Ötletek, melyek igazán versenyképessé tehették volna e csodás járműveket: - rozsdamentes acélból készült kasztni, - heavy-duty váz (ahogy a Solaris Urbinonak), - 2,55 m szélesség, - rövidebb tengelytáv, annak érdekében, hogy hátul elférjen egy normál méretű ajtó, - a 412-esnél a középső ajtó eltolása a B-tengely felé, - a 417-esnél a 3. ajtó eltolása a C-tengely felé, - a 2. (ill. 417-esnél a 2. és a 3.) ajtóval szembeni állórész megnövelése, - a kerékdobok felpúpozása, - 1/2-ed arányban nyitható ablakok, - légkondi, - a motor elhelyezése a Volvokhoz vagy a miskolci Neoplanokhoz hasonlóan. - a troliváltozatba önjáró üzem beépítése, - troliváltozat a 417-esből.
Egyelőre ennyi jutott eszembe. Vélemény, kiegészítés, módosítás?
A szerencsétlen elrendezés szerintem egy kiindulópont akart lenni; de fejlesztés hiányában úgy is maradt. A buszoknak érdekessége, hogy a padlóváz a tetőben (!) van elhelyezve. Erről részletesebb info a busz.srv.hu oldalon.
11 év után sincsenek váz problémák és aránylag egyszerűen rendbe lehetett rakni őket. Szerintem ez a busz, egy ki ránc-felvarrással ma is életképes lenne. DG
Két kedvenc busztípusomról szól e topic (a 415/435-ös is a kedvencem, de róluk már van topic). Sokan nem csípik őket, főleg a szűkös és rossz szellőzésű utastér miatt, de a buszok nem tehetnek róla, hogy így sikerültek.