Nagy Breván(legalábbis a 850-eseken) egytől egyig megkékül az első rendes útja alkalmával.Csak a vadi új, még nem használtakon fényes. Egy darab sem létezik 850-esből aminek a könyöknél ne lenne megkékülve és nem gondolnám hogy mind rosszul van beállítva, pláne új korában...
Kipufogókönyök kékítés metodikája: A gázkarnak kétféle állása van: amikor haladsz a teljesen ráhúzott, amikor fékezel, a teljesen visszaengedett. :D:D:D:D
a kékülés úgy tudom a szegény keverék, így a magas gáz hőmérséklet velejárója. Colortest gyertyával érdemes beállítani a benzin/levegő keveréket. amióta vettem ilyet, azóta nincs elszíneződés. könyököt kisebb hibával szerintem még kapsz az M8-nál, Veszprémben. én is ott vettem 2 éve. pici hegeszteni való volt rajta nem látható részen, a hengerhez rögzítő mandzsetták takarásában. tökéletesen működik, és nem kékül.
Lassan kezdem úgy érezni magam mint 850 T3 California, mikor szembesült Nevadája problémáival....
Észre vettem ,hogy a bal oldali kipufogó könyékcső kezd elszíneződni. Szelephézag ellenőrzés, de rendben volt. Azt tudtam, hogy eldőltek a motorral, de komolyabb sérülést nem láttam rajta. Ilyenek, hogy lámpa keret, tükör szegély picit horzsolva, meg a kipufogó vége kicsit lehúzva.
Szerintem a könyékcsövet cserélni kellett és az csak után gyártott lehet, ami nem dupla falú, mint a gyári. Finom kocogtatásra más a hangja. Vagy megbarátkozom az aszimmetrikus kinézettel, vagy egyformára kell cserélni. Valakinek van bontott eredeti balos, vagy után gyártott jobbosa? Mindezek ellenére imádom ezt a gépet! Minden nap végig simogatom szememmel és bevallom néha néha be is indítom csak azért, hogy halljam a hangját...
Vedd ki a hideg hengerekből a gyertyákat, nézd meg, hogy benzines-e. Szagold is meg, van-e benzin szaga. Ha benzines, akkor a gyújtással van gond. Gyertyakábelek nem lettek összecserélve? Gyertyák milyen idősek? Találkoztam már olyan esettel, hogy hengeren kívül volt a gyertyán szikra, de terhelésen megdöglött. Szelephézag? Kompresszió? Karbikat csak kitakarítottad, vagy ultrahangos tisztítóval is el lettek pucolva? Karbi szinkront mindenféleképp meg kell ejteni.
Jaja! Az elején ódákat zeng a formáról és mindenről, aztán használhatóságban meg a végtelenségig lehúzza.Ilyet még nem próbáltam, de elképzelhetetlennek tartom amit a gyakorlati részéről összehord itt a cikk írója.
ha a karbik nincsenek rendesen össze szinkronizälva, az tud ilyet csinälni. Nekem a Nevadän ugyan ez volt( az egyik henger sokkal kesöbb melegedett be mint a mäsik) es ezt egy rendes szinkronizäläs megoldotta.
Hát így nézhet ki ha nem átjárható a túlfolyó. Próbálkoztam ecettel, wd 40-el, kompresszoros átfújással, végül kerékpár bovden belső szálával sikerült megoldanom. Hogy miért tettek bele annyi kanyart, nem tudom. Tudtok ajánlani üzemanyagálló tömítő pasztát? A hiányzó üzemanyag szintkapcsolót sikerült valakinek kiváltani? Per pillanat 250 kilométerenként tele tankolok. Akkor marad még benne 1,5- 2 lityi...
A megkövezés veszélyével is szembenézve kérek segítséget tőletek. Legtöbben már hallottatok róla hogy újítok fel egy cb 550 fourt / 77-es / . Most egy kicsit ráértem vele foglalkozni, megszüntettem a karbi folyását, örültem mint majom a farkának és amikor fixre húztam a csavarokat hozzáértem a hengerhez egyik majd a másik oldalom és az egyik oldal /2 henger / sokkal melegebb volt mint a másik oldali kettő. Szikra mind a négy gyertyán van és ha lehúzom a hidegekről, dödörögve de megy tovább a másik melegebb kettőt/ egyesével / ha lehúzom megáll. Azért meglepő számomra mert az alapjárata meg tök jó, egész sima.
Van valami ötletetek mi a fene lehet vele? A karbik szívó felén még szabadok voltak még nem kötöttem rá a szűrőt.
Stump András újabb csodálatos cikke, amit nem lehet kommentelni. Attila, Joe és Bálint közül valaki tesztelte a v9-t Kirchbergbe, ha jól emlékszem nem panaszkodott arról, hogy a hengerekbe beveri a lábát. Vagy, hogy kényelmetlen lenne az ülés. Arról meg végképpen nem, hogy szar lenne. Igaz, mi is kissé elfogultak vagyunk a másik oldalról, de tessék tudomásul venni (bocs hölgyek), a Guzzi egy férfias életérzéssel teli motor. Ezt tudni kell megülni. Lehet, hogy a cikk szerzője erre képtelen, mert egy puhapöcs, de akkor meg mi a fenének írogat ilyeneket?
A tanksapka alatt eldugult üzemanyag túlfolyó spirális csövét mivel esélyes átjárhatóvá tenni? Érdemes ellenőrizni, mert a tanksapka fényes, gumival borított felülete alatt nagyon csúnyán tud kinézni. Most az előző tulaj által mókolt szintkapcsolóval is birkózom. Egy másik szondát kreált bele amely azon kívűl hogy nem működik, de még a nafta is szivárog a vezetéknél.
Hibának hiba, csak nem befolyásolja a működést. Használható tőle. Tervezési(gyári) hiba. Más gyártóknál is van hasonló gond, meg másmilyen is. Guzzi szinte múnden tipusánál van valami tipikus gond, vétel előtt célszerű utánajárni, bár igazából ránézésre szerelemre gerjed az ember vele és olyankor nincs mit tenni :-)
Én az első két megoldás valamelyike mellett tenném le a voksom, ugyanis a visítás úgy tűnik, hogy nem hiba, hanem tulajdonság. Szerintem valakivel, aki régóta nevadázik hallgattasd meg.
Megkerestem, vissza olvastam és csodálkoztam a kialakult szájkaratén. A lényeg. Nekem is szól ötödikben rendesen, ahogy talán még jó pár Guzzis társunknak is.
Ami tanácsot kaptam: 1: Nem foglalkozom vele és megszokom. 2: Hangosabb kipufogó és már nem is hallom. 3: Kicseréltetem jó sok pénzért és utána vigyázok rá.
Akiknek ilyen gondjuk volt, hogy oldották meg?
Talán elkapkodtam, hogy ezt a mocit vettem meg, de a rég vágyott szerelem beteljesülésének lehetősége elvakított.
Hát igen. Olasz motor olyan, mint egy nő! Feleségből sem az első vált be..