Helló all,
Nos, vettem végül egy Sammurai-t. A továbbiakban átszeretném alakítani versenyzésre. Kérdéseim a következők:
1, Éremes e, mundjuk a www.suzuki.ini.hu-s cégre bízni egy komplett átalakítást?
2, Milyen diffit érdemes bele venni (figyelembevéve, hogy a rendelkezésre álló forrás nem végtelen:-) )? És hol?
3, Mi a gáz vele, ha csak nehezen veszi a felezős 4x4-et?
4, A hűtöm kész van. Érdemes e nagyobbat beletenni?
5, Tud e valaki engedélyezett csövezés rajzot?
6, Szinterkuplungot honnan lehet beszerezni? (lsd 2-es pont)
7, Kerekeket honnan lehet beszerezni (nem feltétlenül kell új).
Üdv Mindenkinek! Szeretnék venni egy Samurai-t és az a kérdésem, hogy sima használtat vegyek vagy olyat, amit már valaki alkalmassá tett keményebb terepen történő használatra (bukócső,megemelés stb)?
Egyébként valaki jön a hétvégén Vásárosdombóra?
Nem, Magyarországon vagyok. Egyébként elvileg élnie kell a garanciának itthon is, hiszen a Suzuki nem egy egzotikus, ritka márka, hanem egy multi, és a globalizációnak elvileg van pár pozitív hatása is - ezek közül egy lenne, ha kint vennél egy autót, és itthon is szervízeltetheted.
Hali!
Gyártják folyamatosan a spanyolok, csak épp ide nem hozzák.
Arrafelé vagy? Ha igen, megtudakolnád, hogy nálunk él-e a garancia? Merő kíváncsiságból...
Mint ahogyan egy kolléga már jelezte, Franciaországban 0 Km-es, teljesen új Suzuki Samuraiokat lehet kapni, Suzuki szalonokban. Az ár 11.000 Euro, egyéb részletek itt:
Mud!
"mikor lesz a "felesleges" tankod?"
Ha lesz időm evvel is foglalkozni. (egyenlőre nem tudom)
"és mitől lesz?"
Onnan alulról leveszm és nem valószínű, hogy ezt tenném fel a platóra.
"Ekkora tuningot csinálsz a gépen?"
Ez olyan angy tuning?
"Mit teszel a helyére?"
a helyére semmit :) a platóra valami más tankot.
"Mennyiért adod?"
Mennyi a bontott azt sem tudom. Majd kitaláljuk.
Ata
Ata,
mikor lesz a "felesleges" tankod? és mitől lesz? Ekkora tuningot csinálsz a gépen? Mit teszel a helyére?
Mennyiért adod?
Az enyém valami dzsuvát ereget a benzinbe. Már többször ki volt mosva, de nem használ, feltehetően a hegesztés mellett gyengűlt el.
Atom
kérdeztem a klubot, van bontott, de nem hallatszott túl biztatónak, hogy milyen a műszaki állapota.
Ha Ata adná, legalább onnantól kezdve örökgaranciás lenne az autóm! :-) Ha legközelebb defektet kapok, akkor csak hívom és mondom neki, hogy az Ő ilyen-olyan tankjától defektem lett, gyorsan javítsa ki :-))
Tényleg terepen indultam, és csak úgy toronyiránt, jobban mondva keletnek. Egy egy zsákutcába én is beleszaladtam, főleg vonatsinek képében, amit nem szivesen próbálok meg legyőzni a menetrend ismerete nélkül!
Az első féltengelyszimmering mérete: 26*38*7 és "kétajkú".
Child!
Igen én küldtem egy két címet.
A "www.suzukijeep.ini.hu" cím jó csak legfeljebb rossz helyre vitt a böngésződ.
A www.off-road.com -nak is van suzuki oldala, az is érdekes.
Ata
Azóta újabb fejlemények vannak! :-(
Emlékeztek, hogy volt már egy két műszaki problémám, ami a topictúrákról való hiányzásaim egy részét igazolta.
Viszont tegnap este ez odáig fajult, hogy nem birtam felmenni a garázsrámpán :-(
Csak az 1es és a 4es henger ment, mint későb kielemeztem.
Ma délelőttömet szervízben töltöttem, a rövid hibalista: porlasztó nagygenerál, üa.tank tisztítás (de inkább csere), motor tömítések csere, kardánkereszt csere, jobb első gömbfej tömítés csere (erről tudtam). Ez nem lesz olcsó.
Utána kiváncsi vagyok, ha nem köhög a motor, mit tud a kis autókám?
Motor csere pro és kontra:
Erősebb lenne a gépes, fiatalabb motor talán megbízhatóbb.
Nagyobb gumit is elbírna (és a hajtáslánc?)
Nehéz lepapírozni (?)
Műszaki problémák hegyét boríthatom magamra...
Végül mennyibe kerűl mindez?
Nahát ez a dilemma tárgya!
