Szia! Bár én sem értek ehhez, de szerintem túl nagy a légtere egy autóéhoz képest, és nem bírná felfűteni. A másik, hogy az állófűtések általában lekapcsolnak egy óra után, neked meg gondolom valami folyamatos fűtés kellene. ...de hátha jön bíztatóbb válasz mástól :D
Lehet hülyeséget kérdezek: garázsomat átalakítottam lakóhelyiségé, különálló vályogfalú, 2,3m belmagassággal, 15m2 alapterületű. Lehetne fűteni ezt valamilyen állófűtéssel? Kályhát csak jövöre tudnék beépiteni, a szieszta meg eszi a gázt, meg a levegőmet. Esetleg valaki használ igy állófütést? Várok minden ötletet és javaslatot! Előre is köszi!
Nekem az volt a fontos, hogy a motor legyen meleg reggel, ne járjon hidegen(elvileg ilyenkor kopik a legjobban) Hidegben mindig járattam reggel 5-10 percet a motort, de semmi haszna nem volt,mert meleget nem fujt egyáltalánmax. annyi hogy nem kopogott annyira mint ha jég hideg motorral indultam volna.. Mire beérek a munkahelyemre, addigra éri el a 90-et a mutató. Ha csak az utasteret szeretném melegíteni, akkor rendben van, jók ezek a dolgok, de én azt szeretném ha a motor is és az utastér is melegedjen egyszerre, de ha a ventilátort nem indítom akkor csak a motor melegszik persze gyorsabban, mert nem fujja le a meleget a ventilátor. Remélem, működni fog,és télen is ha nem is meleg, de legalább egy langyos motorral induljak. Még a ventilátorvezérlésem továbbra is fűggőben van, ezen még agyalok. Egy ismerösöm azt mondta van rajta egy bemenet, ami kivezérli a ventilátort. Kerestem rajzot, de egyik sem jelzett ilyet.
A visszacsapó szelep(amire négy cső megy) azt csinálja, hogy amikor megy a kályha, akkor a szelep lezár, így a már fölmelegített víz a radiátor felé megy, nem pedig vissza a kályhába. Kikapcsolt kályhánál és járó motornál a szelep kinyit és akkor nem megy el a motorból jövő víz a kályha felé, hanem rögtön a radiátorba megy. Ha ez mellé még a termosztátot is beépítjük, akkor a víz addig, míg el neméri a 70 fokot csak a radiátorban kering, utána a termosztát kinyit és a motorban lévő vizet is elkezdi fűteni a kályha.
Azóta is nézegetem, hogy milyen a fűtésem, de most nem panaszkodom. Fujja a meleget rendesen. Ha beépíted ezt a szelepet illetve a thermosztátot, akkor az mit választ le. Én egy rajzon ugy vettem ki, hogy a motort zárta ki egy szelep, de az négy csatlakozós volt. Ha ezt beépíted akkor he nem megy a kályha, akkor azt kizárja a vízkörböl?
Ez, amit most akarok venni a visszacsapó szelep. A termosztát másik, arra 3 cső megy. A kettő együtt lenne az igazi, csak nem tudom, megéri-e bonyolítani. Majd nézd már meg légyszi, amikor meleg a motor, hogy ott, ahol a hengerfejből kijön a cső, meg ott, ahol a radiátorhoz bemegy van-e érezhető hőmérsékletkülönbség.
Tud valaki abban segíteni nekem, hogy a Webasto Thermo Top E kályhán mi a sárga vezeték funkciója? Ha akarok rá Webasto távírányítós vezérlöt, akkor azt hova kell kötni, és honnan tudja hogy elindult a kályha, van valami visszacsatolása, vagy csak annyit jelez hogy vissza, hogy a vevörésszel létrejött a komunikáció?
Eddig nem vettem észre különbséget. Elvileg a kályha szivattyuja ugy van kialakítva, hogy ha nem forog a szivattyú, akkor is tud keringeni benne a víz. Kb. 2 méter a plusz csö, amit beépítettem, meg a kályha,ezen szerintem nem kellene lehülnie a víznek,ma mentem vele, 1 fokozaton ment a ventilátorom, a fűtés felvéve, de nekem már melegem volt, bár az is igaz hogy most nincsenek minuszok,szerintem olyan 14°C lehet kint. Egy haveromnak 320D ben van gyári állófűtés, neki le van szigetelve a kályhára menö csö. Ezen én is gondolkodtam, csak még nem találtam sehol olyan flexi vékony könnyű csövet ami rámenne a vízcsövemre. Én egyébként nem is gondolkodtam a thermosztát elosztora, azt se tudom mit a pontos szerepe,se azt hogy hány °C-on nyit ki, és hogy melyik vízteret választja el melyiktöl.
