szvsz ha már háromkerekű akkor inkább elöl legyen a 2 kerék. Azok a hátul 2 kerekű gyöszök ilyen kicsiben életveszélyesek, egy komolyab lejtőn csaknem magától felborul, annyira szerencsétlen megoldás. az elöl 2 kerekű sokkal stabilabb minden körülmény közt és még difi sem kell. 2 légy egy csapásra.
Azt én sem tudom, pedig én élőben is láttam. Szereintem sufnimaradékból vegyesen. Ettől occcó. Azzal tudnék segíteni, hogy elküldöm mailban az eredeti, nagyobb képeket. Zummolható.
Amúgy én csak az egyik kereket hajtanám, hogy ne legyen diferálási gond. Ha meg difit kellene beépíteni, akkor tényleg a nagyobb quadok, melyeken már van. Csak akkor ugrik az occcó.
A héten még egy pech volt.Egy vinyót is elvittek előlem,az eladó lassúsága miatt.
Gondolom valami szép nagy tartályod van :-D Nagy motor nagy tartály.
Amit én néztem ki annak az átmérője 41mm.Helyben a bontóban van tartály két rongyért,de ha ugye olcsóbb is lenne akkor miért ne?Amúgy a tartály méretét több nap után tudtam meg.Két vagy három napba telt a válasz.
Basszus 500 különbségért én nem kérdezősködöm, bevállalom. :-) A postáért (ami valóban nagyjából az ár mégegyszer) már igen, de az pechhel is járhat. Neked be is ütött. :-(
De jó hírem van, épp vettem a vaterán valami marha elől egy hátsó fékolaj tartályt, nekem mégsem kell (eszembe jutott, dobfékes vagyok) 1500-ért a tied. 2000-be a posta is belefér. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
..amúgy vannak nekem is eseteim, mint ez, aki 1 napon belül válaszol...
Képzeld találtam a vaterán egy hátsó fékolaj tartályt,de mire az eladó válaszolt a kérdésemre addigra más elvitte előlem.500forint volt a kikiáltási ár,ezer a fix ár.Nem akartam más figyelmét is felhívni a cuccra,így nem kérdeztem.Más írta neki hogy a fix árban benne van a posta?Írta az eladó hogy igen.Én megkérdeztem hogy nekem is megy a dolog?Másnap jött a válasz hogy ment volna de nem voltam elég gyors mivel este írt és akkor én már nem gépezek.
Persze a vágy nyilván a csatolt képek szerinti küllemet, esztétikumot jelenti. De ha hétköznapi futárkodásra használni is akarnád, akkor a racionalitás az 1709 hsz 3 kerekűjét mondatha ki javaslatként. Olcsó, egyszerű megoldás. Elnyűhetetlen, de ha mégis, akkor pár forint meg 10 és 13-as villáskulcs. :-)
Nekem van egy futárcéget és motorszervízt igazgató országos cimbim, de ...hát kicsi az egybeesésé esélye.
Egy ideje nem olvastam a topikot, café racer sem készült még... de majd akkor visszanézem mit terveztél hármas ügyben... :-)
Ellenben vettem egy 2 ütemű, V3-as Hondát:
...ami most igazából eladó...
A 3 kerekűről: én igazából futár vagyok, és mivel valószínüleg télen is motorozni fogok, ezért akarnék valami stabilabbat.
Meg a 3 kerék az nekem valamiért már régóta motoszkál a fejemben... Pár hete elmentem megnézni egy Yamaha TriZ-t, hátha kiábrándulok. Tévedtem. Még jobban kell egy. :-D
Van itthon pár Zündapp hulladékom, az képezné az alapot, és akkor abba szántam egy quad hátsó részt, de egyenlőre képlékeny az elgondolás, ezért is mondtam hogy jöhetnek az ötletek.
Érdekes, én azt hittem, pl te állandó olvasóként követed részről részre. Vannak ugyanis néhányan, akik valami figyelőbe rakták, mert a posztok felrakásakor megugrik a nézettsége. (persze elég, ha 1-2 haver, az aszzony like-olja facebookon, és cuppannak rá)
Sok idő, de 7-10 naponta az a summa 2-3 óra az egyes posztokra elmegy.
végigolvastam a blogot, gyakorlatilag a vasárnap délutánomba telt (fasza lazitás volt, már rámfért). le a kalappal, ezt megirni is sok idő hát még megcsinálni.
Amúgy ez az építés közbeni fotózás dolog nagyon hasznos. Egyrész mutogatni másoknak :-D
Másrészt pedig sokszor csak gépen átnézve a képeket,jön rá az ember olyan dolgokra amit ott a műhelyben nem lát meg ha a gép az orra előtt van. Írhatok konkrét példát is.
A Gilera benzintankja a gyári magasságban volt. Gyárilag olyan kormánycsapággyal szerelték mint a biciklit. Két csésze,két kúp és közöttük apró golyók. Én átalakítottam zárt golyóscsapágyasra,úgy mint pl az Etz-nél van.Készült két csapágyfészek,a két csapágy belső gyűrűje közé egy pontosan méretezett távtartó cső,és felülre egy menetes összehúzató.
