Keresés

Részletes keresés

darusferi Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1910

Udv Bazsika 

Holnap delutan megyek Gyor fele  az M3 on a Delta hoz valo marokcsavarokat att tudom adni

A gumi mar kicsit nehezebb , nekem is eldobos lett most a hatso uj kelett helyette a 22  esre ,gondolom te eredetit szeretnel , van meg egy eredetim , Nem igerek abban semmit ,de meg nezem milyen allapotu .

Bazsika82 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1909

Sziasztok!

Keresek megvételre jó állapotú Delta vagy Riga 22-es külső gumit.

Repedezett,szakadt van nekem is!

Ha valakinek lenne ne tartsa magában!

moyos Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1908

Kedves Tibi és Aladár!

A verhó 6-osba azért lett belefaragva a star blokk, mert a saját blokkját összerakva, és hozzá az egész motort, a váltóbowdennel játszván és azt túlfeszítvén valószínűsítem, hogy a váltóvilla valamely végét sikerült letörni, és az beékelődött a fogaskerekek közé. Megállt a tudomány, mint a szög.

Nem szedtem még szét azóta sem, és egyelőre ezer más teendőm van.

 

Volt egy szimó star blokkom, adott volt a verhó6 - összeházasodtak. Még gyújtás nincs rajta, de idén őszre biztosan elkészülök vele, mert 100% hogy indulni fog az őszi rallyn. (A tavaszi egyelőre inog a vírus miatt). Ez a blokk is lesz kb nagyságrendekkel tartósabb, mint egy kínai 4ütemű.

 

Ja! Közben elkészültem a faház tetejével. A nyílászárók bepakolása után a motorok következnek!

Vár egy 207.500 babetta összerakásra,  a szimó motoros verhó6, egy lábváltós mini riga, és a rallyra gyártott 210 babetta is generálozást igényel. 

Még jó, hogy van másik 4db motorom, amivel mozoghatok :)

moyos Creative Commons License 2020.03.25 0 1 1907

Bazzz!

Erre lehet azt mondani, hogy mindig van lejjebb!

Így már értem a mérgelődés okát. 

Előzmény: vermestibi2 (1899)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1906

A vírushelyzet miatt ingyen elérhetővé tették az Autó-Motor 1948 és 2015 közötti számait. A keresőbe használatával az alábbi nyalánkságokra bukkanhatunk (százszámra). A böngészés ingyenes, a letöltés is az, csak regisztrálni kell hozzá.

https://adtplus.arcanum.hu/hu/collection/AutoMotor/?fbclid=IwAR1rJOxSy3XWR4Db80OC4TePUwBTrvm36-hqj5hzV9eLg2YZncvDrHZo-Hw 

vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1905

Autó-Motor, 1977.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1904

Autó-Motor, 1969. Idézet a cikkből: "Ha lenne megfelelő gyújtógyertyám, amelyik bírja ezt a kánikulát, akkor még a gyertyakulcsot sem kellene elővenni."

 

Kukifejű Aladár Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1903

 A Pitbike blokk minden szempontból jobb mint a riga blokk elhiheted. Az oroszok se véletlenül korszerűsítik ,modernizálják a régi orosz mopedeiket.

Előzmény: vermestibi2 (1902)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1902

Nem azt mondtam, hogy gyártják, hanem, hogy működnek - nekem egy 51 éves Rigám van, s bármikor hadra fogható.

Az oroszok meg többnyire nem Honda blokkokkal operálnak, hanem az az alapján Kínában készült, Alpha és más fantázianevekkel ellátott motorok blokkjaival, ami nyilván nem ugyanaz a minőség.

De erről (a részemről) ennyit.

Előzmény: Kukifejű Aladár (1901)
Kukifejű Aladár Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1901

 A honda cub négyütemű félautomata körváltós blokkot (1p39fmb) 1958 óta gyártják, ma is, módositások nélkül .Ehhez képest a rigák kétütemű blokjait a (a riga dongó blokk kivételével: https://www.alibaba.com/countrysearch/CN/bike-engine-80cc.html ) szerintem minimum úgy  kb 25 éve nem gyártják .Miről beszélünk....!?.

Előzmény: vermestibi2 (1900)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 1900

Az oroszoknál szokás ezt a fajta kínai blokkot belefaragni, találkoztam már ilyennel. Egy dolog biztos: a Riga blokkok negyven-ötven évesen is működnek még - de ezek a kínai csodák biztosan nem lesznek ilyen tartósak.

