A konkrét gépet nem ismerem,de a karbinál van egy leállító kapcsoló a másik ezzel párhuzamos a kormányszarvon(nem gomb hanem kar) fűnyíró mociknál szarv helyett a féknél. Minden ilyen gépnél kell a "holt ember kapcsoló" az lehet elektromos vagy "fordított"működésű kuplung.
Csavard ki a gyertyát, engedj be a motortérbe valamilyen -pl hegymászó- kötéldarabot. De úgy, hogy kilógjon a gyertyanyiláson!!!( hogy majd ki tudd venni.)
Kb 10 cm es darab kerüljön a hengertérbe, Ekkor nyugodtan forithatod a főtegelyt, ez a bent lévő zsinór kiméletesen kitámasztja a dugattyúdat.é és oldhatod a csavart.
Korabban segitseget kertem a forumon, mert "bedoglott" a Güde gf600 rotacios kapam. Kaptam is segitseget de ujabb oroblemaval szembesultem a kuplung bowdenjenek rugoja kiakadt. Ahhoz hogy vissza tudjam rakni le kell emelbem a motort a csusztathato hazrol azonban ebben megakadajoz egy
ekszijvezeto tarcsa amelynek az aljan egy hatlapfeju csavar van amit ki tudnek csavarni ha ellent tudnek fofogni de jobbra es balra is forog a tengely igy nem tudok ellent fogni.
Huzzájutottunk egy Robi 56-os géphez. Briggs 90706-os motoros. A motor hátulján lóg ki egy vezeték, ami nincs sehová kötve. Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy az mi célt szolgál? Először azt gondoltam, hogy a leállító gombhoz mehetett valamikor, mert olyan hosszú vezeték van, ami felér majdnem a markolathoz. De megjegyzem, hogy gomb sincs a markolatnál. De egy indítás után kiderült, hogy a leállítás a gázkar teljes hátrahúzásával történik.
Hát én semmikép nem mondanám, hogy jól teljesített a T/245-ös. Egy jó rotától elvárja az ember, hogy legalább 30 évig bírja és akkor is csak motort kelljen cserélni. Ebben a többiek is egyetértenek velem szerintem.
A T/245-ös igazán jól teljesített. Kiástam vele egy 27m3-es halastavat, 3-4 évig műveltem 1500 m2 agyagos talajt, igazán harapós és megbízható jószág az 5.5 LE teljesítményével. Most viszont kevesebb igénybevételnek lesz kitéve az új gép, ezért megelégszem egy kisebb teljesítményűvel, ahogy írtad, olcsó és könnyen beszerezhető alkatrészellátás mellett.
Viszont továbbra is fennáll a kérdés, mit kezdjek a régi kapával? Mennyiért hirdethetném meg alkatrésznek?
Az MTD más gyártók gépeit árulja a saját neve alatt. Sajnos azt nem tudom, hogy a MTD T/245 gépednek milyen hajtóműve van, az tudom, hogy az MTD Charlie-nak magyar a hajtóműve és van hozzá alkatrész. Ha van még egy kis pénzed rá akkor inkább ilyet vegyél http://tesco.hu/akcios-termekek/tesco-gyor-hipermarket/kert-barkacs/mtd-55-6-thorx-55-kapalogep Ennek is magyar a hajtóműve méghozzá ugyan az a gyártó aki a Charlie-jét is gyártja. Mivel Magyar a hajtóműve a Charlie-nak és az MTD 55/6-osnak is így innen az utolsó csavart is meg tudod rendelni legalább is KF 04-hez, de a Charlie-hoz is árulnak alkatrészeket(Mindent lehet hozzá kapni ami kelhet).
Eredetileg alkatrész-beszerzési tanácsot akartam kérni, de látom, hogy 2012-ben Krisztikee pont így járt és nem sikerült megoldást találnia a problémára. Azaz egy MTD T/245 Thorx motoros kapálógépnek lenyíródott a bronzkereke. A szerelő állítja, hogy csak komplett hajtóművet lehet hozzá kapni 70e Ft-ért. Megjegyzem, ennyiért vettem 2010.-ben a kapát, tehát innentől javítása gazdaságtalan.
Naivan kérdezem, hogy tényleg, létezik ilyen, hogy a mai napig árulják a gépet és nem lehet hozzá alkatrészt kapni? Új ára 140e egyébként.
Műszakilag felkészületlen vagyok, szerintetek mit kezdjek vele jelen állapotában? Motorikusan nagyon jó állapotban van és meghibásodásáig nagyon jól teljesített.Alkatrésznek adjam el esetleg?
Jövő héten elballagok a TESCO-ba, veszek egy akciós Charlie kapát és majd jobban vigyázok rá. Még így is olcsóbban megúszom, mint a fenti javítási költséggel.
Biztos nem sokan borították úgy szét a Briggs motort mint te, valószínű ezért nem kaptál választ a kérdéseidre. Hála az égnek, még nekem sem kellett szétszedni.
Kék füst az olaj, ha csak hideg mocinál indulásnál az nem gond, pl 15w40-es olajnál vagy hasonlónál előfordulhat indításnál néhány másodpercig. 7le milyen moci az? kicsit furcsa a megadott teljesítmény érték,csak nem valami kínai?
Helló. Azt szeretném tőled megtudni hogy ami a régi tirisztorból kijött sarus vezeték az a leállító gombhoz ment vagy mi az a kivezetés? Nagy nehezen legyártottk a gyújtó egységet de sajnos nem történik meg még a szikra legapróbb megjelenése sem. Kezdem feladni a JIKOV motor iránti bizalmamat.
Azt szeretném megtudni hogy a ROBI 155-ös rotánál mi a piros vezeték mi a kék és mi a fehér és a fekete vezeték amik kijönnek a trafókról. Konkrétan szikra nincs és miért van 3 trafó és azok melyik mi? Köszi a segítséget!