Sikerült kicsit utánamennem ennek az üzemanyag kérdésnek. Egy olajtársaság ezzel foglalkozó vegyészével beszélgettem. Lássuk: Az etanol a víz miatt ecetsavvá alakul, és ez megeszi a gumi alkatrészeket. Az etanol kb 3 hónapig marad stabil, a bomlás utána kezdődik. A benzin és az adalék anyagai különben stabilak, a benzin eltárolható lenne akár tíz évig is, csupán az etanol miatt nem. ilyen szempontból hasonló a diesel üzemanyag is, abba meg valami zsír nemtudom mit kevernek, ott az bomlik föl. Egyetlen gyártó sem tesz a 100-as üzemanyaghoz etanolt, mivel erre nincs mód, nem felelne meg a követelményeknek. Tehát téli tároláshoz megfelelő bármelyik 100-as benzin. A 100 -as benzinnel a jármű vaóban kevesebbet fogyaszthat, mert a benzint 8 féle benzinből keverik, vannak nehéz és könnyű komponensek. Az egyik lobbanékonyabb, a másiknak nagyobb az energiatartalma. A 100-as benzin azonban nem jó az alacsony kompressziójú motorokhoz, mert nagyobb hőképződéssel jár és károsíthatja a motort. Viszont javasolja a koksz és egyebek leégetéséhez, hogy alkalmanként tegyünk bele 100-ast, de csak alkalmaként!
Én annyira nem értek hozzá, de a karbinak fix beállítása van. Mindig ugyanaz. Ha változik a levegő hőmérséklet, motorhőmérséklet a páratartalom, vagy a akár az oxigéntartalom(magas hegyi túráknál), a karburátor nem tudja lekövetni. (Persze a szivatóval bele tudsz avatkozni.) Ezért is találták ki az injektort, ami figyelembe veszi a változó körülményeket. A karbinak "lelke" van, éppen ezért szeretik sokan.....
Tegnap kerültünk Balatont és egyszer a sok indítás közül megint nem akart indulni melegen. Szerintem felesleges sokat tekertetni az önindítóval mert -legalábbis az én 883-asom- vagy pöccre beindul melegen vagy egyáltalán nem. Ez alkalommal nem indult be néhány tekerésre aztán azonnak full szivató és pöcc-röff már indult is! És szinte kívánta a szivatót mert szép lassan toltam vissza kb. fél perc alatt és így tökéletesen indult!
Meglepő de a többi esetben forrón és félmelegen is gyönyörűen indult szivató nélkül.. Nem értem.. A lényeg hogy ki kell ismerni és így vagy úgy de indítható legyen..
A gyári menet helyére valóban nem lehet másikat csinálni, ezt még én is értem. Egyszerűen levágták a szár menetes részét, és vágtak egy új menetet. És azért lett vezethetetlen a motorom miután kivedtem az eredeti toldást, mert rövidebb volt mint a gyári, ráadásul döntve. De ez holnapra megoldódik. Most állt össze az egész történet.
az esztergályos már dolgozik, de 2 féle mintát csinál először, mert nem tudja eldönteni, hogy 55 fok, vagy 60 fok a menet szöge. Azt viszont nem értem, hogyan tudtak a gyári menet helyére egy sűrűbbet csinálni....
Sziasztok ! A megoldás nagyon egyszerű. Egy V2-es léghűtéses blokkról van szó. A karburátor a 2 henger között van felszerelve. Ha megállítod a motort és meleg (vagy forró) a blokk akkor a karburátorban lévő benzin kezd felmelegedni és erre a benzin változik gázra. Onnantól a motor nagyon nehezen beindul. Mi a megoldás ? Hülyén hangzik de ki kell húzni a szivatót. Onnantól pöcre indul a motor. Utána azonnal lehet vissza nyomni a szivatót. Ennyi !
Nem csak a H-D-ék szenvednek azzal a problémával hanem minden V-2-es motor. Szóval a japánoknál is előfordul az a probléma. Nagyon régen egy Yamaha és egy Suzuki V2-esem volt és ugyanazt produkáltak. Csak kihúzni a szivatót, beindítani a motor és vissza nyomni a szivató.
A mostani EVO Electra Glide-omnál ugyanaz a helyzet. Melegen nem indul szivató nélkül.
Közben megcsinaltam a dőlésszög érzékelő kiiktatasat!
Ahogy írtad 3 vezeték megy be. A megtalalt kapcsolási rajz szerint a feketét és a zöld - szurkét kell összezárni és a szurkét leszigetelni. A szürke adja a tápot. Szépen indult utána, persze az igazi teszt majd melegen lesz...
Még kitakaritom a karburatort és akkor az is kilove a hibaforrasok közül.
Nem kell izgulnod, megbízható típus. Még az akku testkábel szokott megtörni a rezonanciától. Nekem a váznál tört el, de az akksi tövénél gyakoribb. Meg esetleg a hidrotőke szokott kelepelni. Nagyjából ennyi a hibája.
A Hungarian Sportster Junkies facebook csoportban csomó segítséget találsz. A fájlok között szerelési könyv is van.
A dőlésérzékelő egy pici dobozban egy ékpályán mozgó vasgolyó, mögötte egy nyáklap. Az enyémnél(2003 Sportster) amikor jött a melegebb idő, elment a gyújtás, és csak a gyújtáskulcs lekapcsolás, visszakapcsolás után adta vissza kis időre....Ha zárlatos ez a vacak, úgy érzi, mintha dőlnél és elveszi a gyújtást, hiszen az a feladata.
Persze más is lehet a hiba, így mielőtt véglegesen eltávolítanád, csak iktasd ki ideiglenesen, ha más a baj, akkor azért nem árt, ha van benne.
Köszönöm szépen a tanácsot, hihetetlen jó lenne ha csaupán ennyi lenne a hiba! Kiveszem a napokban. Egyébként visszagondolva nekem is be szokott rángatni néha néha, tehát ki szokott hagyni a gyújtás meleg állapotban, és amikor utoljára letámasztottam akkor egészen jól meg is dőlt a motor, aztán kerestem is egy másik helyet ahol jobban állt.
Ez a dőlésérzékelő szenzor gondolom arra van hogy bizonyos motordőlés után letiltja a gyújtás, teszem azt elboruláskor?
És egyébként milyen tapasztalatod van a használat során? Van valami jellegzetes hibája még a típusnak ami előfordult?
Megbízható alapvetően?
Olyan kevés irodalom van fent a neten, vagyis csak itt Mo.on, mert külföndön azért hihetetlenül elterjedt a márka és azért szerelgetik is meg tesznek fel videókat, de magyar az szinte semmi sincs...