lehet letakarítani...de vigyázni kell,hogy műanyagra ne menjen.
Ahol nem tudod fölszedni (megkezdeni) a fóliát ott is működik a prevent,mert megoldja a műanyagot.
(rongyra spricc és rajta tartod)
Nekem a legjobb légrácsos fólia lett az autóra téve...talán ezért is volt könnyű dolgom.
Sokan megkérdezték ,hogy hol sikerült kukáznom egy 1-es új Dustert :))))
Te vetted le a fóliát, vagy aki feltette. Ha előbbi, akkor mekkora szívás az ilyesmi? Hőlégfúvózva, óvatosan húzva lejön, vagy csak fecnikben és a ragasztó felület is fenn marad?
Két hete vettem át az autót. Hétvégén beraktam a csomagtér hálót és amikor azzal machináltam és megfogtam a kalaptartót akkor derült ki. Nem lehet belőle kiporszívózni. Szemöldök csipesszel elkezdtem kiszedegetni de feladtam. Ma birkózom a kereskedéssel.
Egyébként a tetőkárpit illesztésénél voltak még az egész utastérben elszórva kb 5 centis üvegszálak. Azokat szerintem össze szedegetem hiánytalanul, sértetlenül.
Találkozott valaki olyannal, hogy az új autó kárpit tele van üvegszál darabokkal? Rohadt dühös vagyok! Ez nem csak bosszantó hanem nagyon veszélyes is ... A kereskedő úgy érzem nem mérte fel a dolog súlyosságát. Az üvegszál nem játék.
Köszi szépen! Akkor nálatok valami expressz ment a leszállítás, mert mi április végén rendeltük
(Prestige, 1.6 benzin, 4x2, 16-os felnik, sima kék színben, semmi különleges)... és amikor rákérdeztünk nemrég, azt mondták, hogy jó esetben szeptember vége... :(
Nekem is a bal hátsó ajtónál mozdult meg a kéder, de még az ajtó kárpitba is beleér visszanyomott állapotában is. Az ajtó nehezebben csukódik ezért. Még nem vittem garanciális javításra.
Van még két másik apróság:
A fedcomp magas hőmérsékletnél lefagy (erre már van megoldás)
A tankfedél nem mindig nyílik ki. A zár nyit, de a rugós biszbasz nem löki ki mindig a fedelet.
Tegnap észrevettem, hogy a bal hátsó ajtóvédő burkolat kb. 15-20 cm-es hosszon elengedett. Lehetséges, hogy az elmúlt napok brutálisan meleg időjárása okozta. Az biztos, hogy semmilyen sérülés nem történt. Két lehetőségem volt.
1. Kérek időpontot a szerviztől és rászánok nem kevés időt. (Nyilván, a szerviz garanciába megcsinálta volna.)
2. Megragasztom magam. Ez utóbbi mellett döntöttem. Úgy látom, hogy jól sikerült. Volt már hasonló problémája valakinek? Ha igen mit csinált, el ment vele a szervizbe?
Most már teljesen biztos, hogy az enyém elektromos, mert a megadott helyen nem ez, hanem leginkább egy fejjel lefelé álló hengeres konzrvdobozhoz való dolog van, két (gumi?)csővel és elektromos kábellel.
Basszus a kezem meg telement valami üvegszál gyapot szerű szarokkal, ahogy a kalaptartóval, kalaptarónál mahináltam. Fene a pofájukat. Miből jön ez? Párat kiszedtem már csipesszel, de még mindig mintha kaktuszt simogattam volna.
Ha nem használom akkor jobb oldalt kiakaszt és balra félrehajtom. Csak akkor akasztom be ha pakolok bele valamit. Nem tudom az ülés mögé tenni mert nincs kedvem bemászni oda :)
Oldalt nem találtam csavart, csak az ajtó felöli oldalon. Az nem pálya, nem oda akarom szerelni. Az üléseket lehajtva az ülés mögötti oldalon ott van csavar. Szerintem azt fogom használni. Remélem bírja a terhelést és nem szakad ki! Bár ez se rossz az ülés hátán levő kampó. Nem tudom mi egyébre szolgálna.
