Holnap delutan megyek Gyor fele az M3 on a Delta hoz valo marokcsavarokat att tudom adni
A gumi mar kicsit nehezebb , nekem is eldobos lett most a hatso uj kelett helyette a 22 esre ,gondolom te eredetit szeretnel , van meg egy eredetim , Nem igerek abban semmit ,de meg nezem milyen allapotu .
A verhó 6-osba azért lett belefaragva a star blokk, mert a saját blokkját összerakva, és hozzá az egész motort, a váltóbowdennel játszván és azt túlfeszítvén valószínűsítem, hogy a váltóvilla valamely végét sikerült letörni, és az beékelődött a fogaskerekek közé. Megállt a tudomány, mint a szög.
Nem szedtem még szét azóta sem, és egyelőre ezer más teendőm van.
Volt egy szimó star blokkom, adott volt a verhó6 - összeházasodtak. Még gyújtás nincs rajta, de idén őszre biztosan elkészülök vele, mert 100% hogy indulni fog az őszi rallyn. (A tavaszi egyelőre inog a vírus miatt). Ez a blokk is lesz kb nagyságrendekkel tartósabb, mint egy kínai 4ütemű.
Ja! Közben elkészültem a faház tetejével. A nyílászárók bepakolása után a motorok következnek!
Vár egy 207.500 babetta összerakásra, a szimó motoros verhó6, egy lábváltós mini riga, és a rallyra gyártott 210 babetta is generálozást igényel.
Még jó, hogy van másik 4db motorom, amivel mozoghatok :)
A vírushelyzet miatt ingyen elérhetővé tették az Autó-Motor 1948 és 2015 közötti számait. A keresőbe használatával az alábbi nyalánkságokra bukkanhatunk (százszámra). A böngészés ingyenes, a letöltés is az, csak regisztrálni kell hozzá.
Autó-Motor, 1969. Idézet a cikkből: "Ha lenne megfelelő gyújtógyertyám, amelyik bírja ezt a kánikulát, akkor még a gyertyakulcsot sem kellene elővenni."
Nem azt mondtam, hogy gyártják, hanem, hogy működnek - nekem egy 51 éves Rigám van, s bármikor hadra fogható.
Az oroszok meg többnyire nem Honda blokkokkal operálnak, hanem az az alapján Kínában készült, Alpha és más fantázianevekkel ellátott motorok blokkjaival, ami nyilván nem ugyanaz a minőség.
A honda cub négyütemű félautomata körváltós blokkot (1p39fmb) 1958 óta gyártják, ma is, módositások nélkül .Ehhez képest a rigák kétütemű blokjait a (a riga dongó blokk kivételével: https://www.alibaba.com/countrysearch/CN/bike-engine-80cc.html ) szerintem minimum úgy kb 25 éve nem gyártják .Miről beszélünk....!?.
Az oroszoknál szokás ezt a fajta kínai blokkot belefaragni, találkoztam már ilyennel. Egy dolog biztos: a Riga blokkok negyven-ötven évesen is működnek még - de ezek a kínai csodák biztosan nem lesznek ilyen tartósak.
Te szerencsésebb voltál - az én pofámat Kína másik tartományában gyárthatták:
De legalább nem spiáterből van az egész: a fékkulccsal érintkező részbe került egy kis vas is (az már más kérdés, hogy alighanem le kell innen reszelnem, mert vagy ezt reszelem le, vagy a ferodol réteg felét, hiszen most nem fér be a dobba):
Tartós teszt nem volt vele, mert a fiam gyakorló gépébe került.
Csaó!
A rugókat az eredetiket kellett visszaraknom, és hajtani is kellett, máskülönben állandóan "zenélt" az agyon. (Az utángyártott rugót az összerakásnál megfeszítettem, és nem kis csodálkozásomra úgy is maradt.)
A fékhatás szerintem jobb mint a sajáttal, de kiidegelt amíg a geometriát becsiszoltam.
Készülődik egy simhovina. Ha a kb. 5 pár gyári pofából nem tudok normális féket összerakni, akkor megy abba is utángyártott.
Meglesem megvannak-e még a képek az alakításról...
És megérte a küszködés? Hogy muzsikál a kínai fékdob? Én elég puhának látom rajta a ferodolt (vagy mit), és félő, hogy hamar forgácsolódik, aztán meg a pora miatt nem fog rendesen. Mert ha nem tudja azt a (nem igazán égbeszökő) fékhatást, mint a gyári, akkor nem molyolnék vele.
