Keresés

Részletes keresés

márne Creative Commons License 2019.07.04 0 0 9104

Semmivel.

Előzmény: TPv8 (9099)
Alkapánó Creative Commons License 2019.07.04 0 0 9103

tévedtem...  mégis van, csak más kategóriában:

 

Würth száraz kenőanyag PTFE

Előzmény: Alkapánó (9101)
Alkapánó Creative Commons License 2019.07.04 0 0 9102
Előzmény: TPv8 (9099)
Alkapánó Creative Commons License 2019.07.04 0 0 9101
Előzmény: WimT (9100)
WimT Creative Commons License 2019.07.04 0 0 9100

Szia TPv8 !

 

A Würth-nek van olyan anyag. Azt gondolom bármilyen autóalkatrész boltban lehet kapni vagy a neten :

https://catalog.zodiac.nl/en/catalog/10-final-drive/final-drive/maintenance-products/wurth-belt-drive-lubricant-with-teflon/

Előzmény: TPv8 (9099)
TPv8 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 9099

Sziasztok!

Az ékszíjat vagy Drive Belt-et mivel szokás kenni?

Az öregek azt mondták hogy szára szappannal.

Próbáltam de nem tartom hatásosnak.

883 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 9098
Előzmény: Alkapánó (9097)
Alkapánó Creative Commons License 2019.06.12 0 0 9097

alacsonyabb kompresszió...   nagyobb hőképződés...

Talán úgy értik, hogy a nagyobb illesztési hézagokkal bíró, pl. léghűtéses motorok...

 

Előzmény: márne (9095)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.12 0 0 9096

Úgy értelmeztem a vegyész infóit, hogy a normál benzinre készített gépeket normál benzinnel kell működtetni.

Előzmény: márne (9095)
márne Creative Commons License 2019.06.11 0 0 9095

És mit nevezünk alacsonyabb kompressziónak?

Előzmény: Törölt nick (9094)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.05 0 0 9094

Sikerült kicsit utánamennem ennek az üzemanyag kérdésnek. Egy olajtársaság ezzel foglalkozó vegyészével beszélgettem. Lássuk: Az etanol a víz miatt ecetsavvá alakul, és ez megeszi a gumi alkatrészeket. Az etanol kb 3 hónapig marad stabil, a bomlás utána kezdődik. A benzin és az adalék anyagai különben stabilak, a benzin eltárolható lenne akár tíz évig is, csupán az etanol miatt nem. ilyen szempontból hasonló a diesel üzemanyag is, abba meg valami zsír nemtudom mit kevernek, ott az bomlik föl. Egyetlen gyártó sem tesz a 100-as üzemanyaghoz etanolt, mivel erre nincs mód, nem felelne meg a követelményeknek. Tehát téli tároláshoz megfelelő bármelyik 100-as benzin. A 100 -as benzinnel a jármű vaóban kevesebbet fogyaszthat, mert a benzint 8 féle benzinből keverik, vannak nehéz és könnyű komponensek. Az egyik lobbanékonyabb, a másiknak nagyobb az energiatartalma. A 100-as benzin azonban nem jó az alacsony kompressziójú motorokhoz, mert nagyobb hőképződéssel jár és károsíthatja a motort. Viszont javasolja a koksz és egyebek leégetéséhez, hogy alkalmanként tegyünk bele 100-ast, de csak alkalmaként!

Alkapánó Creative Commons License 2019.05.27 0 0 9093

Értem én, hogy a zodiac-os csomag 15 m... meg, hogy elég is. Kérdés, mennyi marad belőle? :)

 

Pl. a német fórumon (milwaukee-vtwin.de) azt írják, a 10m-es is elég.

 

Egyébként találtam egy kimondottan erre használatos online táblázatot:

 

https://www.turbozentrum.de/Hitzeschutzband-Rechner

 

(angolul is tud;)

Előzmény: márne (9092)
márne Creative Commons License 2019.05.27 0 0 9092

A Wimnél nem nagyon lesz pontosabb. Ő a már kimondottan Harleyhoz készült méreteket mondja.

Előzmény: Alkapánó (9091)
Alkapánó Creative Commons License 2019.05.27 0 0 9091

Köszi!