Adott egy 2004-es Mazda 6-os, amiben alapból bele van épitve az a rásegitő fütés. Itt a forumokon olvasgatva szeretnék egy állófütést . Hogy oldható meg, mi kell hozzá, mennyibe fájna? Lehet kapni bontottat is /érdemes/?
Akinek megvan az ismerete,valamint van a tulajdonában a szükséges kiegészitők, legyenszives ne tartsa magába:-)
Én sem építettem be szelepet, hanem csak elvágtam a hengerfejböl a fűtőradiátorba menő csövet,eddig nem vettem észre változást,bár még a nagy hidegek nem jöttek be :-)
Már pár éve szerelgetek állófűtést autókba, de most jutottam el odáig, hogy segítséget kérjek.
Van egy teljesen új Webasto Thermo Top V kályhám, illetve egy T5-ből kiszerelt Top C, de egyiket sem tudom elindítani. Mondták már többen, hogy volt már olyan valaki, akinek ezt sikerült, de személyesen még egyikkel sem sikerült beszélnem.
Az lenne a kérdésem, hogy valakinek közületek, sikerült már ilyet csinálni?
A lényeg, hogy egy 99-es Passatba szeretnénk most ezt beépíteni, de nem sikerül.
Valaki írja már meg nekem, akinek visszacsapó szelep nélkül van bekötve a kályha a vízkörbe(tehát a kályhán keresztül megy a víz akkor is, ha nincs bekapcsolva), hogy gyengült-e a fűtés észrevehetően, amikor a kályha ki volt kapcsolva.
Meg kell tudni, hogy gyárilag van-e felülete a klímavezérlőnek az állófűtés felől érkező vezérlő jel fogadására. Ez a fokozatmentes szabályzó kör lényegében egy teljesítmény fokozat amit a klímavezérlő noszogat. (ej be szépen hangzik) :oD mindennemű belebuherálás a fokozat és/vagy a vezérlő elhalálozását eredményezheti, légy nagyon körültekintő!
Egyszerű megoldás lehet, ha egy váltó relét kötsz be a ventilátor és a fokozatszabályozó közé, ami alapállapotban hagyja a fokozatot érvényesülni, de amikor az álló fűtés indulna akkor egy gondosan megválasztott előtét ellenállással letesteli a venti testpontját, egyidejűleg leválasztva a szabályozó fokozatot. Persze gyújtás nélkül a tápellátást meg kell oldani egy másik relével.
Szomorú, hogy mások trehánysága, hozzá nem értése miatt hogy el lehet venni a gyanútlan használni kívánó juzerek kedvét. Megértelek, meggyőzni nem is akarlak/tudlak. De hidd el, bármit veszel ha megkaparod az árát, iszonyat milyen vízfej van rajta mindenen. Az egyetlen paraméter ami még vigaszt nyújthat az a tartósság, ami viccesen az öreg dolgokra áll leginkább. A mai fogyasztói társadalom és arra ösztönző/épülő kereskedelem, hát hogy is mondjam.... ...elbaxott irányt vett a világ a lejtőn.
Látod, el kell ismerjem, hogy a csillagost nem ismerem, kicsit sem, nem hogy a típusjelőlésről ráeszméljek miről is van szó. :os Szóval kívánom, találd meg a neked megfelelőt és használd, ne a szervizesek csúnya világának ismeretét bővítsd tapasztalataid közt. :o)
...hát igen. Egy Thermo Top E lett belöle. Kaptam hozzá kábelkötegem is, szerintem gyári, a többi cucc meg már megvolt nekem, ami kell hozzá. Van még egy gondom, nem tudom a ventilátort hogy vezéreljem. Az auto digitklímás, a ventilátor árama gyujtáson van, ez még nem is lenne gond, egy 5 lábú relével megoldható. Ami inkább elgondolkodtat, az az hogy a végfok a negativ oldalba van kötve, és mondhatni - "fokozatmentes". Magát a klímavezérlöt is probáltam átkötni állandó áramra relével,mikor megy az állófűtés, de sokszor a ventilátor csak akkor indul el ha beindítom az autót.