Nekem most 9.6-ot mutat, fele Bp., másik fele meg M1-es, kb. 160-180 között, végig klímával. Meg persze olyan is van, hogy az ötödiket 180-nál kapcsolom. :)
Szintén 1.6 Sedan.
Már olvastam itt a sportégszűrő teljesítményre kifejtett hatásásáról, de nem sokan szóltatok hozzá a témához, így nem is lettem tőle okosabb. Érdemes-e lecserélni a gyári papírt erre, vagy inkább a kipufogórendszert kellene kidobni? Van valakinek tapasztalata ebben a kérdésben?
A Corollára írtad: "nincs plüss üléshuzat (a plüss jóval kellemesebb, nem annyira csúszkálsz benne, nem annyira izzasztó, stb.)"
Utaztál már hosszú távot plüss ülésben? Abba aztán akkor is beleizzadsz, ha megy a légkondi. Nekem volt plüss üléses autóm és elmondhatom, hogy soha többet nem lesz. Télen talán kellemesebb beleülni, mert melegebb mint a "sima" szövet, de ennyi az összes előnye. Hátránya még, hogy nehezen lehet porszívózni. De ez az én személyes véleményem. Egyébként most már Focusom van és nem cserélném le semmi másra, esetleg egy Hummer H2-re:)
Ezen a szinten gondolkodhatsz már egy ghián is...jobb, szebb anyagok vannak benne meg felni 15"-os kerekekkel, és a klima árát is vissza téritik hiszen ebben ez már alap.
3870eFt meg metál(72), meg oldalzsákok...
Én az üzembehelyezést is lealkudtam. Akcióban nem rossz:))
A 307-tol engem is a topikukban leirt elektromos hibak rettentenek el (reset, nem szol a duda, keson szol, visszaerkezeskor nyitva talalja a gazda a bezart autojat stb.), meg, ahogy gyozkodik egymast, hogy ez csak nehany auton jelentkezik.
1 ev mulva mar lehet, hogy jobb vetel lenne a 307-es, ha kijavitanak az osszes gyerekbetegseget, sikerulne megbizhatova tenni.
A 307-es Break araba belefer az oldallegzsak, ugyhogy csak +2 a 307-es javara.
1.6, kombi, Ghia
metálszürke (machinesilver)
riasztó (a kettős zár miatt)
fűthető szélvédő
3 év gari
mezei CD
manuálklíma (nem szeretem az automatát)
- KF (olyan anyagbeszerzős környék)
Állítólag a kombikat németországban rakják össze. Talán közelebb van, mint spanyolo, így hamarabb ideér :). Én karácsonyra várom, ezek után csak kellemesen csalódhatok :)
Legnagyobb bajom, hogy nincs kedvem kijárni Solymárra szervízbe, a Könyves AutoFort + itt van a szomszédban. De majd rábeszélem magam.
A gari: megrendelhető később is, de most olcsóbb vagy 50 rugóval (kb).
Egy tesztautó volt, ötajtós, ambiente, 1.6-os.
Namármost lehet ugye, hogy a ghiának jobb a zajszigetelése. Hideg volt a motor, és nem egyenletes 50-nel, hanem gyorsítás, lassítás, stb. rövid tesztút. Másrészt talán már említettem, hogy hangosabb volt ugyan, de sokkal szebb hangja volt, mint az egyébként csendes megane-nak. (A motorral kapcsolatban ZetecR-nek volt itt egy dolgozata, gondolom a motor hangja szoros összefüggésben lehet a spec. felépítésével)
Zajügyben egyébként sem vagyok szőrözős, szóval nem ez a legfontosabb szempontok egyike. De azért örülök, hogy a kombi ghia csendes, talán már kész az acéllemez a vasércből a kocsimhoz :)
Ja!!!!!!
Tegnap a Lágymányosi-hídon egy helyes PUG206-os (30-as barna:)) kedves tekintetét kaptam el. Mikor elhaladt mellettem rávillantottam, mire Ő vissza vészvillogozót. Higyétek el nem nekem szólt...ennyi önkritikám még van:)))
Nagyon jól esett a hiúságomnak...
Toyota....drága toy....
307 kontra Focus. Ahogy olvasom a Focus és a 307 rovat beírásait arra a következtetésre jutottam, hogy a 307 vásárlók kevésbé a racionalitás mindinkább az érzelmek oldaláról közelítik, vagy közelítették meg az autó vásárlást. Míg a Focus tulajok hosszú (vagy rövid) mérlegelés során kapták, vagy esetleg kapják meg az eredményt.
A Focusban sok a szubjektív elem az esztétikáját nézve. Erről nem is érdemes vitatkozni. Viszont az autó költségeit, és menettulajdonságait nézve nem sokan találtak benne még kivetnivalót kategórián belül. A műszerfalat különben érdemes éjszakai üzemben is megnézni (nekem Ghia). Digi klíma, Cd, komputer, csiri-birik zöld fényben narancs mutatók. Szebb mint nappal...
Aewyn!
