Egy barátom nem rég vett egy új Nissan Navarrát. Nekem rögtön fekete jött be vagy valami sötétzöld ha erre a típusra gondolok. Hétfőn láttam élőben és csodálkoztam is a színválasztáson. Metál bordós - piros lett. Várni is kellett rá elég sokat. A kereskedő is nagyot nézett amikor ezzel a színnel kérték.
Ez a fehér Dacia-kombi innen való a környékünkről:) Elsőgazdás, a tulaj nagyon ragaszkodik hozzá, toldozza-foltozza, most vizsgáztatta frissen.
Tegnap amúgy épp ezzel mentünk melózni megzuttyintva szerszámmal a csomagtartót, soha nem ültem még Dákóba, de meg kell mondjam, hogy pozitív élmény volt, bár kívülről csúfak, de belül tök kényelmes elől, csendes, kényelmes, húz, ahogy kell, nekem komfortosabbnak tűnt, mint egy Skoda, vagy Lada. Persze elég gyakran bedöglik....főleg féltengő és futómű gondok, bár használva is van rendesen.
Azért van kevés színű autó,mert 3 féle alapszín van a többi feláras.Nem akarnak plusz 100 ezreket fizetni egy menő szinért.Én meg nem találok egy olyan kocsit ami nem metál.
Sziasztok! Csak hogy hozzászóljak a szín témához. 99-től 2002-ig a tulajdonukban volt egy tűzpiros Yaris. Amikorbe akartuk számtattani egy Corollába, akkor 50 000 Ft-tal kevesebbért vették csak be, mert hogy nem metál szín, azokat meg a kutya sem keresi.
Az új Fiestát sok szép színben lehet látni az utcán: lilásbordó, sötétlila, zöldessárga, kékesszürke (nem metál, és sokkal szebb mint ahogy hangzik), de még sima fehérben és szürkében is jól néz ki. Ja és van ronda libafoszöld is...
Mondjuk egyes régi autók (pl a már említett Trabant, meg a kocka Lada) is ilyenek: kocka Ladából majdnem mind fehér, bézs vagy vörös, esetleg sötétkék vagy barna. A Samarák dettó. Viszont a Wartburgok elég színesek voltak, meg a Daciák is (csak abból már alig van, ami nem csoda).
Ez az ami nem tetszik nekem mostanában. Hiányzik a szín az új autókról. A többféle metálszürke, fekete és fehér árnyalat között néha egy-egy bézs töri meg az egyhangúságot. Pedig valóban nagyon jó színeket lehet találni a színskálákban.
vannak olyan kék meg sárga meg zöld meg piros árnyalatok, hogy ihaj, tényleg jópofák, aztán kb ötféle szín az autók zöme, de abban már benne van a világos és a sötétszürke is, mint két lehetőség.
Nyilván változott a trend a színekben. Talán a metál fénnyel is kapcsolatban van. Igazából a gyártók nem akarnak túl nagyot bukni egy-egy színnel, ezért gyártják ezeket a semleges színeket, mert ezzel nem lehet bukni. Régen meg ugye keleten legyártottak egy adag autót mondjuk lilában, s nem volt választék, hogy én inkább a fehéret kérnék... Én inkább azt figyeltem meg, hogy a korábban sok színű autópark egy-egy típuson belül is elszürkült. Jellemző típusa ennek a 601-es Trabi. Ma már szinte csak törtfehér darabokat látok forgalomban, pedig jellemző volt belőle a bilikék, de akár a barnássárga, vagy a haragoszöld is. (1.1-ből a többség gyárilag fehér, vagy szürkéssárga egy-egy zöldesbarnát még láttam, meg néhány bilikéket...). Ugyanez a Wartburgban: ott is főként a fehér, törtfehér, és szürkéssárga darabok maradtak meg, mint "munkásautók". Hogy az 1.3-ról ne is beszéljünk, amit eleve csak pár színben gyártottak: fehér, törtfehér (kékesszürke), szürkéssárga - ezek a leggyakoribbak az utakon, de emellett még volt szép piros, meg világos zöld, meg kevésbészép haragoszöld... Itt egy - feltehetőleg utánfényezett - kék 1.3:
valamint láttam egy nagyon szép sötétzöldet (olyan mint a hetvenes évek végén gyártott 353-asok), nyilván az is utánfényezett volt, de nagyon jól állt neki!
Tudja valaki az indokát annak,hogy a mostani autókat(elmúlt 15 éve) miért olyan unalmas színekben,főként sötét árnyalattal készítik?Ezzel szemben a Ladák,Trabik,Wartburgok stb. igen sokféle(szép és csúnya is) színárnyalatban jöttek.
Erről jut eszembe, ha valaki jár Balatonföldváron, a vasút állomás mellett láttam egy szürke Warszawa 223-ast. Szerintem pusztul... És egy élő lengyel: