Mivel magam is hasonló cipőben jártam, venném a bátorságot, hogy némi kapaszkodót nyújtsak.
Mindhárom autó nagyon jó, és másképp jó, ezért a döntés meglehetősen személyreszabott.
Corolla:
+ : igényes beltér, kis sebességnél csendes beltér, komfortos, de nem billegős futómű, igényes motor.
- : rövid az ülés ülőlapja (nekem kényelmetlen hosszútávon), nincs plüss üléshuzat (a plüss jóval kellemesebb, nem annyira csúszkálsz benne, nem annyira izzasztó, stb.), a klímát az itthoni szervízben gányolják bele, nincs CD hozzá (és nem is lehet utólag nem gyárit belerakni, mert ívelt a műszerfal), szervizktsg., török összeszerelés, igen drága, a kormány csak alibiből állítható
(ezek számomra szinte mind kizáró okok)
307:
+ : mint a corolla, 6 légzsák, az SW igen dögös
- : megbízhatóság (hiánya) (elképzelem, hogy két gyermek mellett, valahol a semmi határán elfüstöl vmi és füsttel borítja tele az utasteret -10 fokban...), ha a gari után elszáll a BSI (már a régebbi citromokban is szokta egy beázás vagy bikázás után) az 400 rugó, szép a fekete műszerfal, de én már láttam porosan :(, ember nem akadt a kereskedésekben, aki elárulta volna, hogy milyen felszereltséghez jár a plüss huzat,
A kereskedő a bemutató utáni hétfőn (!) azt mondta, hogy most azonnal meg kell rendelni, mert már alig van pár darab és a gyártás csak novemberre, mindezt olyan stílusban, mintha ő tenne szívességet, és örüljek neki, hogy egyáltalán szóbaáll velem. A BSI hibákról pedig nem hallott még. (Ez a centrálra és a gablinire egyaránt áll). A gabliniben a megbízhatóságot firtató kérdésemre a szerelő srác annyit mondott mosolyogva, "háááááát...", épp akkor javították egy null kilométeres SW futóművét.
(leginkább a BSI miatt kilőve)
focus:
+ : igen jó futómű, nincs BSI, nem annyira lopják, plüss hegyek, kényelmes az ülés, pici plusszért 3 éves gari, kedvező casco, talán megbízhatóbb (lagalábbis nincs 400 ezres BSI), olcsóbban javítható, fűthető szélvédő rendelhető, kettős központi zár
- : ronda és igénytelen anyagú műszerfal, csak 2 légzsák alapban, nem annyira csendes, 2004-ben itt az új focus, a használt ára szabadesésben.
Szóval nem feltétlenül a legjobb autó a focus, de most lehet választani :(
Corollabol nekem is a sedan lett volna az alternativa, csak, hogy azt Torokorszagban fogjak gyartani. Nem tudom mi lesz a legendas megbizhatosaggal. Illetve sejtem... A Focus ugye meg 1. lett a TUV felmeresen. (csak azt a VVT-i motort sajnalom)
Egyszer véletlenül úgy hozta a sors, h. a focus sedannal az új corolla sedan mellett volt szerencsém parkolni.
na mondom, itt a nagy be nem teljesült álmom (a corolla) nézzük egymás mellett a 2 autót...
a be nem teljesült álom szertefoszlott...
a focus minden paraméterében kb 10%-kal nagyobb, + vhogy egy sokkal komolyabb autó benyomását keltette
ez az én szubjektív véleményem.
a peugeot-ot nem ismerem, még csak nem is próbáltam, viszont 2 haveromnak is van, igaz 206-osa, na azokat hetente(!) feltörik, most már meg sem csinálják a zárat, sőt az egyik kiírta: "Ne törd fel, az ajtó nyitva van!"
1.6-os Focus kombin torom a fejem. A konkurencia a 307 Break lenne, meg az uj Corolla, de az annyival dragabb (uj modellhez miert nem adnak nyaron ingyen klimat:?), hogy kiesett a jeloltek kozul.
Csak arra próbáltam utalni, hogy kifogytam az érvekből. Tényleg szebb is, jobb is a KF, de nekem sajnos nem lesz. (errefelé még a szebb dísztárcsákat is lekapkodják, ha éppen olyan kell, meg a díszlécet a kocsi oldaláról, meg a mozdítható indexeket, stb.)
Mintha a kasznira rákoppantanál...
