Műszaki értelemben is gyenge volt ez a vita, sehol egy erősebb személyeskedés vagy merev elutasítás, esetleg rideg, smiley nélküli leugatás, sőt még egy gerjesztett hisztis megsértődés se... :)))
Hehe, ebben a témában az a szép, hogy a hétköznapokban használt gyenge/erős jelzők tulképp szabadon értelmezhetők, hiszen műszaki szempontból jelentésük egyáltalán nincs. :))
Ok, de járj még egy kicsit iskolába, vagy kérdezd meg a kutyusokat, hogy mi a különbség a szilárdság és a keménység között! :-)))))))))
Amúgy a jobbfajta szokásos ötvözött acélok folyáshatára (jellemzően ugye erre kell méretezni) olyan 700+ MPa körül van, a szokásos titánötvözeteké 800+ Mpa körül, csak erre utaltam. Ezek abszolút mutatók, az olyan relatívok felé, mint a sűrűségre vagy rugalmassági moduluszra vetítettek nem is szofisztikálnám el a témát... :-))))
A fémeket meg, mint szerkezeti anyagok jellemzően fémes kristályos (vagy nem...) állapotukban és ötvözeteikben ítéljük meg, oxidjaik, karbidjaik, nitrideik -bár egyre növekvő jelentőségű szerkezeti anyagok- más tészták.
Ezért nem kell olyan sarkos kijelentéseket tenni, hogy a titán erősebb. :)
A Krupp-művek jó 100 éve fejlesztett olyan cementálási eljárást, ahol sima Fe-C "ötvözet" (népszerű nevén acél) cementálásával 800 Brinell-fok fölötti keménységet értek el. A titáné valahol 700 körül van. :)
Szóval maradjunk annyiban, hogy a titán bizonyos alkalmazásokban jobban megállja a helyét.
Manapság már a megmunkálása sem akkora para és mivel a természetben igen gyakori elem, a jövőben sokkal több helyen előfordulhat szerkezeti anyagként.
Mert úgy amúgy olyan hétköznapi dolgokban találkozunk vele TiO2 formájában, mint a fogkrém vagy épp a rágó. :)))
Viszont pl. törékenyebb és sokkal merevebb. Általában, mert ugye jellemzően ebből is, acélból is ötvözeteket használnak. (Ezért nem terjedt el pl. motorváznak. Meg persze gecidrága és kín megmunkálni.) Minden alkalmazásnál vannak minden szóbajöhető anyag mellett prók és kontrák, szép tudomány az anyagtech...
A vakhit az vakhit, minek azt magyarázni, a templomban sem értem soha, mit kell önigazolni, így a KTM- Bimmer- és Apple-boltban is felesleges... :-))))
"A titán pedig tudtommal gyengébb az acélnál" Hát nem.
Az enyém is durván saláta volt hosszú ideig. Sajnos ezek a motorok már túl nehezek ahhoz, hogy a felni ne kapjon néha ilyen keskeny gumival a mi csekélyke tudásunk mellett. A különbség csak annyi, hogy mekkora lyukban lesz benne ütés ill. hogy mi lesz vele az ütés után.
Eléggé durva helyeken mentünk, nem 30-cal és mindenhonnan hazahozott + közben még mókázni is lehetett.
Ha valakit nem érdekel a technika, nem számít, hogy mi történik vele, akkor szinte minden géppel el lehet jutni mindenhová. Max. kényelmetlenebbül, lassabban, sokkal több szervízköltséggel, többet kockáztatva, stb.
Gondolom a videós csávó motorját szívesen megvennéd tőle. Hidd el én ott voltam Cé túráinak többségén amit a 990-nel lenyomott, az ott tapasztaltak ellenére simán beleugrottam a vasba.
Ugyanilyen nyugalommal nem vettem volna meg pl. egy Varaderót, ami azzal a tempóval végigjött és együtt esett-kelt velünk. :)
A titán pedig tudtommal gyengébb az acélnál, csak sokkal könnyebb... ;)
Bálna, megnyugtatlak, hogy ennél komolyabb dombocskákon is jártam már, csak nekem már nem kell bizonyítanom. :)
Sőt, még rutinom is van annyi, hogy ami nem esik jól, azt nem erőltetem, pláne fáradtan.
A végkövetkeztetés pontos, ez a gép áll a legközelebb hozzám a jelenlegi kínálatból. A többi "izéhez" semmi nem vonz, már ránézésre sem.
Ettől még másoknak lehet jó (neked is a kis GS-t javasoltam, nem LC8-at) és a telefonban sem arról volt szó, hogy próbáld ki az LC8-at, hanem hogy _nekem_ miért nem jönnek be ezek.
Ó igen, aztán kiderült, hogy a javítás alatt elment a fékszervó, innentől pedig a GS platóra került, annyira nem lehetett menni vele, az operatőrnek meg lomoltak valami helyi érdekű izét (Verhovinát, vagy valami hasonlót :) ).
"mindketten leköröztünk. Vagy legalábbis lefélköröztünk."
Látszik, hogy vérbeli politikus vagy, császárom! De baxdd le a kommunikációs stábodat, hogy nem tanították meg azt, hogy ezt így kellett volna írni:
"mindketten leköröztünk! (Vagy legalábbis lefélköröztünk)."
