Olyan kérdésem lenne, hogy a Webasto kályhát milyen szögben/állásban lehet beszerelni. Nekem úgy férne el, ha a vízcsövek felfelé néznek.Beépíthető ilyen módon is, vagy csak a talpán?
Csacskamacka, neked előre is köszönöm az új árakat!
Az persze igaz, hogy tízévesen az autóba gyárilag beépített kályha már nem dob nagyot a vételárban a felszereltségek között. Ellene szól viszont az állófűtés alkatrész utánpótlás a korosabb autóhoz, és a vélhetően megbízhatatlan működés. Az új kályhának van egy vitathatatlan előnye: ha pár év múlva (ismét) autót cserélek, a meleg majd vígan duruzsolva átugrik a következő szekérbe...
Vojnó, neked is igazad van.
Mellesleg nem találkoztunk 1-2x BMW E34 találkozón? Pár éve még a népítéletes "Feneketlen kút" címet viselő 525TDS autómmal fizettem bőszen a tanulópénzt a drága kompjúterekre (amiből 4db volt az akkor kilencéves kocsimban). Azóta (minimum kétmilliós) gyomoridegem lesz mindentől, ami computer, ami letilt, ami elektromos adagoló (hullámzó alapjárattal), és hasonlóktól. Többnyire ezért keresek első szériás MB w202 szívó diesel C220 mercit, mert az remélem ilyen téren fapados. Azokat a gyári állófűtéssel főleg taxinak vették, így szerintem teljes értékű kályha lehetett bennük. Talán a CDI korszak előtti motoroknak még lehetett elegendő veszteséghőjük útközben (lásd: 2200cm3 = szűkös 95LE).
Szerintem -nem hazabeszélek- ha minden ok a kályhával, szinte mindegy, hogy melyiket veszed. Mindenképp az új mellett szól azonban, hogy 2 év garancia van rá és hát hogy új. Viszont nyilván jóval többe kerül, mintha eleve olyan kocsit veszel, amiben benne van.
Az uramnak egy olyan kályhát raktunk be, ami kb. 10 évig állt a raktárban, bontatlanul. Kifogástalanul működik. Édesapa előző autójába egy talán még régebbi, viszont használt kályha került, szintén kafán működött. Most új kályhája van és szintén remekül üzemel. (Ciki, mi, hogy az én autómban nincs kályha :-))))
Általában egy szakszerűen beépített kályhával a szokásos karbantartásokon kívül nemigen van gond. Szerintem egyszerűen eldönthető a dolog. Ha a kinézett kocsiban van kályha, ki kell próbálni. Ha jó, oké. Ha nincs, vegyél egyet. :-)
A dízelekben azért van benne a kiegfűtés mert képtelen a motor fenntartani a saját hőháztartását, nem hogy még az utast is meleggel ellátni. Tehát nem igen találsz nagy CR motort kiegfűtés nélkül. Ha meg félsz a bonyi busz rendszerektől akkor meg ne vegyél ilyen mercit (se)... gondolom meggyúlt a bajod egy ilyen busz vezérelt vezérlővel korábban és nem tudtak rajtad segíteni. De ettől még jók ezek ;o)
Érdeklődnék Tőletek ,hogy mercedesben(w210-220cdi, 2000-es évjárat)a kiegészítő fűtést át lehet-e alakítani kapcsolható állófűtéssé,vagy programozható órával indítósra!?Hmmm...de jó is lenne meleg autóba beülni reggelente!:-)
Egy általános kérdésem lenne: 1998-as Mercedes C220D (w202) diesel kombi vásárlása előtt állok (www.mobile.de). Ezt a típust gyárilag szerelték vizes állófűtéssel is. Nem tudom mikortól CAN buszos a c merci, de olyan bonyolult vezérlésű kályhát a korábbi hozzászólások után biztosan nem szeretnék a leendő autómban tudni. Melyik kályhával lenne kevesebb bajom: a tízéves merci gyárival, vagy inkább állófűtés mentes autót válasszak és utólag vegyek bele egy Webasto kályhát?
Ez utóbbira Csacskamacka tudsz nekem új árat mondani?