Na jah ott van, de ki a franc akarja a hálót az ajtó felöli oldalra szerelni és nem hátra az ülés sor mögé :D Szerintem az ajtóban nem segítség, hanem útban van.
Szia! Nekem 1-es dusterem volt és én is vettem bele hálót. Sajnos képet már nem találok a rögzítésről csak a mostani MCV-m hálójáról tudok bedobni képet amit a dusterből tettem át. A szerelési utasításon látható 20-as torx csavart kiveszed és a hálóhoz kapott rögzítőfület teszed a helyére.
Múlt héten vettem gyári, Duster2 típus specifikus csomagtér hálót, függőlegeset, hogy a cuccok ne kolbászoljanak annyit a csomagtartóban. (Vigyázni, mert a magyar tartozék katalógusban fel van cserélve a függőleges és a vízszintes háló cikkszáma.)
Na most nézek bután. A rajz nem stimmel az autóval, ami azt szemléltetné, hogy hol vannak a rögzítési pontok. Máshogy néz ki az autó belső kialakítása. Ha van valakinek tapasztalata, ötlete, hogy hova rögzítette és megosztja velem, azt megköszönöm! Alul egyértelmű. De felül nem.
Ha nem, hát nem. Pedig munkafelvevőnek akartam felvenni, de megértem ha nem szeretnétek az időtöket vele tölteni, míg én az olajat eresztem le az autótokból :)
Megkérdeztem 2 szervizt, 3 vizsgaközpontot, hogy mit jelent a "másik oldalon van egy tollal beírt hivatalos feljegyzés, hogy 420mm-en a járműszerelvény össztömege 2897 kg-ot nem haladhatja meg"
A válasz érdekes, és totál magyar.
Ha 5-en ülnek az autóban átlag 60 kg az 300 kg. Ilyenkor az össztömeget 1697 KG-nak kell venni, korlátozás lép életbe. 1500 KG-ot 300 KG-al csökkenteni kell, állítólag gyári előírás.
1500-300= 1200, 1200+1697=2897.
Szóval, ha egyedül vagyok, és a jogsim engedi mehet 1500 KG-os futó, ha megy a család, plusz meg van pakolva, akkor csak 1300-ig lehet vontatni.
Vagyis szerintem B+E jogsival vagy jó 1500 kg-ig, mert ilyenkor meghaladja a Duster saját tömegét.
Szerintem is, de a kollégát még nem merném biztatni, hogy vegye meg a futót.
Ha jól rémlik, a Duster még nincs meg, tehát a forgalmit sem látta. A horog lehet, hogy 1500 kg-os, de a forgalmiban már csak a 3/4-es szabály alapján számolt érték lesz, hiába tudna a horog nagyobb futót is ráncigálni.
És még az is lehet, hogy nem is nagyon tudod Dusternél kihasználni a B+E jogsi előnyeit, mert az autó tömege (üres) kb 1300 kg, sima B jogsival ekkora futót húzhatsz, és a horog is kb ennyi lesz.
Más a műszaki okok alapján meghatározott vontatható tömeg, és más ennek a jogosítvánnyal való lefedése.
Ha a rendőr megállít, ő a forgalmiba rögzített adatból tudja megállapítani, hogy jogosult vagy-e a vontatmány vezetésére. Elvileg. :-)
És jogszabály szerint, ha a vontató "üres" tömege kisebb, mint a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege, akkor kell az E kategória.
A felszerelhető vonóhorogra más jogszabály van, azt a műszakin kell nézni, a rendőr nem tudja ellenőrizni/felülbírálni.
De azt én is furcsállom, hogy hogy lehet 1500 kg-os bejegyzés a Duster forgalmijában.