Idén a képeket nézve rájöttem hogy milyen csúnya az hogy a felső villahíd magasabban van mint a benzintank teteje. Így mivel a csapágyakat nem hudom közelebb tenni egymáshoz maradt az a megoldás hogy a benzintankot emelem meg egy adapterlemezzel. EZ pár hónapja lett kész.És úgy oldottam meg hogy ha kiveszem onnan akkor a tank visszarakható a saját helyére. A műhelyi fotózáshoz van egy már lecserélt 2megás Kodakom,ami még bírja a műhelysminket :-D Se optikai zoom,se videófelvétel. Az akksikat zabálja, így két jó akksit beleforrasztottam/ragasztottam és kapott egy szabvány csatlakozót az akksira direktbe kötve. Ebbe tudom beledugni a még tavaly a tescoban 700-800 forintért vett akksis csavarhúzó töltőjét. A kapcsoló ami az optika nyitáskor bekapcsolta a kamerát ,szétesett. A dokkoló csatlakozó sorát kivettem és a helyére egy billenőkapcsolót ragasztottam,majd bekötöttem. Ez lett a műhelygép.
Véleményem szerint a második variáció sem rossz,annyira nem meredek a szöge mint pl a Mustang gyári rugóstagjainak :-) De inkább legyen jobban előre döntve,de semmiképpen ne tedd a szöghajtás tetejére,mert az nem túl szép.Inkább tedd előbbre a felső szemeket a vázon.Alul pedig a szöghajtás házának a pereméig érjen a rugóstag alsó szemének a hátsó külső széle.
1) Ha az ember alkot valamit akkor hajlamos picit elszállni,de ezt az egészséges határon belül kell tartani. A házilag épített gépek anyagi értéke nem mérhető,az eszmei érték a nagy. Az építőnek! A kívülálló nem sokat lát ebből. Amikor a Mustang először átalakult (akkor csak csutkakormány,ülésidom,spoiler,másik rugók kerültek rá),megnézek vele mert nem tudták hová tenni. Ez az érzés feszíti az ember mellizmait rendesen :-D Most már nem akarom hogy megnézzenek,mert ugye a hatóság is kíváncsi csak ők nem díjaznak hanem díjaztatnak.
2)Rám számíthatsz,elolvasom átrágom az írásaid nem teljesen laikus szemmel,és ha van kérdésem vagy ötletem fel is teszem a kérdést és leírom az ötletem.Én inkább építek mint írok,az írás olyan tiszta dolog.Túl tiszta. Legyen a kéz olajos,legalább egy picit :-)
Egy baj van csak vele, hogy a magas állásban az aksi nem pont derékszöget zár be az erőkarral, így hamis lesz a mérés. A másik baj, hogy bár a rugó se, (a műterhelés erővonalával azonos a támasztó vektora és az erőkaron is azonos a szöge) ezért tekinthetem mégis elfogadhatónak a mérést talán, de a motorban már megint más szögek lesznek. Ami borít mindent.
Ráaádsul ma, képről nézve talán át kellene hegsztenem a szemet, mert a rugó sem függőleges....
Amúgy 6 mm rugóút jelent a kép szerint 10 kg-ot, ami 100 lenne rajta. Utánna még tudok nyomni rajta, vagy 8 cm-t. hmm.....
És így körbeérve látszik, kettős a pozitív hatás, ahogy az indíttatás is. Jól esik írni, és jól esik, ha az másnak is "jól esik", amitől aztán még jobban esik írni. Érted?! :-) Asszem, ez a pozitív visszacsatolás. És mint olyan, öngerjesztő.
Elmondom neked csendben, négyszemközt, -hisz nem hall minket senki- hogy ez kicsit velem is megesett. Céloztam is néha rá...
A dMZ sikere után (pedig aztán nem egy akkora produkció az, inkább az ötlet ér benne valamit...) kicsit megcsapott az, amiről beszélsz. Később magam is észrevettem a változást magamon, és szűkebb környezetem is minduntalan visszajelzett, csak a (vélt) fénytől nem bítram észrevenni eleinte a jeleket. De most már tudom, mire figyeljek, és igyekszem. Más kérdés, hogy nekem a szerénység nem megy zsigerből -mint Csabának- , viszont megpróbálom odafigyeléssel. Ez talán még így is a kisebbik rossz...........
2)
Köszönöm. Mert biztos lehetek benne, hogy 1 olvasóm már biztos van, akinek tudok annyit adni az írással, amennyit szeretnék, amiért nekiálltam írni is, nem csak barkácsolni. :-) (nyilván több is van, de egy már BIZTOS!) Amúgy épp a napokban fogalmaztam meg magamnak (is), hogy pont ugyan azért írok, amiért barkácsolok. Jól esik. Önkiteljesedést okoz.
Az a baj hogy sok olyan ember van aki magasra jutott elfelejti hogy honnan indult.Elszáll a sikertől és a vele járó sok pénztől.Pedig magasról lehet igazán nagyot esni.Neten meg ujságban régóta követem Csaba életművét,és a tudása számomra bámulatos.Sokszor az ember csalódik hírességekben mert azt hiszi hogy ők is halandó emberek.Persze hogy azok,de ezt elfelejtik és már már isten szintre emelik magukat.Csaba megmaradt a hatalmas tudása ellenére egyszerű átlagembernek és bárkivel szóba áll.Ezt az érzést nem lehet leírni.
2) Ahogy írtam már,én imádom az ilyen írásokat.Ha az ember hasonló gondolkozású mint a blogíró akkor minden szót elolvas és értelmez.Mint mások beleélik magukat egy filmbe vagy regénybe,úgy bele lehet az ilyen blogba is élni magunkat. Átélni a"főhős" által átélt dolgokat.
Kívülálló csak annyit lát hogy van egy motor (vagy bármi más) amit "csinált" valaki és kész.
Feltesznek pár buta kérdést "mennyit megy?", "mennyit fogyaszt" stb,és ezzel le van tudva.
Aki hasonlóan érez mint az író az átgondolja a dolgok megoldhatóságát,és pl tud olyat kérdezni hogy "ez miért így lett megoldva amikor úgy is meg lehetett volna oldani?"