Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Ez a linked rám akart küldeni egy FastClick kémvírust, programot letöltve akarta kijavítani a PC-m komoly hibáját, és ezt háromszor megismételte. Igaz, hogy a végén mutatott mozdonyképet is. Csak jó tűzfallal rendelkezők nézzék meg!
Szerintem látogass el a híresebb "junction"-okba:-)) Pl. La Rochelle (IL), vagy Folkstone (FL). ez utóbbiról van egy 59 perces összeállításom (GATX mozdonyok is vannak), és még erre az évre meg vagyok "fenyegetve" további videókkal az USA-ból (össznépi sajnálat):-))))
Apropó, ki tud valami élvezhető magyar témájú, jó minőségű vasúti videót ajánlani? Uis. az amerikai haverommal csere-berélek és nem szeretnék kevesebbet adni, mint amennyit kapok.
Noemberek, ráakadtam a vasútbarátok (egyik) mennyországára, úgy hívják, hogy Monticello Railway Museum. A titkuk: minden járműre felengednek, csodálatos vonatot állítanak össze, amivel meg lehet közelíteni az épületet, és nemcsak járműveket, de a vasút összes tárgyi emlékét is gyűjtik. Mindezt ráadásul (vagy természetesen?) magánerőből (40-50 lelkes önkéntes munkájával).
Lassan-lassan érdemes már megnézni a képeket is, kezdik elérni a "nézhető" színvonalat :-)
Neten nem tudok, de a Müszaki Könyvtárban (mit tudom én, most hogyan hívják) megvan (meg volt?) a Railroad Model Craftsman című folyóirat egészen a 60-as évektől kezdve, vagy talán még régebbről. Abban rendszeresen közöltek H0-ás méretű rajzokat, gyakorlatilag az összes létező dieselmozdony jellegrajza benne van. Gőzösről emlékeim szerint jóval kevesebb rajz volt. Egy részük (mármint a dieseleké) le van fénymásolva, persze a 15-20 évvel ezelőtti gyenge minőségben, de azért van, ami nem olyan rossz.
A másik kérdés, milyen célból kell? A "tengelytáv és kerékméret" kérdés arra enged következtetni, hogy te inkább átépítéshez keresel hajtást? :-)))
Van vagy 100 ami vasúti szakkönyvem (most nem úgy, ahogy az Indóház szakmagazin :-)) ), de csak egyetlen egyben van ilyesmi, a Model Railroader kiadásában készült, Cyclopedia c. sorozatban, abból nekem a Diesel Locomotives van meg (Bob Hayden), de hallottam, hogy van gőzös is.
A neten ilyesmit még soha nem láttam (attól persze még lehet...).
>Az átszelés napi forgalma összesen úgy kb. 50 vonat lehet, ami alulról becslülve is vagy 10 000 tengely. Nem is húzza sokáig egy ilyen szerkezet... Nem tudom, jártál-e a Chicago melletti Elginben, ott láttam ilyen keresztezést. A csattogó darabja néhány csavar oldásával kivehető és cserélhető. Az egész kevesebb lehet, mint egy óra... Már keresem a fényképet.
Juhúú, végre lencsevégre kaptam az amerikai vasutak Európából nézve legnagyobb ökörségét, a "diamond"-ot, azaz a vonalak szintbeni keresztezését. Így jár az, aki magánvasúti rendszert működtet :-)
Igen, az keresztben egy kétvágányú fővonal, konkrétan az NS Kansas City - Detroit összeköttetése, hosszában pedig az egykori IC gerincvonala látható. Az átszelés napi forgalma összesen úgy kb. 50 vonat lehet, ami alulról becslülve is vagy 10 000 tengely. Nem is húzza sokáig egy ilyen szerkezet...
"I've heard it stands for environmental as these are a significant improvement over previous locomotives with regards to exhaust emissions."
"The "e" means that the locomotive is environmentaly friendly. It is less poluting than other locomotives. It is especially designed to be friendly to the environment."
Túl sok időm most nem volt, úgyhogy gyorsan megnéztem a wikipedián, de szerintem elég egyértelmű a meghatározásuk:
"
SD70ACe
The SD70ACe is basically the SD70MAC updated to meet the latest EPA regulations for road locomotives, but several other changes were included as well. The radiator on the locomotive is nearly as wide as the cab, and looks similar to the radiator on the SD90 series of locomotives. The nose has been modified to provide more visibility to crew in the cab, producing a much more angular nose than previous models. The cables and brake lines have been routed beneath the walkways, allowing for easy access by maintenance workers."