...bár ahány bandázs, annyi méret :)

kb. 4,5-től az 50 méteresig lehet kapni...

 

Valakinek pontosabb infó?

Előzmény: WimT (9090)
WimT Creative Commons License 2019.05.27 0 0 9090

Egy csomagban 15 méter van ami elég a két csőhöz.

Előzmény: Alkapánó (9089)
Alkapánó Creative Commons License 2019.05.26 0 0 9089

 

A két leömlő betekeréséhez hány méter bandázs (50mm széles) kell?

 

Alkapánó Creative Commons License 2019.05.20 0 0 9088

Melegen, leállítás után a karbiban gázosodik a benzin, ezért általában kell a szívató, magához az indításhoz. 

Előzmény: Sportster Krisztián (9086)
Gergelymarci Creative Commons License 2019.05.20 0 0 9087

Halihó!

Én annyira nem értek hozzá, de a karbinak fix beállítása van. Mindig ugyanaz. Ha változik a levegő hőmérséklet, motorhőmérséklet a páratartalom, vagy a akár az oxigéntartalom(magas hegyi túráknál), a karburátor nem tudja lekövetni.  (Persze a szivatóval bele tudsz avatkozni.) Ezért is találták ki az injektort, ami figyelembe veszi a változó körülményeket. A karbinak "lelke" van, éppen ezért szeretik sokan.....

Előzmény: Sportster Krisztián (9086)
Sportster Krisztián Creative Commons License 2019.05.20 0 0 9086

Tegnap kerültünk Balatont és egyszer a sok indítás közül megint nem akart indulni melegen. Szerintem felesleges sokat tekertetni az önindítóval mert -legalábbis az én 883-asom- vagy pöccre beindul melegen vagy egyáltalán nem. Ez alkalommal nem indult be néhány tekerésre aztán azonnak full szivató és pöcc-röff már indult is! És szinte kívánta a szivatót mert szép lassan toltam vissza kb. fél perc alatt és így tökéletesen indult! 

Meglepő de a többi esetben forrón és félmelegen is gyönyörűen indult szivató nélkül.. Nem értem.. A lényeg hogy ki kell ismerni és így vagy úgy de indítható legyen..

Előzmény: WimT (9079)
márne Creative Commons License 2019.05.17 0 0 9085

Igen. Ez volt az egyik.

Előzmény: Gergelymarci (9084)
Gergelymarci Creative Commons License 2019.05.16 0 0 9084

A gyári menet helyére valóban nem lehet másikat csinálni, ezt még én is értem. Egyszerűen levágták a szár menetes részét, és vágtak egy új menetet. És azért lett vezethetetlen a motorom miután kivedtem az eredeti toldást, mert rövidebb volt mint a gyári, ráadásul döntve. De ez holnapra megoldódik. Most állt össze az egész történet.

Előzmény: márne (9082)
Gergelymarci Creative Commons License 2019.05.16 0 0 9083

Már megoldódni látszik. Kész a toldás holnapra. Ami tuti, hogy nem gyári menet volt a telószárban.

Előzmény: márne (9082)
márne Creative Commons License 2019.05.16 0 0 9082

Több megoldás is létezik. Egy nem, hogy a gyári helyére csinálták volna.

Előzmény: Gergelymarci (9081)
Gergelymarci Creative Commons License 2019.05.16 0 0 9081

Köszönöm!

az esztergályos már dolgozik, de 2 féle mintát csinál először, mert nem tudja eldönteni, hogy 55 fok, vagy 60 fok a menet szöge. Azt viszont nem értem, hogyan tudtak a gyári menet helyére egy sűrűbbet csinálni....

Előzmény: WimT (9080)
WimT Creative Commons License 2019.05.16 0 0 9080

Szia Marci ! A gyári alkatrészkönyv szerint a 45986-96 és 45996-87 cikkszámú elsőteló zárókupaknak a menete ugyanaz.

Ha a kapható sportster hosszabbítók nem lesznek jók akkor egy jó esztergályos segíteni tud.