Mivel képet még mindig nem tudok feltölteni, megpróbálom körbeírni:
A fékpofák az egyik végüknél a fékkulcshoz érnek, a másik végüket meg egy tengely rögzíti - ezen a tengelyen a fékpofák közepénél van egy horony, ahová a gyári fékpofákon lévő kidudorodás esik, így nem tudnak a tengely irányában elcsúszkálni. Na, a kínai fékpofákról ez a dudor hiányzik, úgy csúszkálnak a tengelyen, ahogy csak akarnak. A tengely tövénél alátéttel korlátozni tudnám a mozgásukat, de a másik irányba még elmozoghatnak. Ez a legnagyobb bajom ezzel a cuccal. Egyébként is túl vastagok a pofák, szóval reszelni kellene a fékkulccsal érintkező végéből, hogy egyáltalán beférjenek a fékdob belsejébe.
Ennek a hiányzó pozicionáló dudornak a kialakítása sem lehetetlen, egy marógéppel vagy Dremmellel gyerekjáték (nekem egyik sincs), oszlopos fúrógéppel is megoldható - de nem volt rá időm, hogy küszködjek vele. Ezt elnapolnám, mint a Verhónál a tűszelepet: ha majd minden más jó lesz, visszatérünk rá. Mert olyan nincs, hogy valami nem Riga-alkatrész!
A menesztogumi ugy tudom pannonia hoz lett gyartva , de a fekpofa hogy ennyire nem jo az mar mocskossag ,ezeknek a .........Kina iaknak mar mindent lehet ? Meg iitthon is ki engedte ezt kereskedelmi forgalomba , hiszen biztonsagi berendezesrol , FEK alkatreszrol van szo !
Probalnank csak mi gyartani rogton jonnenek hogy bevizsgalas , meg megfelelossegi bizonyitvany .
Ugy ugy hagyni kell a fenebe es szegyelje magat aki a penzert megdolgozott jo hiszemu vasarlonak
A hétvégi idő sem volt baráti, de a mostani hófúvás rákontráz.
Lassan haladok a 22-essel. Az új, utángyártott fékpofákat nem tudtam beletenni egyik kerékbe sem - bele lehetne faragni, de nekem nem szimpatikus, majd meg is írom, hogy miért, de most nem enged képeket feltölteni a rendszer.
Feri, a menesztő gumik, amiket hoztál, eredetileg mibe valók? Mert elég sokat kellett faragni rajta, mire jó lett. Nem akkora rajta a lyuk, mint amekkorának kellene lenni, meg nem ott van, ahol kellene, meg vastagabb is az egész, szóval szinte sehol sem passzol.
A sárvédőpálcák festése is lassan halad. Úgy csinálom, ahogy mondtad, Feri: kifújok egy adag festéket és felkenem ecsettel, de egyrészt nagyon gyorsan szárad, másrészt alig-alig fed: most a harmadik sornál járok, de még ennyi kell, hogy nézzen ki valahogy.
A hetvegen szornyu ido volt nem tudtam az mz re ra nezni sem a nagykaput kellet csinalni , de egesz jo lett , igaz a szelben kicsit meg faztam , pedig fel oltoztem rendesen , megjottek a matricak is , mar csak a jo ido kellene .
Zárható tanksapka ezekhez a motorokhoz sajnos szerintem sem létezik , lehet nem is mutatna rosszul mint pld a Simson okon . Én még inkább a kormányzáron gondolkodtam ami egyszerü is lenne , hiszen egy bármilyen kormányzárnak a megfelelő helyét kellene felhegeszteni a villanyakra
.A tanksapkával kapcsolatban esetleg ötletnek : Rigás Csabi (merciatros ) mostanában vett egy Kárpáti t amin korábban valaki
a tankbeöntőt átt alakitotta hegesztette Simson éra s igy azon simson tanksapka is volt , na esetleg hasonlóan lehetne ilyet kivitelezni és akkor már mehetne rá a zárható tanksapka .hiszen ahhoz lehet kapni .
Én még nem láttam ilyet, s mivel a Rigák, Verhovinák tankjának nem olyan a nyílása, ami a zárható tanksapkáknak megfelelő lenne, egyáltalán nem tartom valószínűnek, hogy létezik ilyen.
Feri, elhoztam az alkatrészeket, meg a rendelés is megjött. Úgyhogy most már csak idő kell - mindig ez a legproblémásabb. De reményeim szerint hétvégére újra szól a kétütemű.
Köszi a képfeltoltest Barnus. Debreceni Automentős Barátomé mindkető Verho. 76 osok es ugyanugy kb 4000 km er van bennuk. Meg nem tudom mi bajuk. Ezutan fogom a hibafeltarast elvegezni. Egyebkent az illeto veteranos korokben ismert Vaskovits Zsolt szenvedelyes Lada gyujto.. Övé az az epitett de gyonyoru kombi 4 lampas kek 1500 os ami a Veteran Auto es Motor ujsagban is benne volt.