Jaj dehogy veszem sértésnek. Ahogy írtam, nem vagyok egy műszaki ember, tehát készséggel elhiszem, hogy nem tudom szépen megcsinálni.
Marad a lakatosmunka. BP környéki vagyok, de itt helyben is ismerek egy megbízható lakatost, csak nem tudom, dolgozik-e még vagy már nyugdíjas. Teszek nála egy próbát és ha nem járok sikerrel, lehet, hogy elkérem annak a vecsési műhelynek a címét.
Kb. két éve csináltam a Trabimat. Akkor a minimális lakatolás + a komplett külső-belső fényezés 200.000 Ft-ból megvolt. A fényezés tényleg komplett volt, érintette az utasteret, a csomagteret és a motorteret is.
Nagyjabol 15...20 ezer Ft szerintem. Ebbol a lakatolas a fele, a masik fele pedig az alapozas es festes. Legalabbis egy evvel ezelott. Aztan ki tudja, az arak mennyire mentek fel.
Mechanikus tisztítás az ajtón, majd EVIPASS/RO80, aztán rá szürke BudaPrimer alapozó, aztán rá a szín. Festékboltban a színt kikeverik és spraybe betöltik.
Az ajtó alján lévő rohadást sajnos kezelni kell, igen.
De a homlokfalon meg az ajtó tetején lévő kőfelverődés általi kis pöttyöket szerintem a wax+ polír eltűnteti.
Az ajtót meg le kell csiszolni ahogy írod/írjátok. Illetve jó lehet az Evipass Ro-55. Én Hammerite-ot szoktam használni, amit közvetlen a rozsdára lehet kenni. Aztán persze a végén színre kell fújni, hogy ne üssön el a szín.
jó dolog otthon foglalkozni vele, de - és ne vedd sértésnek - szerintem nem fogsz tudni szép, igényes és tartós megoldást "alkotni" az ajtó alján. Vidd el megbízható kasztnishoz, aki kidrótkorongozza vagy valahogy kitisztítja és alaposan lekezeli. Ha meg drótkorongozás közben kilyukadna mert esetleg annyira elért az anyag, be is hegeszti. Így még 10 évet kibír :) garázsban 30-at is ;) Ha Budapest közelében laksz, egy vecsési úriembert tudnék ajánlani. Nekem 3 éve javította a küszöbömet és a sárvédőmet, a kocsim azóta is kinn áll az utcán és sehol sem indult meg újra, pedid azt mondják ahol egyszer javították, ott mindig terjedni fog. De szakszerű javításnál ez nem igaz!
Sihuhu, Billzzz: a középső henger trafója (lada trafó) adta meg magát. Kéthengerezett, és perceként pár alkalommal 3 hengerezett (olyankor rántott egy nagyot az autó és egyszerre be is csörrent! Ezért ráadtam a szívatót kb. 1/3-ig és akkor nem csörrent). De 2 hengerrel is dombon felfele vitte a 80-at... Pont akkor szállt el, amikor hazautaztam Tiszafüredre, két hengerrel mentem azon a hétvégén kb 350 km-t. Ráadásul télen. Fűtés nem volt így... Ez a kocsi egy igazi harcos :)
Olaj, írja az csak nem teljesen egyértelműen fogalmaz. De aki ismeri az autók karbantartási ciklusait annak egyértelmű. Az alábbi posztban leírtam részeletesen.
Nekem is megvan a kezelési több évjáratban is. Ott írja, hogy legalább évente egyszer a téli üzem után cserélni kell. Ha 10E km-nél többet mész egy évben akkor évi többször kell olajat cserélni. Ha pl. 30E km-t mész egy évben, akkor 3x kell olajat + szűrőt cserélni. Ha 10E km-t mész egy évben, akkor 1x kell cserélni az olajat és a szűrőket.
Ha 3000km-t mész egy évben, akkor is 1x kell olajat és szűrőt cserélned. Egy évvel azután, hogy legutóbb cserélted. Normális szervizekben ragasztanak valahová egy maticát olajcserekor. Ráírják milyen olajat raktak bele, volt e szűrő csere, stb. Oda rá van írva, hogy: Olajcsere elvégezve pl. 76540km-nél 2019. novemberben. Következő olajcsere 86540km-nél vagy 2020. novemberben. Amelyik előbb eljön. Tehát ha a 86E kmt már 2019 decemberében eléri az autó, akkor olaj + szűrő csere. De ha 2020. novemberében még csak 78E km van az autóban, akkor is kell olajat + szűrőt cserélni.
A nagy lapos felulet legaljan az a hosszanti vizszintes rozsdasodas szerintem mar belulrol indult ki. Ha ajto, akkor az ajtokarpitot erdemes levenni, es kiseperni a lefolyonyilasokon keresztul a felgyulemlett anyagot Persze, ezzel csak csokkentjuk a tovabbi rozsdasodast.
Egy ev alatt is sok minden gyulik ossze az ajtoban. Elobb utobb ez vizet kap, es mar ki is rohadt az ajto. A vizlehuzo gumicsik idovel osszehuzodik, es a ket vegen tud befolyni az esoviz.
Ha jol tudom, a regebbi Wartik kasztnija meg kapott valami cinkfurdot festes elott, es azok jobban birjak. Vagy romlott a felhasznalt acel minosege a gyartas vege fele (?).
A nagy lapos felületen szerintem kizárt hogy belülről rohadjon, valószínűleg meg van sérülve a festés és csak ilyen felületi rozsda lehet. Én a festési hibát lekenném valami átlátszó lakkal, hogy a víz ne érje a szabad fémrészt, és akkor valószínűleg nem fog újratermelődni ez a rozsdafolt.
Olaj: az útmutató tényleg nem írja, hogy mindenképpen kéne évente cserélni. Ilyen szempontból jobb a 2T, ott ezzel nincs gond :D
Ahogy ígértem, jöjjenek képek. Sajnos az elején és a vezetőoldali ajtón megjelent némi korrózió. Erre tudtok olyan megoldást, amit egy nem műszaki ember (én) is képes kivitelezni?
Akkor szerencséd volt. Mi a probléma amiért lehúzogatjátok?
A lehúzogatás nem csak a FET-eknek rossz. A trafót is bánthatja. Nem megöli, csak alattomos hibát generál benne. Olyat ami csak melegben, vagy csak terhelésre jön elő. Normál üzemben meg jónak tűnik.