Azt mondta a szervizvezető bácsi, hogy átadás után előfordulnak az ilyesmik. Szerinte a helyi Merci szerviz előtt is ott állnak az utókezelésre váró gépjárművek. Ki tudja...a lényeg, hogy csend van a járgányban
Ha mar a fedelzeti szamitogep diagnosztikai menujenel tartunk. Nekem ugyan nem fokuszom, hanem egy Cougar-om van (ami = Mondeo Coupe), de a tesztmenu hasonlo felepitesu itt is. Van is errol egy kis angol irasom, ami egy ket pontot megvilagit a meg nem ismert funkciok kozul, ime:
N 32 -- THIS IS THE AIRBAG REDINESS ALERT IF IT SAYS 55, THE LIGHT BULB IS DEAD, IF IT SAYS 22, THE AIRBAG IS NON-FUNCTIONAL IF IT SAYS 32, ALL SYSTEMS CHECK OK.
E06A OR E069 -- DONT KNOW THESE, LET ME KNOW IF ANY OF YOU DO.
A = AMPS OF THE BATTERY, YOU CAN TELL YOUR ALTERNATOR IS OVER/UNDERCHARGING.
DIGITAL READOUT OF THE ENGINE SPEED (TACHOMETER) THIS IS AN ADJUSTMENT TOOL, THIS READS OFF OF THE IGNITION SYSTEM AND IS USED TO SEE IF THEE ANALOG GUAGE IS CORRECT.
DIGITAL READOUT OF THE CAR SPEED (SPEEDOMETER) THIS IS AN ADJUSTMENT TOOL, THIS READS OFF OF THE TRANSMISSION AND IS USED TO SEE IF THEE ANALOG GUAGE IS CORRECT. THIS WILL BE CORRECT WITH ANY TIRE/WHEEL COMBO, USEFUL IF YOU WANNA SEE HOW MUCH YOUR SPEEDO IS OFF BY CHANGING TIRES, ETC.
190 F -- THIS IS A DIGITAL READOUT OF THE COOLANT TEMP, THE CORRECT SHOULD BE 192-194 DEGREES F.
FL00 -- THIS NUMBERS TELLS YOU IF ANY CYLINDERS ARE NOT FIRINGS. ON THE ODOMETER UNDER THIS selectION WILL READ NUMBERS THAT ALTERNATE FROM 9AT/9BT/9CT/9DT/9ET/9FT THESE ARE YOUR CYLINDERS FIRING IN ORDER. THE CORRECT FIRING ORDER IS 1,4,2,5,3,6 SO THE PANEL WILL READ IN ALPHABETICAL ORDER OF 9AT/9DT/9BT/9ET/9CT/9FT. KINDA COOL HUH !!
DTC -- DIAGNOSTIC TROUBLE CODES, IT WILL FLASH DTC AND A NUMBER OR NONE, IF IT FLASHES NONE, EVERYTHING OK, IF IT FLASHES A NUMBER IT IS A DTC CODE OF SOMETHING WRONG. I HAVE 4 PAGES OF DTC CODES ON MY WEBPAGE.
R13 -- DON'T KNOW THIS ONE EITHER. I BELIEVE IT HAS TO DO WITH IGNITION TIMING IS MILLISECONDS, GOTTA CHECK MY FORD FRIEND WHO GAVE ME THESE CODES.
a DTC kodok pedig egy igen terjedelmes lista (2 es 3 jegyu kodok), ha igenylitek fel tudom ide tenni, de az interneten konnyu megtalalni oket...
Elvégezték az 1500-as szervizt. Tapasztlatok:
Olajcsere: sima 13csillaggal nyilik a leeresztő,
olaj ki, szűrő csere. Pity-puty 2 perc.
Az olaj 2858Ft/liter áron. Ha tudtam volna megvettem volna ue. (05-30W szintetikus)a Ford alkatrészesemnél 1800-ért. Na most ez 4 liternél már 4000HUF difi. Sok kicsi sokra megy. Az olajszűrő 1600-1800 beszerezhető. A különbség minimális. Mindegy hol veszem meg.
A koppanó hangot megszüntették. Igaz, hogy kiszerelték a "gólyalábat" (lengéscsillapítót, a rugóval), és szétszedték vagy mi, és átzsírozgatták. Most OK!
Rájöttem, hogy utálom a halk kocsikat. Most az ajtó felől érzek vmi neszezést....Az asszony ilyenkor azt szokta mondani:
- Mi van...? Te beteg vagy apukám - hát ilyenek a nők.
Megkérdeztem a diagnosztikás kollégát, hol találok (azt nem mondhattam, hogy ad má' ide vazze...) információt a teszt menü adatairól.
Nem tudott segíteni....:o
Ennyi
a) Winkler Úrnak Golf II GTI a privát autója:-)
b) A Focusból eddig 2 mio épült, az elmúlt évben tudtommal a legnagyobb darabszámban gyártott személyautó volt. Szóval annyira azért nem osztja meg a vásárlókat.:-)