Hát gondoltam hogy ez lesz, de ha nem javítja ki maximum anyagáron a festő akkor nagy bajok lesznek! Majd holnap csinálok egy képet a buborékosodásról több szögben is, és természetes fényben készítem mert amit feltöltöttem az vakus kép!
Üdv! Nem akarlak elkeseríteni,de ezeket a hibákat-kép alapján- nem igazán lehet újrafényezés nélkül eltüntetni. A polírozás az ilyen durva megfolyásokat nem képes teljesen eltüntetni,ezáltal mindíg látszódni fog a folyás kontúrja. A buborékosodást így kép alapján nem lehet megítélni,hogy mi okozza. Talán ha más szögből lenne fotózva akkor a ráeső fény nem tompítaná el a hibás helyet.
Helló mindenkinek! Van egy Simson Schwalbem és elvittem egy festőhöz, mondván hogy ő biztosan jobban fest mint én, de úgy látom hogy tévedtem mert így én is tudok festeni. A burkolatok nagy részével elégedett vagyok de két elem nem lett valami fényesen jó. Kérdezném az ittlevő hozzáértő embereket hogy erről mi a véleményük! Itt van két kép a festésről:
A festő azt mondta, hogy amikor felfújta a lakkot akkor lett ilyen, és nem tudja hogy a festéket is magával húzta-e vagy csak a lakk folyt meg, de azt viszont nem mondta hogy a festék száraz volt-e már teljesen Meg azt is mondta hogy csak akkor tudja meg ha teljesen megszáradt mert csak akkor tudja csiszolni, így most várhatok vagy 1-2 hetet :S A festék Mobihell márkájú és ha jól tudom 2K-s, a lakkról viszont nem tudok semmit. A festő azt mondta hogy egy réteg festék és 2 réteg lakk van a kasznin.
És van még egy kép egy másik elemről, ez lenne az:
Megtudja mondani nekem valaki, hogy ezt mi okozhatta ezeket a hólyagszerű hibákat ugyanis van belőle még két kisebb is! Szerintetek javíthatóak ezek a hibák a teljes teljes elem újrafényezése nélkül? És ha igen milyen módszerrel? A válaszokat előre is köszönöm mindenkinek!
A G1-10-ig a Farecla család tagjai ,ami különböző finomságú polírpasztát takar. Létezik a Farecla családon belül egy termék aminek a neve Farecla Total. 1,5 kg-os kiszerelésben kapható és a minősége vetekszik a 3M 9374-es durva pasztáéval. Lehet vizesen és " száraz" technológiával dolgozni vele.
A márkáját én sem ismerem, ez a G1...-10-ig a finomságát jelzi. Na mindegy, majd improvizálok. A fényezés tényleg nem szakbarbároknak való (mint én), nemcsak jó felszerelés kell hozzá, hanem nem árt a tehetség sem. Azt hittem gyönyörűen megtudom csinálni, de nem vagyok teljesen elvarázsolva az eredménnyel. Persze a hányástól messze van, de a tökéletestől is.. :) Ha kész lesz, rakok fel pár képet. Azért köszi a tanácsokat!
Hát??? A kicsi megfolyás nem éppen sorolható a "minimális hibák" kategóriájába! Őszinte leszek, a g10 nemtom mi? Talán farecla paszta? Én spec a 3m-et használom, azt ismerem! Viszont, ha már van benne szemcse vagy megfolyt, akkor azt felkell csiszolni, azután durva paszta, majd finom paszta és esetleg vax, de minden a színtől függ! Ja és a polírkorong sem mindegy, hogy milyen!!
Rendben köszi, megszívlelem. Még egy utolsó kérdés: ha a lelakkozott felület nem gázos, hanem csak minimális hibái vannak, (porszem, kicsi megfolyás) akkor elég az egylépcsős polírozás, gondolom a legfinomabb polírpasztával ugye? pl.:G10.
Egyébként egy 1949-es Csepelről van szó, szépnek kell lennie...
Hali! Persze, lehet, de a vízbázisnak teljesen megkell száradnia, csak utána lehet lakkozni!!! Az 1200-as az durva a lakk alá, min 2000-es vagy mattító paszta kell!
Heló, köszi a választ! Legközelebb kipróbálom. Egyébként pl. a vizes alapú festékre lehet 2K lakkot fújni? Most felvan csiszolva 1200-as vízpapírral a felület, hát jócskán vesztett a fényéből, remélem a lakk és a polír megteszi a hatását...?
Hali! Így is jó, de vastagítod a réteget! A 2k helyett használhattad volna a sima bázis feketét, akkor nem lett volna buborékos, meg nem kellett volna annyit csiszolni! A lakkozás után a végső fázis a polírozás, ez megadja a kívánt felületet! Sok sikert!
Szia. Bárhol elkezdhet rozsdásodni, de ami jó azt ne piszkáld. A rozsdákra a lakatos tud mondani valami tippet, én nem szeretem ha nekem kell a karfiolokat eltüntetni.
Hali! A buborékot nem mindíg lehet maradéktalanul eltüntetni, viszont az apróbb szemcséket, igen. Ehhez viszont kell a polírgép és a megfelelő anyagok, ha még nem csináltál ilyet, akkor fordulj szakemberhez, mert tönkre is teheted a festés! Ja, és jó lenne tudni milyen anyaggal készült a fényezés!
A lakatos mit csinál a ragyás résszel? Kivágja a környékével, hogy lehessen hegeszteni, és másik ép lemez a helyére? Vagy értelmesebb lenne először megcsiszolni, hátha rozsdamentesre lehet csiszolni, és alapozni, festeni?
Szia. nem konkrét képre mondtam, de szerintem a nedvesség lehet a baj, az én autómon is volt ilyen , lakatos orvosolta a bajt. pedig kezelgettem üregvédővel, mindenfélével akkor is kiverte a ragya:) Rücsizhetsz festésre csak legyen megcsiszolva rendesen.
Sziasztok, örülök hogy rátaláltam erre a fórumra. Segítséget szeretnék kérni: Nem vagyok egy nagy fényező, és polírozási gondjaim vannak. Lefestettem a motoromet egyszerű feketére. Szerintem egész szép lett, nincs megfolyás, szépen terült az anyag, de hiába a 77 soron portalanításnak, mivel egy egyszerű műhelyről van szó, a felületbe alig láthatóan előfordulnak porszemcsék, néhol apró buborékok. Nem értek a polírozáshoz, gépem sincs és nem akarom elrontani a fényezést sem, mit tehetnék én házilag?? Mondom, a baj tényleg nem nagy, de azért mégis... Köszi
Szia! Köszi a választ! Ezt melyik képre mondod? Az első képen rozsdás lemezre kentem a festéket. Az miatt olyan nem? A gitt mitől pattogzik fel? A rücsit a festékre kell fújni, vagy a fémtiszta lemezre?
'estét! Sok egyebet nem tudok elmondani, az Oldtimer Perfekt hirdetése jelent meg a Veterán magazinban, hogy angol nyelvű lemezmegmunkálós könyv kapható náluk. (Sheet metal fabrication basics.) Szerintem csörögj rájuk, az a tuti. 70/216-5599 szám szerepel a hirdetésükben.