Szerinted én ott vagyok, ha én csináltam a képet? :D Mondom, gyorsan lefényképeztem -tehát akkor nem lehettem ott- és aztán nehogy észrevegyen az angyal, vissza is osontam. :)
A baj csak annyi, hogy mindkét mozdonyon a hidraulika behajtása van széthasználva, ennek kiegyensúlyozatlansága, csapágyazásának hibái miatt reszket a két mozdony.
A két RÁBA motort volt szerencsém hidraulika nélkül több alkalommal is járatni, nem ezektől van a rázkódás...
Minden, a Zsuzsi Erdei Vasút állagában lévő Mk48-as sorozatú mozdony, Rába D2156 HM6 típusú dízelmotorral működik és az esetleges motorcserék során is ugyanilyen, de felújított dízelmotorokat fognak kapni. (Egyébiránt megjegyezhető, hogy ezeket a Rába, MAN licenc alapján gyártotta.)
Mk48, 2002 alapjárata jelenleg körülbelül 800 percenkénti fordulatra van beállítva. Ezen a fordulatszámon a dízelmotor főtengelycsapágyainak kopása miatt, a vagonban helyet foglaló utasok által is zavarónak vélt rezonancia észlelhető a mozdonyon. A jelentős mértékű rezonancia a percenkénti 1000 fordulat alatt nem minden esetben szűnik meg. A hasonló jellegű dízelmotorok, akár autóbuszokban, akár mozdonyok esetében mindössze 600, vagy legfeljebb 700-as alapjárati fordulatszámmal üzemelnek, minimális rezonancia kíséretében. Szintén a rendkívüli jelenség oka lehet a főtengely több milliméternyi játéka, a motor forgattyúsházának hossztengelyével párhuzamos értelemben. A jelenlegi 800 percenkénti fordulatot jelentő alapjárat, korábban hasonló rezonancia jelenség miatt lett erre az értékre emelve. Ma már ez sem elegendő.
Mk48, 2006 dízelmotorjának alapjáraton történő járatásakor ekkora mértékű rezonancia nem tapasztalható, bár kétségtelen, hogy a normálistól eltérő zörej ennél a mozdonynál is tapasztalható, ami viszont a legalább két perce üzemelő motor fordulatszámának, körülbelül 700-as percenkénti fordulatra emelése esetén megszűnik. Ez betudható annak, hogy a korábbi idők kevésbé gondos karbantartása miatt, a dízelmotor a levegőszűrője helyett, a szívótorok mellől kapott levegőt - szűretlenül. Ahhoz képest, hogy ez az üzemállapot hosszú hónapokon át tartott, meglepően jó állapotnak örvend a mozdony jelenlegi dízelmotorja.
A két mozdony dízelmotorjának alapjáraton történő járása közben fellépő jelenségek eltérése miatt értelme nyílik, hogy az előbbi jármű esetében inkább rázásról és rázkódásról, míg az utóbbi esetében zörejről, vagy zörgésről beszéljünk.
Egymástól független és több esetben laikus illetők véleményei alapján, pusztán az érzékszerveikre támaszkodva, a két mozdony motorjának üzemmeleg állapotban történő járása az Mk48, 2006-os javára, kiegyensúlyozottabbnak és nyugodtabbnak volt mondott.
Te ki vagy? '996 nekem azt mondta, hogy ebben az időpontban "sajnos nem lesz gépközelben"... :D Így hát Te nem az vagy, akinek én gondollak. Ebben az esetben pedig ne szójjá' be! :P
Ez azért nem annyira magától értetődő... Azóta már volt kinn vonatban is és pft.-zni is, a leállítása ellenére, így aztán asszem most félig-meddig jogos a pont...
Tessék oda figyelni... Neeem, amúgy Mk49-es fut ki holnap. :) Éppen nem rég beszéltük -ITT A FÓRUMON-, hogy a hatos pihen és a kettes fut, minden esetben!