Persze a vezetékeket lehet látni a fotókon. A levegőből, messziről nem látod a kábeleket, mindig a jól látható oszlopokat kell keresni, tudni azt hogy ott kábelek vannak.
Leszálláskor képben volt, de felszálláskor mintha teljsen elfelejtette volna.
Ez erősen monitorfüggő, az enyémen pl. kétszer is látszik a villanydrót, a pilótának viszont minimum a kép szélén bevillanó villanyoszlopot látnia kellett, és tudni hogy nem dísznek van az ott. Szóval itt szerintem valami miatt bejátszott némi figyelmetlenség is.
Az orosz ember úgy oldotta meg a Tu-134-esen négyszeresen (!) a repbiztonságot, hogy az interceptor (áramlásrontó) kibocsátáshoz:
● előkészítő kapcsolót alkalmazott
● a szarvkormány gombjára fedelet rakott
● a gombot csak ez után lehetett megnyomni
● a főfutókon VK-kapcsoló, csak a berugózás után nyílt ki
A HA-LBC navigátora (ketten voltak) pontosan állította (állították) be a célrepülőtérnek megfelelő légnyomást az átváltási magasságon, a pilóták meg nem. Ezért hiába mondta be, hogy „itt a 600”, a pilóták műszerei még magasabbat jeleztek, de nem kérdeztek rá az ellentmondásra. Szépen süllyedtek tovább „az ő 600-ukra”. Rá az erdőre.
Nem volt semmilyen interceptor.
Ahhoz hogy az ember ne lássa a variót a Tu-134-esen, minimum be kell csuknia a szemét. Nem véletlenül, mindkét pilótánál olyan helyen van (a középső keretben jobbra) ami ergonómiailag talán éppen a legközepe a műszerfalnak. Közvetlenül a varió alatt helyezték el a VD-20-as és az UVID magasságmérőt, de RV műszere csak a cpt-nak volt, így mindig neki kellett beállítani az elhatározási magasságot. Ami a kívülállóknak érdekesnek tűnhet, hogy a navigátornak nem volt sem variója, sem RV műszere, csak egy VD-20-as.
Ha szerinted valami mégis „beázott”, az érdekelne privátban (az emilem nyilvános) mert a többi fórumlakót nem biztos.
Én úgy tudom, az interceptort működésbe hozó berugózást érzékelő kapcsoló beázásra volt hajlamos, és a kritikus hiba kijött földi tesztelésnél. Le is cserélték a típust. Ha nyitva is volt az interceptor, szvsz nem az a lényeg, hogy tartható-e vele a süllyedés, hanem hogy mennyire foghatta vissza a gépet, miután a rádió-magasságmérő bejelzett, és ráadták a gázt.
A biztosító gondolom fizet, eltiltani gondolom nem fogják, nincs helyette más ember, valamint egy ilyen eset után nála jobban senki nem fog figyelni a drótra, az tuti.
Alatta meg ott az okos komment, hogy miért nem az útra szálltak le. Ehhh, az keskenyebb és legalább keresztbe is van vezeték. No meg hajnalban azt szopó látni és tudom, hogy pilóta, ez a dolga, blábláblá, kocsival pont így jártam, hogy beraktam egy olyen helyre oldalról, ahol balra kis fa, mögöttem meg egy jó 20 centi magas tuskó. Persze kifelé menet már nem is rémlett, hátramenet és jól telibe vertem.
> Plusz tegyuk hozza, egy sokezer meteren szolizo solyom es egy random vadliba kozott alapveto meret- es felepitesbeli kulonbsegek is vannak.
Szerintem ekkor lyukat liba is csak akkor tud ütni, ha rajta ült a Niels Holgersson.
Akár egy Quetzalcoatlus Pterosaurus Northropi is lehetett a szembejövő - ez egyben megmagyarázná a sérülés több méteres méretét, a tollak jelenlétét és a támadó alacsony észlelhetőségű tulajdonságait is.