Előzmény: Kukifejű Aladár (1898)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1899

Üdv!

Te szerencsésebb voltál - az én pofámat Kína másik tartományában gyárthatták:

De legalább nem spiáterből van az egész: a fékkulccsal érintkező részbe került egy kis vas is (az már más kérdés, hogy alighanem le kell innen reszelnem, mert vagy ezt reszelem le, vagy a ferodol réteg felét, hiszen most nem fér be a dobba):

 

Előzmény: moyos (1897)
Kukifejű Aladár Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1898
Előzmény: moyos (1897)
moyos Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1897

Megvan! Gyári, utángyártott, és utángyártott - gyártás befejezésével:

Előzmény: moyos (1896)
moyos Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1896

Tartós teszt nem volt vele, mert a fiam gyakorló gépébe került. 

Csaó!

A rugókat az eredetiket kellett visszaraknom, és hajtani is kellett, máskülönben állandóan "zenélt" az agyon. (Az utángyártott rugót az összerakásnál megfeszítettem, és nem kis csodálkozásomra úgy is maradt.)

A fékhatás szerintem jobb mint a sajáttal, de kiidegelt amíg a geometriát becsiszoltam.

 

Készülődik egy simhovina. Ha a kb. 5 pár gyári pofából nem tudok normális féket összerakni, akkor megy abba is utángyártott. 

Meglesem megvannak-e még a képek az alakításról...

Előzmény: vermestibi2 (1895)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 1895

Üdv!

És megérte a küszködés? Hogy muzsikál a kínai fékdob? Én elég puhának látom rajta a ferodolt (vagy mit), és félő, hogy hamar forgácsolódik, aztán meg a pora miatt nem fog rendesen. Mert ha nem tudja azt a (nem igazán égbeszökő) fékhatást, mint a gyári, akkor nem molyolnék vele.

Előzmény: moyos (1894)
moyos Creative Commons License 2020.03.24 0 0 1894

Szia!

Az előző hsz-ből már gondoltam, hogy a tengely - fazon hiánya a gáz. 

Nálam is megvolt ugyanez a karist, csak van kéznél multifunkciós csiszolóm :)

Az sem lehetetlen, hogy fűrészélező jól jöhet.

Jó barkácsolást kívánok!

Előzmény: vermestibi2 (1893)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 1893

Mivel képet még mindig nem tudok feltölteni, megpróbálom körbeírni:

A fékpofák az egyik végüknél a fékkulcshoz érnek, a másik végüket meg egy tengely rögzíti - ezen a tengelyen a fékpofák közepénél van egy horony, ahová a gyári fékpofákon lévő kidudorodás esik, így nem tudnak a tengely irányában elcsúszkálni. Na, a kínai fékpofákról ez a dudor hiányzik, úgy csúszkálnak a tengelyen, ahogy csak akarnak. A tengely tövénél alátéttel korlátozni tudnám a mozgásukat, de a másik irányba még elmozoghatnak. Ez a legnagyobb bajom ezzel a cuccal. Egyébként is túl vastagok a pofák, szóval reszelni kellene a fékkulccsal érintkező végéből, hogy egyáltalán beférjenek a fékdob belsejébe.

Ennek a hiányzó pozicionáló dudornak a kialakítása sem lehetetlen, egy marógéppel vagy Dremmellel gyerekjáték (nekem egyik sincs), oszlopos fúrógéppel is megoldható - de nem volt rá időm, hogy küszködjek vele. Ezt elnapolnám, mint a Verhónál a tűszelepet: ha majd minden más jó lesz, visszatérünk rá. Mert olyan nincs, hogy valami nem Riga-alkatrész!

 

Előzmény: darusferi (1892)
darusferi Creative Commons License 2020.03.24 0 0 1892

Udv Tibi !

A menesztogumi ugy tudom pannonia hoz lett gyartva , de a fekpofa hogy ennyire nem jo az mar mocskossag ,ezeknek a  .........Kina iaknak mar mindent lehet ?  Meg iitthon is ki engedte ezt kereskedelmi forgalomba , hiszen  biztonsagi berendezesrol , FEK alkatreszrol van szo !

Probalnank  csak mi gyartani rogton jonnenek hogy bevizsgalas , meg megfelelossegi bizonyitvany .