Mit szóltok?
Újabb ötlet, hogy kisérletezgetés helyett keressek egy suzuki szervízt ahol a doksikból ki lehetne nézni, melyik motort lehet rádugni a váltómra? A Suzuki topicban egymást bújtogatják a swiftesek, hogy milyen "könnyű" upgradelni a mocit, mert nagyjából csereszabatosak.
SJ, meg tudnád adni a szimmering méretét a féltengelyhez?
Szóval tényleg terepen indultál hazafelé?
Van részletes térképed, vagy csak toronyiránt mentél?
Amikor ilyet próbáltunk, mindig zsákutcába jutottunk...
Azt hiszem te külted nekem az E-mailt a Samurai-os oldalakat , magyar Club címed nincs ?Egyszer ajánlották a www,suzukijeep.ini.hu-t de ott egy eladó suzuki swiftet találatam!!Különben kösz a címeket azért majd hasznát veszem!!
Atom!
Kívülről nézve ugyanaz, csak a gyújtáselosztó más. 90 fokkal el van forgatva. Részletesen még nem néztem, de mástól is azt hallottam, hogy csak ez a gond.
Ata
Ata:
Jól emléxem, hogy Neked sima Swift 1.3 motor van a gépedben? Annak alapján nem lehet összehozni? Egyáltalán a Samuráj 1.3 motor más, mint a Swift 1.3?
Örülök, hogy maradandó élményt szerzett az autóm Bagon neked! Hazafelé vagy 40km terepezés után azért nekem is okozott meglepetést, mert a bal első rugó cuppánt (felfogató) csavarjai megadták magukat és csak azt vettem észre, hogy az első kerékre ráesett a kaszni! Egy rövid szerelgetés, toldás-foldás után így inkább műuton tudtam le a hátralevő 100 kilométert. Az átépítésnél ha sima swift motort akarsz, figyelembe kell venni, hogy az kereszben van, egybe a váltóval-difivel, és szerintem (bár még nem láttam!) csak különböző barkácsolással lehet összerakni a váltót-kuplungot (majdnem egy az egyben...)! Én helyedben a 1.3 samurai, vagy 1.6 vitara motoron (Nagy Jani barátomnak ilyen van) gondolkodnék!Az igazán nagy durranás (bár biztosan ez is barkácsolással jár) a wolswagen új 3 hengeres TDI-je lenne, vagy esetleg a 4 hengeres, bár ez már lehet hogy ornehézzé tenné a gépet (esetleg a régi 1.6).A dízelek víz alatt is mennek, ha jól meg vannak csinálva és fogyasztásuk sem megvetendő! Ha biztosan elszántad magad a barkácsolásra lehet, hogy motorbeszerzésnél a haverok tudnak neked segíteni!
Keresem SJ-t Miskolcról!!
Irjál légyszi, akár az emilcímemre, akár a topicba!
Kellene a jótanács a motor upgrade ügyében (többiektől is)!
Nagyon megbabonázott az 1.3-as erőgép!
Olyat akarok:-))
Azt mondták a bontóban, van olyan karburátoros 1.3as Swift motor ami (majdnem)egy-az-egyben felmegy a váltómra.
Állítólag építettek már így át gépest, jópárat.
Ilyenről tudtok? Ismertek olyat aki segítene ebben?
A Suzuki clubos Attila, lehervasztotta a lelkesedésemet, nem olyan könnyű ez a barkács, mint elsőre tűnne. Röviden, majdnem újra kell gyártani a verdát :-(
És vajon mit kell variálni a forgalmival? Elég a műszaki vizsgán átíratni?
Mondjuk gyere át az off road topicra és jelezd, hogy tag lennél. Gyere el hétfőn ha tudsz. A szombati nekem sajna kimarad (a Suzuki tali miatt) Te melyiket választod?
Ata
Csak így elsiklunk a bűvős 300-as mellett?!? :-)
Érdekel a Topic-egylet. Mit kell csinálnom (gyakoribb jelentkezés mellett)?
Szomorú, hogy ahhoz képest, hogy azt hittem, ha már itthon leszek, aktívabb tudok lenni, nem egészen így alakultak a dolgok. Egyelőre!
Emlitettem mar regebben, hogy a franciaknal meg mindig aruljak a Samurait!! Kár aláírni bármit :-)
Csak a magyar suzukinak kellene ugy dontenie, hogy nem csak "a mi autonk" az ő autójuk!
Kinnt 69e FF körüli összegtől, 1,3 benzines és 1,9 (Renault) diesel motorral is kapható. Tök jól néz ki zsir újonnan, nem olyan ütödött kopódott mint az én kis autókám... ami, most meg olyan nyikorgással megy, mintha lánctalpas lenne. Már kicsit kezdem unni az újabb trükkjeit...
Atom, majd hívlak, mikor hol talaxunk szombat miatt?!
Ki jön majd?
sziasztok