én két szabályról tudok:
1. ha személyautó, akkor a futó megengedett össztömege nem haladhatja meg a vontató megengedett össztömegét. (Tehát itt a megengedett össztömegeket hasonlítja, így a Dusterre rakható horog elvileg lehet 1700 kg körüli...
2. van egy olyan szabály is, hogy ráfutófékes utánfutó esetében a vontatott megengedett össztömeg, nem haladhatja meg a vontató megengedett össztömegének 3/4-ét. Tehát 1782 kg a Duster, akkor 1336 kg a vontatható tömeg, nem 1500 kg... (Az 1782 kg 1.2TCE privilege felszereltség, elsőkerekes hajtással)
A fentiek alapján 2000 kg megengedett össztömegű személyautóra lehet 1500 kg-os horgot tenni ráfutófékes rendszerben gondolkodva. Tehát a Dusterre elvileg nem lehet.
Sajnos a futó megengedett össztömege nem lehet nagyobb, mint az autó saját (üres) tömege. A Daster saját tömege pedig 1500 alatt van, 1782 kg a megengedett össztömeg.
Kell a B+E, mivel a pótkocsi megengedett össztömege meghaladja a vontatóét!
Nehéz pótkocsit (>750 kg) csak akkor húzhatsz E jogsi nélkül, ha az autó nem könnyebb a futónál.
4250 kg is csak akkor lehet, ha a pótkocsi <=750 kg-nál. Tehát egy 3,5t kisteherautóbal húzhatsz könnyűpótkocsit, de egy 2,5 tonnás autóval sima B-s jogsival nem húzhatsz 1,5 tonnás futót.
kösz Hafi75, mondjuk sokat nem mondtál, mert a neten minden cikkben ez van
Milyen jármű, járműszerelvény vezethető B kategóriás jogosítvánnyal?
a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
nehezen értem meg, hogy pld a Duster forgalmijában miért van benne hogy 1500 kg fékezettet vontathat - ha B jogsival úgyis csak 1320 kg-t lehet vontatni..
ja tudom hátha leteszi valaki az B+E kategóriát
ez csak 130 e Ft .
ott meg azt hangsúlyozzák, akkor kell a B+E ha a szerelvény össztömege a 3500 kg-ot meghaladja..... márpedig az 1320 kg meg az 1500 kg az ugye csak 2820 kg..... bőven alatta
Loganos! Sok tucat saját POI-m van horgász és gombász helyek megközelítéséhez. Ezeket napi szinten rendszeresen szerkesztgetem és kiexportálom kml vagy kmz file-ba. Az olyan navin, aminek hozzáférek a file rendszeréhez ha bemásolom a content/userdata/poi könyvtárba, akkor abból automatikusan behúzza az IGo mint saját poikat. Majd megnézzük, amikor megyek hozzád.
Nem tudom, még sosem próbáltam ilyet beilleszteni medianavba, hogy boldogul e vele. a bővített POI adatbázisban rengeteg minden benne van, külföldön is. Amire nekem kellett, arra eddig jó volt. Más helyeket meg úgyis lementek a kedvencek közé.
Win CE ősrégi rendszer, nemhiszem hogy túlságosan bele kell nyúlni hogy meglegyen hackelve, meg gondolom a Renault/Dacia se törhetetlen másolásvédelemmel védi a térképeket.
Persze, hogy megoldható. Általában a youtube-al kezdi mindenki. Aztán aki sokat nézeget, annak a végén sikerül is belenyúlni. Ekkor kezdődnek a problémák, majd a végén a készülék vagy mehet a kukába, vagy hozzánk (Kishoris vagy én) érkezik javításra. Kb. 50% -a javítható csak. Az elrontott készülékeket nem cserélik garanciában. Az új készülék ára nem olyan olcsó, mint az autóval rendelve, utólag kb. 350ezer Ft-ért vásárolható meg.