Ugy ugy hagyni kell a fenebe es szegyelje magat aki a penzert megdolgozott jo hiszemu vasarlonak 

Il Ilyen felkesz termeket elad !

vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 1891

A hétvégi idő sem volt baráti, de a mostani hófúvás rákontráz.

Lassan haladok a 22-essel. Az új, utángyártott fékpofákat nem tudtam beletenni egyik kerékbe sem - bele lehetne faragni, de nekem nem szimpatikus, majd meg is írom, hogy miért, de most nem enged képeket feltölteni a rendszer.

Feri, a menesztő gumik, amiket hoztál, eredetileg mibe valók? Mert elég sokat kellett faragni rajta, mire jó lett. Nem akkora rajta a lyuk, mint amekkorának kellene lenni, meg nem ott van, ahol kellene, meg vastagabb is az egész, szóval szinte sehol sem passzol.

A sárvédőpálcák festése is lassan halad. Úgy csinálom, ahogy mondtad, Feri: kifújok egy adag festéket és felkenem ecsettel, de egyrészt nagyon gyorsan szárad, másrészt alig-alig fed: most a harmadik sornál járok, de még ennyi kell, hogy nézzen ki valahogy.

darusferi Creative Commons License 2020.03.23 0 0 1890

Ti meg altatok ,nem dolgoztok ?

darusferi Creative Commons License 2020.03.23 0 0 1889

A hetvegen szornyu ido volt nem tudtam az mz re ra nezni sem a nagykaput kellet csinalni , de egesz jo lett , igaz a szelben kicsit meg faztam , pedig fel oltoztem rendesen , megjottek a matricak is , mar csak a jo ido kellene .

darusferi Creative Commons License 2020.03.23 0 0 1888

Udv Csabi !

Na es marad az a tankod akkor ugy ?

merciatros Creative Commons License 2020.03.23 0 0 1887

Üdv Feri igen én vettem egy ilyet bár elég szörnyü volt .

Előzmény: darusferi (1886)
darusferi Creative Commons License 2020.03.19 0 1 1886

Üdv !

Zárható tanksapka ezekhez a motorokhoz sajnos szerintem sem létezik , lehet nem is mutatna rosszul mint pld a Simson okon . Én még inkább a kormányzáron gondolkodtam ami egyszerü is lenne , hiszen egy bármilyen kormányzárnak a megfelelő helyét kellene felhegeszteni a villanyakra

.A tanksapkával kapcsolatban esetleg ötletnek : Rigás Csabi (merciatros )  mostanában vett egy Kárpáti t amin korábban valaki 

a tankbeöntőt átt alakitotta hegesztette Simson éra s igy azon simson tanksapka is volt , na esetleg hasonlóan lehetne ilyet kivitelezni és akkor már mehetne rá a zárható tanksapka .hiszen ahhoz  lehet kapni .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.19 0 1 1885

Én még nem láttam ilyet, s mivel a Rigák, Verhovinák tankjának nem olyan a nyílása, ami a zárható tanksapkáknak megfelelő lenne, egyáltalán nem tartom valószínűnek, hogy létezik ilyen.

Előzmény: Kukifejű Aladár (1884)
Kukifejű Aladár Creative Commons License 2020.03.19 0 0 1884

Üdv mindekinek.

Azt szeretném megkérdezni hogy rigához, verhovinához ,kárpátihoz stbk hez létezik valamilyen univerzális zárható tanksapka?

vermestibi2 Creative Commons License 2020.03.17 0 0 1883

Feri, elhoztam az alkatrészeket, meg a rendelés is megjött. Úgyhogy most már csak idő kell - mindig ez a legproblémásabb. De reményeim szerint hétvégére újra szól a kétütemű.

darusferi Creative Commons License 2020.03.15 0 0 1882

Üdv Tibi ! 

Le vannak festve a sárvédők holnap küldöm neked 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.03.13 0 0 1881

Köszi a képfeltoltest Barnus.  Debreceni Automentős Barátomé mindkető Verho.  76 osok es ugyanugy kb 4000 km er van bennuk. Meg nem tudom mi bajuk. Ezutan fogom a hibafeltarast elvegezni. Egyebkent az illeto veteranos korokben ismert Vaskovits Zsolt szenvedelyes Lada gyujto.. Övé az az epitett de gyonyoru kombi 4 lampas kek 1500 os ami a Veteran Auto es Motor ujsagban is benne volt. 

Előzmény: vermestibi2 (1880)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!