Elvileg ugyanott, ahol a többinél. Ez a szám, amit találtál, az tartozik az aljához, a 256.50V.1984.xxxx pedig a tetejéhez. (A 284-eseknél, illetve más Csepel alvázszámoknál jöttem erre rá, hogy így van a leosztás.)
Amúgy a Körös Volán releváns számai: 1168, 1172, 1174. (Meg 1384, de azt azért mégse hinném.)
Ez a fenékvázé lesz, nem a vázé, ezért néz így ki: 8408-0802. Váz-fenékváz párosítások viszont szerintem senkinek nincsenek meg ebben az országban.
Ami pedig a Körös Volánt illeti: összesen 4 db 1984-es 256-osuk volt, ebből egy 256.51 (ami előbb a Ventonát is megjárta, utána meg KPY-710 lett), a maradék háromból ez az egyik, a maradék kettőről pedig azt sem tudom, hogy el lett-e adva egyáltalán.
LGX-968-ra keresnék egy ex. rendszámot. Állítólag 1984-es évjárat és a Körös Voláné volt. Adattábla nincs, és ez volt beleütve mint "alvázszám": 84 08 08 02 (sose láttam még ilyet).
Jelenlegi tulaj: Magyarhomorog Önkormányzata Az oldalán egy nagy "CsavargóTursz" felirat látható.
Most még nem volt 100%-os a túrára induló buszokra följutás szervezése, de gondolom, a következőkben lesz ez jobb is. Én valamelyik faros buszra vagy 311-esre vagy a 630-asra, esetleg a MALÉV-os 250-esre szerettem volna följutni - 260-asra vagy 280-asra egyáltalán nem. A 250-esen már csak állóhely lett volna.
Végül "csak" az LZS-395-ös "Bordó Bálnára" jutottam föl, és ülőhelyem is volt - köszönöm a sofőrjének. Bár elég sokszor utaztam E98-ason (FLX-785, FLX-792), ennek ellenére is élmény volt utazni vele, miközben a tájat és az előttünk haladó buszokat néztem, videóztam és fotóztam. És hallgattam a zömmel volt ikarusos és Egyedis utasok történeteit. Érdekes volt, hogy még ők is rácsodálkoztak a kanyargós utakon a több mint 30 busz látványára.
"Csak" biztatni tudom a szervezőket az elkövetkező időre vonatkozóan.
Az " álló D2156 MT6U motor" fából vaskarika. Vagy álló, vagy fekvő ( U mint "unterflur"- padló alatti) , de egyszerre kettő nem lehet. Amúgy nem mondható rá, hogy nem volt gyakori darab, legfeljebb buszban nem.
Az jó lenne, ha egy nagyjavítás alkalmával megnéznétek. (És azt is, hogy ütöttek-e át valamit rajta az Ikarusban.)
Szerinted mi a legvalószínűbb? 1990-es és megfiatalították volna a vázszámot? (Ha igen, akkor az 1990.0273 az eredeti, és azt fogom bevinni, a megjegyzésben utólagos vázszám-módosítással.)
Ez fasza, most nézem, hogy az adattáblán meg a forgalmin eltér az alvázszám. Mindkettőnknek igaza van, sajnos. Gyártási év az adattáblán is 1990, de a vázszám '91-es. Forgalmiban '90-es. Majd egyszer megnézzük a vázon is, mi van beütve.
Na de úgy emlékszem, hogy a gyári táblán ezt a vázszámot láttam - akkor hogy is van ez? (A ki tudja, honnan származó MKZ mellette tényleg 1990-es volt.)