Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Ahogy a mondás tartja, amíg nincs baj, addig nincs baj. Ahogy írtam, már volt erre példa. Egy OFF jármű, nem a saját pályaszámán, két különböző gyári számos táblával a két oldalán és mindez egy hatósági járművizsgán. Ez már a nehezen védhető kategória:)
Hegesztőpálcával is lehet ékes műhely-kézírással alkotni gyártási számot a főkeretre, lásd pl. a Nohabok forgóvázaiba belehegesztett számokat. Más kérdés, hogy azt is ki lehet flexelni onnan...
Sajnos tudok olyan vasutasokról, akik a környékükre keveredő mozdonyokról lelopják a táblákat és eladják Ausztriába a fanoknak. Bár ez évekkel ezelőtt volt, szerinbtem most is csinálják, ha van még miről táblát lelopni.
Kb. sehogy. Aki ebből ügyet csinál egy igazi kretén lehet. Sőt, egy oldható kötéssel bíró táblát egyedi azonosítónak tekinteni szintén az, mert: A mávos gépek legnagyobb részéről a gyüjtők lelopták a táblákat, előfordult pótlás műhelyben is, álló gépről, illetve a remotokon már nincs is gyári tábla. Elvileg kéne lenni a főkereten szám beütésnek, kérdés ,hogy hol illetve mennyire rohadt ki az évtizedek alatt, vagy hány ezer réteg festék van rajta.
Annál is inkább, mert a járműveken szerepelnie kell a gyári számnak, elvégre az az igazi azonosítója. Más kérdés, hogy ez az elvárás az idők során mennyire teljesült (NKH ügy volt már ebből).
Ez nem teljesen így van. Főműhelyi javításokon bizony pótolják a táblákat, utángyártott példányokkal. Persze van, aki az ilyen utángyártott táblákat is lelopja..
Illetve előbb lemaradt, de ha már így benne vagyunk a témában, akkor lassan lezárásként kérdezem, hogy a pár hsz-szel lejjebb berakott forgóváztáblával is ez a helyzet, vagy ott azért egyszerűbb az eredetiség? Üdv
Köszönöm a választ mindenkinek :) Így már tisztább a kép a táblákat illetően. Jelenleg nem vagyok otthon, de úgy rémlik, hogy csiszolt a hátulja, de ugye ha valóban 2 darab eredeti tábla van csak amit hordott a gép, akkor nem is lep meg annyira. Majd holnap este teszek fel róla képet, hogy hogy is néz ki az enyém. A kedvemet azért nem vette el annyira, még ha másolat is, meg legalább most is tanultam valamit Nohabos témában :) Üdv
Sziasztok! Valóban szép gesztus az adományozás, de az önként történjen, ne felszólításra. Mert úgy jó annak aki adja és annak aki kapja ! Szerintem :) Egyébként pedig mivel nagyon ritka az eredeti tábla, szívesen vennék mintát róluk, hogy majd készíthessünk a forgóvázakra és a gépre is megfelelő táblákat. :)
A gyári tábla hamisítása eléggé konspiráció-elmélet szagú ötlet. Aki ilyesmivel molyol, ugyanannyi erővel papírpénz hamisításához is véshetne lemezt és az eredményt sok trafikban elfogadnák, nem csak a fűtőházban. Meg aztán ekkora lemezt nem lehet a konyhában kiönteni.
Egyébként miért ne létezne tartalék tábla? A mostani balesetnél,hogy meghúzta a daru sarka a mozdony oldalát, olyan esetben például a sátorral együtt tábla is odalehet, miközben amúgy nem végzetes a kár. Itthon kikalapálják a hibát, de szaladjanak a gyárig pót tábláért?
Sajnos van több fekete lyuk is az országban ahol nyomtalanul tűnnek el a táblák. Amikor az átszevezés miatt beindult az off sorozatok országjárása, rövid időn eltűnt szinte az összes tábla a hazatérő gépekről. Selejtezett mozdonyok esetén ok a dolog, üzemelőnél viszont a kicsi kezecskéjét kéne eltörni az elkövetőnek.
A gyári táblák gyűjtőkhöz kerültek az említett időszakban a gépekről, utána a gépeken már nem voltak. Ezután készülhettek a másolatok.
Másolt tábla csak a Tízesen volt kb. 1990-től 2000-ig, a 004-en 1993-tól, a 020-on 1999-2000 között, a 017-en 2003-tól és a 006-on 2015-től. A 001 nem hordott másolt táblát (természetesen eredetit sem) még a csíkos korszakában sem.