Keresés

Részletes keresés

m61-008 maki Creative Commons License 2016.07.08 0 0 39306

Kárpát: ezek ugyebár dán gépek, így az áttételük 133-as, az engedélyezett pedig 120, mint a 017-esnél.

 

A 105 csak a pályafutásuk elején volt, később lett 100, azóta is ennyi, kivéve a korlátozott gépeket (a 019 80-as, de lehet, hogy van több is).

Előzmény: General Specific (39305)
General Specific Creative Commons License 2016.07.08 0 0 39305

Urak,

mennyi most a hazai Nohabok engedélyezett legnagyobb sebessége?

A 17-es gondolom fixen 120, de a többieknek szabad még (már?) a 105?

És mi van a Kárpátosokkal? nekik a gyári adatát sem tudom...

 

TnX!

m61-008 maki Creative Commons License 2016.07.07 0 0 39304

A hét képe rovatban ezen a héten a 019-es :)

http://nohab-gm.de/Wochenbild/archiv/2016/wochenbilder2016.php

 

Ha az eredeti, 1963-64 óta itt levő Nohabokat nézzük, bő 2 éve szerepeltek utoljára e rovatban, akkor a 017-es volt a szerencsés.

Rákóczi expressz Creative Commons License 2016.07.05 0 0 39303

Minőségi!!!

Előzmény: nohabrok (39302)
nohabrok Creative Commons License 2016.07.05 0 2 39302

Tizenkilenceske ceruzával.

 

R-Cs-Cs Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39301

Szia!

Igen, így néznek ki:

Előzmény: M61-001 (39292)
braun Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39300

Ahogy a mondás tartja, amíg nincs baj, addig nincs baj. Ahogy írtam, már volt erre példa. Egy OFF jármű, nem a saját pályaszámán, két különböző gyári számos táblával a két oldalán és mindez egy hatósági járművizsgán. Ez már a nehezen védhető kategória:)

Előzmény: tom sawyer (39295)
gmarc Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39299

Hegesztőpálcával is lehet ékes műhely-kézírással alkotni gyártási számot a főkeretre, lásd pl. a Nohabok forgóvázaiba belehegesztett számokat. Más kérdés, hogy azt is ki lehet flexelni onnan...

Előzmény: tom sawyer (39295)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39298

Sajnos tudok olyan vasutasokról, akik a környékükre keveredő mozdonyokról lelopják a táblákat és eladják Ausztriába a fanoknak. Bár ez évekkel ezelőtt volt, szerinbtem most is csinálják, ha van még miről táblát lelopni.

Előzmény: Zsivany2 (39297)
Zsivany2 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39297

Angol vasútbarátok kaptak már ajándékba a fűtőházfőnök utasítására OFF Dácsiáról leütött gyári táblát...

Előzmény: braun (39294)
nohab Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39296

Más kérdés, hogy ez az elvárás az idők során mennyire teljesült (NKH ügy volt már ebből).

 

Különösen akkor, amikor két mozdony egymással pályaszámot cserél.

Előzmény: braun (39294)
tom sawyer Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39295

Kb. sehogy. Aki ebből ügyet csinál egy igazi kretén lehet. Sőt, egy oldható kötéssel bíró táblát egyedi azonosítónak tekinteni szintén az, mert: A mávos gépek legnagyobb részéről a gyüjtők lelopták a táblákat, előfordult pótlás műhelyben is, álló gépről, illetve a remotokon már nincs is gyári tábla. Elvileg kéne lenni a főkereten szám beütésnek, kérdés ,hogy hol illetve mennyire rohadt ki az évtizedek alatt, vagy hány ezer réteg festék van rajta.

Előzmény: braun (39294)
braun Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39294

Annál is inkább, mert a járműveken szerepelnie kell a gyári számnak, elvégre az az igazi azonosítója. Más kérdés, hogy ez az elvárás az idők során mennyire teljesült (NKH ügy volt már ebből).

Előzmény: r1232 (39291)
M61-001 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39293

És ha mindkettőt lelopják? :-)

Apropó!

Hol gyártanak ilyet?

Előzmény: Zsivany2 (39290)
M61-001 Creative Commons License 2016.07.04 0 0 39292

Szia!

Nagy valószínűséggel azok se eredeti táblák... :-(

Sikerült képeket készíteni a hátuljáról?

Előzmény: R-Cs-Cs (39289)
r1232 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 39291

Ez nem teljesen így van. Főműhelyi javításokon bizony pótolják a táblákat, utángyártott példányokkal. Persze van, aki az ilyen utángyártott táblákat is lelopja..

Előzmény: Törölt nick (39286)
Zsivany2 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 39290

"de szaladjanak a gyárig pót tábláért?"

 

Akkor jön az, hogy leveszik a másik oldalról, és csinálnak róla egy másolatot. :)

Előzmény: etomcat (39285)
R-Cs-Cs Creative Commons License 2016.07.02 0 0 39289

Illetve előbb lemaradt, de ha már így benne vagyunk a témában, akkor lassan lezárásként kérdezem, hogy a pár hsz-szel lejjebb berakott forgóváztáblával is ez a helyzet, vagy ott azért egyszerűbb az eredetiség? 
Üdv

R-Cs-Cs Creative Commons License 2016.07.02 0 0 39288

Sziasztok!