Pontosan erre gondoltam. Ott a pont! De hogy az egésznek mi volt a célja: Mászkáltam a múzeumban, és ahogy megpillantottam az E&L SD-45-öst, beugrott, hogy ezt én már láttam képen. Azután megnéztem a fő büszkeség Big Boyt, és emlékeztem, hogy ugyanez a példány volt ugyanabban a kiadványban. Innentől kezdve nagyon érdekel, hogy Herring úr (vagy a fotográfusa) tényleg olyan lusta volt-e, hogy besétált egyetlen múzeumba, és az ott lévő járművekből kikerekítette a vasúttörténet teljes amerikai részét, vagy sem. Szvsz az SD-45-ösnél találhatott volna nagyobb példányszámban gyártott, v. sikeresebb, v. erősebb, v. modernebb gépet is (ha nagyobb hengerszámút nem is, de ez a laikusokat kevésbé érinti) a dízelkorszak illusztrálására, még aktív szolgálatban is. Írhatnátok még egy-két pályaszámot a könyvből, utánanézek a múzeum katalógusában, hogy bent vannak-e.
Az e-t valószínűleg nem az UP rakta hozzá, ACe-ként szerepel az EMD oldalon is: http://www.gmemd.com/en/locomotive/na_freight/sd70ace/index.htm.
Egy tipp: az "ace" szó jelentései menő, sztár, ász. Lehet, hogy marketing megfontolásból "ásznak" nevezik az SD70-AC verziót? A Trains nem írt erről a tipusról? Majd rákérdezek az amerikai kapcsolatomnál is:-)))
>Jól sejtem, hogy az amerikaiak találták fel a központi kapcsolókészüléket? Aztán az oroszok meg jól lemásolták? :-) Az oroszok másolnak?? Nem mondod!!! :-)) Meg kéne kérdezni hmsoftot. Az látszik, hogy az amik nagyon korán alkalmazták.
Nem tudom, mit jelent az e az SD70ACe - ben. Lehet, hogy azt, mint a fényképezőgépemen, eye control :-)) (Ha a vezér szeme a pályán, akkor a mozdony is arra megy...) Megnéztem a UP rosterét, nem ismernek e-t, csak mint jólnevelt társaság, főként a W-t, az AC-t és a -2-t használja. De van ott is -2SS, R és -2R amit nem láttam még. A UP híres az egyéni mozdonyátalakításairól, előbb tettek turbót a kétütemű EMD motorokra, mint a gyár, de később az is átvette.
>Szuper a festésük a gépeknek, de szvsz elrontotta az EMD a mozdonyok orrát ezzel az új vez. fülke kialakítással. Érdekes dolog ez, hogy szép-e a mozdony vagy nem. Amikor ezt a mozdonyformát kitalálták, tudatosan csúnya mozdonyt terveztek, amit "az igazgatóság nem szívesen látja a székháza körül, de nagyon örül neki a vonalon, mert gazdaságosabban működik".
Szuper a festésük a gépeknek, de szvsz elrontotta az EMD a mozdonyok orrát ezzel az új vez. fülke kialakítással. Gonolok itt a szélvédőre és az elötte levő szögletes részre az orron.
Egész pontosan SD70ACe -ről van szó. Mit jelent az a kis e? Megnéztem az EMD (még GM) weboldalt, de semmi utalás nem volt erre. Másrészről a GE mozdonyos oldalához képest elég gyenge lett ez az oldal:-(((
http://www.trains.com/Content/Dynamic/Articles/000/000/006/074powwx.asp
UP unveils first two units in Heritage locomotive series
Érdemes megnézni a fotókat, bitang jól néznek ki az SD-70AC-k!
1-es módosítás! A felirat nem mindegyik gépen van rajta.
Jónak tartom a feliratokat a gépeken. Pl: Look, Listen & Live ;Operation Lifesaver ;Pulling for Safety; UP védjegyes Building America, We will deliver.
Viszont csak az Erie Lackawanna gépein láttam a "Radio Equipped" feliratot.