Igen, akkor tényleg valamivel többet ért volna a frissítés. Nem sokkal, de mégis féléves elavult térképek lettek volna a vadiúj autóban, nem kétévesek. Nekem a 2015 eleji autóban 2012Q4 térkép volt, ezt frissítette a "Newest map guarantee" 2014Q2-re... Szóval szánalmas, ahogy ezen nyerészkednek, szerencsére van jobb megoldás, loganos majd megoldja.
Igen, ennek a vásárlás után 90 napon belül lett volna értelme, akkor vmit frissült volna a térkép is, de akkor elakadtam h mac nem jó a program telepítéshez, csak windows-os gép, aztán nem foglalkoztam vele. Na majd egyszer ha Győr felé járok.:)
Kb. semmivel nem lett jobb, egyedül az AHA internetes rádiónak lehet értelme, ha valaki használja. Minden máshoz BIC-elektronika, Renault vagy Duster2 kéne...
Loganos, az "okosabb" Navi az tud saját POI-t is kezelni? A régi navigátoromban a content/userdata/poi mappába tettem saját kml file-okat, amik nagyon hasznosak voltak. Ebben a gyáriban még nem találom a megoldást erre.
Én extra hülye vagyok a számítógépes dolgokhoz, de a frissítést simán megcsináltam a múltkori itteni beírás alapján, jó régi verzió volt. Hogy ettől mi lett jobb, passzolom, de most naprakész e téren!:)
Loganos vagy aki tudja. D2-be (prestige) mennyire bonyolult beműteni a műbőrös üléshuzatokat? Konfigurátor hozott anno valami előkészítést, nem tudom kell-e hozzá. Na meg kéne valami jóárasított huzat is akkor 😀
Igen, az is lehetséges. Viszont 3 gps poziciót rögzített, nem lehet kitörölni az előzményekből. Látni kell mi a gond vele, mert így csak a sötétben tapogatózunk.1 hetes az autó. Kereskedésben ha nem tudnak segíteni, mindenképp lépünk más irányba. Kicsit távol vagyunk tőled km-re.Köszönöm.Bár lehet ez lesz a opció a problémákra, ha nem sikerül orvosolni itt helyben a dolgot. Ja, több funkció is hiányzik, amit pl a leírás tartalmaz :( lehet ez még valami régebbi verziós navi.
Ha még nincs mentve semmi a kedvencekhez, vagy nem volt előzmény, akkor azok a mappák azért halványabbak, mert még nincs bennük semmi. A készülék softver frissítése bármikor ingyenes. A térképeket új autó esetén 90 napon belül ingyen lehet frissíteni (amik rajta vannak a készüléken, más országok nem kerülnek rá), igaz már azok is elavultak. Utána náluk az összes frissítés, vagy plusz ország pénzbe kerül.
Nálunk egyszer kell fizetni, frissebb is lesz, és a jövőben ingyenes. Meg aki nem ért hozzá, szívesen elmutogatunk a készüléken egy csomó dolgot/funkciót.
Hello! Szóval a navi frissítése negtörtént. Próbálkozás a beállítással. Nem tudom miért, de vannak szürke ikonok amik nem életképesek.Könyvvel nézegettem. Esetleg azok fizetősdolgok lehetnek? Szerintem lehet, lesz egy út a kereskedésbe, hogy felhomályosítsanak :)
Látod van Neked ékezet is azon a klaviatúrán. Az igénytelenség ott kezdődik, hogy azt hiszed ide jó ide bármi. Ma minden menő lesz, ami nem magyar. A fórumozók 80%-ának a nevét sem értem. Szerintem nemcsak én, de sokan mások sem. Még azok sem akik vették ezt a hülye módit, hogy minden jó, ami angolul van. Úgyhogy jól van ez így, ha néha gondolunk a kezdetekre is. okosvinetu pedig csak okoskodjon, jól teszi.
Gatekeepert jatszani egy forumon nem tul ertelmes dolog. Ha nem akar uj embereket es regi kerdeseket latni akkor lehet fb vagy akarmilyen csoport ahova csak a "regiek" lephetnek be.