Előzmény: Gergelymarci (9064)
WimT Creative Commons License 2019.05.15 0 0 9079

Sziasztok ! A megoldás nagyon egyszerű. Egy V2-es léghűtéses blokkról van szó. A karburátor a 2 henger között van felszerelve. Ha megállítod a motort és meleg (vagy forró) a blokk akkor a karburátorban lévő benzin kezd felmelegedni és  erre a benzin változik gázra. Onnantól a motor nagyon nehezen beindul. Mi a megoldás ? Hülyén hangzik de ki kell húzni a szivatót. Onnantól pöcre indul a motor. Utána azonnal lehet vissza nyomni a szivatót. Ennyi !

 

Nem csak a H-D-ék szenvednek azzal a problémával hanem minden V-2-es motor. Szóval a japánoknál is előfordul az a probléma. Nagyon régen egy Yamaha és egy Suzuki V2-esem volt és ugyanazt produkáltak. Csak kihúzni a szivatót, beindítani a motor és vissza nyomni a szivató.

 

A mostani EVO Electra Glide-omnál ugyanaz a helyzet. Melegen nem indul szivató nélkül.

Előzmény: Sportster Krisztián (9078)
Sportster Krisztián Creative Commons License 2019.05.14 0 0 9078

Köszönöm szépen a tanacsokat!!

Közben megcsinaltam a dőlésszög érzékelő kiiktatasat!

Ahogy írtad 3 vezeték megy be. A megtalalt kapcsolási rajz szerint a feketét és a zöld - szurkét kell összezárni és a szurkét leszigetelni. A szürke adja a tápot. Szépen indult utána, persze az igazi teszt majd melegen lesz...

Még kitakaritom a karburatort és akkor az is kilove a hibaforrasok közül. 

Megegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget!

Üdv, Krisztián 

márne Creative Commons License 2019.05.13 0 0 9077

 Nem kell izgulnod, megbízható típus. Még az akku testkábel szokott megtörni a rezonanciától. Nekem a váznál tört el, de az akksi tövénél gyakoribb. Meg esetleg a hidrotőke szokott kelepelni. Nagyjából ennyi a hibája.

Előzmény: Sportster Krisztián (9075)
Gergelymarci Creative Commons License 2019.05.13 0 0 9076

Szia!

A Hungarian  Sportster  Junkies facebook csoportban csomó segítséget találsz. A fájlok között szerelési könyv is van.

A dőlésérzékelő egy pici dobozban egy ékpályán mozgó vasgolyó, mögötte egy nyáklap. Az enyémnél(2003 Sportster) amikor jött a melegebb idő, elment a gyújtás, és csak a gyújtáskulcs lekapcsolás, visszakapcsolás után adta vissza kis időre....Ha zárlatos ez a vacak, úgy érzi, mintha dőlnél és elveszi a gyújtást, hiszen az a feladata.

Persze más is lehet a hiba, így mielőtt véglegesen eltávolítanád, csak iktasd ki ideiglenesen, ha más a baj, akkor azért nem árt, ha van benne.

Előzmény: Sportster Krisztián (9075)
Sportster Krisztián Creative Commons License 2019.05.13 0 0 9075

Köszönöm szépen a tanácsot, hihetetlen jó lenne ha csaupán ennyi lenne a hiba! Kiveszem a napokban. Egyébként visszagondolva nekem is be szokott rángatni néha néha, tehát ki szokott hagyni a gyújtás meleg állapotban, és amikor utoljára letámasztottam akkor egészen jól meg is dőlt a motor, aztán kerestem is egy másik helyet ahol jobban állt.

Ez a dőlésérzékelő szenzor gondolom arra van hogy bizonyos motordőlés után letiltja a gyújtás, teszem azt elboruláskor?

 

És egyébként milyen tapasztalatod van a használat során? Van valami jellegzetes hibája még a típusnak ami előfordult?

Megbízható alapvetően?

Olyan kevés irodalom van fent a neten, vagyis csak itt Mo.on, mert külföndön azért hihetetlenül elterjedt a márka és azért szerelgetik is meg tesznek fel videókat, de magyar az szinte semmi sincs...

 

Köszönöm mégegyszer a segítséget!

 

Üdv! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!