MIvel az én garanciafüzetemben az van, hogy MINDEN részegységre 7 év gari van, és csak az akku valamint a légkondi van kiemelve, igencsak az asztalra fogok csapni, ha cserélni kell a stabot és nem akarják. :)
Ez valójában egy olyan rúd aminek a két végén sima gömbfejek vannak! És a stabilizátor rúdra megy rá az egyik oldala,ezért szoktuk/ták csak stab összekötő rúdnak becézni! ÉS ezek (ki merre jár) élettartama 25eKm körül mozog (nálam)! 1x cserélik garanciában amikor még 1 év körüli az autó. A késöbbi garik jó részét elutasítják a rossz magyar utakra hivatkozva! Egyébként a cseréje 15-18e Ft lenne /oldal.
Sziasztok! Még nem tartozom a Kia táborhoz, de hamarosan szándékomban áll venni egyet. Sok hozzászólásban szerepel a stabirúd cseréje, ezért bátorkodom megkérdezni vajon mi az, ami elhasználódik ilyen sűrűn? Maga a rúd nem hiszem, hogy tönkre megy esetleg a gumipersely? Ha képetek is lenne a hibás alkatrészről, akkor megköszönném, mivel tudnám, mire figyeljek még autóvásárlásnál. /használt esetén/ Üdv.doki
ja csak azért nem viszem vissza, mert nagy kerülő és már nem dolgozok a közelben :( de kedden megyek a Lurdy-ba stab pálca cserére és akkor megnézetem!
valaki meg tudná mondani mekkora réz alátét kell az 1.6 crdi olajleeresztő csavarja alá, csöpög ott az olaj,pedig jól meg van húzva,kicserélném ha tudnám mekkorát vegyek!
Közvéleménykutatók kérdezték, hogy mi a kedvenc autómárkám, kozmetikumom, mosogatószerem. Ceed, Kia, Fa, Somat. Miért pont ebben a sorrendben ? - kérdezték. Olvasd ösze, válaszoltam :-)
Akkor a többi autómárka tulaja más utakon közlekedik mint a kia tulajok! Némileg ismerem a helyzetet mert garanciális ügyintéző vagyok egy más márkánál. Tudom hogy megy ez...
Csak a KIA ott cseszte el, hogy a garfüzetben egészen 2008 végéig nem volt kiemelve a futóműre vonatkozó korlátozott garancia. Ezt ők is belátták és azóta szerepel a füzetben. Viszont a magyar törvények szerint, utólag nem módosíthatják a fogyasztó rovására. Ha továbbra is el fogják utasítani, akkor kezdődnek a perek, amik sem a tulajoknak, sem egy feltörekvő márkának nem fognak jól jönni. :x
A stabipálca nem a kilométertől megy tönkre, hanem agy vagy több nagy kátyútól. Van akinek 5000km nél, kell cserálni van akinek 100000 km-nél sem. Láttam olyan statisztikákat amin a gyár kimutatást készített országok szerinti bontásban egy adott alkatrész meghibásodásáról. Nálunk a futómű alkatrészek meghibásodási aránya több mint 10 szer magasabb a nyugat európai átlagnál. Ezért vannak olyan gyártók akik stabipálca és gömbfej hiba esetén egyáltalán nem vagy csak erősen korlátozott futásteljesítményig cserélik gariba. Ebből a szempontból a KIA még gavallérnak számít.
Teljesen igazad van ,pont ezt irtam most a népitéletbembe is !!Az az érdekes,hogy a Fordokba is hasonló futomű van és stab pálcákat 100 000km nél szokták cserélni...igaz akkor már nem gariban...
Hát igen a Pözso igy jár el:( de más márkánál is hasonló hozzáállás ahogy hallom, utána jön majd, hogy az üzemanyag rendszerre sincs gari mert rosszabb nálunk az üza minősége. Holott a cégek ugyanazok és a Mol szállít nyugatra is. Fura ez a gari
A fogyó kopó alkatrészek sehol sem részei a garinak. A futómű alkatrészek is ugyanebbe a körbe esnek azokban az országokban ahol az utak állapota miatt sokkal nagyobb a meghibásodás mint más európai országban. A pözsónál a futóműre 20 ezer km után nincs garancia.
51000km nél tartok,megint tönkrementek az első sab. pálcák (illetve most még csak a bal oldali) Az auto ugyan még nincs két éves se és nincs benne 60 000Km se,de nem cserélik gariban!!! Ki kellett töltenem egy esdeklő levelet,hogy az autora a 7 év garit a 22. hónapban ugyan érvényesítsék már... Holnap jön a válsz elfogadják-e,kiváncs vagyok! Vicc!
Nekem akkor alakult így amikor az ablak lehúzása közben indítóztam. Ilyenkor minden fogyasztót lekapcsol egy pillanatra az indítózás előtt. Így el tudja veszíteni a felső holtponti memória értékét. a lentebb leírtakkal gyorsan visszaállítható.
Sok oka lehet... nekiütődött valami amikor felfele húztad (és elállítódott) le volt véve valamiért az akkusaru ...vagy csak épp olyan kedve volt a számítógépnek...
Köszönöm. Vagyis így lehet "visszaaktiválni" ezt a funkciót? Mi szükség erre? Valahogy kikapcsoltam korábban, most azért működik így?? Majd holnap kipróbálom. még1x, kösz, ab,
Ahogy előttem is mondták. Érdemesebb ezeket a kérdéseket a ceedclub.hu-n feltenni. Ott napi min. 40-50 hozzászólás van. Kicsit aktívabb, mint az index.
Korábban az ablakfelhúzó modul, úgy működött, hogy ha teljesen megnyomtam a gombot, akkor teljesen felhúzta az ablakot, ha kicsit nyomtam meg, akkor csak addig húzta ameddig tartottam a gombot.. Ehhez képest most felfelé csak a szakaszos felhúzás megy. Érdekes, hogy lefelé irányban tökéletesen működik..
Mitől lehet ez? És hogyan gyógyíthatom meg? Kösz, Ab,
blokkol, fordul, blokkol, fordul, kerreg, kattog teszi a dolgát! elképzelhető, hogy megnyikkan a gumi, de a fékpedálon érezni, hogy dolgozik az ABS! én 1 álló napig folyamatosan csak vészfékeztem mindenféle útfelületen! jól működött!
mennyit csúszott neked?
u.i: halkan jegyzem meg, lehet azért nem válaszolnak, mert mindenki a ceedclub.hu-ra jár :)
Érdekes jelenséget tapasztaltam. Vészfékeztem aszfalton, ABS. Viszont a kerék csúszott, blokkolt csúszott. Hallottam ahogy csikorog a gumi. Korábbi autóimnál ilyen nem volt tapasztalható, ott sosem csúszott a gumi. Nem tetszett a jelenség. Másnak mi a tapasztalata az ABS-szel kapcsolatban?
Ahogy hallottam, eddig szinte minden kereskedésnél benne volt. Igaz, én meg olyan árat kaptam a kocsira, hogy nem különösebben izgatott. Tény, hogy a gyári munkás izzadtsága már elpárolgott, hiszen november végén vettem át, és március 5-én gördült le a gyártósorról, de, ha kiszámolom, akkor havi 62500-al fizettem ezért kevesebbet. :)