A konkrét részletek elhallgatásában, és főleg a félreértelmezésben viszont látszanak a komoly politikai tanulmányok... ( Arra utaltam, hogy C!-re a benzinkúton kell mindig várni. Ráadásul 20km-enként meg akar állni...) :-))))))))))))
Az már a v2.0 probléma megoldás:) Akkor az volt a cél, h Lisszabonban legyek 3 nap múlva, és nincs második lehetőség:) Pl. Horvátországban emiatt nem is ettem, hanem mentem tovább Olaszországba, mert a kajára szánt pénzt csapágyra költöttem, lírából meg volt egy kis extra tartalék. A legnagyobb szopás a spanyol pezeta felélése volt idő előtt, ott a határtól 5km-re fogyott el a pénzem, autópályán, és nem mert áttolni a portugálokhoz, nehogy megbüntessenek, h sétálok az autópályán motorral a kezembe:) Így lementem az utolsó lehajtón egy spanyol kúthoz, de kb 30% felárral váltották a portugál pénzt és kurva drágán adta a 2T olajat... ma csak röhögnék, ha 1-2000-rel átvágnak, de akkor olyan volt, mintha tökön rúgtak volna bakanccsal:)))
(mindezt megint éjfél után, sötétben, ahogy illik, 3 napja nem fürödtem, szereléstől olajos voltam, kajálás alig-alig - az évfolyamtársam nem ismert meg, amikor végül Lisszabonba értem reggelre:))))
A BMW importőrnek két motort is bejárattam. Nem mondom, h gsx-r kupa feeling max 3000-es fordulattal és max kb 100-al 2000km-t lenyomni egy hétvégé alatt, de olyankor lehet a legjobbakat csavarogni kis falvak között az országban. Gyakorlatilag az egész országot be lehet járni :)))
Rijeka előt úgy 100km-rel tört el a hátsó kerékcsapágy, még fent a szerpentinen. Olyan két óra alatt tettem meg az utat, és ahogy beértem a városba, ott volt az egyik sarkon egy SKF bolt. És még pont nyitva volt, ez volt a mák! Ott szedtem szét a bolt előtt kereket a fénymásolt szerelési útmutató alapján egy kukának döntve az egészet:))) A csávó rendes volt, már zárt volna, de megvárt. Gondolom elég bizalomgerjesztő lehettem 5 réteg ruhában, olajosan, koszosan, angol-magyar-szláv keverék nyelven magyarázva, és magyar fénymásolt papirokat mutogatva, mi is kell. Végül ő is elmutogatta, h szedjem ki és majd leméri mekkora kell. Az volt életem első sikeres motorszerelése, amikor nem maradt ki csavar:)
Annyira nem volt extrahosszú menet:) Az M3 kivezető Shellnél tankoltam, aztán Donovaly fele elindultam, át Lengyelországba, onnan Csehország, majd Ausztria, és végül Tatabányánál kellett tankolnom 930 km után kb.:) 1000 km-es nap lett és talán meg is lett volna egy tankkal, de néhol elfáradtam, és 110-el toltam. Azt nem kellett volna :)
de pl. Franciaország közepe fárasztóbb volt egy nap alatt az SMR-rel, és amúgy is minden út pihe-puha álom volt a négynapos Lisszaboni úthoz képest márciusban, kerékcsapágy törős, fulladozós, benzinzabáló, esőben leálló MZ-vel, keresztbetett hátizsákkal, három havi cuccal hátul:)
450-600 km az még robogós táv, két személlyel :)(Montenegro pl.:))
B@kker, ez már nyilván a totális demencia kezdete, hogy ennyire nem emléxem 8 év távlatából szó szerint mások balf@sságaira. Viszont ez számomra cseppet sem gond, hiszen a főlényeget beschmittifikáltam. :D
Az ugye nem gond, hogy bár ugyan "halálos gödörnek" és "kátyúnak" hívtuk az ominózus lyukat, de ott konkrétan 6db MACSKAKŐ hiányzott az útból! Sajnos most nem találom a képet, de olyan mély volt a lyuk, hogy bele tolva a motort, nemhogy a gumi, de még a felni is eltűnt oldalról fényképezve! És ugye a MACSKAKŐ kocka formájából adódik, hogy a lyukat bármilyen irányból is elkapva egy sarkos ÉL veri telibe a gumit és a felnit! A lyuk mélysége pedig vetekedett a motor első futóművének rugóútjával, de talán még nagyobb is volt. Ugye anno a KTM-es csapat este eljött megnézni a"halálos gödröt" és rihegve-röhögve bő gázzal átcsapattak rajta, hogy ez nem is halálos + bizonyítandó a KTM-ek űber futóművét. Bő gázzal a KLE-vel én is átmentem volna rajta (de sajnos csak 3 évvel később gyártották le:D) minden gond (és KTM:)) nélkül, csak ugye az felejtődik ki az utólagos viccelődésből, hogy ez a gödör egy "autó alól ugrott elém"! Én pedig jól meglepődve, majd bele markolva a fékbe BLOKKOLÓ első kerékkel bele estem! Ki sem ugratott belőle a kerék, hanem telibe verve a lyuk végén az élt, nyomtam egy stoppit majd eldőltem oldalra. Ezt utánam csinálva garantálom, hogy egy űberteknics LC8 gumija és felnije sem maradt volna sértetlen!
Láttam már C LC8-án "salátalevél" állapotban a kereket :) Szepyét még nem, mert az övén eleve titánból van + kis gázzal mindig 1cm-el a föld fölött tartja :D