Milyen motorral tapasztaltad a "hangos" motort? Nekem 1.6 van...engem jobban szokott zavarni a kabát pattent cirregése:))), mint a motor (60-70-el sima úton 5.-ben)...
Corolla beltérhez: letisztult vonalú műszerfal, de szerintem japánosan szürke, és a műanyag minősége is lehetne jobb.
Focus beltér:
Műszerfalat el lehet viselni, de tényleg ronda szerintem is.
Szerintem az anyaga a kategóriához képest jó.
Nagyon nagy Focus előny:
Nézz meg bármilyen koccanást a városban, ahol az egyik focus, a másik meg nem-focus.
Hihetetlen kemény autó!!
Az előző autóm törött néhányszor, mindig én voltam a legkevésbé sérült résztvevő.
Egyszer egy Alfa146 jött belém hátulról, neki eltűnt a fél orra, én meg elővettem egy rongyot, aztán letakarítottam a felkenődött piszkot... azt hiszem no comment.
Oldallégzsák a focusba is megrendelhető.
A gari meg lehet akár 4 éves is, és most azt hiszem az is akciós...
Mivel magam is hasonló cipőben jártam, venném a bátorságot, hogy némi kapaszkodót nyújtsak.
Mindhárom autó nagyon jó, és másképp jó, ezért a döntés meglehetősen személyreszabott.
Corolla:
+ : igényes beltér, kis sebességnél csendes beltér, komfortos, de nem billegős futómű, igényes motor.
- : rövid az ülés ülőlapja (nekem kényelmetlen hosszútávon), nincs plüss üléshuzat (a plüss jóval kellemesebb, nem annyira csúszkálsz benne, nem annyira izzasztó, stb.), a klímát az itthoni szervízben gányolják bele, nincs CD hozzá (és nem is lehet utólag nem gyárit belerakni, mert ívelt a műszerfal), szervizktsg., török összeszerelés, igen drága, a kormány csak alibiből állítható
(ezek számomra szinte mind kizáró okok)
307:
+ : mint a corolla, 6 légzsák, az SW igen dögös
- : megbízhatóság (hiánya) (elképzelem, hogy két gyermek mellett, valahol a semmi határán elfüstöl vmi és füsttel borítja tele az utasteret -10 fokban...), ha a gari után elszáll a BSI (már a régebbi citromokban is szokta egy beázás vagy bikázás után) az 400 rugó, szép a fekete műszerfal, de én már láttam porosan :(, ember nem akadt a kereskedésekben, aki elárulta volna, hogy milyen felszereltséghez jár a plüss huzat,
A kereskedő a bemutató utáni hétfőn (!) azt mondta, hogy most azonnal meg kell rendelni, mert már alig van pár darab és a gyártás csak novemberre, mindezt olyan stílusban, mintha ő tenne szívességet, és örüljek neki, hogy egyáltalán szóbaáll velem. A BSI hibákról pedig nem hallott még. (Ez a centrálra és a gablinire egyaránt áll). A gabliniben a megbízhatóságot firtató kérdésemre a szerelő srác annyit mondott mosolyogva, "háááááát...", épp akkor javították egy null kilométeres SW futóművét.
(leginkább a BSI miatt kilőve)
focus:
+ : igen jó futómű, nincs BSI, nem annyira lopják, plüss hegyek, kényelmes az ülés, pici plusszért 3 éves gari, kedvező casco, talán megbízhatóbb (lagalábbis nincs 400 ezres BSI), olcsóbban javítható, fűthető szélvédő rendelhető, kettős központi zár
- : ronda és igénytelen anyagú műszerfal, csak 2 légzsák alapban, nem annyira csendes, 2004-ben itt az új focus, a használt ára szabadesésben.
Szóval nem feltétlenül a legjobb autó a focus, de most lehet választani :(
Corollabol nekem is a sedan lett volna az alternativa, csak, hogy azt Torokorszagban fogjak gyartani. Nem tudom mi lesz a legendas megbizhatosaggal. Illetve sejtem... A Focus ugye meg 1. lett a TUV felmeresen. (csak azt a VVT-i motort sajnalom)
Egyszer véletlenül úgy hozta a sors, h. a focus sedannal az új corolla sedan mellett volt szerencsém parkolni.
na mondom, itt a nagy be nem teljesült álmom (a corolla) nézzük egymás mellett a 2 autót...
a be nem teljesült álom szertefoszlott...
a focus minden paraméterében kb 10%-kal nagyobb, + vhogy egy sokkal komolyabb autó benyomását keltette
ez az én szubjektív véleményem.
a peugeot-ot nem ismerem, még csak nem is próbáltam, viszont 2 haveromnak is van, igaz 206-osa, na azokat hetente(!) feltörik, most már meg sem csinálják a zárat, sőt az egyik kiírta: "Ne törd fel, az ajtó nyitva van!"
1.6-os Focus kombin torom a fejem. A konkurencia a 307 Break lenne, meg az uj Corolla, de az annyival dragabb (uj modellhez miert nem adnak nyaron ingyen klimat:?), hogy kiesett a jeloltek kozul.