Köszönöm a választ mindenkinek :) Így már tisztább a kép a táblákat illetően.
Jelenleg nem vagyok otthon, de úgy rémlik, hogy csiszolt a hátulja, de ugye ha valóban 2 darab eredeti tábla van csak amit hordott a gép, akkor nem is lep meg annyira. Majd holnap este teszek fel róla képet, hogy hogy is néz ki az enyém. A kedvemet azért nem vette el annyira, még ha másolat is, meg legalább most is tanultam valamit Nohabos témában :) 
Üdv

59th_Roy Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39287

Sziasztok! Valóban szép gesztus az adományozás, de az önként történjen, ne felszólításra. Mert úgy jó annak aki adja és annak aki kapja ! Szerintem :) Egyébként pedig mivel nagyon ritka az eredeti tábla, szívesen vennék mintát róluk, hogy majd készíthessünk a forgóvázakra és a gépre is megfelelő táblákat. :) 

Előzmény: V43 1359 (39273)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39286

Egyébként miért ne létezne tartalék tábla?

 

Mert a tábla fontossága egy üzemeltető számára elhanyagolható szempont.

 

Nagy ívben leszarják van-e rajta vagy nincs.

Előzmény: etomcat (39285)
etomcat Creative Commons License 2016.07.01 -2 0 39285

A gyári tábla hamisítása eléggé konspiráció-elmélet szagú ötlet. Aki ilyesmivel molyol, ugyanannyi erővel papírpénz hamisításához is véshetne lemezt és az eredményt sok trafikban elfogadnák, nem csak a fűtőházban. Meg aztán ekkora lemezt nem lehet a konyhában kiönteni.

 

Egyébként miért ne létezne tartalék tábla? A mostani balesetnél,hogy meghúzta a daru sarka a mozdony oldalát, olyan esetben például a sátorral együtt tábla is odalehet, miközben amúgy nem végzetes a kár. Itthon kikalapálják a hibát, de szaladjanak a gyárig pót tábláért?

M61-001 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39284

Bingó! Önnek ördöge van....  :-)

Ugyanígy gondolom...

Nem szeretném R-Cs-Cs topiktárs kedvét elvenni, de nagy valószínűséggel egy hamisítványt másolatot vett..

Bár még nem válaszolt a hátát illetően...

Előzmény: Zsivany2 (39283)
Zsivany2 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39283

A három képet megnézve R-Cs-Cs tábláján van a legtöbb öntési hiba.

Pl.: bal alsó NOHAB felirat A és O, vagy a nagy feliratban az A és B betük belseje.

 

A leg"tisztább", öntési hibáktól mentes, ez a tábla. Ha tippelhetnék, ezt mondanám eredetinek.

Az öntési hibák miatt ezt is másolatnak mondanám. Pl: bal alsó NOHAB felirat A és O.

Előzmény: M61-001 (39280)
M61-001 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39282

Mózesnek lehet, de a svédek nem gondoltak arra, hogy nálunk sok az enyveskezű... :-)

Ebből kiindulva nem gondolnám, hogy tartalék táblákat is adtak a gépekhez.

Előzmény: etomcat (39281)
etomcat Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39281

> Én úgy tudom, hogy egy mozdonyon, oldalanként egy-egy tábla volt...magyarul összesen két eredeti táblának kell lenni. <

 

Tartalék táblák? (már Mózesnek is szüksége volt rájuk)

Előzmény: M61-001 (39278)
M61-001 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39280

Még egyet azért megnéznék a helyedben....elég sokat elárul.

Milyen a tábla hátoldala?

Annak is oxidálva kell lennie, ha nem az, hanem fényes, csiszolt, akkor nagy valószínűséggel hamisítvány ...

Előzmény: R-Cs-Cs (39276)
tom sawyer Creative Commons License 2016.07.01 0 3 39279

Sajnos van több fekete lyuk is az országban ahol nyomtalanul tűnnek el a táblák. Amikor az átszevezés miatt beindult az off sorozatok országjárása, rövid időn eltűnt szinte az összes tábla a hazatérő gépekről. Selejtezett mozdonyok esetén ok a dolog, üzemelőnél viszont a kicsi kezecskéjét kéne eltörni az elkövetőnek. 

Előzmény: nohab (39275)
M61-001 Creative Commons License 2016.07.01 0 0 39278

Érdekes történet....

Én úgy tudom, hogy egy mozdonyon, oldalanként egy-egy tábla volt...magyarul összesen két eredeti táblának kell lenni.

Én az ismeretségi körömben két tábláról tudok.

Nagy valószínűséggel az egyik 100%-osan eredeti.

Innentől kezdve mindenki gondolkodjon el, hogy melyik az eredeti, melyik a hamisítvány.....mert ugye három darab nem lehet eredeti... :-)

És még ki tudja hány "eredeti, szekrény mélyéről előkerült tábla" kering a nagyvilágban... :-)

  

 

Előzmény: R-Cs-Cs (39276)
nohab Creative Commons License 2016.06.30 0 0 39277

A gyári táblák gyűjtőkhöz kerültek az említett időszakban a gépekről, utána a gépeken már nem voltak. Ezután készülhettek a másolatok.

 

Másolt tábla csak a Tízesen volt kb. 1990-től 2000-ig, a 004-en 1993-tól, a 020-on 1999-2000 között, a 017-en 2003-tól és a 006-on 2015-től. A 001 nem hordott másolt táblát (természetesen eredetit sem) még a csíkos korszakában sem.

Előzmény: R-Cs-Cs (39276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!