Segítsetek légyszíves ha tudtok vettem egy régebbi webasto kályhát dbw46 tipusú(ovális alakja van), vizszivattyúval,benzinszivattyúval, vezérlő elektronikával. Kábelkötegem viszont abszolút nincs és mindenütt ilyen 30-40ezreket mondanak a kábelre kb ennyi volt az egész cucc, plussz beszerelés..meg sem éri
Pláne hogy régi szívó diesel gépembe kellene, nem szeretném a kocsi árának felét fűtésre költeni.
Itt a manual a kályhához: http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/bbw46/bbw46.pdf
Hol lehetne ehhez kábelt szerezni/csinálni és olcsón beszereltetni? Köszi
Köszi! Mit tartalmaz? Keringetőszivattyú, programóra,meg a vezetékek? A vízcsövekben, űzemanyagellátásban van változás, vagy csak az elektromos rész érinti?
...hát az nem állófűtés volt, hanme csak kiegészítőfűtés. Sajnos 2 kályha is megállt nekem, elektronika hibás lett, bár szerinetm mindkettőt az üzemanyagszivattyú vágta haza, de aqzt se rögtön, hanem kb 2 hét próbahasználat után. Egyéb gond nem volt vele. Ugyhogy kezdhettem elöröl minden vásárlást, és megprobáltam a Webastot. Eddig minden ok vele
Szerintem jól cseréltél:) Az az igazság, hogy így is webasto képviseletet ajánlok. Ha másért nem, de a gyári átalakítókészletért. Isten igazából ha rendesen használod a kályhát, akkor 4-5 évente viszed el egy kályháshoz. Ezt megspórolni SZERINTEM balgaság, mintha az éves kontrollt nem a szakorvosnál hanem a szomszéddal intéznéd.
Értelek, de nem vagyok teljesen sufnis szerelö. Egy vidéki autószerelőműhelyben dolgozom autoelektronikai műszerészként, munka után meg egy srácnál szoktam maszekolni, aki inkább a VW csoport autóival foglalkozik, többek közt Sharan is, amibe gyári aZ Eberspacher kiegészítő fűtés. Azokat már elég jól ismerem, meg van is hozzá rengeteg adatom. Sajátomba is ilyen volt, és most lecseréltem egy Webastora, ugyhogy még ezzel ismerkedek, azért kérdezek elég sokat.
Értelek, de nem vagyok teljesen sufnis szerelö. Egy vidéki autószerelőműhelyben dolgozom autoelektronikai műszerészként, munka után meg egy srácnál szoktam maszekolni, aki inkább a VW csoport autóival foglalkozik, többek közt Sharan is, amibe gyári aZ Eberspacher kiegészítő fűtés. Azokat már elég jól ismerem, meg van is hozzá rengeteg adatom. Sajátomba is ilyen volt, és most lecseréltem egy Webastora, ugyhogy még ezzel ismerkedek, azért kérdezek elég sokat.
Nem bántottál meg. A két kályha megegyezik, szivattyú külön van mindig. Egybeépítés számomra kétséges, mert a nagy vasban külön van, a kicsibe meg még nem néztem. Csak sosem értem miért kell barkácsolni sufniban, mikor bemehetsz a szervizbe (nem márka) ahol kapsz egy pont a kocsidnak megfelelő kiegészítő készletet. Beszerelés lehet 1 óra vagy 1 nap is, de cserébe lesz egy tökéletes állófűtésed. Ezt a fajta barkácsolást ahoz hasonlítanám, mint amikor otthon állna neki valaki vonóhorgot gyártani ahelyett, hogy megvenné a tipusspecifikust.
Ok! Én várok, egyébként nem ölyan sűrgös, csak érdeklödtem. Nem nekem kell, csak egy ismerösömnek megígértem, hogy megkérdem. Várom válaszod, ...türelmesen! :-D Köszi elöre is!
Bocsi! Nem akartalak megbántani, se leb...ni. A "kályhát" én ugy értettem hogy vezérlöelektronikával együtt, ugyis egy egységet alkot. Akkor amit gyárilag kiegfűtésnek szállított be a Webasto pl. Audiéknak, akkor az egy teljesen más elektronikát tartalmaz, ami nem is vezérli a keringetőszivattyút, vagy teljesen megegyezik az állófűtésével, csak éppen nem szereltek rá vízszivattyút (de az előkészítése megvan)? Egy ismerösömnek van ez az A3, és ö nem hagy békén, mert látta az enyémben az állófűtést.
Semmit. A Thermo Top T már egy ezeréves sólyomnak számít. Olyan 15 éves modell, ha jól emlékszem. Korábban az volt a 2000 köbcenti körüli motorokhoz való.
Hogy gyárilag mibe mit és miért tesznek, nem tudom, a kérdést nem nekem kéne feltenned. A válság sem érdekel. A te cuccodat pedig nem felejtettem el, de mellesleg dolgoznom is kell, illetve aki ebben kompetens, 2 napja vidéken van. Hülyeséget pedig nem mondok, úgyhogy kénytelen leszel még várni egy kicsit. Amúgy is ..szott meleg van. :-)
Minek rá vezérlés kimenet??? Azt inkább az elektronikán kell keresni, a kályha csak egy "égőfejes kazán"
A kályha ugyanaz, csak az egyikhez jár +keringetőszivattyú, vezérlőóra/távirányító. Ráadásul kapsz néhány méter kábelt, pár relét, biztosítékot, apróságot is hozzá. Az átalakítás kb 100 magyar pénztől indul, függően attól, hogy mennyire kell szétbombázni az autót. Illetve függ attól is, hogy a gyártó mennyire készíti elő az állófűtés "funkciót".
Leginkább azért ajánlottam egy jó szerelőt, mert megfelelő akarattal elég nagy kárt tudsz okozni magadnak.
Láttam olyat is, hogy Thermo Top T. Itt a " T " mit jelent? Másik fura kérdés, hogy miért nem a E-t raknak gyárilag, hanem C-t a németek az Audiba, VW-ba stb., pedig a köbcenti 2000 alatti? Akkor még nem volt válság? Az AUDI A3 projektemröl tudsz valamit, vagy elfelejtetted?
Szerintem egész egyszerűen azért írják, hogy Z/C, hogy ne kelljen kétféle katalógust nyomtatni, illetve, mert az autó kivitelétől, meg az egyedi megrendeléstől is függ, hogy mi van benne. A "-D" csak annyit jelent, hogy gázolajos.
Viszont állófűtésként gyári katalógusban néztem A6-os Audinak a Webasto állófűtését, hogy: Thermo Top Z/C-D Ez akkor csak kiegészítőfűtés, nem állófűtés?
A kiegészítő fűtésre nincs ráhatásod. Akkor kapcsol be, amikor a motornak szüksége van rá. Olyan járművekbe szerelik gyárilag, amelyek nem termelnek elég hulladékhőt. Az állófűtés (motortól független) indulás előtt előmelegíti a motort, majd az utasteret. Ezt programozható órával, távirányítóval, telefonnal lehet vezérelni, időzíteni.
A kieg. fűtéseket általában át lehet alakítani állófűtéssé.
Egyébént itt van egy részletesebb, "laikusbarátabb" leírás, aranyos plüsskutyussal. :-))