Amit leírtál a csomagba az nem hiszem hogy sokkal megdobná az árat ,kivéve az óra.
"Csak azt nem értem, hogy ha van az autóba ez a kályha ami keringeti a hűtővizet is akkor miért nem elegendő az óra vagy a távirányító a vevőjével együtt. Nem az óra vagy a rádióvevő vezérli a rendszert?
Szerintem amelyik eszköz hiányzik a meglévő rendszeremből az az ami vezérli a kályhát, hogy ne kapcsoljon ki 1 perc múlva hanem működjön tovább a megadott időpontig."
Ha lesz időd kérlek írd meg mi kell még a rendszerhez, hogy kicsit megértsem a működését.
Az biztos nem elég. Az átalakító készlet más egyéb dolgokat is tartalmaz. Holnap megnézem neked, hogy mi mennyi. Természetesen, ha elég agilisnak érzed magad, megcsinálhatod te is, de a topik törzstagjai biztos igazolják, hogy ettől mindig eltanácsolom a népeket. Mert bár tényleg meg lehet csinálni otthon is, mégiscsak veszélyes üzemről van szó. Nem a forgalomunk növelése miatt mondom ezt, nem ettől lesz több a fizetésem, gondolhatod :-) Egyszerűen tizenéves tapasztalat, hogy a "házilag" beépített, átalakított készülékekre sokkal többet kell utóbb költeni, mintha eleve szakszerviz építette volna be. :-)
Kedves Csacska-Macska! Sajna megszűnt a cég aki Webasto képviselő is volt Nyíregyházán. A kályha az óra jelére tovább sem indul. Kénytelen leszek odaadni a villamossági szerelőnek,csak félek nem ért hozzá! Szerinte a szivattyú nem megy valamiért. Tudsz valakit a környéken aki segítene? Előre is Köszönöm
Félek horror árakat mondanál :D ...de ha gondolod küldj egy árlistát, 5 KW diesel, elvileg van üzemanyagszivattyúm Webasto új, kocka pirosan világító programórám, és persze van keringetőszivattyúm is. Mit ajánlanál? Az autó egy 2004-es Octavia I 1.9 TDI. Várom válaszod.
Nekem egy Rover 75 öm van és úgy nézem, hogy gyárilag lett beleszerelve a webasto előmelegítés, működik is rendesen amikor kiriasztom meg amikor az ajtókat nyitogatom. Ezt szeretném átalakítani állófűtéssé. Nem tudom elegendő e, ha veszek hozzá egy t70 rádióvevőt és távirányitót a kiegészítő kábelekkel és antennával? Magam szeretném beszerelni, ha valaki ebben tudna nekem segíteni rajzokkal vagy bármilyen dokumentummal azt megköszönném.
Én a bontott kályhákkal kapcsolatban mindig fenntartással nyilatkoztam. Ritka esetektől eltekintve sem az eladó, sem a vevő nem szokott tisztában lenni azzal, hogy pontosan mi is tartozik a kályhához. Aztán meg jönnek a horribilis pluszköltségek, meg a fogaknak vicsorgatása.
Az sem mindegy, hogy gyári vagy utólagos-e a kályha, amit árulnak. Ha utólagos és minden (!) megvan hozzá, valószínűbb, hogy működni fog a köv. autóban.
A gyáriaknál elég sokszor szívás van, mert -főleg az újabb típusoknál, ahol már CAN-BUS-os rendszer van- adott autótípusra van programozva a kályha.
Akkor gondolom a konkurens Eberspacher árlista távol áll töled. Nekem az van benne, csak nem működik,a pumpát nem vezérli. Van egy régebbi 3 KW-os is, de abba meg tömítést kellene cserélni, de gondolom akkor ebben nem tudsz segíteni.
Azért kérdeztem, mert ha netán vásárolnék egy kályhát, akkor nem akarok befürödni vele azzal , hogy el sem tudom inditani. Nekem a régi kocka órám van, pirosan világít,azt se tudtam hogy ennek is szerepe van, azt hittem csak a műszerfal szinéhez igazították :) Árultak a neten egy Touran kályhát, szerinted az is buszos, mert akkor nem is foglalkozok ezekkel.